70. nujna seja

Odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

12. 4. 2018

Transkript seje

Spoštovani, spoštovane, lep pozdrav vsem skupaj! Dovolite, da pričnem z 70. nujno sejo odbora. Prosim za malo posluha, da zadevo speljemo tako kot se zadevi tudi postreže po Poslovniku. Najprej pozdravim tako člane in članice odbora kot tudi vse ostale vabljene.

Nekaj tehničnih zadev. Za današnjo sejo so se opravičili naslednje članice in člani odbora, članica odbora Iva Dimic in pa člana odbora Franc Laj in pa Ljubo Žnidar. Kot nadomestni člani pa sodelujejo, namesto članice odbora Violete Tomić Luka Mesec in to je za enkrat to, in namesto Benedikta Kopmajerja Uroš Prikl, oba nadomestna člana lepo pozdravljam.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje 4. aprila ste prejeli naslednji dnevni red. Prva in edina točka, predlog Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o divjadi in lovstvu. Ker do pričetka seje nisem predlogov za razširitev dnevnega reda oziroma za umik, je določen dnevni red kot ste ga prejeli s sklicem seje. Še enkrat prosim za malo pozornosti.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O DIVJADI IN LOVSTVU, SKRAJŠANI POSTOPEK. Predlagateljica predloga zakona je Vlada.

K obravnavi te točke sem vabil Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Zakonodajno-pravno službo, Kmetijsko-gozdarsko zbornico Slovenije, Zavod za gozdove Slovenije in pa Lovsko zvezo Slovenije.

S sklicem seje ste poleg predloga zakona prejeli še mnenje Državnega sveta Republike Slovenije in pa dopis Lovske zveze Slovenije. Naknadno pa ste 10. aprila prejeli še mnenje Zakonodajno-pravno službe, 11. aprila pa amandmaja koalicijskih poslanskih skupin k 2. členu predloga zakona, ter danes na klop amandma Poslanske skupine Levica k 2. členu predloga zakona ter spremembo tega amandmaja prav tako na predlog Poslanske skupine Levice.

Tako pričenjamo drugo obravnavo predloga zakona v okviru skrajšanega postopka, o katerem bomo opravili razpravo in glasovanje o členih predloga zakona in vložene amandmaje ter o morebitnih predlogih za amandmaje odbora.

Če sem prav slišal bo postopkovno, ja kolega Luka Mesec, izvoli.

Hvala za besedo in lep pozdrav.

Zdaj jaz imam postopkovno vprašanje za predlagatelja, torej ministrstvo v imenu Vlade. In sicer danes bomo obravnavali predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o divjadi in lovstvu. Kot je razvidno iz gradiva, ki smo ga sprejeli, prejeli ob je bil predlog zakona 26. januarja 2018 objavljen na straneh Državnega zbora. Moje vprašanje za vas pa je zakaj ne obravnavamo tudi predloga zakona o spremembah Zakona o zaščiti živali za katerega je bil skrajšan postopek v Državnem zboru sprejet že decembra 2017. Če lahko malo pozornosti, se pravi zakaj ne obravnavamo Zakona o zaščiti živali, ki je bil, za katerega je bil na Kolegiju predsednika Državnega zbora skrajšani postopek sprejet že decembra 2017 in v katerem je več rešitev za izboljšanje položaja živali in uskladitev z evropskimi regulacijami, tako, da bi prosil, če lahko uvodoma ministrstvo odgovori na to vprašane, kaj se je zgodilo s tem zakonom, zakaj ga nismo dobili v obravnavo čeprav je bil skrajšani postopek sprejet že pred skoraj štirimi meseci.

Gospod državni sekretar, izvolite.

Marjan Podgoršek

Hvala.

Zdaj vprašanje mi je bilo zastavljeno, zdaj moram priznati, da nanj nismo pripravljeni in, če dovolite bi poiskali kje je, to sicer ni iz področja, ki ga jaz pokrivam, ker jaz imam to, bomo preverili pa vam javili kje je.

Upam, da je vsaj za silo odgovorjeno in, če dovolite bi prešli na drugo obravnavo.

Ali smem Tomaž? Pisno bi prosil, če lahko dobim odgovor.

Ja, postopkovno kolega Jan Škoberne.

Izvoli.

Najlepša hvala predsedujoči.

