Hvala lepa.
Lep pozdrav, spoštovani poslanke in poslanci!
Mednarodne odnose na področju letalstva med državami članicami in tretjimi državami urejajo dvostranski sporazumi med Evropsko unijo in tretjo državo. Tako sta Evropska komisija in Japonska 21. septembra 2022 dogovorili in parafirali besedilo sporazuma o nekaterih vidikih zračnih prevozov, ki usklajuje posamezne določbe bilateralnih sporazumov med državami članicami z Japonsko s pravom Evropske unije.
Uskladitev določb bo omogočila vsem letalskim prevoznikom nediskriminatoren dostop do linij med Evropsko unijo in tretjimi državami. Glede na to, da Republika Slovenija in Japonska nimata sklenjene sklenjenega dvostranskega sporazuma o zračnem prometu, se določbe navedenega evropskega EU horizontalnega sporazuma na republiko, torej med Republiko Slovenijo in Japonsko na njo, na Slovenijo ne nanašajo. Republika Slovenija mora, ne glede na to kot članica Evropske unije, k temu podati svoje stališče, da lahko Evropska komisija v imenu držav članic z Japonsko sporazum o nekaterih vidikih zračnega prometa podpiše.
Ker so bila pogajanja uspešno zaključena, predlagamo sprejetje ustreznega sklepa, s katero se poda stališče Republike Slovenije, da se lahko predmetni sporazum sklene, glede na to predlaga matičnemu delovnemu telesu, da predlog stališča podpre.
Hvala lepa za besedo.
Obstoječi Zakon o cestah je stopil v veljavo oktobra 2022. V 7. členu ureja odvoz poškodovanih in pokvarjenih vozil na avtocestah in hitrih cestah in določa, da lahko odvoz izvajajo le s strani upravljavca, torej Darsa, izbran izvajalec odvoza vozil. Spomnimo se, da je v postopku sprejemanja zakona bil k predmetnemu členu na matičnemu delovnemu telesu Državnega zbora vložen in sprejet amandma, ki je določil, da se prvotno ureditev za osebna vozila razširi tako kot je predvidena tudi za tovorna vozila. Na tako ureditev so se negativno odzvala zainteresirana združenja in strokovne javnosti, med njimi Gospodarska zbornica, Obrtno-podjetniška zbornica kot tudi Slovensko zavarovalno združenje, ki zagotavlja asistenčne storitve več kot osemsto tisoč voznikom. Ti poudarjajo, da gre pri izenačitvi pogojev za izvajanje del za odstranitev osebnih vozil s tovornimi za nesorazmerni poseg, in predlagajo, da se člen ponovno vsebinsko spremeni tako kot ga je v predlog obravnave zakona že prvotno podalo ministrstvo. Ob tem izpostavljamo, da lahko policija skladno z novelo Zakona o cestah skladno s svojimi pristojnostmi sama določi izvajalca odvoza vozila. V kolikor pri izvajanju svojih pooblastil in nalog odredi zaseg oziroma v kolikor nima svojega izvajalca, lahko odvoz zaseženega vozila naroči pri izvajalcu, s katerega s katerim ima upravljavec avtocest in hitrih cest, torej Dars, sklenjeno pogodbo. Ministrstvo matičnemu delovnemu telesu predlaga, da predlog sprememb in dopolnitev skrajšanega postopka Zakona o cestnem prometu potrdi.
En lep pozdrav tudi v imenu Državnega sveta Republike Slovenije.
Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je podprla predlog zakona in nanj ni imela pripomb. Komisija je ob obravnavi predloga zakona ugotovila, da predlagana zakonska rešitev sledi opozorilom Državnega sveta prejšnjega mandata, ki je sprejel odložilni veto na Zakon o cestah prav zaradi sporne zakonske rešitve glede razširitve ne najbolj delujoče ureditve odstranjene poškodovanih ali pokvarjenih tovornih vozil za to cest in hitrih cest še na osebna vozila. Ob tem komisija pozdravlja hiter odziv Vlade, ki se je ob ponovnem odločanju Državnega zbora v zakonu zavzela, da bo takoj po njegovi uveljavitvi predložila v obravnavo novelo zakona in vzpostavila prvotno dogovorjeno ureditev odvoza poškodovanih ali pokvarjenih vozil z avtocest ali hitrih cest z vsemi ključnimi deležniki, kar pomeni, da bodo lahko lastniki osebnih vozil tudi v prihodnje koristili dobro delujoč sistem asistenčnih storitev pri njihovem odvozu z avtocest in hitrih cest.
Hvala lepa.