128. redna seja

Kolegij predsednika Državnega zbora

13. 4. 2018

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, ostali prisotni.

Pričenjam 128. sejo Kolegija ter pozdravljam vse. Obveščam vas, da sem vas včeraj z dopisom obvestil o dodatnem gradivu k 1. točki dnevnega reda ter o tem, da bo na današnji seji na dnevni red seje Kolegija uvrščena tudi točka 2 Dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora.

Nadomeščanj pa danes ni.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA. Gradivo k tej točki ste prejeli s sklicem Kolegija, in sicer zahtevi dveh skupin poslank in poslancev za sklic izredne seje Državnega zbora. Obe zahtevi sta bili vložni 10. aprila 2018. In pri obeh je prvopodpisana dr. Simona Kustec Lipicer. Včeraj sem vam kot dodatno gradivo poslal še včeraj vloženi zahtevi za sklic izredne seje skupine poslancev s prvopodpisanim gospodom Petrom Vilfanom in skupine poslancev s prvopodpisanim gospodom Primožem Hainzem z naslednjima točkama: Predlog zakona o spremembi zakona o premostitvenem zavarovanju poklicnih vrhunskih športnikov - skrajšani postopek ter Predlog zakona o dodatku k pokojnini za delo in izjemne dosežke na področju kulture in raziskovalne razvojne dejavnosti - druga obravnava. Predlagam, da na podlagi teh zahtev skličem eno izredno sejo, in sicer je predlog dnevnega reda 61. izredne seje določen z navedenimi štirimi zahtevami za sklic izredne seje zbora. Datum seje, pričetek seje v torek 24. 4. 2018 ob 10 uri ter do vključno srede 25. 4. 2018. Najava časa za razpravo, za poslanske skupine po drugem odstavku 67. člena Poslovnika zbora, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagateljev predlogov zakonov in predloga akta in do 5 minut za predstavitev mnenja Vlade ter do 30 minut za razpravo predlagatelja predlogov zakonov in predloga akta in do 30 minut za razpravo Vlade. Odpiram razpravo. Želi kdo besedo? Dr. Simona Kustec Lipicer.

Simona Kustec Lipicer

Hvala lepa, predsednik. Lep pozdrav vsem kolegom, vodjem in predvsem tudi kolegicam, generalni sekretarki Vlade, kolegicam iz Državnega zbora in vsem ostalim prisotnim.

V izogib tega, kar se v javnosti sedaj zelo zelo manipulativno in zavajajoče komunicira glede sklica te izredne seje oziroma poslanskih predlogov zakonov, ki smo jih vložili na ta sklic izredne seje bi želela v par besedah za vsak zakon vsebinsko in finančno povedati kaj rešujemo z njim in kaj oziroma kakšna je višina finančnih sredstev predvidena pri teh rešitvah. Hkrati bi želela še pred tem zelo jasno še enkrat spomniti, vsi ti predlogi zakonov so že bili vložni v zakonodajno proceduro pred nekam meseci. To ni nekaj, kar se je vložilo na novo pred dnevi, ampak gre samo še za epilog za zadnji del obravnave nečesa, kar smo, kot rečeno, že obravnavali in ki je dobilo široko, tudi čez koalicijsko politično podporo v dosedanjem procesu samih obravnav.

Zakon o enakih možnostih žensk in moških zagotavlja predvsem enakost spolov, spoštovanje enakosti spolov pri organih upravljanja in nadzora v javnem sektorju. Z drugimi besedami zagotavlja pogoje, da bodo tako ženske kot moški imeli po določenem kvotnem sistemu možnosti in tudi pravico, da zasedajo ta najvišja mesta v javnem sektorju. To je zaveza, ki smo jo že tudi zakonodajno naslovili in dali v nalogo oziroma delo pristojnemu Ministrstvu za delo pa pač ni bila do sedaj izvedena. Finančni strošek tega zakona je 0 evrov.

