Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, dobro jutro!
Pričenjam 82. sejo Odbora za zunanjo politiko.
Obveščam vas, da so zadržani oziroma da na seji sodelujejo kot nadomestni člani in članice naslednje poslanke in poslanci - tako sem prejel obvestila - in sicer o opravičilu za poslanca Franca Breznika, doktor Mateja Tašnerja Vatovca, poslanca Jožefa Horvata, Jerneja Vrtovca, hkrati pa na seji s pooblastili sodelujejo naslednje članice in člani in sicer: magister Darko Krajnc nadomešča poslanca Dušana Stojanoviča, poslanka Andreja Rajbenšu nadomešča poslanca magistra Dejana Premika, poslanka Sandra Gazinkovski, ki nadomešča poslanca Lenarta Žavbija, poslanec Branko Zlobko nadomešča poslanko Leno Grgurevič in pa poslanec doktor Martin Premk nadomešča poslanko Lucijo Tacer. Lepo pozdravljam vse navzoče!
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora.
S sklicem seje ste prejeli tudi predlog dnevnega reda seje odbora in ker nisem prejel predlogov za spremembo dnevnega reda je določen takšen dnevni red kot je bil predlagan s sklicem.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - STALIŠČE REPUBLIKE SLOVENIJE DO OSNUTKA SKUPNEGA STALIŠČA EVROPSKE UNIJE ZA ODPRTJE POGAJALSKEGA SKLOPA 6 ZA ALBANIJO VKLJUČNO S POGLAVJEM 30, TOREJ ZUNANJI ODNOSI IN POGLAVJE 31 ZUNANJA, VARNOSTNA IN OBRAMBNA POLITIKA.
Gradivo k tej točki ste prejeli.
Sedaj pa dajem besedo državnemu sekretarju magistru Marku Štucinu, da nam predstavi osnutek skupnega stališča EU in še zlasti stališča Republike Slovenije ob obeh omenjenih poglavjih.
Izvolite.
Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, dobro jutro!
Pričenjam 82. sejo Odbora za zunanjo politiko.
Obveščam vas, da so zadržani oziroma da na seji sodelujejo kot nadomestni člani in članice naslednje poslanke in poslanci - tako sem prejel obvestila - in sicer o opravičilu za poslanca Franca Breznika, doktor Mateja Tašnerja Vatovca, poslanca Jožefa Horvata, Jerneja Vrtovca, hkrati pa na seji s pooblastili sodelujejo naslednje članice in člani in sicer: magister Darko Krajnc nadomešča poslanca Dušana Stojanoviča, poslanka Andreja Rajbenšu nadomešča poslanca magistra Dejana Premika, poslanka Sandra Gazinkovski, ki nadomešča poslanca Lenarta Žavbija, poslanec Branko Zlobko nadomešča poslanko Leno Grgurevič in pa poslanec doktor Martin Premk nadomešča poslanko Lucijo Tacer. Lepo pozdravljam vse navzoče!
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora.
S sklicem seje ste prejeli tudi predlog dnevnega reda seje odbora in ker nisem prejel predlogov za spremembo dnevnega reda je določen takšen dnevni red kot je bil predlagan s sklicem.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - STALIŠČE REPUBLIKE SLOVENIJE DO OSNUTKA SKUPNEGA STALIŠČA EVROPSKE UNIJE ZA ODPRTJE POGAJALSKEGA SKLOPA 6 ZA ALBANIJO VKLJUČNO S POGLAVJEM 30, TOREJ ZUNANJI ODNOSI IN POGLAVJE 31 ZUNANJA, VARNOSTNA IN OBRAMBNA POLITIKA.
Gradivo k tej točki ste prejeli.
Sedaj pa dajem besedo državnemu sekretarju magistru Marku Štucinu, da nam predstavi osnutek skupnega stališča EU in še zlasti stališča Republike Slovenije ob obeh omenjenih poglavjih.
Izvolite.
Hvala lepa, predsedujoči.
Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci!
