22. nujna seja

Komisija za nadzor javnih financ

3. 12. 2020

Transkript seje

Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, spoštovani vabljeni, gospod minister! Dobro jutri.

Začenjam 22. nujno sejo Komisije za nadzor javnih financ. Obveščam vas, da sem prejel eno opravičilo in sicer se seje ne more udeležiti gospod Robert Polnar. Imam pa tudi dve pooblastili in sicer iz Poslanske skupine LMŠ, gospod Nik Prebil nadomešča poslanca gospoda Roberta Pavšiča in pa pooblastilo Poslanske skupine Levica, dr. Matej Vatovec nadomešča poslanca Luko Mesca.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje. S sklicem seje ste prejeli dnevni red seje komisije z eno točko dnevnega reda. Vaših predlogov za spremembo dnevnega reda v poslovniško določenem roku, to je do začetka seje, nisem prejel, zato dnevni red ostaja tak, kot je bil poslan s sklicem.

Prehajamo na obravnavo 1. TOČKE DNEVNEGA REDA – POBUDA VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE ZA SKLENITEV SPORAZUMA MED SLOVENIJO IN MADŽARSKO O SODELOVANJU PRI GRADNJI IN GOSPODARJENJU Z DRUGIM TIROM ŽELEZNIŠKE PROGE DIVAČA-KOPER.

Gradivo za to točko – zahteva Poslanskih skupin SAB, LMŠ, SD in Levica je bilo objavljeno na spletnih straneh Državnega zbora s sklicem. Na sejo so bili s sklicem seje k tej točki vabljeni mag. Andrej Rajh v imenu predlagateljev zahteve, gospod Janez Janša, predsednik Vlade, gospa mag. Alenka Bratušek, nekdanja ministrica za infrastrukturo, gospod Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo, gospod Pavle Hevka, generalni direktor družbe 2TDK, in pa Iztok Černoša, direktor družbe 2TDK. Vse prisotne še enkrat lepo pozdravljam in vas prosim, da se ob prijavi za razpravo in vklopu mikrofona predstavite zaradi magnetograma. Pred razpravo pa bi vas želel opozoriti, da je 12. novembra 2020 v Državni zbor iz Vlade prispela in sicer naslovljena na Odbor za zunanjo politiko pobuda za sklenitev sporazuma med Republiko Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri izgradnji in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper. Pobuda je označena s stopnjo zaupnosti interno. Navedene pobude ni med gradivi za to sejo. Ker pa člani Odbora za zunanjo politiko razpolagajo z navedeno pobudo, pozivam vse, da v tej razpravi vsaj v prvem delu ne govorijo o konkretnostih iz pobude. Prosim razpravljavce, da se osredotočijo na informacije iz zahteve za nujno sejo in predlog, ki ste jih prejeli. Če pa bo kdo v nadaljevanju želel govoriti o podrobnostih, ki so navedene v pobudi in niso navedeni v zahtevi za sklic nujne seje in prilogah, ter niso bile že objavljene v medijih, prosim, da me na to opozori, ker bomo v tem primeru sejo zaprli.

Predlagam, da razpravo opravimo tako, da predstavnik predlagateljev zahteve za sklic nujne seje dodatno obrazloži zahtevek za sklic. Nato bodo besedo dobili predstavniki vabljenih. Potem bomo prišli na razpravo članov komisije.

Tako da zdaj najprej besedo dajem mag. Andreju Rajhu. Mag. Verbič, imate postopkovni predlog. Prosim.

Hvala lepa, predsednik. Spoštovani minister, vsi prisotni prav lep pozdrav!

Moj postopkovni predlog je predvsem vprašanje vam, spoštovani predsednik, kako to, da to matično delovno telo, ki je Komisija za nadzor javnih financ, je sklicana na podlagi 48. člena Poslovnika Državnega zbora, pri tem pa sploh ni sklicevano se na 39. člen Poslovnika Državnega zbora in ne zaradi prisotnih. Očitno je potrebno bolj tudi zaradi javnosti jasno povedati kakšne so pristojnosti Komisije za nadzor javnih financ. In si bom dovolil, kar se tiče 39. člena jasno tudi predstaviti.

Prvič, nadzoruje izvrševanje državnega proračuna ter finančnih načrtov Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Republike Slovenije, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in Javnega zavoda Radiotelevizije Slovenije. Drugič, spremlja izvrševanje proračunov lokalnih skupnosti. Tretjič, nadzoruje izvrševanje finančnih načrtov in pravilnost finančnih izkazov javnih skladov, javnih podjetij in zavodov, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija. In zadnja točka, poroča Državnemu zboru o nadzorstvu, ki ga opravlja in mu predlaga potrebne ukrepe.

Ocenjujem, da je današnja točka, sklicevana na 48. člen Poslovnika Državnega zbora ta hip nepristojen, kajti 1. točka, ki ste jo tudi spoštovani predsednik, navedli, je govora o pobudi za sklenitev sporazuma. In to je izključni pristojnosti drugega matičnega odbora tega Državnega zbora. Glede na vsebino sklica te seje ocenjujem, da Komisija za nadzor javnih financ v tej fazi ni pristojna za današnjo sejo in kot rečeno tudi obravnavo. Zato prosim predsednik, da današnjo sejo najmanj kar je, prekinete in če bo potrebno jo nadaljujemo, ko bodo izpolnjeni pogoji za vsebinsko obravnavo po 39. členu Poslovnika Državnega zbora.

Če zaključim, ta komisija na to vsebino današnjega sklica ta hip ni pristojna. Prosim za odgovor, spoštovani predsednik.

Hvala lepa.

Preden vam odgovorim, mag. Verbič, dajem besedo za postopkovni predlog še gospe Maši Kociper.

Izvolite.

