Hvala lepa, spoštovani gospod predsednik. Spoštovani državni sekretar, drage kolegice in kolegi. Res je, kot je prej kolegica pravilno opozorila, danes pravzaprav obravnavamo sklep o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma, o Zakonu o zagotavljanju sredstev za investicije v Slovenski vojski v letih 2021 do 2026. Zdaj ta sklep bazira na spremembi Ustave. Preseneča me, da ni minilo veliko let in tisti, ki so bili zraven, ko smo skupaj mi takrat opozicija kreirali ustavni zakon o spremembi 90. člena Ustave, ki govori o tem, da za nekatera področja, za nekatere zakone zakonodajni referendumi niso dopustni in takrat smo zelo jasno povedali v tistih razpravah, usklajevanjih nam opoziciji ni bilo enostavno. Mi smo popustili, vendar smo ravnali zdravo razumsko. Davnega leta, maja 2013 je bilo to, 31. maja v Uradnem listu je objavljen ustavni zakon. Kdo je bil takrat na oblasti? Se ve, kot rečeno mi, v opoziciji in smo mi podprli, mi smo podprli te ustavne spremembe. Včasih pravimo, da je potrebno tudi zakon razlagati in razumeti v duhu zakona, prav tako tudi Ustavo. Zdaj danes kakršnekoli interpretacije takšnih ali drugačnih pravnikov glede tega sklepa in tako naprej, ampak še enkrat tako, kot pri prejšnji točki, mi spoštujemo Ustavo Republike Slovenije in verjamemo v Ustavo Republike Slovenije. V tem kontekstu je zame osebno relevantno mnenje inštituta za ustavno pravo. Ja koga pa naj vprašamo, če ne Inštitut za ustavno pravo. Lahko bi tudi, ne vem morda kakšno Pravno fakulteto. Ampak inštitut, če kaj, če kakšne inštitucije spoštujemo je v tem kontekstu gotovo inštitut za ustavno pravo relevanten, da Državnemu zboru, ker nismo vsi pravniki da mnenje o nedopustnosti zakonodajnega referenduma o Zakonu o zagotavljanju sredstev za investicije v Slovenski vojski. Zdaj kako so bili, ne bom se spuščal kot rečeno govorimo o sklepu, kako so bili ti razpisi s koliko resnice so bili zbrani, je drugo vprašanje, ni vprašanje današnje seje. Sem pa sam nekaj ugotovil, to je seveda subjektivno mnenje, da tisti, ki so zbirali podpise, ampak to poročajo tudi mediji, mediji poročajo da tisti, ki so zbirali podpise praktično niso artikulirali konkretnih alternativnih programov vlaganj nekam drugam. Zdaj tudi sam postavljam retorično vprašanje kaj bi danes o tem sklepu povedal prejšnji minister za obrambo, gospod Karel Erjavec. Toliko ga poznam in vem, da bi podprl ta sklep, ker si je zelo prizadeval za to, da se obrambni proračun v državi poveča. Žal, mi smo bili v opoziciji ne vem, očitno ni imel dovolj politične podpore. In drage kolegice in kolegi, ta koalicija nič drugega ne dela, kot realizira vaše zaveze. Vaše zaveze. Ne bom jih našteval, ker nimam dovolj časa in najbrž tudi ne bi poslušali. Kaj bi o tem sklepu rekla zelo spoštovana ministrica za obrambo gospa Andreja Katič in njen državni sekretar, gospod Miloš Bizjak. Retorično vprašanje. Če oba dobro poznam, veliko smo se pogovarjali spet mi, kot opozicijski poslanci. Oba bi podprla sklep o nedopustnosti, ker sta si oba prizadevala opremiti Slovensko vojsko, ker je dejansko, roko na srce, že od leta 2013 podhranjena. Razumem tista leta krize, razumem, da se je vojski jemalo, ampak vojski se je vedno jemalo. Vojski se je vedno jemalo, vojska pa nikoli ne jemlje, ker Slovenska vojska ni okupatorska vojska. Okupatorska vojska jemlje. Slovenska vojska vedno pomaga. Vedno. Vedno pomaga našim ljudem v državi, pa tudi zunaj, Bosni in Hercegovini in tako naprej in tako naprej. In mi ne dopustimo med drugim tudi to, da jim zgradimo primerne bivalne prostore, kasarne po domače. Ne, tudi za to ne damo. Ne damo. Ne vem kaj bi rekla meni zelo dragocena nekdanja kolegica prof. dr. Ljubica Jelušič. Je bila moja podpredsednica Odbora za zadeve Evropske unije. Tako me je prosila, ko smo leta 2012 prevzemali resor obrambe, da vendarle naj ne dopustimo, da bi se vojski še naprej jemalo. Ve, on a ve, natančno je vedela o čem govori. Zdaj kako bi ona danes reagirala. Glasovala bi za sklep o nedopustnosti zakonodajnega referenduma na omenjeni zakon. Če bo drugače, mi bo gotovo napisala pismo, vam ga tudi preberem in tako dalje in tako dalje. In nekateri zavajate žal tako ljudi, kot da bi zdaj 780 milijonov se tukaj zdaj in takoj investiralo v orožje, nič pa da ne damo na zdravje, nič pa ne damo na socialo in tako naprej. Še enkrat in stotič, Slovenska vojska je resna vojska, ima in je imela vedno srednjeročne programe nabav, ki jih je vedno potrjevala vsakokratna Vlada. In če zdaj te srednjeročne programe pogledam, obstoječe in pogledam 780 milijonov znesek za investiranje v šestih letih, šestih, potem vidim, da smo s tem zakonom v bistvu zagotovili zgolj, vse zgolj, vse je veliko, 300 milijonov denarja več. 300 če razdelimo na 6 let, dobimo 50 milijonov na leto, kar se vidi tudi iz proračunskih dokumentov. In prosim, ne zavajat, da za zdravje – ja, za zdravje pa ne damo. Za zdravje pa ne damo. Za zdravje bo v proračunu 2021 528 milijonov. To je 345 milijonov več kot je bil proračun za let 2019, pardon, 345 milijonov več, kot je bila realizacija 2019. Oziroma 188 procentov več denarja za zdravstvo zagotavljamo v naslednjem letu, kot je bila realizacija leta 2019. Socialna država ali če hočete Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve skoraj 2 milijardi, skoraj 2 milijardi, 15 procentov več, kot je bila lanska realizacija in to je potrebno, zato ker je kriza mnoge hudo prizadela. Seveda nismo pozabili na delovna mesta oziroma na gospodarski razvoj. Skoraj faktor 2 več denarja v proračunu v 2021, kot je bila realizacija 2019. Bolj točno, 204 milijone je bila realizacija 2019, 400, dobra 402 milijona je proračun za leto 2021 Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo in tako naprej in tako naprej. Veliko je razlogov, premalo časa, da bi vse navedel. Veliko, ampak dovolj sem po moji oceni povedal in seveda bom podprl ta sklep o nedopustnosti zakona, ki zagotavlja sredstva za našo Slovensko vojsko. Ne vem kdo se boji, za božjo voljo Slovenske vojske. Kdo se boji Slovenske vojske. Hvala lepa.
“