Dobro jutro vsem zbranim. Najlepša hvala, da ste se odzvali temu vabilu od včeraj popoldne na danes zjutraj. Se opravičujem za zgodnjo uro, ampak drugače žal ni šlo.
Pričenjam 21. nujno sejo Mandatno-volilne komisije. Obveščam vas, da namesto poslanca Franca Breznika na seji sodeluje s pooblastilom poslanec Vinko Gorenak. S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red. Prva in edina točka: predlog za predčasno razrešitev direktorja Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence. Vlada Republike Slovenije je Državnemu zboru včeraj 14. 12. 2015 posredovala navedeni predlog, v katerem predlaga, da Državni zbor s 30. 12. 2015 razreši direktorja Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence.
Glede na navedeni datum razrešitve mora torej Državni zbor sklep o razrešitvi sprejeti na decembrski seji zbora, na kateri se Mandatno-volilne zadeve obravnavajo danes, zato sem tudi sklical to nujno sejo. V poslovniškem roku nisem prejel predlogov za spremembo dnevnega reda, zato ugotavljam, da je dnevni red takšen, kot ste ga prejeli s sklicem.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - TOREJ PREDLOG ZA PREDČASNO RAZREŠITEV DIREKTORJA JAVNE AGENCIJE REPUBLIKE SLOVENIJE ZA VARSTVO KONKURENCE. Kot gradivo za to točko dnevnega reda ste prejeli predlog Vlade za predčasno razrešitev direktorja Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence. Zaradi varstva osebnih podatkov ste to prejeli v varovani predal v sistemu UDIS. In tudi delovno besedilo predloga sklepa o razrešitvi, ki je objavljena na spletni strani Državnega zbora s sklicem. K tej točki dnevnega reda sta vabljena Vlada in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Naj uvodoma še pojasnim, da Vlada Republike Slovenije Državnemu zboru predlaga, da predčasno razreši Andreja Kraška z mesta direktorja Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence in sicer kot sem uvodoma že povedal z dnem 30. 12. 2015, saj je imenovani dne 29. 11. 2015 podal zahtevo za predčasno razrešitev. Prvi odstavek 12.k člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, določa razloge za predčasno razrešitev direktorja in sicer v prvi alineji predvideva razrešitev direktorja, če to sam zahteva. V skladu z drugim odstavkom 12.k člena navedenega zakona direktorja predčasno razreši Državni zbor na predlog Vlade. Andreja Kraška je Državni zbor imenoval za direktorja 14. 12. 2012. Ker predlagatelja ne vidim… Ampak, ker sta oba vabljena. Želi predstavnik predlagatelja predloga za predčasno razrešitev uvodoma obrazložiti predlog? Ugotavljam, da ne. Odpiram razpravo. Želi kdo? Gospod Tanko, izvolite imate besedo.
Hvala lepa za besedo. Jaz bi vseeno pričakoval, da bi se predlagatelj vsaj toliko potrudil, da bi poskušal predstaviti javnosti in tudi nam, ki bomo o tem odločali razloge za odstop. Mi smo pač seznanjeni iz nekaterih medijskih poročil, kaj naj bi se dogajalo na uradu oziroma predčasno razreši Andreja Kraška z mesta direktorja Javni agenciji za varstvo konkurence. Vlada je ta postopek začela in predlagam, da se vseeno da nekaj informacij, ki so podlaga za te stvari. Mislim, da je to povsem običajno, še posebej, ker gre za tako pomembno inštitucijo, kot je Urad za varstvo konkurence. Mislim, da ni smiselno, ni primerno, da se ta postopek spelje praktično brez besed. Hvala lepa.
Preden nadaljujemo, naj vas obvestim tudi, da namesto poslanca Mateja Tonina s pooblastilom sodeluje na seji poslanka Ljudmila Novak. Kot sem uvodoma povedal je gospod Andrej Krašek sam zahteval 12.k, vsekakor pa prepuščam predstavnici predlagatelja, da uvodoma še kaj pojasni glede na pobudo, ki jo je dal poslanec Tanko. Gospa Guček Zakošek, izvolite.
