Zelo na kratko. Zdaj jaz v zvezi s temi primerjavami, ki jih dajete, spoštovani poslanec, glede na prejšnje obdobje, glede na to koliko smo dosegli povprečje Evropske unije, itn., ja to so stvari, ki so znane. Zdaj tukaj je samo ena zadeva, zgodila se je epidemija in ta proračun upošteva tudi to. In vsi danes živimo v epidemiji in danes niso takšne razmere kot so bile leta 2019, niti ekonomske niti finančne niti socialne. In pred epidemijo v letu 2019, je veljala drugačna politika, ekonomska politika kot zdaj. Veljalo je fiskalno pravilo. Tudi danes velja fiskalni zakon, samo določba iz 12. člena, ki ne omejuje odhodkov na takšen način kot takrat. In zaradi tega se vodi tudi drugačna politika, ekspenzivna, fiskalna, denarna politika. Tako da, tukaj, epidemija je to povzročila. Samo to bi imel kot odgovor. PREDSEDNIK ROBERT POLNAR: Hvala lepa. Nadaljujemo z razpravo. Na vrsti je poslanec Marko Pogačnik, za njim poslanec Marko Bandelli. Kolega Pogačnik, prosim. MAG. MARKO POGAČNIK (PS SDS): Ja, spoštovani predsednik, hvala za dano besedo. Spoštovani minister, spoštovani predstavniki Vlade, spoštovani predsednik Fiskalnega sveta, kolegice, kolegi. Zdaj, pred nami je predlog spremembe proračuna Republike Slovenije za leto 2021. Gre seveda za najpomembnejši dokument, tako Vlade, kot seveda Državnega zbora. Dejansko je to neki signal tako gospodarstvu, kot vsem državljankam in državljanom Republike Slovenije, kam bo Slovenija šla v letu 2021. Zdaj, jaz po svoje razumem, da je opozicija kritična do tega predloga dokumenta. Po eni strani sem pa prepričan, da tukaj močno pretiravate z svojimi ocenami. Zame, en izmed najpomembnejših kazalcev, da Slovenija gre po pravi poti, da ta Vlada dela pravilno, je seveda zvišanje bonitetne ocene, ki jo je dala bonitetna agencija Moody's. O tem se zelo malo govori. Bonitetna ocena je agencija zvišala v mesecu oktobru, za eno stopnjo. Nazadnje je Slovenija zvišano bonitetno oceno imela leta 2017 in predvsem je pomembno, da bonitetna agencija je Sloveniji pripisala stabilne obete tudi za prihodnost. To pomeni, če bonitetna agencija zviša oceno, sem jaz vsekakor prepričan, da so javne finance v Sloveniji stabilne. Stabilne so kljub korona krizi, ki je prizadela dejansko celoten svet in zato ti očitki, po moje, ki jih opozicija izvaja v zadnjih dnevih pri tem dokumentu, niso opravičena, no. V nasprotnem primeru sem prepričan, da vsekakor se Sloveniji bonitetna ocena ne bi zvišala. Zdaj, da je Vlada uspešna pri svojem delu in pri svojih ukrepih, gre vsekakor tudi primerjava padca bruto domačega proizvoda držav Evropske unije, evropskih držav, svetovnih držav, v letu 2020. Tukaj vsekakor moramo si priznati, da je Slovenija med uspešnejšimi državami, da padec bruto domačega proizvoda v Sloveniji je bil bistveno manjši, kot pri ostalih državah in vsekakor k temu prispevajo tudi ukrepi, ki jih je sprejela ta Vlada. Vsi ukrepi, ki so bili sprejeti do sedaj in ukrepi, ki se bodo sprejemali v prihodnje, so namenjeni predvsem za zajezitev epidemije Covid-19, za ohranitev delovnih mest in pa za zaščito gospodarstva. Dejstvo je, da se vsi ti ukrepi dejansko sprejemajo za ljudi, za gospodarstvo in da tudi predlog spremembe proračuna za leto 2021, govori v tej smeri. To pomeni, povečujejo se odhodki proračuna, to pomeni proračunski porabniki bodo