Dobro jutro!
Ja, začenjam 103. sejo Kolegija.
Vse lepo pozdravljam in vas obveščam, da vodjo poslanske skupine doktorja Mateja Tašnerja Vatovca, torej Poslanske skupine Levica, danes nadomešča poslanka Nataša Sukič, vodjo Poslanske skupine SD Janija Prednika nadomešča poslanec Jonas Žnidaršič, vodja Poslanske skupine SDS Jelka Godec je pa samo sporočila službeno odsotnost in predvidevam, da ne bo nikogar.
In gremo kar na 1. TOČKO - DOLOČITEV ČASA OBRAVNAVE TOČKE DNEVNEGA REDA 24. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, ki se bo začela v ponedeljek 21. oktobra.
Gradivo ste prejeli včeraj. Želi kdo besedo? (Da.)
Izvolite, kolega Cigler Kralj.
Hvala lepa, predsednica.
Dober dan vsem!
Zdaj, izpostavil bi dve stvari, ki nas vznemirjata v Poslanski skupini Nove Slovenije glede tega predlaganega časovnega poteka seje. V terminskem planu imamo določeno, da se seje po dnevih začnejo ob devetih, ob petkih pa ob desetih. To smo v bistvu vsi soglasno potrdili in ni bilo glasu proti, zdaj vidimo v tem predlogu, da je ravno obratno. V torek ob desetih, sredo ob desetih, četrtek bo sicer izredna seja, v petek pa ob devetih.
Zdaj, bi rad samo predlagal, da se držimo pač, če skupaj soglasno potrdimo nek plan, da se držimo tega plana, če ne, pa dajmo že v terminskem planu predvideti drugačne zadeve, se o tem pogovorimo, bo lahko vsak povedal svoje argumente za ali pa proti in potem izglasujemo drugače, kajne? Zdaj, verjetno so neki razlogi ali kaj, za te začetke ob desetih, jih boste mogoče predstavili, da ne bom predolg. Druga stvar, ki nas vznemirja je pa to, da sicer verjetno upravičeno bodo zopet odgovori predsednika Vlade na poslanska vprašanja v petek, ni problema, se bomo prilagodili. Predlagam pa, da tudi, če sem prav seznanjen, štirje manjkajoči ministri, ki jih v ponedeljek ni na odgovorih poslankam in poslancem Državnega zbora, delijo njegovo usodo in pridejo v petek odgovarjati, ker glejte, te odsotnosti ministrov so nekatere kar problematične in se vlečejo iz seje v sejo in na nek način onemogočajo tudi učinkovit in zvezen, torej stalen poslanski nadzor nad delom Vlade, kar pač poslanska vprašanja ministrom in predsedniku Vlade so.
Torej, to sta dve pripombi, ki bi jih imel glede predlagane časovnice. Hvala.
Ja, najlepša hvala.
Mogoče zdaj samo, da glede te dotične seje povem najprej, zakaj se začenjajo ob desetih, to se pravi, torek, sreda, četrtek. Zdaj, če ste malo pogledali, koliko je gradiva, smo nekako predpostavili, da bi bilo najboljše, da se začne ob desetih, tudi za to, da poslanci lahko pridejo, ker 9. ura je lahko kar problematična in ni toliko gradiva, da bi bilo potrebno potem taka zgodnja ura in da zaradi prometnih konic lahko tudi to predvidimo in verjamemo, da bo pač to končano, v zelo doglednem, zgoščenem času. Zato je bilo, bila 10. ura, ker pač ni toliko za obravnavati, ni toliko gradiva. Glede petka ste sam povedal, izjema ker bo predsednik Vlade odgovarjal na poslanska vprašanja v petek, ne pa v ponedeljek, glede postavljanja poslanskih vprašanj ostalih poslancev pa dajem besedo še Jerneji Bergoč.
Izvoli.
Hvala lepa.
Samo na kratko, glede ideje, da bi štirje ministri, ki manjkajo v ponedeljek, odgovarjali v petek, na žalost ni izvedljiva, to pa zaradi tega, ker vrstni red postavljanja vprašanj poslankam, poslank in poslancev, ministrom in ministricam temelji na poslancih in ne na ministrih. Lahko ločimo vprašanja predsedniku Vlade in vprašanja ministrov, ker sta vrstna reda drugače določena, ministrov pa ne moremo drugače ločevati, tako da se ne da tega izpeljati.
Ja, mislim, jaz sicer ne bi tukaj zdaj posegala v to, sama pravzaprav ne vidim nekih hujših ovir, da bi mogoče to celo bilo, ne bi pa rada posegala v neko določeno… / oglašanje iz dvorane/ Gremo pogledati 245. člen - vrstni red poslanskih vprašanj razen poslanskih vprašanj iz drugega odstavka prejšnjega člena je pripravljen tako, da je z dvema poslancema opozicije na vrsti poslanec s strani vladajoče koalicije. No, tako.