Zdaj jaz upam kolega Mesec, da veš, da je to vprašanje za predsednika Državnega zbora, ker je stvar terminskega načrta in uvrstitve zakonov nad sam terminski načrt za obravnavo. Samo toliko.

Hvala.

Ja, se strinjam, ampak intenca je prava, mislim, da je prav, da tako Državni zbor kot tudi ministrstvo skušamo urediti kar je potrebno, da zadeve, ki so v proceduri speljemo do konca. In, ko smo ravno pri procedurah, kot rečeno pred nami imamo zakon in, če želi gospod državni sekretar na Ministrstvu za kmetijstvo gospod Podgoršek podati uvodno obrazložitev, izvolite.

Marjan Podgoršek

Hvala predsednik. Spoštovani predsednik, spoštovane poslanke in poslanci.

S spremembami in dopolnitvami Zakona o divjadi in lovstvu urejamo dve stvari in sicer jasno opredeljujemo razloge za preklic oziroma ne podaljšanje veljavnosti lovske izkaznice ter urejamo financiranje javnih nalog, ki jih v skladu z zakonom izdaja Lovska zveza Slovenije. S spremembo 63. člena zakona se bolj natančno opredeljujejo razlogi za preklic lovske izkaznice, saj sta peta in šesta alineja prvega odstavka 63. člena zakona omogočala različno razlage razlogov za preklic lovske izkaznice. Po spremembi zakona se bo veljavna lovska izkaznica lahko preklicala le, če bo lovec pravnomočno obsojen nad nepogojno kazen zapora za kaznivo dejanje mučenja živali, nezakonitega lova ali nezakonitega ravnanja z zaščitenimi živalmi, ki ga bo storil z lovskimi udejstvovanji. S tem se bo pod prvo odpravilo stanje, ko se enako z vidika odvzema pravice do izvajanja lova obravnava lovce, ki so storili lažji prekršek, na primer pozabili na lov vzeti veljavno lovsko izkaznico ali lovce, ki so storili kaznivo dejanje, na primer krivolov. In pod dva, posledično zagotovilo stabilnejše gospodarjenje z divjadjo. Kajti večina lovcev, ki jim je bila na podlagi veljavnega 63. člena zakona odvzeta triletna pravica do izvajanja lova, je dejansko storila manjši oziroma lažji prekršek in bo tako lahko izvajala lov še naprej. Starost lovcev se postopno dviguje, zato je aktivnih lovcev vedno manj, na določenih območjih posamezni koncesionarji oziroma lovske družine ravno iz tega razloga že težko dosegajo načrtovani odstrel. Nedoseganje le tega posledično pomeni povečanje škod od divjadi na kmetijski površinah in v gozdovih. S tem bo število aktivnih lovcev večje kar pomeni bolj učinkovito izvajanje lovsko omejitvenih načrtov in posledično manj škodo divjadi. Druga sprememba pa se nanaša na možnost financiranja javnih nalog, ki jih izvaja lovska zveza iz proračuna Republike Slovenije. Lovska zveza je zveza lovskih družin in sicer tako tistih s katerim je bila podeljena koncesija za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v loviščih, kot tudi tistih, ki ne opravljajo z lovišči. Zveza v skladu z zakonom opravlja več nalog z javnim interesom, med drugim skrbi za usposabljanje in naravovarstveno obveščanje lovcev ter komunikacijo z lastniki zemljišč in javnosti. Prav ta naloga je ena ključnih saj je treba dvigniti nivo usposobljenosti lovcev zlasti na nivoju komunikacije z lastniki zemljišč na področju preprečevanja in ocenjevanja škod od divjadi. Navedeno je bilo izpostavljeno tudi na javnih posvetih, ki so se izvedli na vseh petnajstih lovsko upravljavskih območjih. Udeleženci so izpostavili potrebo po izboljšanju komunikacije med upravljavci lovišč in oškodovanci. Predvsem pa tudi komunikacija med lovci in lokalnim prebivalstvom, da so vsi obveščeni kako se upravlja z divjadjo v lovišču, kjer živijo. Iz tega razloga bo s spremembo zakona možno te naloge financirati tudi s proračuna Republike Slovenije. Ocenjujemo, da bo znesek financiranja teh nalog na letnem nivoju do 50 tisoč evrov.

Hvala.