Dalje, Zakon o nalezljivih boleznih prinaša predvsem dvig precepljenosti prebivalstva, ki je padla pod kritično mejo. S tem namenom zagotavljamo zaščito celotne populacije pred nalezljivimi boleznimi. In v skrajnih primerih skrbimo tudi zato, da ne bo prišlo do smrtnih izidov do prenosa nalezljivih bolezni. Maksimalna višina finančna tega stroška je pol milijona evra oziroma 0,3 % proračuna pristojnega ministrstva.

Dalje, Zakon o postopnem zapiranju rudnika Trbovlje-Hrastnik in razvojnem prestrukturiranju regij, višina finančna tega stroška, 3,8 milijonov oziroma 0,6 % proračuna. Ta zakon prinaša predvsem zagotovitev ustreznega časovnega okvira za določanje sanacijskih del na degradiranih površinah na območju rudnika Trbovlje-Hrastnik. To do sedaj ni bilo možno zaradi ZUJF, ki je onemogočal izvajanje sanacijskih del.

Naprej, Zakon o nujni sanaciji posledic čezmerne obremenitve okolja na območju Celjske kotline, prinaša sanacijo starih okoljskih bremen v tleh, ukrepe za zmanjševanje posledic okoljske škode, izboljšuje kakovost naravnega in grajenega okolja, predvsem pa zdravstvenega stanja prebivalstva, ki živi na območju Celjske kotline. Strošek države pri tej rešitvi zakonodajni je 1,4 milijone evrov oziroma 0,46 % letnega proračuna pristojnega ministrstva.

Zakon o voznikih omogoča povečanje operativnosti, učinkovitosti, pripravljenosti ter skrajšanje odzivnih časov predvsem manjših gasilskih društev, cca. 700 jih je po celi državi. Ta strošek, te rešitve 0 evrov.

Zakon o zdraviliškem in klimatskem zdravljenju vojnih invalidov, vojnih veteranov in žrtev vojnega nasilja. Letno 2 milijona evrov oziroma 0,14 % proračuna. Vrača pravice do zdraviliškega in klimatskega zdravljenja ter s tem povezano pravico do povračila potnih stroškov, ki je že bila in so jo že lahko vojni veterani, žrtve vojnega nasilja in pa vojni invalidi izkoriščali pred ZUJF.

Zakon o zagotavljanju sredstev za nekatere nujne programe Republike Slovenije v kulturi, vrača kulturo spet na državotvorno mesto narodne identitete kot jo je imela od samih zgodovinskih začetkov našega naroda. Zagotavlja enakomerni razvoj na področju kulture, dostopnost do kulturnih dobrin, omogoča prepotrebno sanacijo infrastrukturnih objektov, kulture in kulturne dediščine v naši državi. Strošek od leta 2020 šele dalje v proračunu 9,3 milijone evrov.

Zakon o uresničevanju kolektivnih kulturnih pravic narodnih skupnosti pripadnikov narodov nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji. Ureja uresničevanje kulturnih pravic omenjenih narodnih skupnosti oziroma z drugimi besedami ureja končno pogoje za izvrševanje zavez iz deklaracije Republike Slovenije o položaju narodnih skupnosti in pripadnikov narodov nekdanje SFRJ, ki je bil sprejet, ki je bila sprejeta leta 2011 pa je izvršilni del oblasti ni uspel do današnjega dne tudi realizirati. Tukaj je strošek 160 tisoč evrov oziroma 0,1 % proračuna pristojnega ministrstva.

