Spoštovane kolegice in kolegi, začenjam 122. sejo Kolegija.
Obveščam vas, da ste včeraj prejeli novo gradivo k 2. in 3. točki.
Obveščam vas prav tako, da nisem prejel nobenega pooblastila o nadomeščanju članov kolegija.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE PREDLOGI ZA OBRAVNAVO PREDLOGOV ZAKONOV PO NUJNEM POSTOPKU.
Gradivo ste prejeli s sklicem seje kolegija.
Kolegij razpravlja in glasuje o štirih predlogih vlade za obravnavava predlogov zakonov po nujnem postopku.
Najprej o predlogu, da Državni zbor po nujnem postopku obravnava predlog Zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osebni izkaznici.
Želi besedo predstavnica vlade?
Mag. Janja Garvas Hočevar, imate besedo.
Najlepša hvala.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države. S predlogom zakona se predlaga kasnejši začetek uporabe zakona, ki je začel veljati 3. aprila 2021, uporabljati pa se bi začel 9 mesecev po njegovi uveljavitvi, tj. 3. januarja 2022. Bistveni namen zakona je vzpostavitev pravne podlage za začetek izdaje biometričnih osebnih izkaznic, ki bodo vsebovale čip, na katerem bosta zapisana biometrična podatka podobe obraza in po dopolnjenem 12. letu tudi dveh prstnih odtisov. Hkrati pa bodo nove osebne izkaznice po dopolnjenem 12. letu tudi nosilke sredstev elektronske identifikacije in kvalificiranega potrdila za elektronski podpis.
Ker razlogov za uporabo Zakona o javnem naročanju na področju obrambe in varnost ni bilo mogoče najti, predvsem v luči varovanja tajnih podatkov o javnem naročilu, je Ministrstvo za notranje zadeve po pooblastilu Ministrstva za javno upravo in Ministrstva za zunanje zadeve ter upravnih enot najprej izvedlo javno naročilo za oblikovanje, izdelavo in personalizacijo osebnih izkaznic po odprtem postopku, ki pa ga ni oddalo. Zato je nadaljevanje izvedla javno naročilo po konkurenčnem postopku s pogajanji, ki je v zaključni fazi pred podpisom pogodbe.
Zaradi postopka izvedbe javnega naročila ter zaradi razmer na trgu varnostnih tiskovin, ki vplivajo na podaljšanje rokov dobave materialov in zaščitnih elementov, ki so potrebni za izdelavo obrazcev novih osebnih izkaznic, novih osebnih izkaznic ne bo mogoče začeti izdajati s 3. januarjem 2022. Ker hkrati nebi bilo mogoče izdajati osebnih izkaznic na obstoječih obrazcih oziroma bi bile osebne izkaznice, ki bi bile izdane po 3. januarju 2022 in nebi vsebovale biometričnih podatkov, v nasprotju z določbami tega zakona, bi nastale težko popravljive posledice za delovanje države, ogrožena pa bi bila tudi ustavna pravica do svobodnega gibanja državljanov, saj ima osebna izkaznica poleg svoje identifikacijske tudi potovalno funkcijo. Ker podaljšanje roka ne vpliva na pravice državljanov po pridobitvi nove osebnega izkaznice, čeprav se podaljšuje obdobje, v katerem se izdajo osebne izkaznice na obstoječih obrazcih, in ker se s predlogom zakona hkrati podaljšuje možnost uporabe pretečenih osebnih izkaznic brez spremenjenih osebnih podatkov na območju Republike Slovenije, podaljšanje roka za začetek oziroma za začetek izdaje novih osebnih izkaznic nima škodljivih posledic. Zato predlagamo obravnavo predloga zakona po nujnem postopku na izredni seji Državnega zbora.
Hvala.
Hvala lepa.
Vsi štirje predlogi po nujnem postopki, ki jih predlaga Vlada kažejo na stihijsko delovanje, nenačrtno delovanje Vlade. Pri temu zakonu, ki ste ga sedaj predstavili in razloge za ta nujni postopek je edini razlog ta, da ste zamudili, da niste pravočasno zaznali težave, ki so nastale, zaradi vašega prepočasnega ukrepanja in sedaj se sklicujete na to, da se bodo zgodile težko popravljive posledice za državo. Ja, zaradi vas, ker delujte stihijsko in enako je pri Zakonu o spodbujanju investicij, enako je pri PKP-10 in enako je pri Zakonu o zdravniški službi. Prepočasni ste in dejansko niste dorastli težkim časom. Mi bomo glasovali proti.