Okej, izvolite. Kolega Cigler Kralj.
Ja, hvala lepa.
Hvala za oba odgovora.
Zdaj, če začnem od zadaj, bi morda, sem začutil, da vseeno neka pripravljenost in verjetno tudi v določbi Poslovnika Državnega zbora obstaja neka možnost, da se o tem vsaj premisli in pogleda kako bi to bilo mogoče izvesti. Vem pa, da je nek ustaljen red, ki ga težko spremenimo, ampak kakorkoli, dajmo biti naravnani k temu, če smo parlament, in če se gremo nek parlamentarizem, lahko morda iščemo poti, da tudi svojo pristojnost izvajamo čim bolj učinkovito.
Zdaj, kar pa se tiče začetka ob 10. uri, razumem je verjetno tudi dober namen, ampak bi rekel, glede na to da, kako bi rekel, veliko državljank in državljanov, ki so dnevni migranti tudi v Ljubljano, morajo, ne vem, priti na delo že ob, kaj pa jaz vem, šestih, sedmih, osmih mislim, da tudi za nas poslanke in poslance ne bi smelo biti pretežko priti ob devetih. Poglejte, še en vidik je parlament, nismo samo poslanci in poslanke, ampak so tu tudi službe in gre za eno, bomo rekli, morebitno odstopanje, ki jim lahko številnim oteži usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, kajti, če mi začenjamo kasneje, je večja možnost, če prav razumem, ste mi rekli, da predvidevate, da ne bodo predolge seje in tako naprej, ampak vseeno lahko marsikomu od služb Državnega zbora, ki je tu za to, da lahko poslanke in poslanci korektno odločamo, lahko komu otežimo to možnost usklajevanja, poklicnega in zasebnega življenja, karkoli v zasebnem življenju delajo in tudi poslanke in poslanci imamo svoja zasebna življenja in, ampak v redu, za nas ni to toliko pereče kot za ostale službe, ki so podvržene še drugi zakonodaji. Tako da, jaz predlagam, da vseeno, pa še nekaj... Če smo mi vedno, tudi tisti, ki se prikazujemo, odgovorni za centralizacijo Slovenije, dajmo deliti pol usodo, pa gremo dosti zgodaj od doma in pridimo v Ljubljano, v parlament, tudi ob devetih. Saj to ni 5.00, deveta ura je čisto normalna za začetek dela, se mi zdi. In toliko, hvala.
Ja, hvala lepa.
Mogoče, da najprej povem glede tega vrstnega reda poslanskih vprašanj. Jaz absolutno, bom rekla tako, osebno nimam nobenih težav, da bi se to tudi zgodilo lahko v petek, bi pa vseeno pogledali oziroma bi želela, da se upošteva ta drugi odstavek 245. člena, kar pomeni, da je potem treba pogledati kdo manjka in kdo komu zastavlja vprašanje. Tako da, jaz se strinjam z vami, gospod Cigler Kralj, iskreno zaradi tega, ker imam rada učinkovitost in me zelo moti birokratsko postopanje. Tako, da tukaj delim vaše mnenje, kajne? Je pa seveda en red, ampak, zdaj, jaz bi pogledala pač kdo manjka in seveda potem katera vprašanja so pravzaprav sploh postav…, se postavljajo. Tako da, če mi dovolite, bi o tem pač malo razmislili, no, in ali pa, če že veste, da ne bo šlo, no… če že… / oglašanje iz dvorane/ za to sejo očitno ne bo šlo, ampak ni pa slaba ideja, ki ste jo dali, ni pa slaba ideja, ker jaz se s tem strinjam, sploh če imamo potem petek tak, da se itak postavlja poslanska vprašanja predsedniku Vlade, bi se pa morda lahko tudi tistemu, ki manjka v ponedeljek, če se ob tem upošteva tak vrstni red. Mislim, da to ne bi smel biti noben problem. Predvsem bi si želela, da smo učinkoviti in to, da pač zdaj moramo čakati še en mesec, ne kaže na veliko učinkovitost, kajne, kaže bolj na, da smo preveč zbirokratizirani, rigidni, tako, no, tako, pravšnja beseda, rigidni.
Glede prihajanja poslank in poslancev. Tudi se z vami strinjam. Je pa res, da seveda poslanke in poslanci nimamo urnika, kajne, mi smo tudi po 4. uri tukaj, moramo biti, tudi po 10. uri, tako da to je drugače kot drugi, ko pač lahko, ko imajo nek določen delovni čas, mi ga nimamo in zato se mi zdi, da lahko potem tudi ob desetih začnemo in seveda končamo, kadar končamo, ko je konec. Ja, pa tudi ob nedeljah, pa ob sobotah imamo dostikrat obveznosti, tako da jaz upam, da zdaj razumete, da, zakaj je bila 10. ura, se pa strinjam oziroma sprejemam tudi to opozorilo, da se naj pač spoštuje plan.