dobili višja sredstva. Višja sredstva gredo za ukrepe, za zajezitev, višja sredstva gredo za pomoč gospodarstva in predvsem, kar je najpomembnejše, višja sredstva se namenjajo tudi zdravstvu. Dejstvo je, ta Vlada poskrbi za najbolj ranljive skupine. Ne moremo pa mimo dejstva, da z Covid situacijo se sooča, dejansko celoten svet. Samo za primerjavo, sosednja država Avstrija, bo danes ponovno, bo danes sprejela ukrepe, ki bodo sledile ukrepov, ki jih je Slovenija sprejela že pred časom. In da se Avstrija sooča z približno 10 tisoč dnevnimi primeri Covid-19 in da v Sloveniji danes, hvala bogu, da se ta številka umirja in da se razmere, bolj kot ne, stabilizirajo. Jaz sem prepričan, da z vsemi temi ukrepi, ki jih Vlada sprejema in ki jih sprejema, nenazadnje tudi Državni zbor, da gredo v pravo smer, da Vlada pri javnih financah deluje odgovorno, da je ta proračun, ŠZ) – 10.25 bi rekel pripravljen tudi ciljno usmerjen in nenazadnje tudi razvojno usmerjen. Ne moremo mimo dejstva, da so priporočila, ki jih je dala Evropska komisija v preteklosti niso bila upoštevana, zato se bi rekel določenih segmentih danes to lahko tudi opazi, da Slovenija bi rekel v preteklosti ni naredila dovolj na področju demografije. Očitki tega so bili, bi rekel Evropske komisije leta nazaj, zdaj tukaj za Slovenijo predstavlja veliko tveganje. In dejstvo je, da ta vlada se je prvič začela resno ukvarjati s problematiko demografije in določen del teh ukrepov je razvidnih tudi v spremembi proračuna za leto 2021. Zelo pomembno je, da se bodo pametno uporabila vsa sredstva, ki so namenjena s strani Evropske unije, predvsem za nacionalni program, za okrevanje in razvoj. Tukaj so sredstva, ki bodo, bi rekel omogočala, da se ta kriza premaga s čim manjšimi ranami in da ohranimo predvsem tisto, kar je najbolj pomembnejše. To je pomembo delujoče gospodarstvo. Delujoče gospodarstvo je vsekakor po mojem mnenju eno izmed ključnih zadev, da se ustvarijo prihodki za proračun tudi v prihodnosti. Zdaj ne moremo mimo dejstva, da je verjetno za Slovenijo predstavlja veliko tveganje tudi produktivnost, ki ni med najvišjimi v Evropski uniji in da moramo na tem področju, bi rekel predvsem za stabilnost javnih financ v prihodnosti narediti največ. Vsekakor sem prepričan, da za dvig produktivnosti bo potrebna tudi davčna reforma, da bo potrebna sprememba zakona trga dela. Jaz sem prepričan, da produktivnosti v Sloveniji si ne moremo predstavljati na takšen način, da nam bodo višje izobraženi ljudje odhajali v tujino, nižje izobražene bomo pa uvažali. Na takšen način, bi rekel, si produktivnosti ne bomo mogli dvigniti. Potrebna bo, bi rekel sprememba, tudi na področju delovne zakonodaje, fleksibilnosti. To se mi zdi en izmed ključnih zadev, ključnih izzivov te vlade, predvsem sem pa prepričan, da izmed najpomembnejših izzivov te vlade bo z učinkovito porabo evropskih sredstev. Tukaj imam v mislih predvsem nacionalni program za okrevanje. Potrebno bo narediti davčno razbremenitev, bolj racionalna politika in pa predvsem bi rekel pametna investicija mogoče ni pravilni izraz, pri tako imenovanih socialnih transferjih. Nikakor si mi ne moremo privoščiti, da bi, bi rekel spodbujali neke tako imenovane turistične, socialne transferje oziroma da bi spodbujali socialni turizem. Tukaj se mi zdi, da moramo biti previdni, tudi