20. redna seja

Kolegij predsednika Državnega zbora

7. 12. 2018

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Tina Heferle

Lepo pozdravljeni, spoštovane kolegice in kolegi! Začenjam 20. sejo Kolegija predsednika Državnega zbora. Pozdravljam vse prisotne!

Obveščam vas, da ste bili včeraj z dopisoma predsednika mag. Dejana Židana in podpredsednika Branka Simonoviča obveščeni, da bosta na dnevni red uvrščeni tudi naslednji točki: A1 - dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora in B1 - predlog za obravnavo predloga zakona po nujnem postopku. Hkrati vas obveščam, da je bilo včeraj dvakrat posredovano novo gradivo k 1. točki dnevnega reda.

Obveščam vas, da gospoda Danijela Krivca nadomešča gospa Alenka Jeraj in Franca Juršo nadomešča Ivan Hršak.

Prehajamo na A1. TOČKO DNEVNEGA REDA - DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.

Gradivo oziroma zahtevo za sklic izredne seje ste prejeli včeraj z obvestilom o širitvi dnevnega reda seje.

V zvezi s sklicem 17. izredne seje Državnega zbora predlagam sledeče. Predlog dnevnega reda je določen z zahtevo in se glasi takole: Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2018 in 2019, nujni postopek; Predlog zakona o spremembah Zakona o minimalni plači, druga obravnava; Predlog zakona o spremembi Zakona o povračilu škode osebam, ki so bile izbrisane iz registra stalnega prebivalstva, prva obravnava. Datum seje je četrtek, 13. december 2018, ob 12. uri do zaključka seje.

Še glede najave časa za razpravo: za poslanske skupine, ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika Državnega zbora, do pet minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja predlogov zakonov, do 5 minut za predstavitev mnenja Vlade, do 30 minut za razpravo predlagatelja predlogov zakonov in do 30 minut za razpravo Vlade.

Želi kdo besedo? Ugotavljam, da ne, zato zaključujem razpravo.

Prehajamo na glasovanje. Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: Poslanske skupina k eni točki dnevnega reda 17. izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika Državnega zbora. Glasujemo.

Kdo je za? (SD, SNS, Desus, LMŠ, SMC, SAB, Levica, NSi in SDS.)

Ugotavljam, da je sklep soglasno sprejet.

Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: Za uvodno obrazložitev imata predlagatelj in Vlada za predstavitev mnenja na voljo do 5 minut, za razpravo pa oba do 30 minut, in sicer pri vseh treh točkah dnevnega reda. Glasujemo.

Kdo je za? (Vsi.)

Ugotavljam, da je sklep soglasno sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na B1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA PO NUJNEM POSTOPKU.

Kolegij v okviru te točke razpravlja in glasuje o predlogu Vlade, da Državni zbor Predlog zakona o nekaterih koncesijskih pogodbah obravnava po nujnem postopku.

Ali želi besedo predstavnik Vlade, generalni sekretar Stojan Tramte? Izvolite.

Stojan Tramte

Hvala lepa, predsedujoča.

Lep pozdrav vsem skupaj!

Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države. Predlog za nujni postopek utemeljujemo z dejstvom, da je Evropska komisija 12. marca 2018 na sodišču EU vložila tožbo v zadevi C-188/18 zaradi nenotifikacije nacionalnih predpisov za prenos direktive Evropskega parlamenta in Sveta o podeljevanju koncesijskih pogodb v pravni red Republike Slovenije z rokom za prenos 18. april 2016. Zaradi navedene odločitve Evropske komisije o vložitvi tožbe lahko v državi nastanejo težko popravljive finančne posledice, saj namerava Evropska komisija sodišču EU predlagati, da Republiki Sloveniji naloži dnevno denarno kazen v višini 8992,32 evrov na dan, šteto od dneva razglasitve sodbe do izpolnitve obveznosti ter zahtevati, da sodišče Evropske unije Republiki Sloveniji naloži plačila stroškov postopka. Ministrstvo za finance je novembra 2017 ponovno pristopilo k pospešeni pripravi ločenega zakona Zakona o postopkih za podeljevanje koncesij, ki je bil skupaj s predlogom novega zakona o javno-zasebnem partnerstvu posredovano v vladno obravnavo, kjer sta bila na seji Vlade Republike Slovenije dne 21. decembra 2017 potrjena in poslana v obravnavo Državnemu zboru. obravnava predlogov zakonov na matičnem delovnem telesu Državnega zbora, to je odbora za finance in monetarno politiko je bila predvidena za marčevsko sejo 6 marca 2018, vendar so se vodje koalicijskih poslanskih skupin naknadno dogovorili, da se predlogov obeh zakonov ne uvrsti na ta sklic seje odbora. Ob upoštevanju predvidenega trajanja zakonodajnega postopka ter bližajočih se državnozborskih volitev, ki so bile izvedene 3. junija 2018 ni bilo mogoče z gotovostjo pričakovati, da bo vladni predlog Zakona o postopkih za podeljevanje koncesij sprejet pred potekom roka za odgovor na predmetno tožbo, to je 24 maj 2018. Zaradi navedenega je Republika Slovenije 25. aprila 2018 izvedla delno notifikacijo, in sicer z vnosom ustreznih podatkov iz veljavnega pravnega reda Republike Slovenije v elektronsko notifikacijsko zbirko Evropske komisije. Ne glede na to se postopek na sodišču Evropske unije nadaljuje, zato je nujno čim hitrejše sprejetje predlaganega zakona, ki v celoti prinaša predmetno direktivo. Hvala.