Hvala lepa gospod predsednik. Torej za dodatno obrazložitev se nisem javila zato, ker je predsednik Mandatno-volilne komisije v svoji uvodni obrazložitvi podal v bistvu vse razloge za to razrešitev. Gospod Krašek je torej podal sam zahtevo za predčasno razrešitev in v skladu s prvo alinejo odstavka 12.k člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence. Torej o tem odloča Vlada in na predlog Vlade potem tudi razrešitev pravzaprav izvede in odloči o tem Državni zbor, ki je tudi pristojen za to, pri izvedbi postopka razrešitve direktorja sam direktor kot veste ne sme sodelovati. Ker je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo dobilo zahtevo oziroma prošnjo samega direktorja je sicer v zvezi s tem, kar se je v javnosti pojavljajo poslalo tudi dopis na svet AVK za obrazložitve, morebitne obrazložitve zadev, ki smo jih videli sicer v javnosti, mi dodatnih informacij o tem nimamo, razen odstopne izjave in svet AVK v tem dopisu tudi odgovarja, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo s pisnim odgovorom, da ugotavlja, da v nobenem od primerov, ko je stranka zastopala odvetniško Družbo Rojs, Peljhan, Prelesnik&partnerji, direktor AVK ni predlagal svoje izločitve iz postopka. Svet AVK je sicer res pristojen za odločitev o izločitvah v posameznem postopku, vendar zgolj na podlagi predhodno podanega predloga za izločitev v skladu s četrto alinejo prvega odstavka 12.č člena ZPOmK. In ker takšnega predloga, kot že pojasnjeno ni bilo, svet AVK tudi ni presojal morebitnega obstoja konflikta interesov, niti mu posledično niso znani razlogi za morebitno izločitev direktorja iz postopka. Ne glede na zgoraj navedeno MGRT kot resornemu ministrstvu pojasnjujemo, da je svet AVK na svoji 17. seji sveta AVK v letu 2015 dne 7. 12. 2015 seznanil s statistiko postopkov pred agencijo, v katerih je stranka zastopala imenovano odvetniško družbo v obdobju januar 2013 do december 2015 in so nam jo tudi poslali v prilogi. Zdaj, lahko še to preberem, kar tukaj piše, da statistika izhaja, da je v obdobju januar 2013 do december 2015 AVK skupno odločala v 81 zadevah. Od tega 71 koncentracij in 10 omejevalnih ravnanj, od katerih je odvetniška družba imenovana zastopana stranke v petih postopkih presoje koncentracij in dveh postopkih s področja omejevalnih ravnanj. To skupaj predstavlja 8,6 % vseh končanih zadev pred agencijo oziroma 7 % vseh postopkov presoje koncentracij in 20 % postopkov s področja omejevalnih ravnanj. Na podlagi pregleda nadalje razvidijo, da sta bili obe izdani odločbi s področja omejevalnih ravnanj, v katerih je stranka zastopala omenjeno odvetniško družbo za stranke neugodno končan, saj je agencija ugotovila tudi kršitev. To je to, kar je pač ministrstvo ja poziv dobilo kot odgovor od sveta AVK, za vse ostalo postopke, v kolikor bodo sproženi pač mi kot ministrstvo nismo odgovorni in zahtevali smo določena pojasnila, to je to, kar smo dobili. Vse ostalo pa menim, da je stvar drugih organov v morebitnih drugačnih postopkih. Hvala.
Najlepša hvala za ta dodatna pojasnila. Ugotavljam, da interesa za razpravo ni več, zato zaključujem razpravo in na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: Mandatno-volilna komisija predlaga Državnemu zboru, da sprejme sklep o razrešitvi direktorja Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence, s katerim se z mesta direktorja razreši Andrej Krašek, z dnem 30. 12. 2015. Ugotavljam, da interesa za obrazložitve glasu ni, zato začenjam z glasovanjem. Glasovanje teče.
Kdo je za? (13 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet. Zaključujem to točko in s tem tudi 21. nujno sejo Mandatno-volilne komisije.
Za udeležbo se vam najlepše zahvaljujem in vam želim dobro delo tudi na plenarni seji Državnega zbora danes in te dni v tednu. Najlepša hvala.