v nadaljevanju. Zdaj jaz osebno bom to spremembo predloga proračuna za leto 2021 podprl. Prepričan sem, da vlada dela učinkovito in nenazadnje, predvsem je pomembno da se ti ukrepi, ki so sprejeti, da jih podpira tudi gospodarstvo in da gospodarstvo ocenjuje, da so te ukrepi učinkoviti in pravi. PREDSEDNIK ROBERT POLNAR: Hvala lepa, gospod poslanec. Nadaljujemo. Na vrsti je poslanec Marko Bandelli, za njim poslanec Igor Peček. Kolega Bandelli, prosim, imate besedo. MARKO BANDELLI (PS SAB): Hvala, predsednik za besedo. spoštovani minister, vsi visoki gostje, državni sekretarji, kolegice in kolegi. Zdaj jaz mislim, ne bom tukaj kaj preveč kritičen glede na pripravo tega proračuna. Držal se bom dnevnega reda. Rad bi pa bil konstruktivno kritičen. Se pravi tudi z določenimi izjavami, ki mislim da so bile dobre, dobro narejene, dobro namerne in ne bom niti obravnaval, če bom tako rekel, tistega detajlneje postavke, ker smo obravnavali na raznih telesih. Jaz mislim, da na splošno tukaj smo vsi vešči danes, da je proračun 2021, tako kot tudi 2022, ni normalen proračun. Lahko bi temu rekli, da bi celo rekli, da je abnormalen in nepredvidljiv proračun, zato je tudi razvidno iz tega kar je bilo predvideno v letu 2021 in kakšne so tudi spremembe predvidene v tem segmentu v tem trenutku. Te projekcije, ki jih vidimo tukaj, so lahko samo ocenjene, in to moramo razumeti. In nikoli, če bi tako rekli, lahko tako negotovo ocenjene kot naslednje leto. In to predvsem zaradi te nepredvidene pandemije, ki nas je vse oklestila in nas daje praktično na kolena in ne vemo niti koliko časa bo še sploh to trajalo, če bo to zaključeno, ali kaj bo potrebno. Jaz predvidevam celo v naslednjem letu rebalans proračuna celo dvakrat, tudi to se zna zgoditi, sem skoraj prepričan v to, kar je čisto normalno. In je treba biti tukaj objektiven, bom opozoril tudi kolega Marka, ki je prej govoril, opozicija, da samo kritizira. Ne, daleč od tega. Opozicija je zelo vešča problematike, ki je nastala v tem nepredvidenem času, če bi tako rekli. In nič ne zavidam ministru v tem trenutku, če moram biti prav pošten, ker take težave, ki je on dobil za pripravo nasploh proračunov za naslednji dve leti mislim, da v zadnjih 30. letih tega ni bilo. In to moramo tudi potrditi in jasno povedati. Zato tudi pohvala vsem ekipam, ki so to v tem trenutku gledali in delali in pripravljali to. Dejstvo je, da če bom šel na splošni del prihodkov, in tukaj bom omenil par postavk notri, tiste, ki so absolutne številke, še enkrat ponavljam, ne bom šel na tisti posebni del proračuna, ker smo ga obravnavali že na telesih. Tisto mislim, da je tudi brez zveze. Bomo pa pri amandmajih, če bo treba bomo kaj povedali glede tega. Tukaj, kakor je minister povedal in tudi kakor je v obrazložitvi je jasno predvideno, da bo 1 milijarda in 200 milijonov manj iz naslova davčnih prihodkov. In to je tisto, kar je bistvo vsega tega in zakaj je to nastalo in kako je to nastalo in kakšne so poti, ki Vlada razmišlja, da bi prišli ven iz te krize. To je še vedno tisto, kar jaz večkrat omenjam in nisem še videl… Jaz vem in verjamem, da vse te poteze, ki jih Vlada dela in pripravlja glede okrevanja samega, da je tudi namišljeno v tem smislu, da bodo podjetja sama nekako splavala na površje in si pomagala, tako kot so si pomagala leta 2008 in 2009, ko