57. nujna seja

Odbor za gospodarstvo

9. 4. 2018

Transkript seje

Vse članice in člane odbora, vabljene ter ostale prisotne, prav lepo pozdravljam.

Pričenjam 57. nujno sejo Odbora za gospodarstvo.

Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednje članice in člani odbora: gospod Uroš Prikl, gospod Tomaž Gantar, gospod Matjaž Han, gospa Suzana Lep Šimenko, gospod Franc Trček, gospod Matej Tonin in gospod Franc Laj.

S sklicem seje ste prejeli predlagani dnevni red seje odbora.

Obveščam vas, da gospa Vesna Vervega nadomešča kolega gospoda Marka Ferluga.

S sklicem ste prejeli predlagani dnevni red seje odbora. Ker do pričetka seje odbora nisem prejela predlogov za spremembo dnevnega reda, je določen dnevni red seje, kot je bil predlagan s sklicem.

Ugotavljam, da je prisotnih 7 članov odbora. Na podlagi prvega odstavka 52. člena ugotavljam, da seja ni sklepčna.

Prekinjam sejo za 10 minut in v tem času bomo skušali zagotoviti sklepčnost.

Sejo pričenjamo ob 14.15.

Hvala.

Nadaljujem s prekinjeno sejo in ugotavljam, da še vedno ni dovolj prisotnih članov odbora, zato prekinjam sejo za 15 minut in jo nadaljujemo ob 14.30.

Nadaljujem s prekinjeno sejo in ugotavljam, da je prisotnih 9 članov odbora in seja je sklepčna.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH ZAKONA O PRIZNANJU REPUBLIKE SLOVENIJE ZA POSLOVNO ODLIČNOST, SKRAJŠANI POSTOPEK, EPA 2592-VII.

Predlagatelj predloga zakona je Vlada.

Kolegij predsednika Državnega zbora je na 121. redni seji 1. 3. 2018 sklenil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku.

Dne 3. 4. 2018 je bila s strani poslank in poslancev vložena zahteva za sklic izredne seje Državnega zbora na katero je bil uvrščen tudi predlog zakona, ki ga danes obravnavamo.

K obravnavi te točke so bili vabljeni: Vlada, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zakonodajno-pravna služba, Državni svet, Urad Republike Slovenije za meroslovje.

Poleg predloga zakona ste prejeli naslednja gradiva: mnenje Zakonodajno-pravne službe, mnenje Komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance. Rok za vložitev amandmajev je tekel do začetka obravnave predloga zakona in je zdaj zaključen. V poslovniško določenem roku kvalificirani vlagatelji niso vložili amandmajev.

Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona, v kateri bomo opravili razpravo in glasovanje o členih predloga zakona.

Besedo predajam predstavnici Vlade državni sekretarki gospe Evi Štravs Podlogar.

Izvolite.

Eva Štravs Podlogar

Spoštovana predsednica, spoštovane poslanke in poslanci, hvala lepa za besedo.

Zakon o priznanju Republike Slovenije za poslovno odličnost ureja postopek podelitve najvišje državne nagrade, ki se podeljuje organizacijam na področju kakovosti poslovanja in sicer tako v javnem, kot tudi zasebnem sektorju. Priznanje podeljuje odbor, ki ga imenuje Vlada, strokovna in administrativna dela pa za potrebe odbora opravlja Urad Republike Slovenije za meroslovje, ki je organ v sestavi MGRT.

Namen zakona o spremembah zakona o priznanju Republike Slovenije za poslovno odličnost je dvojen, prvič je to prenos pristojnosti na področju priznanja Republike Slovenije za poslovno odličnost z ministrstva pristojnega za znanost na ministrstvo pristojno za gospodarstvo, z namenom vsebinske in postopkovne uskladitve predmetnega področja.

Ter drugi, prenos pristojnosti za strokovna in administrativna dela za odbor Republike Slovenije za poslovno odličnost iz Urada Republike Slovenije za meroslovje na javno agencijo pristojno za podjetništvo, to je v našem primeru SPIRIT. Prepričana sem, da sprememba zakona prinašajo dobre in utemeljene rešitve, ki bodo prispevale k povečanju konkurenčnosti slovenskega gospodarstva.

Zato predlagamo, da odbor spremembo zakona podpre.

Hvala lepa.

Najlepša hvala.

Besedo predajam predstavnici Zakonodajno-pravne službe gospe Heleni Rus.

Helena Rus

Hvala za besedo.

