24. redna seja

Komisija za nadzor javnih financ

10. 12. 2021

Transkript seje

Spoštovane članice, spoštovani člani Komisije za nadzor javnih financ, spoštovani vabljeni, lepo pozdravljeni.

Pričenjam 24. redno sejo Komisije za nadzor javnih financ. Obveščam vas, da sem do začetka seje prejel dve opravičili, in sicer se seje ne moreta udeležiti člana Zmago Jelinčič Plemeniti in Luka Mesec. Pooblastil za sodelovanje na seji nisem prejel.

S sklicem seje ste prejeli dnevni red seje Komisije. Ker v poslovniškem roku nisem prejel predlogov za spremembo dnevnega reda, je določen takšen dnevni red kot ste ga prejeli s sklicem.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – PREDLOG SKLEPA O IZBIRI REVIZIJSKE DRUŽBE ZA REVIDIRANJE RAČUNOVODSKIH IZKAZOV RAČUNSKEGA SODIŠČA ZA LETO 2020. Kot gradivo k tej točki dnevnega reda ste prejeli: predlog sklepa št. 460-05/21-5/15 z dne 24. 11. 2021, spremni dopis in pa zapisnik o odpiranju ponudb št. 416-05/21-5/14 z dne 18. 11. 2021, ki ste ga članice in člani prejeli preko sistema UDIS, dve ponudbe št. 416-05/21-5/13 z dne 18. 11. 2021, katerega ste članice in člani zaradi varstva podatkov prejeli v varovani predal sistema UDIS.

Prosim vas, da med razpravo upoštevate predpise s področja varstva podatkov ter me vnaprej opozorite, če boste želeli razpravljati o varovanih podatkih, saj bi bilo v tem primeru potrebno sejo zapreti za javnost.

K tej točki je bila vabljena gospa generalna sekretarka Državnega zbora Uršula Zore-Tavčar. Z nami je gospod Igor Ivančič, namestnik generalne sekretarke.

Zakon o Računskem sodišču Slovenije v drugem odstavku 31. člena določa, da računovodske izkaze Računskega sodišča revidira revizijska gospodarska družba, ki jo izbere Državni zbor na predlog delovnega telesa, ki je pristojno za nadzor proračuna in drugih javnih sredstev. Komisija je na 21. seji 10. 9. 2021 sprejela sklep, s katerim je generalno sekretarko Državnega zbora pozvala, da opravi vse potrebne postopke po Zakonu o javnem naročanju za izbiro revizijske gospodarske družbe. Generalna sekretarka je Komisiji 18. 11. 2021 posredovala dopis, s katerim je v nadaljnji postopek poslala dve ponudbi, ki sta prispeli na povabilo k oddaji ponudbe za oddajo javnega naročila.

V skladu z določili ponudbene dokumentacije je merilo za izbor najnižja ponudbena cena v evrih z ddv. Iz zapisnika prejetih ponudb izhaja, da je najbolj ugodna ponudba ponudnika GM revizija d.o.o., Ulica Gradnikove brigade 4, 1000, Ljubljana. Glede na to predlagam, da Komisija oblikuje predlog sklepa, s katerim bo Državnemu zboru predlagala, da zaradi diranja? (nerazumljivo) računovodskih izkazov Računskega sodišča Republike Slovenije za leto 2020 izbere to revizijsko družbo.

Želi besedo namestnik generalne sekretarke gospod Ivančič? (Ne.)

Odpiram razpravo članic in članov Komisije o sklepu. Želi kdo besedo? Ugotavljam, da ne, zato razpravo zaključujem.

Prehajamo na odločanje o predloženem sklepu, ki se glasi: »Komisija za nadzor javnih financ predlaga Državnemu zboru, da sprejme predlog sklepa o izbiri revizijske družbe za revidiranje računovodskih izkazov Računskega sodišča Republike Slovenije za leto 2020 z dne 24. 11. 2021, ki se glasi: »Za revidiranje računovodskih izkazov Računskega sodišča Republike Slovenije za leto 2020 se izbere revizijska družba GM revizija d.o.o., Ulica Gradnikove brigade 4, 1000 Ljubljana.««

Želi kdo razpravljati o predlogu sklepa? Ugotavljam, da ne, zato zaključujem razpravo.