smo bili v finančni krizi. To je bila pa drugačna kriza. Tista vemo zakaj je nastala in na kakšen način, je bil problem takrat. Sedaj pa, veste, to je sedaj zaustavljena zadeva. Se pravi, mi smo zaustavili praktično poslovanje podjetjem, katerim moramo na en način ali na drug način pomagati, da ne propadejo. Vemo pa tudi in prepričani smo, da bodo ta podjetja, večina teh podjetij, tudi krepko zrasla v naslednjih letih, ker so določeni posli, ki so se ustavili, to pa ne pomeni, da so izgubljeni. In v to tudi mislim, da Vlada dobesedno računa. Dejstva so pa številke, ki so tukaj. Te predvidene, še vedno govorim, da to je spremembe 2021 so vedno še predvidene številke. To kar bode najbolj v oči, seveda, kot veste ministrstvo je dohodnina in davek od dohodkov pravnih oseb, govorimo o pol milijarde manj, kar je čisto logično. Jaz se bojim, da bo ta številka višja. Vse bo odvisno, kako bomo odreagirali temu dodatnemu in drugemu lockdownu, ki smo mu sedaj priča. Kaj nas še čaka tukaj? Koliko dejavnosti bo zaprlo svoja vrata? Problemi, ki so nastali po prvem lockdownu, veste, tisto nismo lahko upoštevali, ki so določena podjetja odkupila druga podjetja zaradi zaprtja dejavnosti in niso mogla prikazat tisti manko, ki bi jim lahko dalo možnost do subvencije in pomoči. Ampak, to bomo obravnavali na eni drugi seji. Davek na dodano vrednost, če vidite, tukaj je. To je pol milijarde davka na dodano vrednost in to je čisto, ker se je zmanjšala potrošnja. Zdaj, kar je tukaj zelo eklatanten podatek, ko vidite, so trošarine in trošarine, vemo, od kje prihajajo, ko so »bufeti«, restavracije, vse to, zaprte, tudi trošarine, v glavnem, kajne, ni to samo tobak pa druge reči, ker itak kadijo isto ljudje, ampak govorim čisto trošarine glede določenih omejitev, ki smo dali ljudem glede njihovega poslovanja in normalno, da to potem se izkaže tudi na samih izkazih ali pa na ocenah, ki naj bi bile v naslednji fazi, v naslednjem letu. Kar mislim, da je tukaj dobro in upam, da se bo to zgodilo, je napoved AKOS-a, da bo to, končno to koncesijo za mobilne frekvence, pokasirala, če bomo tako rekli, po domače in to, mislim, da je en velik, to je skoraj 70 milijonov in ki lani ni bilo realizirano, tako da upajmo, da bo, ta zadeva šla v realizacijo in to mislim, da je pohvalno. Zdaj, grem pa na bistvo, ki so pa prejeta sredstva iz Evropske unije in iz drugih držav. Tukaj ne morem, da ne bi videl, zelo optimistično oceno iz 850 milijonov, še dodatnih 780 milijonov prihodkov, na prihodkovni strani, to je skoraj 100 procentno višje, kajne, in zato mislim da, in upam in si želim, da bo, da bo tako, resnično, / nerazumljivo/ državljani, kakor oseba, ki ve, za kaj se gre, kajne… Problem je tukaj samo eden, ki jaz ga vidim, spoštovani minister, ta načrt za okrevanje, odpornost, ni bil še sprejet no. Ni bil še sprejet. In, zdaj tukaj ta ocena, ki je bila napravljena v tem trenutku, tukaj je bila narejena na osnovi nekega načrta, ki ni še sprejet in niti ni bil še predstavljen, tako da, zato jaz pravim, da jaz si želim, da bi te cifre držale, v drugi fazi, ampak tudi vemo, da lahko bo tudi, velika odstopanja, tukaj. Mislim, da tam načrt, tega okrevanja in odpornosti, bodo pokazali tudi sami projekti in programi, katere bomo tudi, videli, kateri so, kajne, in se bodo uvrščali v določene finančne načrte, tako