20. redna seja

Mandatno-volilna komisija

21. 5. 2020

Transkript seje

Pričenjam 20. sejo Mandatno-volilne komisije. Vse članice in člane komisije vabljene ter ostale prisotne prav lepo pozdravljam.

Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednje članice oziroma člani: gospod Ferenc Horváth. Na seji so kot nadomestne članice oziroma člani Komisije s pooblastili sodelujejo: Lidija Divjak Mirnik nadomešča Andrejo Zabret, Lidija Ivanuša Danijela Krivca, Mojca Škrinjar Anjo Bah Žibert in mag. Marko Koprivc Matjaža Hana.

S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red: prvič - Predlog za izvolitev kandidatke ali kandidata za sodnico ali sodnika na Splošnem sodišču Evropske unije v Luksemburgu; drugič - Predlog za izvolitev kandidata za sodnika na Splošnem sodišču Evropske unije v Luksemburgu; tretjič Predlog za izvolitev v sodniško funkcijo na sodniško mesto okrožne sodnice na Okrožnem sodišču v Krškem; četrtič - Predlog sklepa o imenovanju člana Nadzornega odbora Sklada za financiranje razgradnje Nuklearne elektrarne Krško in za odlaganje radioaktivnih odpadkov iz Nuklearne elektrarne Krško; petič - Predlog za razrešitev članov Nadzornega sveta RTV Slovenija, ki jih je imenoval Državni zbor; šestič Nadzor po 21. členu Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.

8. 4. in 20. maja 2020 pa ste prejeli predloge za razširitev dnevnega reda z naslednjimi točkami in sicer: 2a. točka predlog za imenovanje predsednica in dveh članov sveta Agencije za energijo; 3a. točka predlog za izvolitev s sodniško funkcijo na sodniško mesto okrožne sodnice na Okrožnem sodišču v Kranju; 4a. točka predlog sklepa o spremembah sklepa o sestavi in imenovanju predsednika, podpredsednika, članov in namestnikov članov preiskovalne komisije o ugotavljanju odgovornosti nosilcev javnih funkcij na programu otroške kardiologije ter področju nabav in upravljanja z medicinsko opremo in zdravstvenim materialom in pa 4b. točka predlog sklepa o spremembah sklepa o sestavi in imenovanju predsednika, podpredsednika, članov in namestnikov članov Preiskovalne komisije o ugotavljanju domnevnega pranja denarja v NKBM d.d., domnevnega nezakonitega financiranja politične stranke SDS in domnevnega nezakonitega financiranja volilne kampanje SDS za predčasne volitve poslancev v Državni zbor 2018.

Dne 20. 5. 2020 je Poslanska skupina Levica predlagal umik 5. točke dnevnega reda in sicer Predlog za razrešit članov Nadzornega sveta RTV Slovenija, ki jih je imenoval Državni zbor. V skladu z drugim odstavkom 64. člena Poslovnika Državnega zbora se najprej odloča o predlogih za umik in nato o predlogih za razširitev seje. V skladu z desetim odstavkom 64. Poslovnika Državnega zbora o predlogih v zvezi z dnevnim redom ni mogoča razprava. Lahko pa sporočijo stališča predlagatelj zadeve in poslanske skupine. Predlagatelj za umik točke lahko dodatno pojasni razloge za svoj predlog. Želi predstavnik Poslanske skupine Levica dodatno utemeljiti predlog za umik?

Jaz bi postopkovno prej.

Postopkovno imaš Matej Tašner Vatovec.

Najlepša hvala predsednik. Sicer mi smo predlagali umik 5. točke, veste vsi zakaj. Že na prejšnji seji Mandatno-volilne komisije smo problematizirali točko, ki jo je predlagala koalicija oziroma SDS za zamenjavo dveh nadzornikov RTV, ki jih imenuje Državni zbor. Takrat smo uspeli sprejeti na MVK sklep, da poda ZPS mnenje glede tega vprašanja. To mnenje je potem prišlo, konec aprila in je tudi zelo zgovorno. V tem mnenju jasno na koncu piše, da bi bila takšna razrešitev v neskladju z Ustavo in zakonom. Se pravi neustavna in protizakonita. Ne glede na to, da smo v Levici predlagali umik te točke, danes me zanima, spoštovani predsednik, zakaj je ta točka kljub vsemu še vedno na dnevnem redu Mandatno-volilne komisije. Vaša odgovornost kot predsednik bi morala biti, da ko dobite takšno mnenje ZPS sami to stvar umaknete. Nek sklep, ki je proti zakonom, ki je proti Ustavi ne bi sploh smel biti na dnevnem redu te seje. Če speljemo to naprej, bi potemtakem lahko katerakoli poslanska skupina na vsakršni seji Mandatno-volilne komisije predlagala razrešitev, ne vem, varuha človekovih pravic, zagovornika načela enakosti, praktično vseh funkcij, ki jih Državni zbor potrdi. Tako, da tukaj me v prvi vrsti zanima vaše pojasnilo, zakaj smo poslanske skupine opozicije sploh primorane v to, da s proceduralnimi formalnostmi zahtevamo umik nečesa, kar sploh ne bi smelo biti na dnevnem redu.

