57. nujna seja

Odbor za finance

20. 11. 2024

Transkript seje

Vse članice in člani odbora in ostale prisotne lepo pozdravljam!

Pričenjam 57. nujno sejo Odbora za finance.

Obveščam vas, da na seji kot nadomestni član članice odbora s pooblastilom sodeluje Jožef Horvat namesto Jerneja Vrtovca, Zoran Mojškerc namesto Suzane Lep Šimenko in Franci Kepa namesto Franca Rosca.

S sklicem ste prejeli dnevni red seje odbora. Ker v poslovniškem roku nisem prejela drugih predlogov v zvezi z dnevnim redom, ugotavljam, da je določen takšen dnevni red kot ste ga prejeli s sklicem seje.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA AMANDMAJA ZA USKLADITEV PREDLOGA SPREMEMB PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2025.

Odbor je matično delovno telo za obravnavo te točke. K obravnavi te točke so vabljeni Vlada Republike Slovenije in Ministrstvo za finance prejeto gradivo, besedilo amandmaja za uskladitev Predloga sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2025, ki ga je predložila vlada. Uvodna beseda: Vlada je v skladu s prvim odstavkom stotriinšestdesetega člena Poslovnika Državnega zbora pripravila amandma za uskladitev predloga sprememb Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 EPA 1728-IX. Odbor na podlagi tretjega odstavka istega člena Poslovnika poda mnenje o uskladitvenem amandmaju Vlade. Prosim predstavnico Vlade, da obrazloži, pardon, da obrazloži uskladitveni amandma, gospa državna sekretarka, magistra magistrica Saša Jazbec.

Saša Jazbec

Hvala lepa za besedo. Spoštovani!

Torej, na podlagi dveh sprejetih amandmajev, ki ste ju poslanci sprejeli v torej, splošnem delu proračuna je zdaj, pardon, v posebnem delu proračuna, je zdaj Vlada pripravila uskladitveni amandma, s katerim je v bistvu tem vašim amandmajem prilagodila splošni del in pa načrt razvojnih programov. Se pravi, zdaj če razložim. V posebnem delu ste znotraj resorja Ministrstvo za šolstvo in izobraževanje ste znotraj tega resorja premestili en del, ki se zdaj vidi, če pogledate ta posebni del, ki ste ga dobili, torej če greste na odhodkovno stran, se na kontu 411, se zdaj povišuje za 710 tisoč. Tu, če pogledate na 4117, torej štipendije se povečujejo za 710 tisoč in na ta / nerazumljivo/ se 4133 tekoči transferji v javne zavode znižujejo za teh istih 710 tisoč. Se pravi, to kar ste v posebnem delu naredili, se zdaj v splošnem delu vidi tako, To je bil prvi amandma.

In potem drugi amandma pa vidite, z drugim amandmajem se pa povečujejo sredstva za, torej ONKI v Ljubljani, torej dela na onkološki kliniki v Ljubljani, to pa vidite v tem splošnem delu proračuna na isti strani. Se pravi na 42, investicijski odhodki se povečuje za 485 tisoč, se pravi nakup in zgradba zgradbo prostorov se znižuje za 2 milijona 300, nakup prevoznih sredstev za 100 tisoč, nakup opreme za 150 tisoč, investicijsko vzdrževanje in obnove se znižuje za milijon 250 tisoč in pa študije o izvedljivosti projektov se znižujejo za 60 tisoč. Na drugi strani se pa na 4204, to so novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije, se povečuje, se zvišuje za 4,35 milijona - se pravi, to je pa ta druga razlika, ki se je zgodila potem, ki se je zgodila pri proračunskih uporabnikih Državni svet, Računsko sodišče in pa Urad Republike Slovenije za nadzor kakovosti in investicije v zdravstvu. Tudi, ker so vsi trije deli proračuna povezani, je torej, bomo pripravili spremembe tudi v Načrtu razvojnih programov. Pri teh istih proračunskih uporabnikih bomo te številke ustrezno prilagodili na projektih in ukrepih, ki so odprti. Vse te stvari vam bomo pa potem prišli pokazat, ko boste oblikovali komisijo, da bomo prišli, ko bomo naredili te čistopise, da bomo prišli vam pokazati, da je bilo to dejansko potem usklajeno tudi v tretjem delu proračuna v načrtu razvojnih programov. Toliko. Hvala.

Hvala lepa. Odpiram razpravo o uskladitvenem amandmaju. Želi kdo razpravljati? Ne vidim... Pardon, izvolite, gospod Horvat.

Hvala lepa, gospa predsednica. Lep pozdrav vsem, še posebej državni sekretarki!

Jaz popolnoma razumem ta uskladitveni amandma in ga bom tudi podprl. Me pa ena zadeva kot parlamentarca muči. Poglejte, mi smo 7. oktobra imeli Komisijo za nadzor javnih financ, kjer smo seveda kot zainteresirano delovno telo obravnavali spremembe Proračuna Republike Slovenije za leto 2025. In sicer smo pristojni za to, da vprašamo, po domače povedano Računsko sodišče, če se strinja s proračunom oziroma s spremembami proračuna za leto 2025. In takrat 7. oktobra je situacija bila bistveno drugačna in Računsko sodišče je reklo,: "Ja, se strinjamo.", ampak danes po tem sprejetem amandmaju moramo vedeti, da smo da smo računskemu oziroma ste Računskemu sodišču vzeli na pamet, ne vem, dobrih 3,8 milijona evrov. Kaj zdaj? Je to potem sploh smiselno, da še imamo Komisijo za nadzor javnih financ oziroma da obravnava proračune in se posebej fokusira na sredstva, ki so namenjena za ustavno določeni državni inštituciji kot je Računsko sodišče?

To ni bila razprava v zvezi z uskladitvenim amandmajem, ker uskladitveni amandma tega v to ne posega. To bi bilo prav, da bi se razpravljalo v času recimo na Odboru za finance oziroma na Državnem zboru v času razprave, ker samo takrat se je pravzaprav razpravljalo o tem konkretnem amandmaju, ki ste ga zdaj pač spomnili oziroma želeli pojasnilo. Tako, da gremo naprej. Želi še kdo razpravljati? Če ne, zaključujem razpravo in prehajamo na glasovanje o uskladitvenem amandmaju.

Glasujemo. Navzočih je 15 poslank in poslancev, 10 jih je glasovalo za, nihče proti.

(Za je glasovalo 10.) (Proti nihče.)

Ugotavljam, da Odbor za finance uskladitveni amandma podpira.

Določitev poročevalca: predlagam, da to sem jaz.

S tem zaključujem 1. točko dnevnega reda in pa 57. nujno sejo Odbora za finance. Hvala lepa.