Uvodoma naj poudarim, da Slovenija kot podpornik širitve Evropske unije na države Zahodnega Balkana podpira te države pri pridruževanju konkretno z Albanijo. Na primer, imamo prihodnji teden planirane konzultacije na ravni državnih sekretarjev za evropske zadeve. Namreč, varnost in stabilnost regije zahodnega Balkana je pomembna za celotno Evropsko unijo, še posebej pa tudi za tiste države, ki so v soseščini regije, kot je tudi na primer Slovenija. Albanija je pridružitveni sporazum z Evropsko unijo podpisala 1. aprila 2009, vlogo za članstvo v EU je posredovala 24. aprila isto leto. Status kandidatke pa je potem pridobila 27. junija 2014. Začetek pogajalskega procesa s sklicem prve medvladne konference se je začel 19. julija 2022. Odprtje sklopa ena v začetku oktobra letos pa je predstavljal prvi korak z Albanijo, prvi konkretni korak z Albanijo na evropski poti. Zdaj, nadaljevanje s sklopom šest je dokaz, da je Albanija začela z resnim delom pri sprejemanju pravnega reda Evropske unije, kar pozdravljamo. Pogajalski sklop, ki ga Albanija odpira, tokrat decembra na medvladni konferenci, ki bo predvidoma 16. decembra v Bruslju opredeljuje načela za opravljanje pogajanj, vsebino pogajanj, pogajalske postopke, postopke in organizacijo pogajanj ter organizacijo sklopov pogajalskih pogajanj poglavij o temah skladno z revidirano širitveno metodologijo. Vključuje področja kot so zunanji odnosi s poglavjem 30 in tudi zunanja, varnostna in obrambna politika s poglavjem 31. Slovenija podpira osnutek skupnega stališča Evropske unije za odprtje pogajalskega sklopa šest, kot rečeno, vključno s poglavjem 30 in 31. Evropska unija ugotavlja, da Albanija izpostavlja svojo trdno zavezanost vključevanju v EU, strateško in proaktivno zunanjo politiko s tesnim povezovanjem, s skupno zunanjo in varnostno politiko Evropske unije. Izkazuje predanost skupnim vrednotam demokracije, človekovih pravic in pravne države. Albanija je dobro pripravljena na pristop k EU. Proces usklajevanja zakonodaje je na tem področju tik pred zaključkom. Vzpostavljen je potreben institucionalni okvir, ki bo Albaniji omogočil učinkovito izvajanje in uveljavljanje pravnega reda ter sodelovanje v zunanji, varnostni in obrambni politiki EU. EU tudi ugotavlja, da je Albanija z inštitucijami in procesom odločanja na dobri poti, da se pripravi na učinkovito in pravočasno izvajanje skupne zunanje in varnostne politike EU. EU spodbuja Albanijo in nadgradi svoje institucionalne zmogljivosti na tem področju. Zdaj, naj poudarim tudi, da seveda Slovenija poudarja kot tudi vse ostale države članice, da je za polnopravno članstvo v Evropski uniji potrebno izpolnjevanje vseh meril in kriterijev, zato bomo v Albanijo še naprej podpirali, da na vseh, tudi ostalih poglavjih merila in kriterije čim prej izpolni. Hvala lepa.
Hvala lepa, predsedujoči.
Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci!
Uvodoma naj poudarim, da Slovenija kot podpornik širitve Evropske unije na države Zahodnega Balkana podpira te države pri pridruževanju konkretno z Albanijo. Na primer, imamo prihodnji teden planirane konzultacije na ravni državnih sekretarjev za evropske zadeve. Namreč, varnost in stabilnost regije zahodnega Balkana je pomembna za celotno Evropsko unijo, še posebej pa tudi za tiste države, ki so v soseščini regije, kot je tudi na primer Slovenija. Albanija je pridružitveni sporazum z Evropsko unijo podpisala 1. aprila 2009, vlogo za članstvo v EU je posredovala 24. aprila isto leto. Status kandidatke pa je potem pridobila 27. junija 2014. Začetek pogajalskega procesa s sklicem prve medvladne konference se je začel 19. julija 2022. Odprtje sklopa ena v začetku oktobra letos pa je predstavljal prvi korak z Albanijo, prvi konkretni korak z Albanijo