Spoštovani, lep pozdrav. Pričenjam 68. nujno sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor. Torej, kot rečeno, lep pozdrav vsem in tudi gostom. Obveščam vas, da na seji kot nadomestni člani odbora s pooblastili sodelujejo: kolega Aleksander Prosen Kralj nadomešča magistro Natašo Avšič Bogovič.
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli dnevni red z eno točko, v zvezi s katerim v poslovniškem roku nisem prejel nobenega predloga za spremembo, zato je dnevni red določen, kot ste ga prejeli s sklicem.
Prehajamo torej na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O PREVOZIH V CESTNEM PROMETU, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo posredovala skupina poslank in poslancev s prvopodpisano Lucijo Tacer, s predlogom, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku. Kolegij predsednice Državnega zbora je na 117. seji, 21. februarja 2025 sklenil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku. Predlog zakona je bil uvrščen na dnevni red te seje na podlagi zahteve poslanskih skupin Svoboda SD in Levica za sklic nujne seje Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor z dne 10. 3. 2025, ki je objavljena na spletni strani Državnega zbora s sklicem oziroma na e klopi. Za obravnavo je bilo posredovano še naslednje gradivo, torej predlog zakona z dne 8. februarja 2025 ter mnenje Zakonodajno-pravne službe z dne 11. marca 2025. Rok za vložitev amandmajev je bil do začetka obravnave predloga zakona. V poslovniško določenem roku so bili vloženi amandmaji koalicijskih poslanskih skupin, in sicer amandma za naslov poglavja, potem amandma k 2. členu in pa amandma k 3. členu. Na seji so bili k obravnavi te točke vabljeni predlagatelj, torej skupina poslank in poslancev, v imenu predlagatelja kolegica Lucija Tacer, Ministrstvo za infrastrukturo, Državni svet ter Zakonodajno-pravna služba.
Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona, v kateri bomo na podlagi 126.člena Poslovnika opravili razpravo in glasovanje o posameznih členih predloga zakona. Najprej dajem besedo predstavnici predlagatelja, da poda uvodno dopolnilno obrazložitev k predlogu zakona. Torej kolegica Lucija Tacer, izvoli.
Hvala predsednik. Pred vami je Novela zakona o prevozih v cestnem prometu. Ključna sprememba je subvencioniranje dijaških vozovnic tudi v mesecu septembru po tem, ko zaključijo srednjo šolo. Takrat imajo namreč bivši dijaki še vedno status dijaka, ampak zaradi zakonske anomalije v tistem mesecu do zdaj niso imeli dostopa do subvencioniranih vozovnic za javni potniški promet. To želimo popraviti. Tema ni nova, a tudi že dolga leta ni urejena. In letos se približujemo zadnjemu septembru v tem mandatu. Jaz želim, da bo tokrat napaka za dijake odpravljena. O potrebi ureditve področja že več let govorijo dijaške organizacije in ponovno je bila tema izpostavljena na okrogli mizi o trajnostnem prometu. Ki jo je organiziral praktikant v okviru septembrske prakse za mlade, ki jo sama gostim vsako leto v okviru poslanske pisarne. Na to se je angažiral podmladek Mladi gibanje Svoboda, ki je te ideje že dolgo izpostavljene preoblikoval v zakonsko besedilo. Zelo sem ponosna na delo naših mladih pravnikov. Torej, pred vami je besedilo, ki omogoča, da bodo dijaki cel čas, ko imajo status dijaka, upravičeni do subvencionirane dijaške vozovnice za javni potniški promet. Vemo, da v mesecu septembru, po koncu srednje šole, bivši dijaki opravljajo različne, različne dejavnosti za to, da se pripravijo na tisto naslednje obdobje v njihovem življenju in ta prehod jim želimo čim bolj olajšati. Tekom priprave novele je prišel tudi interes s strani Ministrstva za infrastrukturo, da v sklopu novele uredijo še člen vezan na Komisije za teoretični preizkus znanja za pridobitev temeljne kvalifikacije voznikov, ker so ocenili, da prejšnja novela v praksi ni bila izvedljiva in je potrebno prehodno obdobje podaljšati. Ključno pa je, da se bodo dijaki po tej noveli lahko tudi septembra po končanju srednje šole vozili s subvencioniranimi vozovnicami v tem času, ko seveda uživajo status in se tako dobro pripravili na tisti, na tisto naslednje poglavje v svojem življenju. Hvala koaliciji za sopodpise in upam, da bomo danes to rešitev skupaj podprli.
Hvala lepa. Besedo dajem predstavniku Ministrstva za infrastrukturo, da predstavi mnenje Vlade o predlogu zakona, torej magister Andrej Rajh, državni sekretar, izvolite.
