2. redna seja

Odbor za zadeve Evropske unije

20. 7. 2018

Transkript seje

Gregor Perič

Spoštovane kolegice in kolegi!

Začenjam drugo sejo Odbora za zadeve Evropske unije in vas hkrati tudi lepo pozdravljam vse prisotne.

Obveščam vas, da so zadržani in se seje danes ne morejo udeležiti naslednji člani odbora in sicer gospod Felice Žiža, potem dr. Anže Logar, mag. Dejan Kaloh, v nadaljevanju kot na seji kot nadomestni člani odbora s pooblastili sodelujejo namesto gospoda Jerneja Vrtovca gospod Blaž Pavlin in namesto dr. Franca Trčka gospod Primož Siter.

Obveščam vas, da so na sejo povabljeni poslanci Evropskega parlamenta iz Republike Slovenije in predstavniki Vlade in Državnega sveta.

Vse navzoče še enkrat lepo pozdravljam.

Prehajam na določitev dnevnega reda seje odbora.

S sklicem seje ste prejeli dnevni red in naknadno 17. 7. 2018 tudi obvestilo o razširitvi dnevnega reda. Tako se dnevni red seje razširi z naslednjo 6a. točko - Predlog stališča Republike Slovenije do predloga uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi programa »Fiskalis« za sodelovanje na področju obdavčitve. Dne 18. 7. 2018 ste prejeli še obvestilo o umiku točke z dnevnega reda seje odbora. Z dnevnega reda je bila tako umaknjena 7. točka dnevnega reda - Zasedanja Sveta Evropske unije za ekonomske in finančne zadeve o proračunu Bruselj 24. 7. 2018. V obrazložitev naj povem, da zasedanje Sveta Evropske unije za ekonomske in finančne zadeve v Bruslju 24. 7. 2018 je bilo odpovedano. Torej za razširitev dnevnega reda seje odbora in umik točke z dnevnega reda sta določena na podlagi 154.d člena Poslovnika Državnega zbora.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA RDA - PREDLOG STALIŠČA REPUBLIKE SLOVENIJE DO PREDLOGE DIREKTIVE EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA O SPREMEMBI DIREKTIVE 2009/103/ES EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA Z DNE 16. SEPTEMBRA 2009 O ZAVAROVANJU CIVILNE ODGOVORNOSTI PRI UPORABI MOTORNIH VOZIL IN O IZVAJANJU OBVEZNOSTI ZAVAROVANJA TAKŠNE ODGOVORNOSTI.

Gradivo od 1. do 6. točke smo prejeli od Vlade 5. 7. 2018 na podlagi prvega odstavka 4. člena Zakona o sodelovanju med Državnim zborom in Vlado o zadevah Evropske unije. Skrajni rok za njihovo obravnavo v Državnem zboru je danes. Gradivo je bilo v skladu z določili Poslovnika Državnega zbora dodeljeno v obravnavo Odboru za zadeve EU kot pristojnemu odboru in Skupnemu odboru kot matičnemu delovnemu telesu. Slednjega je obravnaval na tretji nujni seji 18. 7. 2018 in sprejel mnenja, ki smo jih prejeli. Prosim, gospoda Gorazda Renčelja, državnega sekretarja na Ministrstvu za finance, da nam predstavi predlog direktive in zlasti predlog stališča Republike Slovenije

Izvolite.

Gorazd Renčelj

Hvala lepa za besedo.

Spoštovani predsednik, spoštovane poslanke in poslanci!

S predlogom direktive, ki je predmet obravnave naj bi spreminjala osnovna direktiva iz septembra 2009 o zavarovanju civilne odgovornosti pri uporabi motornih vozil in o izvajanju obveznosti zavarovanja takšne odgovornosti. Glavni namen osnovne direktive iz 2009 bi omogočili, da prebivalci EU s svojimi vozili nemoteno lahko prehajajo meje Evropske unije bodisi za poslovne ali zasebne namene. Evropska komisija je v času uveljavitve izvirne uredbe ugotovila, da je večina elementov še vedno ustrezna svojemu namenu. Pri določenih vprašanjih pa bi bilo potrebno izboljšati tekst.

Ta področja, kjer so potrebne izboljšave so bile določene kot sledi. Prvič - insolventnost zavarovatelja. Gre za to, da je v bistvu izvirna direktiva že predvidela, da bi se v primeru škode, ki nastane, če je v prometni nesreči udeleženo vozilo, ki je nezavarovano ali pa je neznano zavarovanje, za te primere mora vsaki državi članici ustanoviti odškodninski organ in škodni sklad, ki krije škode iz tega naslova. Direktiva, predlog direktive za spremembo osnovne direktive pa predvideva, da bi se ta škodni skladu upravljal tudi za primere, ko je zavarovatelj, to je zavarovalnica pri kateri je vozilo bilo zavarovano, postane insolventna, torej da je šla v stečaj ali pa prenehala obstajati. Velja opozoriti, da je v primeru slovenskega odškodninskega organa, ki je pri slovenskem zavarovalnem združenju škodni sklad že namenjen tudi za kritje te škode, tako da je iz vidika Republike Slovenije širitev takšne ureditve in za vse države članice pozitiven napredek.