Prehajamo na glasovanje o predlogu sklepa. Nihče ne želi obrazložiti svoj glas.

Začenjam glasovanje. Glasovanje poteka. Zaključujem glasovanje.

Kdo je za? (9 članov.) Je kdo proti?(Nihče.)

Ugotavljam, da je predlog sklepa sprejet.

Predlagam, da predlog sklepa na seji Državnega zbora predstavim sam. Ali kdo temu nasprotuje? Ne. Hvala.

Ker je bil sklep sprejet, predlagam, da sprejmemo tudi naslednji procesni sklep, ki se glasi: »Komisija za nadzor javnih financ predlaga predsedniku Državnega zbora, da na naslednjo sejo Državnega zbora uvrsti točko dnevnega reda: Predlog sklepa o izbiri revizijske družbe za revidiranje računovodskih izkazov Računskega sodišča Republike Slovenije za leto 2020.«

Želi kdo razpravljati? Ugotavljam, da ne, zato kar prehajamo na glasovanje o predlogu sklepa.

Začenjam glasovanje. Glasovanje poteka. Zaključujem glasovanje.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je predlog sklepa sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – NEREALIZIRANI SKLEPI KOMISIJE ZA NADZOR JAVNIH FINANC V OBDOBJU OD 5. 5. 2020 DO 24. 11. 2021. Kot gradivo k tej točki dnevnega reda ste prejeli: seznam nerealiziranih sklepov Komisije za nadzor javnih financ v obdobju od 5. 5. 2020 do 24. 11. 2021.

K tej točki so vabljeni: Vlada Republike Slovenije, Ministrstvo za zdravje, Računsko sodišče Republike Slovenije, Komisija za preprečevanje korupcije in pa Fiskalni svet. Iz Fiskalnega sveta smo prejeli opravičilo s posredovanim pojasnilom, ki ste ga članice in člani prejeli.

V okviru današnje točke bomo opravili obravnavo sklepov Komisije za nadzor javnih financ v obdobju od 5. 5. 2020 do 24. 11. 2021, ki niso realizirani, ali pa Komisija nima informacij, da bi bili realizirani.

Gradivo, ki ste ga prejeli, obsega 20 sklepov, ki so razvrščeni po sejah, na kateri so bili sprejeti. Predlagam, da razpravo opravimo po sklopih glede na posamezno sejo, pri čemer bi najprej dobili besedo tisti izmed vabljenih, na katere se sklepi nanašajo, potem pa bi opravili tudi razpravo članic in članov Komisije. Predlagam tudi, da posameznih sklepov ne berem, ker ste jih dobili, ampak samo povem za katero sejo gre in na katero točko se nanašajo. Ali kdo temu nasprotuje? (Ne.) Hvala.

Tako prehajamo na 16. nujno sejo Komisije in štiri nerealizirane sklepe. Želi besedo kdo od predstavnikov Vlade? (Ne.) Želi kdo razpravljati o obravnavanih sklepih? Naj povem, da gre za štiri sklepe.

Mag. Alenka Bratušek, izvolite.

Če nam tisti, na katere se sklepi nanašajo, ne mislijo povedati zakaj niso realizirani, potem ne vem čemu bo ta današnja seja služila oziroma kaj še lahko mi naredimo. Tako da pozivam tiste, ki so dobili priporočila s strani Komisije za nadzor javnih financ, da povedo kaj so naredili, če so kaj naredili, če pa niso nič naredili pa ne vem, predsednik, prosim tebe, če lahko poveste kaj še mi lahko naredimo. Ker če ne lahko še enkrat odpremo razpravo o tistih sejah in o tisti vsebini, ki smo jo imeli na posameznih komisijah.