Naša služba na predlog zakona nima pripomb.

Hvala.

Najlepša hvala.

Prehajamo na razpravo o členih predloga zakona.

Odboru predlagam, da po končani razpravi v skladu s prvim odstavkom 128. člena Poslovnika glasuje o vseh členih predloga zakona skupaj.

Ali kdo nasprotuje temu predlogu? Ugotavljam, da ne.

Prehajamo na razpravo o členih predloga zakona. Predlog zakona ima 7 členov. V razpravo dajem vse člene skupaj, saj ni bilo vloženih amandmajev. Želi kdo razpravljati? Ugotavljam, da ne, zato zaključujem razpravo.

V skladu s prej sprejeto odločitvijo odbora, prehajamo na glasovanje o vseh členih skupaj. Glasujemo.

Kdo je za? (8 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da so členi sprejeti.

Glede na to, da Odbor za gospodarstvo, kot matično delovno telo k predlogu zakona ni sprejel nobenega amandmaja, odbor predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona sprejme v predloženem besedilu.

Določiti moramo še poročevalca za sejo Državnega zbora. Predlagam, da sem to sama.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, to je PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O VARSTVU POTROŠNIKOV, SKRAJŠANI POSTOPEK, EPA 2637-VII.

Predlagatelj predloga zakona je Vlada.

Kolegij predsednika Državnega zbora je na 121. redni seji 1. 3. 2018 sklenil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku.

Dne 3. 4. 2018 je bila s strani poslank in poslancev vložena zahteva za sklic izredne seje Državnega zbora na katero je bil uvrščen tudi predlog zakona, ki ga danes obravnavamo.

K obravnavi te točke so bili vabljeni: Vlada, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zakonodajno-pravna služba, Državni svet.

Poleg predloga zakona ste prejeli naslednja gradiva: mnenje Zakonodajno-pravne službe.

Rok za vložitev amandmajev je tekel do začetka obravnave predloga zakona in je zdaj zaključen. V poslovniško določenem roku so amandmaje vložile poslanske skupine: SMC, SD in Desus.

Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona, v kateri bomo opravili razpravo in glasovanje o členih predloga zakona.

Besedo predajam predstavnici Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo gospe Evi Štravs Podlogar.

Eva Štravs Podlogar

Hvala lepa za besedo.

Predlog zakona ureja paketna potovanja in

povezane potovalne aranžmaje, ki jih podjetja ponujajo ali prodajajo potrošnikom ali podjetjem. Predlog zakona tudi odpravlja nekatere pomanjkljivosti pri prenosu direktive. Menimo, da smo v sodelovanju z vsemi deležniki pripravili zakon, ki bo zagotavljal visoko raven varstva potrošnikov, ne da bi gospodarstvu nalagal dodatna nepotrebna bremena. Na ministrstvu se ravno tako zavedamo, da zdaj na številne spremembe samega zakona, počasi zakon izgublja svojo preglednost, zato vzporedno s samo to spremembo, pripravljamo tudi nov zakon o varstvu potrošnikov, ki bo določno predvidljivo in pregledno posodobil področja varstva potrošnikov.

Na kratko ključni cilji: uskladitev slovenske zakonodaje z evropsko in poenotenje pravil med pravnimi redi, posodobitev področja zaščite potrošnikov pri nakupu kombinacije potovalnih storitev za isto potovanje ali počitnice, zagotovitev učinkovitega varstva potrošnikov v primeru likvidnostnih težav organizatorja potovanj.

Pri pripravi samega zakona in usklajevanju se želimo posebej zahvaliti tudi Zakonodajno-pravni službi Državnega zbora Republike Slovenije. Menimo, da sicer številni vloženi amandmaji, da so res predvsem nomotehnične narave, nekateri pa so namenjeni predvsem uskladitvi določbe tega zakona z določbami že sprejetega zakona o spodbujanju razvoja turizma in s tem zagotoviti večje pravne varnosti, odpravljajo pomisleke, ki jih je izpostavila Zakonodajno-pravna služba.

Odbor zaprošamo, da zakon sprejme.

Najlepša hvala.

Besedo predajam predstavnici Zakonodajno-pravne službe gospe Janji Sosič.

Izvolite.

Janja Sosič

Hvala za besedo.

Torej, o predlogu zakona smo pripravili pisno mnenje, ki ga ne bi zdaj povzemala.

Ugotavljamo pa, da so vse naše pripombe upoštevane s predlaganimi amandmaji koalicije.

Hvala.