10. redna seja

Mandatno-volilna komisija

16. 5. 2019

Transkript seje

Ivan Hršak

Pričenjam 10. sejo Mandatno-volilne komisije. Vse članice in člane komisije, vabljene ter ostale prisotne prav lepo pozdravljam!

Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednji članice in člani komisije: gospod Ferenc Horváth se je opravičil, po pooblastilu pa Miha Kordiš nadomešča Violeto Tomić, Nik Prebil po pooblastilu nadomešča Braneta Golubovića in Blaž Pavlin po pooblastilu nadomešča Jožefa Horvata.

S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red:

1. Predloga za izvolitev v sodniško funkcijo na sodniški mesti okrožnih sodnic na Okrožnem sodišču v Mariboru

2. Predlog sklepa o spremembah Sklepa o sestavi in imenovanju predsednika, podpredsednika, članov in namestnikov članov Preiskovalne komisije o ugotavljanju domnevnega pranja denarja v NKBM d.d., domnevnega nezakonitega financiranja politične stranke SDS in domnevnega nezakonitega financiranja volilne kampanje SDS za predčasne volitve poslancev v Državni zbor 2018.

3. Določitev kandidacijskega postopka za imenovanje predsednice ali predsednika Državne volilne komisije.

4. Zahteva Okrožnega državnega tožilstva v Novem mestu za pridobitev dovoljenja za kazenski pregon zoper sodnico Vesno Pavlič Pivk.

5. Obvestilo Okrožnega sodišča v Ljubljani, Kazenski oddelek, o začetku kazenskega postopka zoper poslanca Luka Mesca.

10. maja 2019 pa ste prejeli predloge za razširitev dnevnega reda z novimi A1, 1.a in 1.b točko in sicer:

A1. Predlog za izvolitev treh članov Stalnega arbitražnega sodišča s sedežem v Haagu.

1.a. Predlog za izvolitev v sodniško funkcijo na sodniško mesto okrajne sodnice na Okrajnem sodišču v Kranju.

1.b. Predlog sklepa o imenovanju predsednika Državne revizijske komisije. Prejel sem tudi predlog Poslanske skupine Levica za razširitev dnevnega reda seje s točko: Obvestilo MVK o sprejetem mnenju in izdanemu opozorilu. Presoja nezdružljivosti funkcij poslanca Državnega zbora Republike Slovenije. V zvezi s tem predlogom sem zaprosil za pisno mnenje Zakonodajno-pravne službe, ki ste ga prejeli. Iz mnenja Zakonodajno-pravne službe izhaja, da predlog Poslanske skupine Levica s predlogom za ugotovitev prenehanja mandata omenjenemu poslancu ne sodi v pristojnost Državnega zbora oziroma mandatno volilne komisije, zato tega predloga za razširitev ne bom dal na glasovanje.

Ivan Hršak

Postopkovno, dr. Matej Tašner Vatovec.

Ja, hvala predsedujoči.

Poglejte, mi smo predlagali to razširitev na podlagi 64 člena poslovnika in vse zahteve, ki jih poslovnik določa, v tem primeru so izpolnjene. Tako rok, tako razlog, ki je nastal po sklicu seje MVK in tudi vprašanje, ki je predlagano za dnevni red jasno izhaja iz določb poslovnika, kjer je MVK pristojna za odločanje o zadevah povezanih z mandati poslancev. Naj samo opomnim, da je pod enako zakonodajo, se pravi tako Zakon o poslancih, kot Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije bil uporabljen na zelo podoben način leta 2012, ko je takrat MVK ugotavljala nezdružljivost funkcije župana Zorana Jankovića s poslansko funkcijo in je bil postopek čisto enak. Tako, da jaz mislim, da morate dati na glasovanje predlog za razširitev dnevnega reda. Ali je potem oziroma obravnava mnenja Zakonodajno-pravne službe in vseh ostalih argumentov je pa stvar potem dejanskega ugotavljanja ali je MVK lahko sprejeme ta sklep oziroma se seznani s tem sklepom, ali ne. tako, da prosim, da daste tudi to širitev na glasovanje.

Ivan Hršak

Ja, hvala za postopkovno, vendar glede na mnenje Zakonodajno-pravne službe, da ta predlog razširitve, ki ste ga podali, ne sodi v pristojnost Državnega zbora oziroma Mandatno-volilne komisije, zato tega ne bom dal na glasovanje.

Ivan Hršak

Ja, še enkrat postopkovno pa upam, da bo res postopkovno.

Seveda je postopkovno. Poglejte

Ivan Hršak

No, Zakonodajno-pravna služba je tista služba v Državnem zboru, ki pravno pregleda, to se pravi določene predloge, tako kot vaš predlog za razširitev in s celotnega mnenja Zakonodajno-pravne službe čisto na koncu jasno piše, kar bom prebral: Glede na vse navedeno menimo, da niso izpolnjeni pogoji za uvedbo postopka prenehanja mandata poslancu, ki bi ga v okviru svojih pristojnosti vodil Državni zbor.