Hvala lepa, mag. Bratušek. Strinjam se z vami. Tudi sam sem pričakoval obrazložitev glede na to, da smo na seji dne 5. 5., 13. 5. in 20. 5. 2020, to je šlo za 16. nujno sejo, sprejeli šest sklepov, od tega so štirje sklepi nerealizirani.

Gospod Robert Cugelj z Ministrstva za zdravje, državni sekretar, želeli ste besedo.

Robert Cugelj

Hvala lepa.

Sedaj Ministrstvo za zdravje ima nerealizirani sklep, kar se tiče izogib preplačila medicinske opreme pri pripravi spremembe javnega naročanja.

Kar se tiče tega, je Ministrstvo za zdravje na to temo imenovalo delovno skupino, ki se je sestala sedemkrat. Verjetno veste, da je bila potem v javnih občilih tudi jasno izraženo, da je to Zdravstvo.si izstopilo iz te skupine. Ampak ne glede na to, to je bila preteklost. Jaz bom govoril kaj je sedaj v sedanjosti in kaj je bilo narejeno.

Minister za zdravje me je septembra letošnjega leta prosil, da poskušam na tem področju javnega naročanja za zdravstvo kaj narediti. V ta namen sem poklical oba direktorja Kliničnega centra Ljubljana in Maribor in dejansko naročil, da naj v sklopu obstoječe zakonodaje naredijo vse kar je možno, da speljejo takoimenovan dinamični nabavni postopek za e-dražbo. Dne 15. 11. 2021 je bilo v javnem naročanju z oznako »javno naročanje 007-859/2-21 in tudi mednarodno objavo na TED 2021/S 225-589854 objavljeno javno naročilo za žilne opornice, in sicer z dne 15. 11. 2021 po sistemu dinamičnega nabavnega sistema z e-dražbo.

Res je, da je bilo potrebno veliko usklajevanja med obema kliničnima centroma, predvsem na strokovnem segmentu, da smo strokovno uskladili ta segment, ampak vse se da, in da smo to naredili nismo rabili nobene spremembe zakonodaje, kajti trenutna zakonodaja brezproblematično omogoča izvedbo nabavnega dinamičnega sistema in e-dražbe. In 17. 12. 2021 je rok za sprejem prijav in takoj naslednji dan bomo šli v dvodnevno e-dražbo. Torej da se, če se hoče.

Naslednji javni razpis, ki bo tudi objavljen, je med 20. in 23. 12. 2021, in sicer na področju RTG materiala. Ogromna količina tega materiala se uporablja. To je drugo javno naročilo, ki bo izvedeno po postopku dinamičnega nabavnega sistema z e-dražbo. Vključena sta tudi oba kliničnega centra. Specifikacije so že pripravljene, usklajene na strokovni ravni in to bo objavljeno med 20. in 23. 12. 2021 po enakem postopku.

Tisto kar se mi zdi zelo pomembno poudariti je, da sem zahteval, da je tudi razpisna dokumentacija objavljena v angleškem jeziku in s tem smo omogočili z objavo na mednarodnem javnem natečaju konkurenco v celem mednarodnem prostoru.

Še enkrat bom poudaril, za to kar smo naredili nismo potrebovali nikakršne spremembe zakonodaje. To se da speljati z obstoječo zakonodajo. Rade volje bom tudi poročal kaj je rezultat tega javnega naročila, ki bo končan 17. 12. 2021.

Hvala lepa.

Hvala lepa, gospod Cugelj.

Sedaj sem dolžan eno pojasnilo. Ta vaš odgovor oziroma komentar oziroma razjasnitev, kakorkoli mu že rečemo, se nanaša na sklep, ki je bil sprejet na 28. nujni seji 9. 6. 2021. Glede na to, da sem na začetku predlagal, sem pač pričakoval, da bi se pri tej prvi, se pravi prvem sklopu nerealiziranih sklepov s 16. nujne seje pač pri nas oglasil oziroma na Komisiji pojasnil nekdo od predstavnikov Vlade, ki je zadolžen za področje. Namreč takrat smo sprejeli sklepe, ki so se nanašali na predlog priporočil glede poročanja Državnemu zboru po 12. členu Zakona o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju.