Hvala.
Še kdo? (Ne.)
Zaključujem razpravo.
Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: »Predlog zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakon o osebni izkaznici se obravnava po nujnem postopku.«
Kdo je za? (SMC, Narodne, SNS, Desus, NSi, SDS.) Kdo je proti? (SD, Levica, LMŠ, SAB, Nepovezani.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Prehajamo na obravnavo predloga Vlade, da Državni zbor po nujnem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o spodbujanju investicij. Želi besedo predstavnica Vlade, mag. Janja Garvas Hočevar?
Imate besedo.
Hvala, predsednik.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zbor, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države. Vlada Republike Slovenije je 28. aprila 2021 sprejela Nacionalni načrt za okrevanje in odpornost, ki predstavlja enega od temeljev za uspešno okrevanje in dolgoročni razvoj države po zastoju, ki ga je povzročila pandemija Covida-19, kar je podlaga za koriščanje razpoložljivih sredstev iz EU mehanizma za okrevanje in odpornost. Evropska komisija je 1. julija 2021 sprejela pozitivno oceno načrta za okrevanje in odpornost naložbe v skupni vrednosti 2,5 milijarde evrov in reforma načrta, ki so pogoj za izplačila teh sredstev iz mehanizma za okrevanje in odpornost mora Slovenija upoštevati mejnike uresničiti do leta 2026. Navedene spremembe in dopolnitve zakona so nujno potrebne za doseganje mejnikov in ciljev iz načrta. Pravočasna uveljavitev reformnih ukrepov predloga zakona, ki mu bosta sledila izvedbena uredba in objava javnega razpisa je pogoj za koriščanje sredstev iz mehanizma za okrevanje in odpornost, dodeljevanje subvencije za investicije iz omenjenega vira bo namreč prispevala k blaženju negativnih gospodarskih in socialnih učinkov epidemije Covida-19 ter pripravilo državo na izzive, ki jih predstavljata zelen in digitalni prehod, s čimer se bodo preprečile težko popravljive posledice za delovanje države.
Hvala.
Hvala lepa, predsednik.
Jaz mislim, da ta zakon ne izpolnjuje pogoje za nujni postopek in tudi ne bo odpravljal negativnih socialnih posledic epidemije. To, kar se dela s to spremembo je recimo, da se črta pogoj ustvarjanja novih delovnih mest, zato da pridobijo ti subjekti sredstva. To je še ena tako kot je rekel Brane prej to je šlamparija in očitno spet greste samo v spremembe nekih zakonov, zato ali da povračate neke usluge ali pa kaj takega. Tukaj bodo podjetja dobila ta sredstva ne da bi morala tudi v skladu z Ustavo vračati v okolje, v katerem delujejo recimo konkretno delovna mesta. Tudi okolijski kriteriji, ki jih na novo določate so definirani povsem ohlapno in mislim, da gre za preresen zakon, da bi se ga sprejemalo po nujnem postopku oziroma za preresne spremembe.
Hvala lepa. Še kdo? (Ne.)
Zaključujem razpravo.
Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: »Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o spodbujanju investicij se obravnava po nujnem postopku.«
Kdo je za? (SMC, Narodne, Desus, SNS, NSi, SDS.) Kdo je proti? (Levica, Nepovezani, SD, SAB in LMŠ.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Prehajamo na obravnavo predloga Vlade, da Državni zbor po nujnem postopku obravnava Predlog Zakona o dodatnih ukrepih za: preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19.
Gospa Janja Garvas Hočevar, imate besedo.
Ja. Tudi tukaj predlagamo Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države, saj zaradi naraščanja števila okuženih z nalezljivo boleznijo COVID-19 in zaradi naraščanja zasedenosti kapacitet bolnišničnih postelj namenjenih bolnikov z nalezljivo boleznijo COVID-19 ter števila bolnikov, ki potrebuje intenzivno zdravljenje zaradi te nalezljive bolezni, je smiselno sprejeti nove ukrepe za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanja, okrevanje in odpravo posledic. COVID-19.
Hvala.