Spoštovane poslanke in poslanci, pred vami je Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki ga je v obravnavo vložila skupina poslancev. Vsebuje spremembo 114. člena Zakona o prevozih v cestnem prometu ter spremembo prehodne določbe 54. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah o prevozih v cestnem prometu. Sprememba 114. člena se nanaša na obdobje koriščenja subvencioniranega prevoza potnikov in je v pristojnosti MOPE. V predlogu zakona iz naše pristojnosti, torej v 2. členu spreminjamo prehodno določbo 54. člena Zakona o prevozih v cestnem prometu, saj se je v praksi izkazalo, da je enoletno prehodno obdobje za pridobitev ustrezne predpisane višje izobrazbe za nekatere člane komisije za pridobitev temeljne kvalifikacije voznika iz spremenjenega 37. člena in nekatere člane komisije za pridobitev strokovne usposobljenosti upravljavca prevoza iz spremenjenega 23. člena, prekratko. Za omenjene člane, ki navedenih novih pogojev glede izobrazbe ne izpolnjujejo. Bi zaradi neizpolnjevanja pogojev tako imenovane v komisijo prenehalo in bi posledično prišlo do neupravičenega posega v njihove obstoječe pravice. Zaradi tega je potrebna sprememba določbe s katero se bo omogočilo ustrezno prehodno obdobje za pridobitev ustrezne izobrazbe. Že v zakonodajnem postopku lani smo s strani Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora bili opozorjeni, da je rok za prilagoditev ustrezne predpisane višje izobrazbe prekratek, saj bi lahko za posamezne člane trenutne komisije, ki novo predpisanega pogoja ne izpolnjujejo, prišlo do neupravičenega posega v njihove obstoječe pravice. In slednje se je za nekatere člane komisije po sprejetju to tudi pokazalo. Če se ta predlog zakona ne bo sprejel pravočasno, obstaja tveganje za pomanjkanje ustreznih članov komisij, kar lahko vodi v zamude in težave pri izvajanju preizkusov znanj za voznike.
Na Ministrstvu za infrastrukturo se zato vsem, ki smo jih zaradi spregleda pripombe Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora postavili v stisko, opravičujemo. Kot že povedano, na omenjeno opozorilo nismo bili dovolj pozorni, saj je bil predlog sprememb vsebinsko zelo obsežen. Pri pripravi sprememb zakona smo se osredotočili tako na področje nujne implementacije evropske zakonodaje, pripravo pravnih podlag za subvencioniranje prevoznikov in izboljšanje pogojev za njihovo delovanje, pri čemer pa tudi nismo bili seznanjeni, da kdo od obstoječih članov ne bi izpolnjeval na novo predpisanih pogojev glede stopnje izobrazbe, kar pa se je po sprejetju zakona izpostavilo kot problem.
Spoštovane poslanke in poslanci, jaz se vam ob tej priložnosti zahvaljujem, da smo lahko v vašem postopku vključili to spremembo in tudi prosim, da te spremembe na odboru podprete.
Hvala lepa. Hvala. Seznanil bi vas, da kolegico Natašo Sukič nadomešča Matej Tašner Vatovec in pa magistra Natašo Ašič Bogovič Lucija Tacer. Želi besedo, predstavnica Zakonodajno-pravne službe, izvolite.
Hvala za besedo, lepo pozdravljeni. V Zakonodajno-pravni službi smo predlog zakona preučili z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in zakonodajno tehničnega vidika. Na kratko bom predstavila naše mnenje. Tik pred začetkom te seje pa so bili vloženi tudi amandmaji koalicijskih poslanskih skupin, zato se bom na kratko opredelila tudi do teh amandmajev.