Drugo področje kjer predlog direktive izboljšuje izvirno direktivo, je škodno dogajanje. Gre za to, da je za omogočanje lažjega prehoda od zavarovalnic do zavarovalnic, ko gre za komitente, že sedanja direktiva omogočala, da lahko dobi zavarovanec poročilo o škodnem dogajanju za zadnjih pet let. S tem predlogom, ki je danes na mizi, pa bi morala, pa bi zavarovalnice morale to poročilo o škodnem dogajanju zadnjih pet let tudi upoštevati na nediskriminatoren način, ne glede na to od kod zavarovanec prihaja, iz katere države članice Evropske unije.

Tretje področje je vožnja brez obveznega zdravniškega zavarovanja. V EU, ne samo na področju posameznih držav članic, pa tudi čezmejno še vedno prihaja do dogodkov, ko so na cestah v bistvu vozila brez obveznega avtomobilskega zavarovanja in predlog direktive izboljšuje oziroma daje večja pooblastila za to, da se lahko izvaja tudi preverjanje obveznega zavarovanja. To preverjanje mora biti sorazmerno, in da ni diskriminatorno.

In četrtič. Minimalni zneski kritja. Torej med državami članicami prihaja še vedno do razlike, zaradi tega, ker so bile nekatere države članice so v pristopnih pogajanjih uspele izpogajati prihodnja obdobja, zato minimalni zneski kritja škode še vedno niso poenoteni. S tem predlogom se naslavlja ta problem. Po uveljavitvi direktive, spremenjene direktive se predvideva, da bodo minimalni zneski kritja škode izenačeni po celotni Evropski uniji. Vlada je iz vseh teh razlogov, ker ocenjujemo, da predlog direktive krepi nemoteno delovanje enotnega trga na področju zavarovalništva in pa tudi k večji konvergenci pri varstvu potrošnikov, torej predlog direktive je podprla in predlagamo, da ga podpre tudi odbor.

Hvala.

Gregor Perič

Hvala lepa za predstavitev mnenja matičnega delovnega telesa k tej točki.

Prosim člane skupnega odbora, dr. Darija Krajčiča. Izvolite.

Darij Krajčič

Hvala lepa gospod predsednik za besedo.

Matično delovno telo je gradivo obravnavalo. Predlog stališča Republike Slovenije in skupni odbor podpira predlog stališča Republike Slovenije v zadevi EPA 00238-EU/0834, ki ga je predložila Vlada.

Gregor Perič

Hvala lepa.

Na 3. izredni seji, 17. 7. 2018 je gradivo od 1. do 6. točke obravnavala tudi Komisija Državnega sveta za mednarodne odnose in Evropske zadeve ter sprejela mnenja, ki smo jih prejeli. Za predstavitev menja Komisije Državnega sveta za mednarodne odnose in Evropske zadeve k tej točki prosim člane komisije, gospoda Bogomirja Vnučca. Izvolite besedo.

Bogomir Vnučec

Hvala lepa. Vsem lep pozdrav! Tudi mi podpiramo predlog in nimamo drugih dodatnih komentarjev.

Hvala.

Gregor Perič

Hvala lepa.

Odpiram razpravo. Izvolite besedo, gospod / nerazumljivo/.

Gospod ______

Najlepša hvala. Dober dan!

Jaz seveda tudi podpiram to zadevo, ker rešuje veliko vprašanj. Me pa zanima samo nekaj. Zavarovalno združenje zdaj po meni znanih informacijah krije samo v primeru neznanega povzročitelja, torej če pobegne, krije samo telesne poškodbe, ne pa tudi materialne škode. Ali se bo na tem področju po tej direktivi to spremenilo?

Gorazd Renčelj

Ja, torej… / izklop mikrofona/ Se opravičujem.

Torej predlog direktive predvideva tudi na tem področju izboljšave. Seveda je predmet usklajevanja med državami članicami. Tu se nanaša tudi na to tretje področje, ki sem ga omenil, kjer se predvidevajo izboljšave in sicer za minimalno kritje škode, ki pokriva tako škodo v primeru smrti, telesnih poškodb in poslabšanega zdravja, kot tudi materialno škodo.

Hvala.

Gregor Perič

Imamo še koga, ki bi rad razpravljal? V redu.

V tem primeru končujem razpravo in na glasovanje dajem predlog stališča k tej točki dnevnega reda, ki se… / oglašanje v dvorani/ Aha, okej.

Izvolit besedo.