Hvala. Kot vam je poznano je ta točka odprta, ker smo jo že na prejšnji seji Mandatno-volilne komisije, smo prekinili zaradi vaše zahteve, da pridobimo mnenje Zakonodajno-pravne službe. To smo tudi pridobili in danes moramo to zadevo seveda nadaljevati in potem zaključiti. Boste dodatno, želite dodatno obrazložiti?

Izvolite, vaša beseda.

Predlagali smo včeraj skladno s Poslovnikom umik 5. točke dnevnega reda, ki se tiče zamenjave dveh članov Nadzornega sveta RTV Slovenija. Kot smo že na prejšnji seji povedali, so razlogi po katerih se lahko predčasno razreši nadzornike zelo jasni, so opredeljeni v Zakonu RTV Slovenija. Noben od teh razlogov ali vzrokov v tem primeru ni izpolnjen. Gre za nadaljevanje tega lomastenja največje koalicijske stranke po institucijah v tej državi. Seveda je RTV Slovenija potem, ko je nenehno pod pritiskom in napadi s strani SDS in predsednika Vlade, ne bom šel v detajle, kaj vse je bilo izrečenega glede SDS in to se je tudi, ko je na funkciji predsednika Vlade se tega gospod Janša ne more otresti, gre jasno za še en pritisk na javno in neodvisno RTV. Po tem, ko je Vlada že itak zamenjala nadzornike, ki jih sama imenuje, skušajo sedaj še dva člana razrešiti. Videli smo, kakšni so bili tudi imenovanja v Programski svet iz tako imenovane kvote gledalcev in poslušalcev, kjer je v bistvu koalicija potrdila predvsem bivše poslance ali pa kandidate za poslance SDS. Nekatere od teh članov Programskega sveta pa tudi Nadzornega sveta javno pozivajo recimo k neplačevanju članarine za RTV in tako naprej. Skratka gre za popolnoma jasen manever. Vemo, zakaj se želi ta menjava, gre za to, da se podredi javni in neodvisni medij po vzoru tega, kar smo lahko v ponedeljek zvečer gledali na eni od komercialnih televizij. Mislim, da je to neodpustno, predvsem pa je v nasprotju s samim zakonom RTV, predvsem pa v nasprotju z Ustavo. Mislim, da je vloga Državnega zbor tukaj ključnega pomena, vsaj v tem, da proceduralno skuša zagotavljati neke minimalne standarde demokratičnosti in to, da se na tak načina skuša lomastiti po vseh institucijah v tej državi je nedopustno in bi vsaj kot Državni zbor morali to skušati preprečiti. Zaradi tega predlagamo umik te točke, predlagamo jo predvsem oziroma zelo upravičeno zaradi tega, ker je v nasprotju z zakonom in ker je v nasprotju z Ustavo, kar je pritrdilo tudi mnenje Zakonodajno-pravne službe, mnenje, ki je zelo jasno in kjer je brez kančka dvoma zapisano, da pač takšnega sklepa ne smemo sprejeti, kaj šele obravnavati. Tako, da predlagam umik 5. točke dnevnega reda.

Predlagatelje zadeve… Alenka Jeraj, izvoli beseda je tvoja.

Hvala lepa. Jaz bi spomnila kolege, da je leta 2012 bil primer popolnoma podoben na isto temo, tudi takrat je ZPS, Zakonodajno-pravna služba dala negativno mnenje, pa kljub temu se je o zadevi razpravljalo in odločalo. Tako, da jaz predlagam, da se držimo ustaljene prakse in s točko nadaljujemo in v SDS bomo glasovali proti umiku.