Še enkrat vsi lepo pozdravljeni!
Začenjam 60. nujno sejo Odbora za finance.
Obveščam vas, da so zadržani in da se seje oziroma se ne more udeležiti naslednji član odbora: gospod Franc Breznik. Na seji kot nadomestna članica odbora s pooblastilom sodeluje Sara Žibrat namesto Lucije Tacer.
S sklicem seje ste prejeli dnevni red seje odbora. Ker v poslovniškem roku nisem prejela drugih predlogov v zvezi z dnevnim redom, ugotavljam, da je določen takšen dnevni red kot ste ga prejeli s sklicem.
Prehajam na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O PREPREČEVANJU PRANJA DENARJA IN FINANCIRANJA TERORIZMA, SKRAJŠANI POSTOPEK.
Predlagatelj zakona je Vlada. Kolegij je na 113. seji 17. 1. 2025 odločil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku.
K obravnavi te točke so vabljeni predstavnice in predstavniki Ministrstva za finance, Državnega sveta in Zakonodajno-pravne službe. Kot gradivo ste poleg predloga zakona prejeli tudi zahtevo Poslanskih skupin Svoboda, SD, Levica za sklic nujne seje Odbora za finance, mnenje Zakonodajno-pravne službe in mnenje Komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance.
Rok za vložitev amandmaja je tekel do začetka obravnave predloga zakona in sedaj je zaključen. Amandmaje so vložile Poslanske skupine Svoboda, SD, Levica, in sicer k 1., 3., 6., 7., 11., 15. členu ter za novi 15.a člen predloga zakona.
Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona.
Želi predstavnica Ministrstva za finance podati dopolnilno obrazložitev k členom predloženega zakona? (Da.) Izvolite, državna sekretarka, magistra Saša Jazbec.
Spoštovani, najlepša hvala za besedo.
Lepo pozdravljeni še enkrat!
Predlog zakona je potreben zaradi uredbe o informacijah, ki spremljajo prenose sredstev in nekaterih kripto sredstev, ki posega tudi v direktivo o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, ta direktiva je namreč v naš pravni red prenesena z Zakonom o preprečevanju pranja in financiranja terorizma. S predlogom zakona se tako v Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranje terorizma dodajajo novi pojmi, kot so na primer naslov brez gostitelja, ponudnik storitev v zvezi s kripto sredstvi in originator oziroma na novo definira pojme, kot sta korespondenčni odnos in kripto sredstvo.
Z namenom opredelitve in ocene tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma v povezavi s trgovanjem s kripto sredstvi, predlog zakona določa, da bo moral imeti zavezanec, ki je ponudnik storitev v zvezi s kripto sredstvi, vzpostavljene notranje politike, postopke in kontrole ter tudi vnaprej opredeljene blažilne ukrepe, ki jih bo lahko uporabil glede na opredelitev tveganja.
Prav tako zakon na novo definira pogoje glede sklenitve čezmejnega korespondenčnega odnosa s kreditno ali finančno institucijo, ki ima sedež v tretji državi in pri tem določa še dodatne zahteve za zavezanca, ki je ponudnik storitev v zvezi s kripto sredstvi. S predlogom zakona se črtajo določbe Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma, ki se nanašajo na register ponudnikov storitev virtualnih valut, s katerimi trenutno upravlja Urad za preprečevanje pranja denarja. Po novem se bodo vzpostavile nove evidence ponudnikov storitev v zvezi s kripto sredstvi. Banka Slovenije in agencija, torej, ki jih bosta vodila ta dva organa za izvajanje uredb, torej Banka Slovenije in Agencija za trg vrednostnih papirjev.
V predlog zakona je vključena tudi določba, ki ureja sodelovanje med evropskim uradom za boj proti goljufijam, to je OLAF, in pristojnim nacionalnim uradom. To je pri nas seveda Urad za preprečevanje pranja denarja. To sodelovanje je pomembno predvsem pri zadevah, pri katerih je treba s strani posamezne države članice zagotoviti ustrezne podatke za potek preiskav, ki jih vodi OLAF, na primer za podatke o bančnih računih in podatke o transakcijah na teh računih.
K predlogu zakona so bili na podlagi mnenja Zakonodajno-pravne službe vloženi amandmaji koalicije, ki jih Vlada podpira. In, torej, ker je cilj predlaganega zakona je predlog zadnjih sprememb direktive, ki bo na področju izvajanja storitev v zvezi s kripto sredstvi prispeval k celovitejšemu regulativnem okvirju, ki velja za preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma ter formalna ureditev sodelovanja med OLAF-om in Uradom za preprečevanje pranja denarja glede izmenjave občutljivih podatkov, zato predlagam, da predlog zakona, vključno z amandmaji koalicije, podprete. Hvala lepa.
Hvala lepa.
Želi besedo predstavnica Zakonodajno-pravne službe? (Da.)
Izvolite, gospa Helena Rus.
Hvala za besedo.
Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona preučila z vidika svojih nalog in pripravila pisno mnenje. Glede na to, da je večina naših pripomb upoštevana z vloženimi amandmaji koalicijskih poslanskih skupin, pripomb ne bi povzemala.
Glede člena predloga zakona, ki določa prenehanje veljavnosti posameznih določb Zakona o plačilnih storitvah, pa je že kolegica Kralj pred mano povedala, da po vsebini sodi med prehodne določbe predloga zakona o izvajanju uredbe o informacijah, ki spremljajo prenos sredstev in nekaterih kripto sredstev. Hvala.
Hvala lepa.
Želi besedo predstavnik Komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance? (Da.)
Izvolite, gospod državni svetnik Leopold Pogačar.