kot ste napisal v pristojnih resorjih. Jaz tukaj pa res, bi želel, da bi vsi resorji izredno sodelovali pri teh projektih, ker jaz mislim, da to je izrednega pomena, predvsem v naslednjih letih, da bomo »počrpali« to, kar imamo še za »počrpat«, pa da bomo pripravili projekte za naslednje faze, naslednje obdobje, ker je vse odvisno od te številke, ki ste jo vnesli noter, v ta proračun, kot prihodkovno stran. Zdaj, če grem naprej. Tukaj bi se malo ustavil še na projekte, na splošno, na tej dinamiki, ki ste tudi omenili, noter, v tem splošnem del- mislim, v tem obrazložitvenem delu. Jaz mislim, da tukaj bo treba izredno, izredno pazit, ker res je, vse je odvisno od dinamike izvajanja teh projektov in če se ne bodo… Veste, to je odvisno vse tudi od ljudi, ki ste vi obdržali na določenih pozicijah. Jaz bom govoril zelo plastično, zelo enostavno, ker hočem, da ljudje razumejo. Nastali problemi, ki jih imamo, stalno, pri črpanju sredstev, so, ker še vedno obdržimo na določenih pozicijah ene in iste ljudi. In če ne bomo šli v spremembo razmišljanja, da določeni ljudje niso uspešni in niso kos poziciji, ki jo oni imajo in na tistih pozicijah, pomembnih pozicijah za naš proračun, za naše črpanje sredstev, evropskih, bo pa problem. Bo pa problem. ŠZ) – 10.40 Ne bom govoril od rošad, od menjav, 700 in toliko ljudi. Jaz upam, da vseh teh 700 in toliko ljudi, ki ste zamenjali, da ste resnično zamenjali tudi tiste ljudi, v katere upate in verjamete, da bo prišlo do te realizacije, do teh projektov. Dobronamerno seveda govorim, ne kritično. Zdaj tukaj imamo zelo razviden podatek, dobro glejte tule so predvideni sklad iz regionalnega razvoja, socialni skladi in vse kar je tukaj je skupna ocena 702 milijona predvidenih za naslednje leto. 318 milijonov evrov več projekti iz proračuna strukturnih skladov in še enkrat ponavljam. To je vse odvisno od tistih ljudi, ki bodo na teh projektih delali. To kar se je izkazalo do danes in bom avtokritičen sam, sicer sem bil premalo časa tam, da bi lahko to zroširal po domače povedano, ampak resnično je potrebno malo preureditev vseh teh raznih sistemov, ker je tudi samega SVRK-a bila potrebna preureditev. Ampak ni tema za tukaj. Če grem na točko na ostale prejeta sredstva in proračun Evropske unije tukaj smo videli, da je bilo predvideno v 2021 letu nula. Zdaj tukaj vi ste predvideli 300 milijonov, kar mislim, da je tudi dobro da se tako na tak način predvideva. Zdaj vi veste sam, da tu je sedaj cela zgodba, da EU še sprejema izvedbene akte. To se pravi še v tem trenutku niti ne vemo kaj nas čaka. To se pravi, da ta ocena je tudi tako pavšalna ocena. Jaz bi si želel, da bi bilo še več. Normalno, kakor tak. In prav jaz mislim, da prav od teh izvedbenih aktov, ki čakamo iz Evropske unije od tega bo tudi odvisna realizacija celotnega tega, če ga kličemo mehanizma, ki je predviden, ta mehanizem za okrevanje, odpornost. Ne od načrta, ampak od mehanizma, kot takega. Toliko glede tega. Zdaj če bi samo malo na hitro še pri, ne bom šel na dolgo, ker je brezveze, ker smo videli, da so zadeve pozitivne. Tukaj nimam dosti, ker jaz ne bom nič kritičen, negativno kritičen, bi rad bil pozitivno kritičen v tem smislu, mislim da kar je tudi prav. Pri odhodkovni strani, če gledamo tako na splošno, na hitro je čisto logično, da bodo odhodki za delo povišani, to