na evropski poti. Zdaj, nadaljevanje s sklopom šest je dokaz, da je Albanija začela z resnim delom pri sprejemanju pravnega reda Evropske unije, kar pozdravljamo. Pogajalski sklop, ki ga Albanija odpira, tokrat decembra na medvladni konferenci, ki bo predvidoma 16. decembra v Bruslju opredeljuje načela za opravljanje pogajanj, vsebino pogajanj, pogajalske postopke, postopke in organizacijo pogajanj ter organizacijo sklopov pogajalskih pogajanj poglavij o temah skladno z revidirano širitveno metodologijo. Vključuje področja kot so zunanji odnosi s poglavjem 30 in tudi zunanja, varnostna in obrambna politika s poglavjem 31. Slovenija podpira osnutek skupnega stališča Evropske unije za odprtje pogajalskega sklopa šest, kot rečeno, vključno s poglavjem 30 in 31. Evropska unija ugotavlja, da Albanija izpostavlja svojo trdno zavezanost vključevanju v EU, strateško in proaktivno zunanjo politiko s tesnim povezovanjem, s skupno zunanjo in varnostno politiko Evropske unije. Izkazuje predanost skupnim vrednotam demokracije, človekovih pravic in pravne države. Albanija je dobro pripravljena na pristop k EU. Proces usklajevanja zakonodaje je na tem področju tik pred zaključkom. Vzpostavljen je potreben institucionalni okvir, ki bo Albaniji omogočil učinkovito izvajanje in uveljavljanje pravnega reda ter sodelovanje v zunanji, varnostni in obrambni politiki EU. EU tudi ugotavlja, da je Albanija z inštitucijami in procesom odločanja na dobri poti, da se pripravi na učinkovito in pravočasno izvajanje skupne zunanje in varnostne politike EU. EU spodbuja Albanijo in nadgradi svoje institucionalne zmogljivosti na tem področju. Zdaj, naj poudarim tudi, da seveda Slovenija poudarja kot tudi vse ostale države članice, da je za polnopravno članstvo v Evropski uniji potrebno izpolnjevanje vseh meril in kriterijev, zato bomo v Albanijo še naprej podpirali, da na vseh, tudi ostalih poglavjih merila in kriterije čim prej izpolni. Hvala lepa.
Hvala lepa tudi vam.
Za uvodno predstavitev stališča želi besedo tudi predstavnik Komisije Državnega sveta za mednarodne odnose in evropske zadeve, gospod Gregor Korene.
Izvolite.
Hvala lepa tudi vam.
Za uvodno predstavitev stališča želi besedo tudi predstavnik Komisije Državnega sveta za mednarodne odnose in evropske zadeve, gospod Gregor Korene.
Izvolite.
Ja, hvala lepa predsednik za besedo.
Lep pozdrav, dobro jutro vsem prisotnim!
Na 41. seji Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve je Državni svet obravnaval tematiko, ki je bila ravno zdaj predstavljena 3. 12. Naj najprej rečem, da je pač komisija stališče Republike Slovenije podprla. Komisiji je bilo podobno kot tu pojasnjeno, da Evropska komisija za vsa ta navedena poglavja, ki so bila omenjena in sklope ugotavlja, da je bil pač dosežen zadosten napredek z Albanijo za odprtje določenih pogajalskih sklopov. Komisija je nato v razpravi ugotovila, da je širitveni proces pač dobil v zadnjem obdobju precej hitrejšo dinamiko. Pri tem je bilo s strani ministrstva pojasnjeno komisiji, da je pač ruska agresija bistveno spremenila mednarodne razmere. Ob tem pa je Evropska unija tudi spoznala, da izgublja konkurenčnost v primerjavi z državami, ki so sistemski tekmeci, zaradi česar je na novo pač premislila o svojih geostrateških prioritetah in potrebnih dejanjih za zagotavljanje svoje varnosti in pač razvoja. Komisija se je pač pozanimala pri predstavnikih ministrstva tudi glede pojasnil oziroma zahtevala pojasnila glede terminov pač pogajanj in je bilo razloženo pač kot že tu glede mednarodne konference, ki bo v Bruslju in pač, da se tu zadeve nekako pričenjajo, kar se tiče Albanije, podpora, tako kot je bilo rečeno. Hvala lepa.
Ja, hvala lepa predsednik za besedo.
Lep pozdrav, dobro jutro vsem prisotnim!