Hvala predsedujoča za besedo.
Še enkrat prav lep pozdrav!
Kot rečeno, je predlog zakona, ki je pred nami, obravnavala tudi Komisija Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance na svoji 24. seji. Predlog zakona je predstavil sekretar magister Robert Petek, vodja Sektorja za bančništvo, ki je pojasnil, da je osnovni cilj predloga zakona, da se v pravni red Republike Slovenije prenašajo spremembe direktive 2015/849 iz leta 2015, ki določa pravila o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja in financiranje terorizma. Spremembe te direktive so bile izvedene z uredbo 2023/1113.
Predlagatelj je med drugim tudi pojasnil, da je v predlog zakona vključena tudi določba, ki ureja sodelovanje med evropskim uradom za boj proti goljufijam OLAF in uradom za preprečevanje pranja denarja. To sodelovanje je pomembno predvsem pri zadevah, pri katerih je potrebno s strani nacionalnega organa posamezne države članice temu uradu zagotoviti ustrezne podatke za potek preiskav v njihovi pristojnosti, kot je bilo že prej omenjeno, na primer podatke o bančnih računih in podatke o transakcijah na teh računih. Je pa v razpravi komisije bilo izpostavljeno vprašanje, ali sedaj termin kripto sredstva predstavljajo poenoten izraz za kriptovalute, digitalne valute in podobno in je bilo seveda pritrdilno odgovorjeno. Zanimalo pa nas je tudi ali je nadzor zagotovljen tudi nad denarnim tokom poleg transakcij, ko na primer imetnik kripto sredstev le te proda in ali bo zakonodaja zagotavljala nadzor tudi nad sredstvi, ko le ta niso več v obliki valute kripto sredstev?
Predlagatelj zakona je pojasnil, da ta predlog zakona dejansko samo prilagaja ureditev, ki velja na področju preprečevanja pranja denarja skozi virtualne valute. S temi spremembami se želi že v tej fazi dopolniti Zakon o oceni tveganj, ki jih bodo zavezanci dolžni izvajati tudi v zvezi s trgovanjem s temi valutami. To področje trenutno ni urejeno oziroma ni urejeno, ker zakon še ni bil sprejet. Odgovora na konkretno vprašanje pa žal ni mogel podati, ker vsebina vprašanja ni bila predmet tega zakona.
Komisija je omenjeni predlog po predstavitvi seveda podprla. Hvala.
Hvala lepa.
Odboru predlagam, da po končani razpravi o členih v skladu s tretjo alinejo 128. člena Poslovnika glasuje o vseh členih skupaj. Kdo temu nasprotuje? (Ne.) Ne vidim nasprotovanja.
In prehajamo na razpravo in odločanje o členih ter vloženih amandmajih.
V razpravo dajem 1. člen in amandma Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica. Želi kdo razpravljati? (Ne.) Ne vidim želje po razpravi, želim vas samo opozoriti, upam, da ste kartice ponovno vložili, ker je nova seja. Hvala lepa in gremo na glasovanje.
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem 2. člen h kateremu ni bilo vloženih amandmajev. Ni želje po razpravi.
V razpravo dajem 3. člen in amandma Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica. Želi kdo razpravljati? (Ne.) Ne želi.
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem 4. in 5. člen h kateremu ni bilo vloženih amandmajev. Ni želje po razpravi.
V razpravo dajem 6. člen in amandma k temu členu Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica. Želi kdo razpravljati? (Ne.) Ne želi.
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, za jih je glasovalo osem, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem 7. člen in amandma k temu členu Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica. Želi kdo razpravljati? (Ne.)
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem člen od osem do deset, h katerim ni bilo vloženih amandmajev. Ni želje po razpravi.
V razpravo dajem 11. člen in amandma Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica k temu členu. Želi kdo razpravljati? (Ne.)
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem člen od 12. do 14., h katerim ni bilo vloženih amandmajev. Ni želje po razpravi.
V razpravo dajem 15. člen in amandma k temu členu Poslanskih skupin Svoboda, SD, Levica. Želi kdo razpravljati? (Ne.)
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, za jih je glasovalo osem, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem amandma za novi 15.a člen Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica. Želi kdo razpravljati? (Ne.)
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
V razpravo dajem še 16. člen h kateremu ni vloženih amandmajev. Ne vidim želje po razpravi in zaključujem razpravo o členih.
V skladu s sprejeto odločitvijo odbora prehajamo še na glasovanje o vseh členih skupaj.
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da so členi sprejeti.
S tem zaključujem obravnavo predloga zakona na Odboru za finance. Vsi sprejeti amandmaji bodo vključeni v dopolnjen predlog zakona, ki bo sestavni del poročila odbora. Določiti moramo še poročevalca in predlagam, da sem to jaz.
Ker so bili členi predloga zakona sprejeti, dajem v razpravo tudi naslednji predlog sklepa Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica iz zahteve za sklic nujne seje odbora in sicer: Odbor za finance predlaga Kolegiju predsednice Državnega zbora, da Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma uvrsti na dnevni red naslednje redne seje Državnega zbora, ki je po delovnem programu predvidena v prvem tednu marca 2025.
Želi kdo razpravljati o predlaganem sklepu? (Ne.) Ne vidim želje po razpravi in jo zaključujem. In prehajamo na glasovanje o predlogu sklepa.
Glasujemo. Navzočih je 12 poslank in poslancev, osem jih je glasovalo za, nihče proti.
(Za je glasovalo 8.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
S tem zaključujem 1. točko dnevnega reda in 60. nujno sejo odbora. Hvala lepa vsem in še lep dan naprej!