Tina Heferle

Hvala tudi vam. Sedaj odpiram razpravo. Želi kdo besedo? Najprej gospod Horvat. Izvolite.

Hvala lepa, gospa podpredsednica. Vsem prav lep pozdrav!

Predstavnik Vlade je korektno obrazložil za kaj gre. Jaz ne bom problematiziral, ne bom nasprotoval temu nujnemu postopku, lepo pa prosim Vlado, če lahko Državni zbor obvesti koliko takšnih nujnih postopkov nas še čaka, da bomo vedeli pri kom smo. Praktično na vsakem Kolegiju, na vsaki seji obravnavamo zahtevo in čutimo blazne pritiske s strani Vlade na poslance "ej, grdi poslanci, če ne boste tega zdaj takoj sprejeli bo pa 8 tisoč kazen na dan". Ni problem, jaz takoj napišem UPN, univerzalni plačilni nalog, ker glavni junaki plačniki so znani, ste jih povedali. Ampak tukaj bom naredil piko. Res lepo prosim, da nam poveste koliko je še teh direktive evropskih, ki še niso implementirane, pa bi morda morale biti že davno in zdaj mi tukaj doživljamo presijo, pritiske, da niti nimamo časa preštudirati kaj bomo sprejemali, ampak bomo sprejeli in potrdili s tipko takšno in drugačno nek zakon samo, da ne bi 8 tisoč evrov spet šlo iz državnega proračuna. Glejte to je nezaslišano. Hvala lepa.

Tina Heferle

Hvala. Želi še kdo besedo? Gospa Jeraj, izvolite.

Jaz podobno kot kolega. Glejte, povedali ste, da koalicijske stranke SMC, SD, DeSUS v prejšnjem mandatu niso sprejele predloga, da gre to na marčevsko sejo. Mogoče bi morali kar koalicijske stranke, ki so tudi danes koalicijske stranke plačati 8 tisoč evrov na dan, pa se bi potem malo drugače obnašali. Jaz sem bila zadnjič na Kolegiju in je bil podoben primer, ko se nekaj ni naredilo in seveda ko smo mi v opoziciji kritični do zdajšnje vlade, ki je nadaljevanje prejšnje vlade, se nas obtožuje, da lažemo, si izmišljujemo in tako naprej. Ampak vidimo, da se neke stvari niso naredile, ki bi se morale, tako da seveda bomo sprejeli, ker kaj drugega ne moremo, če nočemo še več kazni plačevati, ampak se strinjam s kolegom, da nam poveste koliko je še takih stvari in tudi kdo je kriv za to, da imamo take zaostanke. Mi imamo uradništva vsak mesec več pa vsakič večje zaostanke.

Tina Heferle

Naslednji se je prijavil gospod Hršak, izvolite.

Ivan Hršak

Hvala za besedo, spoštovana podpredsednica.

Moram na to odgovoriti, reči da kolegice ni bilo v prejšnjem mandatu, ni bila poslanka, ampak da smo imeli takrat februarja, marca, celo kopico poslanskih zakonov, ki so imele ogromne posledice, bi imele posledice za to Vlado in takrat, da smo to pravzaprav, da se je takrat preprečilo ta sprejem, kar bi imelo ogromne finančne posledice, kot sem rekel, se je te seje obstruiralo, da niso bili sprejeti. In to je tudi SDS, je obstruiral isto kot Nova Slovenija.

Skratka, to moramo pošteno povedati in moram reči, da je to bilo pametno, ker drugače bi se ta Vlada zdaj s tistimi neskončnimi finančnimi obremenitvami, bi imele velike probleme kako sploh spraviti proračun skozi.

Toliko mislim, da je bilo potrebno povedati. Hvala.

Tina Heferle

Hvala, ponovno se je prijavil gospod Horvat. Izvolite.

Hvala lepa, gospa podpredsednica.

Res je, bilo je veliko poslanskih zakonov, ki so imeli velike posledice za proračun. Eden je bil tudi od Desusa, največ jih je pa bilo od katere stranke? Od SMC.

Vprašanje spoštovanega kolega Matjaža Hana, spomnim se njegove kritične drže, ki sem jo tudi sam zagovarjal in ga podpiral.