Kolegica Avšič Bogovič, izvolite.
Ja, predsednica, hvala za besedo.
Bi mogoče jaz ta del dopolnila. V bistvu, ja, razumem vse, vsa pojasnila predsednice, tudi vaše pomisleke okoli teh ur oziroma problematiziranje prestavitve ur iz devete na deseto, ampak se mi zdi, da mogoče so pa službe pri pripravi časovnega poteka upoštevale tudi zadnjič željo, ki sem jo jaz dala na Kolegiju predsednice, vi ste bili odsotni, in sicer, da bi se, sicer se je bolj nanašalo na delo odborov, da odbori po termincu, tiste prve ure ob devetih, več ne bi bili fiksirane na 9. uro, ampak da se ta fiksacija opravi za 10. uro in je do 14. ure v povprečju več kot dovolj časa, da se opravijo ti prvi odbori, gre pa za to, da so to željo izrazili poslanci, ki se na delovno mesto vozijo, ki, ko moraš priti v službo na delovno mesto ob pol devetih, 15 do devetih, pride še vedno v tistem največjem zamašku, v kolikor moraš priti na delovno mesto 1 uro kasneje, je temu že drugače. Razumem, da ste problematizirali tudi delo uslužbencev v Državnem zboru mislim, da se uslužbenci zelo, da so zelo dobro razporejeni na to zelo pestro časovno dinamiko našega dela, tako, da mislim, da njim to večjih težav ne povzroča, kvečjemu mogoče tudi njim pride prav ta kasnejši prihod na delovno mesto, ker mislim, da imajo tudi oni svoje urnike, zaradi naše dinamike dela, lahko zelo fleksibilne in zadnjič na kolegiju se je to sprejelo kot dobrodošlo, smo pa se že tudi takrat pogovarjali, da v primeru, ko pa bo predsednik vedel, da bi seja med 10. pa 14. se ne mogla izvesti oziroma ko bi ocenil, da se lahko seja zavleče, pa je suverena odločitev potem predsednika, da se takšen odbor, ne glede na to, da je ob 10. uri, po termincu skliče, ob 9. uri pa verjamem, da bo to prej izjema kot pravilo. Hvala.
Hvala lepa.
Želite še? (Ne.) Torej zaključujem razpravo in prehajamo na glasovanje.
Na glasovanje dajem sklep: Sprejme se čas za obravnavo posameznih točk dnevnega reda 24. seje Državnega zbora, ki se bo začela v ponedeljek, 21. oktobra 2024.
Glasujemo. Za so glasovale vse poslanske skupine soglasno, proti nihče.
Ugotavljam, da je sklep sprejet in s tem zaključujem to točko.
2. TOČKA DNEVNEGA REDA JE PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.
Predlog ste prejeli s sklicem seje Kolegija in prehajamo na obravnavo predloga, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Ustavnem sodišču.
Ker sem sama predlagateljica te novele dovolite, da podam zelo kratko obrazložitev predloga za obravnavo predloga zakona po skrajšanem postopku. Namreč gre za manj zahtevno spremembo oziroma tudi manjšo dopolnitev Zakona o Ustavnem sodišču, in sicer v praksi se je pojavilo vprašanje kdo odloča o nezdružljivosti funkcije pri ustavnih sodnikih, ker se je pojavil en primer, ko bi bilo potrebno odločiti o tej nezdružljivosti in potem se je kar nekaj časa ugotavljalo kateri organ je za to pristojen in pa tudi po kakšnem postopku se to sploh ugotavlja. Naj ob tem seveda dodam, da ne gre za nobeno določanje drastičnih sankcij, ker Ustavno sodišče je seveda organ, ki ga določa Ustava in je tudi tam določeno kdaj bi šlo za predčasno prenehanje funkcije ustavnega sodnika. Je pa določen organ zato, da če se kdaj še to zgodi, ne bi prišlo spet do vprašanja torej.
Naj ob tem povem še, da sledim pozivu Ustavnega sodišča samega, ki je zaprosilo za to, da se zakonodaja ustrezno dopolni ravno s tem, da se določi organ in pa postopek. Tako da, to je krajša obrazložitev. Predvsem seveda tukaj še enkrat poudarjam, da gre za da gre za manj zahtevno spremembo oziroma dopolnitev zakona. Če želi kdo razpravljati? Odpiram razpravo. (Ne.)
Torej ne bo razprave in na glasovanje dajem sklep: Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ustavnem sodišču se obravnava po skrajšanem postopku.
Glasujemo. Za so glasovale Poslanske skupine Levica, Svoboda, SD in poslanec Narodne skupnosti, proti Nova Slovenija.
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
In s tem, ko je točka dnevnega reda zaključena prehajamo še na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA - RAZNO.
Če želi kdo besedo? (Ne.) Fino.
Potem pa zaključujem tudi to točko in tudi s to tretjo sejo kolegija in vam želim lep dan in še lepši vikend!
Hvala lepa.