Sedaj glede na vaše vprašanje, mag. Bratušek, kaj lahko mi kot Komisija oziroma jaz kot predsednik, naredim glede na to, da na Komisiji nismo dobili nobenih pojasnil oziroma odgovorov na sprejete sklepe, je edino kar imamo, da Vlado oziroma odgovorne na Vladi še enkrat pozovemo za to, da se opredelijo do sprejetih sklepov. To je bil tudi namen te točke dnevnega reda.

Vseeno bi predlagal, da gremo po sklopih skozi sprejete sklepe in potem glede na to, da verjetno pri določenih sklepih pojasnil ne bomo dobili, da na koncu sprejmemo sklep, da smo se s tem seznanili. Moja naloga v nadaljevanju pa bo, da Vlado oziroma tiste odgovorne še enkrat pozovemo. Se strinjamo s tem? Ali kdo temu nasprotuje ali ima drugačen predlog? Mag. Bratušek, prosim.

Očitno kaj drugega ne moremo narediti. Seveda pa se kaže popolna ignoranca Vlade do te Komisije za nadzor javnih financ, ki ima v Državnem zboru pomembno vlogo. Nadzoruje porabo davkoplačevalskega denarja. Moja ocena je, da če do sedaj tega nismo dobili, ne bomo dobili tudi do konca mandata. Ampak prav je, da jih še enkrat pozovemo. Bodimo pa pazljivi s tem seznanjanjem, da nismo nič dobili. Jaz bi poskusila to malo drugače oblikovati, ko bo konec razprave.

Hvala lepa.

Potem nadaljujemo z 19. nujno sejo z dne 5. 6. 2020. Šlo je za 1. nadaljevanje. Točka, ki se je nanašala na – jo bom kar prebral: Sumi o neustreznem, nepreglednem ter negospodarnem postopku nabave zaščitnih mask med Zavodom Republike Slovenije za blagovne rezerve in Podjetjem Akron d.o.o. Govorimo o sklepu pod številko 3, ki ni bil realiziran.

Želi kdo razpravljati? Pojasnila verjetno ne bomo dobili, ker nobenega predstavnika Vlade po mojem mnenju, ki bi to lahko pojasnil, niti iz Zavoda za blagovne rezerve ni.

Potem zaključujem razpravo.

Prehajamo na 13. sejo z dne 16. 9. 2020. To je Poročilo Računskega sodišča Republike Slovenije o delu za leto 2019.

Glede na to, da nimamo predstavnika Računskega sodišča, imamo, se opravičujem. Želite besedo? (Ne.) Ne želite pojasniti ali ne morete pojasniti? Prosim, izvolite.

Miroslav Kranjc

Smem.

Prosim, izvolite.

Miroslav Kranjc

Hvala lepa. Dr. Miroslav Kranjc, (nerazumljivo.)

To priporočilo se nanaša na revizijsko poročilo o učinkovitosti urejanja virtualnih valut, ne na letno poročilo Računskega sodišča. In gre za priporočilo, ki je bilo namenjeno Ministrstvu za finance. Ministrstvo za finance je tisto, ki bi moralo pojasniti ali je izvedlo ali neizvedlo to priporočilo. To je samo eno od približno 10 priporočil, ki smo jih podali v tem revizijskem poročilu in se nanaša na neenakost davčne obravnave dohodkov zavezancev, tistih dohodkov, ki so prejeti iz trgovanja z virtualnimi valutami.

Nas veseli, da je Komisija za nadzor javnih financ našla to priporočilo kot smiselno in potrebno. V kolikor smo seznanjeni iz medijskih razprav, je direktor davčne uprave že v javnosti nekaj govoril o tem, da naj bi se dohodki iz virtualnih valut obdavčili na nek način.

Res pa je, da je ta sklep Komisije za nadzor javnih financ bil sprejet septembra lani in rok za poročanje je bil dva meseca. To je sedaj vprašanje za Ministrstvo za finance kaj je s to zadevo.

Hvala.