Zakon o političnih strankah ureja, da bodo politične stranke, ki bodo kršile, grobo kršile finančno zlorabo denarja in pa priliva iz nezakonsko dovoljenih sredstev, da bodo poleg denarne globe sedaj izgubile tudi pravico do nadaljnjega črpanja javnih sredstev oziroma se jim bo ta pravica zmanjšala. To je neposredna in najprimernejša in edina sankcija, ki jo politične stranke morajo v primeru poizkusov koruptivnega finančnega poslovanja po naši oceni tudi dobiti v neki demokratični in transparentni državi. Strošek te rešitve nič evrov oziroma na simbolni ravni velik pozitivni priliv za to, da se takšnih zlorab in takšnih koruptivnih praks, s katerimi smo se še pred nekaj meseci tudi seznanjali, da se ne bodo več dogajale.

Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami odpravlja nekatere pomanjkljivosti veljavne zakonodaje, olajšuje vključevanje otrok s posebnimi potrebami v vzgojno-izobraževalno okolje. Dva milijona evrov oziroma 0,11 odstotkov slovenskega proračuna na pristojnem ministrstvu. Vsi zakoni, katerih prvopodpisani predlagatelji so poslanci oziroma poslanke SMC na letni ravni v finančnem smislu prinašajo dodatno 0,2 % finančne bremenitve in s tem nikakor ne ogrožajo fiskalne, javnofinančne stabilnosti v tej državi. Upam pa, da ste iz povedanega razumeli, da prinašajo prepotrebne dobre rešitve za skupine državljank in državljanov v tej državi in da jih tisti del odgovornih poslank in poslancev v tej državi, ki vemo kaj je naša prva naloga tukaj notri tudi želi in mora podpreti in zagotoviti, da bo do obravnave prišlo. Državni zbor dela, delo poslank in poslancev v Državnem zboru je v prvi vrsti v tej stavbi in je vezano na zakonodajne procese, na razprave in na glasovanja, za to smo plačani. Iz tega vidika na naši strani ne razumemo in tudi ne moremo razumeti po eni strani poizkusov zavajajočih interpretacij tega kaj SMC v okviru svojega zakonodajnega dela počne, po drugi strani pa tudi ne kako si tisti poslanci, ki zavestno ignorirajo oziroma ne želijo sodelovati pri svojem osnovnem delu zamišljajo in tudi razlagajo, pojasnjujejo državljankam in državljanom kako zaslužijo svojo plačo.

Hvala lepa.

Zaključujemo razpravo in prehajamo na glasovanje.

Na glasovanje dajem dva sklep. Prvi: »Poslanske skupine navajajo čas po drugem odstavku 67. člena Poslovnika Državnega zbora.«

Kdo je za? (SMC, Levica) Kdo je proti? (Nihče.)

Ker ta sklep ni bil sprejet, potem predlagam naslednji sklep.

»Poslanske skupine najavijo čas ena točka po tretjem odstavku.«

Kdo je za? (Nihče.)

Prekinjam kolegij.

O njegovem nadaljevanju boste obveščeni.

Milan Brglez

Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, ostali prisotni!

Najprej vas lepo zopet pozdravljam in nadaljujemo z obravnavo 1. točke dnevnega reda. ker Kolegij ni določil časa za razpravo na 61. izredni seji in bo razprava pri vsaki točki potekala skladno s parlamentarno prakso za primere, ko čas ni v naprej določen. To pomeni po 5 minut za uvodne obrazložitve. Stališča poslanskih skupin ter po pet minut za vsakega razpravljavca in sicer na podlagi sprotne prijave na seji zbora. Vse udeležence seje bom pa pozval, da mi sporočijo imena predstavnikov oziroma predstavnic, ki bodo podali uvodne obrazložitve oziroma predstavitve stališč poslanskih skupin.

S tem zaključujem 1. točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA. V dogovoru o sklicu izredne seje Državnega zbora, gradivo, to je zahtevo skupino 25. poslank in poslancev s prvo podpisanim gospodom Jožetom Tankom z dne 11. 4. 2018, za sklic izredne seje ste prejeli včeraj, 12. aprila 2018, z obvestilom o širitvi današnje seje.