Na 41. seji Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve je Državni svet obravnaval tematiko, ki je bila ravno zdaj predstavljena 3. 12. Naj najprej rečem, da je pač komisija stališče Republike Slovenije podprla. Komisiji je bilo podobno kot tu pojasnjeno, da Evropska komisija za vsa ta navedena poglavja, ki so bila omenjena in sklope ugotavlja, da je bil pač dosežen zadosten napredek z Albanijo za odprtje določenih pogajalskih sklopov. Komisija je nato v razpravi ugotovila, da je širitveni proces pač dobil v zadnjem obdobju precej hitrejšo dinamiko. Pri tem je bilo s strani ministrstva pojasnjeno komisiji, da je pač ruska agresija bistveno spremenila mednarodne razmere. Ob tem pa je Evropska unija tudi spoznala, da izgublja konkurenčnost v primerjavi z državami, ki so sistemski tekmeci, zaradi česar je na novo pač premislila o svojih geostrateških prioritetah in potrebnih dejanjih za zagotavljanje svoje varnosti in pač razvoja. Komisija se je pač pozanimala pri predstavnikih ministrstva tudi glede pojasnil oziroma zahtevala pojasnila glede terminov pač pogajanj in je bilo razloženo pač kot že tu glede mednarodne konference, ki bo v Bruslju in pač, da se tu zadeve nekako pričenjajo, kar se tiče Albanije, podpora, tako kot je bilo rečeno. Hvala lepa.
Hvala lepa.
Odpiram razpravo. Sedaj dajem besedo poslankam in poslancem. Želi kdo razpravljati? (Ne.)
Ugotavljam, da ne, zato zaključujem razpravo in na glasovanje dajem predlog mnenja, ki se glasi: Odbor za zunanjo politiko v okviru svojih pristojnosti podpira stališče Republike Slovenije do osnutka skupnega stališča Evropske unije za odprtje pogajalskega sklopa številka 6 za Albanijo vključno s poglavjem 30 Zunanji odnosi in poglavjem 31 Zunanje varnostna in obrambna politika.
Glasujemo. Prisotnih je 9 članic in članov odbora, za je glasovalo 9, proti nihče.
(Za je glasovalo 9.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je predlog mnenja sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - STALIŠČE REPUBLIKE SLOVENIJE DO SKUPNEGA STALIŠČA EVROPSKE UNIJE ZA ZAČASNO ZAPRTJE POGLAVJA ŠTEVILKA 7 PRAVO INTELEKTUALNE LASTNINE, POGLAVJE 10 INFORMACIJSKA DRUŽBA IN MEDIJI, POGLAVJE 20 PODJETNIŠTVO IN INDUSTRIJSKA POLITIKA IN POGLAVJE 31 ZUNANJA, VARNOSTNA IN OBRAMBNA POLITIKA ZA ČRNO GORO.
Naj opozorim, da bomo gradivo v skladu z odlokom o ustanovitvi delovnih teles Državnega zbora obravnavali zgolj z vidika pristojnosti, to je zgolj poglavje 31 Zunanje, varnostna in obrambna politika.
In sedaj zopet dajem besedo državnemu sekretarju, magistru Marku Štucinu, da nam predstavi osnutek skupnega stališča in še zlasti stališče Republike Slovenije do omenjenega poglavja.
Hvala lepa.
Odpiram razpravo. Sedaj dajem besedo poslankam in poslancem. Želi kdo razpravljati? (Ne.)
Ugotavljam, da ne, zato zaključujem razpravo in na glasovanje dajem predlog mnenja, ki se glasi: Odbor za zunanjo politiko v okviru svojih pristojnosti podpira stališče Republike Slovenije do osnutka skupnega stališča Evropske unije za odprtje pogajalskega sklopa številka 6 za Albanijo vključno s poglavjem 30 Zunanji odnosi in poglavjem 31 Zunanje varnostna in obrambna politika.
Glasujemo. Prisotnih je 9 članic in članov odbora, za je glasovalo 9, proti nihče.
(Za je glasovalo 9.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je predlog mnenja sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - STALIŠČE REPUBLIKE SLOVENIJE DO SKUPNEGA STALIŠČA EVROPSKE UNIJE ZA ZAČASNO ZAPRTJE POGLAVJA ŠTEVILKA 7 PRAVO INTELEKTUALNE LASTNINE, POGLAVJE 10 INFORMACIJSKA DRUŽBA IN MEDIJI, POGLAVJE 20 PODJETNIŠTVO IN INDUSTRIJSKA POLITIKA IN POGLAVJE 31 ZUNANJA, VARNOSTNA IN OBRAMBNA POLITIKA ZA ČRNO GORO.
Naj opozorim, da bomo gradivo v skladu z odlokom o ustanovitvi delovnih teles Državnega zbora obravnavali zgolj z vidika pristojnosti, to je zgolj poglavje 31 Zunanje, varnostna in obrambna politika.
In sedaj zopet dajem besedo državnemu sekretarju, magistru Marku Štucinu, da nam predstavi osnutek skupnega stališča in še zlasti stališče Republike Slovenije do omenjenega poglavja.