Z 2. členom predloga zakona se novelira prehodna določba Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, to je novela ZPCP2I, ki za člane komisij, ki jih ureja zakon o prevozih v cestnem prometu, določa enoletno prehodno obdobje za predložitev dokazil o izpolnjevanju spremenjenih pogojev, sicer jim imenovanje v komisijo preneha. Novela ZPCP2I je bila uveljavljena 3. aprila 2024, zato smo v mnenju opozorili, da je glede na predviden tek zakonodajnega postopka in uveljavitveno določbo v 3. členu predloga zakona, ki določa 15-dnevni rok za uveljavitev treba preveriti ali bo predlog zakona lahko uveljavljen pred iztekom enoletnega roka iz 54. člena novele, saj bo z njegovim iztekom predmetna določba izčrpana in poseg vanjo ne bo več mogoč. Navedeno se rešuje z amandmajem k 3. členu predloga zakona, ki uveljavitveno določbo spreminja. Poleg tega smo v mnenju opozorili, da se s spremenjenim 54. členom novele ZPCP2I opušča prehodna ureditev za člane komisije za preizkus znanja kandidata za upravljavca prevoza iz 23. člena Zakona o prevozih v cestnem prometu. Opustitev prehodnega obdobja bi bila lahko za obstoječe člane te komisije dopustna le v primeru, če bi vsi člani te komisije zahtevane izobrazbene pogoje izpolnjevali že v času uveljavitve novele, saj bo v nasprotnem primeru prišlo do posega v njihov pravni položaj, kar je sporno z vidika načela pravne države iz 2. člena Ustave. Izpostavili smo, da bi bilo treba preveriti, kako je z izpolnjevanjem izobrazbenega pogoja obstoječih članov in če ga vsi ne izpolnjujejo, pustiti možnost, da ga izpolnijo do izteka veljavnega enoletnega prehodnega obdobja oziroma prehodno obdobje določiti tako, da bo nov izobrazbeni pogoj mogoče izpolniti, če predlagatelj tudi zanje oceni, da je veljavno prehodno obdobje prekratko.
Z amandmajem k 2. členu se prehodna ureditev spreminja na način, da se za člane vseh komisij po Zakonu o prevozih v cestnem prometu prehodno obdobje podaljšuje do 31. januarja 2028, kar naše pomisleke iz mnenja odpravlja. Hvala.
Ja, hvala lepa. Prehajamo na razpravo in glasovanje o posameznih členih in vloženih amandmajih v okviru druge obravnave predloga zakona. Ker ima predlog zakona samo tri člene, odboru najprej predlagam, da se razprava o vseh členih predloga zakona združi v skladu s 128. členom Poslovnika. Po opravljeni razpravi bi opravili glasovanje o amandmajih, nato pa glasovali še o vseh členih predloga zakona skupaj. Ali kdo temu predlogu nasprotuje? Ne. Hvala.
V razpravo torej dajem vse člene predloga zakona in vložene amandmaje. Želi kdo besedo? Ne. Zaključili smo razpravo o členih in vloženih amandmajih. Prehajamo torej najprej na glasovanje o vloženih amandmajih, in sicer najprej bomo glasovali o amandmaju za naslov poglavja. Torej amandma, ki ga predlagajo poslanske skupine koalicije, amandma za naslov poglavja. Začenjam glasovanje, glasovanje poteka. Ugotavljam, da je navzočih 15 poslank in poslancev, za je glasovalo deset, proti nihče.
(Za je glasovalo 10.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
Na glasovanje dajem amandma k 2. členu, ki je predlagan s strani koalicijskih poslanskih skupin. Začenjam glasovanje, glasovanje poteka. Devet glasov za in nič proti.
(Za je glasovalo 9.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je amandma sprejet.
In na glasovanje dajem še amandma k 3. členu, torej koalicijskih poslanskih skupin. Začenjam glasovanje, glasovanje poteka. Ugotavljam, da je za devet, proti nihče.
(Za je glasovalo 9.) (Proti nihče.)
In s tem je amandma sprejet.
V skladu s prej sprejeto odločitvijo prehajamo še na glasovanje o vseh členih predloga zakona skupaj. Želi kdo obrazložiti svoj glas? Ne. Torej na glasovanje dajem vse člene zakona skupaj, začenjam glasovanje, glasovanje poteka. Devet glasov za, nobeden proti.
(Za je glasovalo 9.) (Proti nihče.)
Torej ugotavljam, da je da so členi zakona sprejeti.
S tem zaključujem drugo obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu na matičnem delovnem telesu. Sprejeti amandmaji bodo vključeni v dopolnjen predlog zakona, ki bo sestavni del poročila odbora.
Sedaj pa še predlagam, da odbor sprejme naslednji sklep: "Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor na podlagi drugega odstavka 59. člena Poslovnika Državnega zbora predlaga Kolegiju predsednice Državnega zbora, da v predlog dnevnega reda 29. seje Državnega zbora uvrsti Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu". Glasujemo. Začenjam glasovanje o navedenem sklepu, glasovanje poteka. Za devet proti nič.
(Za je glasovalo 9.) (Proti nihče.)
Torej ugotavljam, da je sklep sprejet.
Določiti moramo še poročevalca, ki bo poročilo odbora predstavil na seji Državnega zbora. Predlagam, da sem to jaz. S tem zaključujem to točko dnevnega reda in 68. nujno sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor. Naj vas še spomnim, da se bo 24. redna seja, 24. seja Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor pričela čez 15 minut. To je ob 13.35, v tej dvorani. Hvala.