V zvezi s sklicem 62. izredne seje Državnega zbora predlagam sledeče.

a.) predlog dnevnega reda je določen z zahtevo in se glasi: »Končno poročilo preiskovalne komisije o ugotavljanju zlorab v slovenskem bančnem sistemu ter ugotavljanju vzrokov in odgovornosti za že drugo sanacijo bančnega sistema v samostojni Sloveniji. Datum seje, v četrtek 26. 4. 2018 ob 10. uri in do zaključka seje. Najava časa za razpravo, za poslanske skupine ena točko po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora, do 30 minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja poročila in do 30 minut za predstavitev mnenja Vlade ter do 60 minut za razpravo predlagatelja in do 60 minut za razpravo Vlade.

Preden vam dam besedo, bi rad opozoril še na sledeče. V zvezi z izvedbo seje vas obveščam, da bo zbor končno poročilo preiskovalne komisije skladno s predlogom komisije obravnaval na enak način kot dve vmesni poročili te iste preiskovalne komisije, to pomeni, da bo zbor pričel z obravnavo končnega poročila na seji odprti za javnost in sicer z obravnavo javne inačice besedila končnega poročila. V drugem delu pa bo na zaprti seji obravnaval nejavni inačici končnega poročila in dodatno končno poročilo, saj so ti dokumenti javnosti nedostopni. Med drugim tudi označeni s stopnjo tajnosti »zaupno«, zato bo dvorano treba predhodno protislušno pregledati. Na zaprtem delu seje bodo izvedene aktivnosti v skladu s predpisi, ki urejajo varovanje tajnih podatkov, in sicer: predhodna izpraznitev velike dvorane Državnega zbora vključno s prenosnimi računalniki in drugimi predmeti, vhod v dvorano bo nadzorovala enota za varovanje Državnega zbora, vhod v dvorano bo možen samo po prehodu skozi detektorska vrata, v dvorano ne bo dovoljeno vnašati elektronskih naprav: prenosnih telefonov, računalnikov, diktafonov, fotoaparatov, ur. Natančen potek razprave bo razviden iz časovnega poteka seje in vrstnega reda razpravljavcev. Glede sodelovanja strokovnih delavcev poslanskih skupin na zaprtem delu seje zbora predlagam, da sledimo dosedanji praksi, in sicer, da vodje poslanskih skupin službam zbora do najkasneje ponedeljka 23. aprila do 12. ure sporočijo imena strokovnih sodelavcev, ki bodo prisustvovali zaprti seji. Poudarjam pa, da so to lahko le sodelavci, ki imajo dovoljenje stopnje »zaupno«. Obveščam vas tudi, da se bomo danes dogovorili o sklicu te seje ter tudi določili čas za razpravo. Sklic izredne seje in najavo časa za obravnavo točke dnevnega reda pa vam bom posredoval kasneje, in sicer zato, ker obstaja verjetnost, da bo Komisija za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb v ponedeljek 16. aprila pripravila poročilo o svojem delu v letu 2017. Če bo poročilo KNOVS zboru predloženo v obravnavo, hkrati pa tudi zahteva za sklic izredne seje s to zadevo se bomo na seji Kolegija drug teden dogovorili o uvrstitvi poročila na izredno sejo, ki bi bila 26. aprila 2018. Odpiram razpravo. Želi kdo besedo? Nihče. Potem prehajamo na glasovanje.

Na glasovanje dajem prvi sklep: Poslanske skupine k eni točki dnevnega reda izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika zbora.

Kdo je za? Soglasno vsi.

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

Za uvodno obrazložitev ima predstavnik predlagatelja poročila na voljo 30 minut, za razpravo pa do 60 minut. Vlada ima za morebitno uvodno predstavitev mnenja k poročilo na voljo do 30 minut in do 60 minut za razpravo.

Kdo je za? Zopet soglasno vsi.

Ugotavljam, da je tudi ta sklep sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda in 128. sejo Kolegija.

Hvala za sodelovanje.