vemo tudi zakaj, v luči dodatnega dela, nagrad ali pa teh odškodnin, če bi tako imenovali za dodatno delo. Me je malo presenetilo kako izdatki za blagovne storitve, da so predvideni za 100 in 10 milijonov znižani. Tu bi rad samo vas poslušal, če mi lahko odgovorite malo zakaj in ki predvidevate tu na koncu 402. Toliko da razumem, ker tudi v obrazložitvi notri ni točno detajlno, je bolj na splošno napisano. In grem še na eno in tudi zadnjo. Dobro rezerve smo videli, da ste ocenili in ste dodali več, približno pol milijarde rezerve, ampak to smo že obravnavali zakaj in kako je ta rezerva. Zanima me samo še ena zadeva. Tukaj so pa subvencije. In tukaj pri subvencijah je ena reč, ki je izredno pomembna in potem ima še zadnjo točko in potem bom jaz zaključil. Tukaj pri subvencijah gledam, zdaj pri subvencijah od tega je skoraj 600 milijonov namenjenih subvencioniranju za privatna podjetja in tudi zasebnikom. Zdaj mene zanima kdo bo, veste tukaj piše tudi, ste točno lepo opisali notri, da iz mehanizma za okrevanje in odpornost bo namenjenih samo tehnološko razvojnim projektom. Zdaj mene zanima tukaj res, kako boste vi ocenili katero podjetje je tehnološko razvojno in katero bo upravičeno do teh subvencij. Kakšen mehanizem boste izbrali, da boste lahko ocenili katero podjetje je med navednicami ima nek tehnološki razvojni projekt kot tak. (Nadaljevanje): Zdaj jaz mislim, da tukaj moramo mi gledati malo drugače. Veste, jaz se bojim, zakaj sem vam to omenil, minister. Sem omenil, ker se bojim, da zdaj ta denar, ta velik del denarja, ta velika pogača denarja bo spet šla tja kamo hodi skozi, v velika podjetja. Velika podjetja imajo možnost njihovih razvojnih sektorjev in imajo možnosti med svoje ljudi, ki jih ne zanima, če ima tisoč zaposlenih, da ima 35 ljudi v razvoju in tisti potem, vemo sami, so to olajšave, razne reči pri firmah in kar je, in plači oziroma nizke dobičke, kar je. Največji problem tukaj so pa mikro in mala podjetja. Poglejte, bom dal en čisto enostaven primer, to kar se je zgodilo danes. S ponedeljkom smo naredili še večjo blokado določenih firm in od takih firm, kar jih je tisoč in sto v Sloveniji, so podjetja z gradbenim materialom. Kateri? B2, B lahko delajo. To pomeni, business to business, se pravi, podjetje s podjetjem lahko dela, s fizično osebo ne more delati. Majhno podjetje, majhna trgovina ima od 5 do 7 zaposlenih, približno. To se govori približno taka entiteta, ki fakutirajo milijon in pol, kateri ni imel možnosti olajšav, do 2 milijona, 3 milijone problema, ampak ta ni imel možnosti olajšav, se pravi, to so izredno pomemben del prihodkovne strani države. Ne morejo imeti razvojnega sektorja, se pravi, izpadejo ven iz tehnološko-razvojnimi projekti, ne morejo dati na čakanje svojih delavcev, ker tudi če delajo samo za B to B, morajo imeti vse zaposlene tam prisotne, si ne morejo privoščiti polovično kapaciteto ljudi, ker so določeni ljudje v skladišču, določeni, ki pripravljajo dobavnice v trgovini, drugi ki delajo na terenu, tako da, razumete, tak tip podjetja, ki jih je tisoč in sto v Sloveniji, ne bodo morali koristiti nikakršne olajšave. In to govorim tudi kolegu Zajcu, ki vem, da razume točno za kaj se gre, ker to smo govorili tudi z ministrom večkrat, in tukaj nastane problem. Teh štirinajst dni ta podjetja bodo morala plačevati