Ja, hvala, da ste mi dali najprej besedo, gospod predsednik, ker jaz imam seveda nasprotni postopkovni predlog. To je, da absolutno kot predlagatelji pričakujemo in zahtevamo, da se ta seja izvede v skladu s sklicem. Nikakor se ne strinjamo, da se krši 39. člen poslovnika. V 3. členu je jasno navedeno tudi, da je Komisija za nadzor javnih financ nadzoruje izvrševanje finančnih načrtov in pravilnost finančnih izkazov vseh podjetij, ki so ustanovljena kot podjetja oziroma javni zavodi in tako naprej v lasti Republike Slovenije. Poleg tega, če ni za KNJF, ki ima nadzorno vlogo pri nas nad porabo javnih financ, pristojen za to, da se danes tukaj pogovarjamo o tem kako se bo porabilo 1 milijardo državnega denarja, državnega proračunskega denarja, potem pa res ne vem kje je mesto, da se o tem pogovarjamo. Kaj vse smo se na teh komisijah, tudi na konkretno tej v preteklosti že pogovarjali, tudi, ko jih je vodil zdaj koalicijski kolega, gospod Logar, je šlo to v mnogo večjo širine, kot je današnja. In tukaj se pogovarjamo o državnem proračunu, o velikanskih denarjih in tudi o dokapitalizaciji podjetja 2TDK, ki je tudi predvidena iz državnega proračuna. Mislim, da so to zelo tehtni razlogi, da se seja izvede tako, kot je bila sklicana in absolutno nasprotujem prejšnjemu predlogu.

Hvala lepa.

Postopkovno najprej kolega mag. Verbič. Upam, da bo vaš predlog postopkovni drugačen od prvega. Odgovoril bom na prvega, zato vas prosim, da se res omejite na poslovnik.

Mag. Verbič, imate besedo.

Ja, hvala lepa še enkrat, predsednik.

Z spoštovano poslanko, ki je ravnokar pred mano utemeljevala nasprotno, kar se tiče moje utemeljitve, moram še enkrat poudarit, da mi imamo danes pobudo za sklenitev sporazuma. Če prav razumem, jo najverjetneje tudi vsi razumejo prav, ta pobuda še ni v fazi, ki je sklenjena, kaj šele, da bi bili neki elementi, tako imenovani finančnih kazalcev, ki bi lahko bili podlaga vezano na 39. člen Poslovnika Državnega zbora. Primerjava, ki je bilo omenjeno Logarja in podobno v preteklosti, takrat če pogledamo tisto vsebino, so bile faze, ki so bile že v taki, da so se ali smo se lahko poslanci seznanili z določenimi elementi. Tako da absolutno to ne drži in nasprotujem tovrstnemu razmišljanju. Sem pa zelo za to, da se to obravnava, ko bo sklenjeno, če do tega sploh pride. To je sedaj pogojno.

Hvala lepa.

Mag. Verbič, to ni bil postopkovni predlog, pač pa repliciranje oziroma razprava o postopkovnem predlogu kolegice Kociper.

Besedo dam še dr. Franc Trčku, potem pa bom odgovoril na postopkovne predloge. Dr. Trček.

Hvala.

Glejte, ne bom dolg. Če kdo, moramo članice in člani KNJF zelo natančno brati proračunske plahte, če se tako izrazim. Stran 112 postavka Podpora prestrukturiranju in nefinančnih družb, pod postavko Upravljanje s finančnim premoženjem, povečanje kapitala 2TDK. Skratka kdo bo »over scrutinize-iral« proračun, če ne KNJF. Drugič, zdaj to kar ubeseduje gospod iz SMC-ja, pa če bi bil jaz iz SMC-ja, bi se res zadnji oglašal glede drugega tira. Pa ne bom razpravljal, razpravljal bom potem. Je neko stanje, ki se ga hoče iti ta Vlada, ki jo je Branko Grims opredelil – saj mi nismo stranka, mi smo privat firma enega človeka. Najprej bodo neka izvršena dejstva, Vlada se bo sestala v ožjem formatu, to je verjetno Janez Janša, fikus in telefon ter Twitter, pol ko bodo pa izvršena dejstva konec, bomo pa vsi kokodakali. Nova Slovenija, Desus pa SMC bodo pa za čudno gledali »joj, saj ne vem, da smo to na Vladi sprejeli«. Skratka nehajmo zganjat ta teater in gremo k razpravi.

Hvala.

Postopkovno, gospod Jelinčič Zmago Plemeniti, imate besedo.

Hvala lepa gospod predsednik.

Jaz mislim, da je ta seja nepotrebna oziroma ne sodi v razprave. Naša komisija bi morala razpravljati o porabi denarja in o kontroli tega porabljenega denarja. Tukaj gre pa za pobudo. Jaz mislim, da gre s strani ostalih opozicijskih strank zgolj in samo za nagajanje tej Vladi in v kolikor bi ta sedaj opozicija bila na Vladi, bi to z veseljem sprejeli. Ker pa ni, morajo pa metat polena pod noge. In jaz mislim, da je ta današnja seja ni na mestu, da nimamo kaj razpravljat o pobudi, kajti drugače jaz lahko dam milijon raznih predlogov za sejo o pobudah, ki se pojavljajo tukaj in tam in zato vam jaz povem naj o tem odloči poslovniška komisija, če ne moremo drugače tukajle noter, predsednik, če ne moreš ti reči »ne bomo razpravljali o tem, ker za pobudo pa res ne moremo razpravljati«. Ampak drugače, če boste pa to peljali naprej, pa vedite, da jaz na tej seji ne nameravam sodelovati, ker se mi zdi izguba časa in pa nakladanje v tisti smeri – vse, samo da bomo zrušili Vlado.