praktično vse, popolnoma vse, ampak olajšav ne bodo imeli nobenih, ker ne morejo niti vprašati za davke in prispevke za nadomestilo, ker jih ne morejo dati na čakanje, nemogoče. In zato pravim jaz tukaj, kdo je tisti, ki bo ocenil, kdaj je realno tehnološki projekt. Jaz mislim, da ti projekti tudi majhnih in mikro podjetij bi morali biti ocenjeni glede na možnost, ki bi jo oni predstavili na dodatno zaposlovanje. To bi bilo lahko dobro. Eden od faktorjev. Dam primer. Veste, govoriti o industriji 4.0 in reči kar je tukaj, tudi Evropa zahteva od teh zadevah, ne more priti za mikro in mala podjetja, to pride za srednja in velika podjetja. In tako, da tam absolutno, se tudi strijam, da glavnina predvidenih sredstev, da naj bi šla tudi za njih, ker predstavljajo veliko prihodkovno stran za državo. Dobro. Jaz upam, da ste razumel kaj sem vam hotel povedati, tudi s tistim primerom, kar je. In zdaj bom zaključil še z zadnjo zadevo. Je pa tukajle, mislim da je izredno, po mojem mnenju pohvalno, pohvalno kot bivši župan, lahko povem tukaj, da sem izredno zadovoljen, glede na to, da bodo sredstva prišla v prave roke. V to sem prepričan. Zdaj bo tudi tukaj odvisno, veste, jaz na delovnem telesu sem govoril o tem, ki so bili prisotni župani, nekateri župani kot predstavniki skupnosti občin in so razumeli za kaj se gre. Je treba dvigniti prag zadolževanja občin. Smiselno, ne na splošno. Z argumentiranimi zadevami. Vi veste, da je zadolževanje, občine se lahko zadolžijo do ene določene mere. So določeni faktorji, 20 % od njihovih zadev, 5 % lahko plačujejo kredita glede na njihov prejšnji proračun, pa ne bom šel zdaj v detajle, jaz vem točno v nulo to kako funkcionira, ker sem bil tam. Ampak vsi ti projekti, ki so predvideni za občine, ker tukaj ta sredstva, ki so predvidena za občine, 349 milijonov, to je 350 milijonov, dosti je sredstev, ki so iz evropskih sredstev, ker iz integralnega proračuna, če sem videl dobro, je bilo povečano samo za 48 milijonov. Ampak, glejte, noben projekt ne bo mogel bit realiziran, če ne bomo dali možnost občinam, da bodo plačali razliko med dobljenimi subvencijami in lastnim deležem. Lastni delež, dostikrat, je previsok, in potem odbija sam projekt, je nemogoče realizirat projekt. Vam dam čisto, čisto en primer, zelo enostaven, kar se je zgodil zdaj. So predvidene subvencije, Ministrstvo za gospodarstvo to ve, za obrtne cone. V obrtnih conah imamo možnost, bili so zunaj ti razpisi in upam, da bodo isti razpisi naprej, ker so potrebni, za ureditev infrastrukture v obrtnih conah. Predvideno je bilo 85 % subvencioniranja, 15 % lastnih sredstev. Ali veste, obrtna cona je ključna, ključna v vsaki občini, za lasten razvoj, ključna, ker so tiste cone, ki dajejo možnost razvoja občini, v določenih panogah, kajne, če tako rečemo. Ogromno občin ni morala niti na razpis se prijavit, ker tisti 15 procentni delež, njihov, lastno, soudeležba, je bila prevelika, ker niso imeli možnosti se, ker so že zadolžene, regularno plačujejo svoje, / nerazumljivo/ obroke, no ali vračila, ampak niso mogle konkurirat pri teh projektih, ker so bile omejene, ker to Računsko sodišče da omejitev, do koliko lahko se zadolžijo. To sem hotel povedat, predsednik, dovolite mi, ker to je zelo pomembno za občine… PREDSEDNIK ROBERT POLNAR: Izvolite… MARKO BANDELLI (PS SAB): …Izredno.
“