Lep pozdrav vsem skupaj! Začenjam 17. redno sejo Odbora za kulturo.
Obveščam vas, da je zadržana in se seje ne more udeležiti poslanka Iva Dimic. Na seji pa kot nadomestni člani in članice odbora s pooblastilom sodelujejo: Vera Granfol, ki nadomešča magistro Almo Intihar, Zoran Mojškerc, ki nadomešča poslanko Alenko Jeraj in pa Jože Tanko, ki nadomešča poslanca Bojana Podkrajška. Preden nadaljujem bi pozdravila novega člana Odbora za kulturo, in sicer se nam je namesto kolega Tomaža Lisca pridružil Andrej Poglajen. Lep pozdrav.
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red, in sicer 1. točka Predlog zakona o medijih in pa 2. točka Razno. Prejeli smo predlog za umik prve točke dnevnega reda, predlog je bil podan s strani poslanskih skupin koalicije. Želi svoje stališče o predlogu za umik predstaviti predlagatelj zadeve? Vidim, da ni interesa. Želi svoje stališče o predlogu za umik predstaviti predstavnik Vlade? Ne. Želijo svoja stališča predstaviti predstavniki poslanskih skupin? Kolega Hoivik, izvolite.
Hvala lepa predsednica. Torej, vidi se, da je vladna koalicija v zadregi, kajti do danes še nismo videli amandmajev s strani vladne koalicije, le amandmaji Poslanska skupina skupine Nova Slovenija. In zato pozdravljamo to, bom rekel, malo pozno, ampak vseeno razumsko odločitev predloga vladne koalicije, da se ta točka umakne z današnje seje. Hkrati pa je to tudi del mojega postopkovnega predloga, da preden glasujemo o umiku točke predlagam, predsednica, da glasujemo o naši zahtevi za javno predstavitev mnenj, ki smo jo podali 27. februarja z razlogom, predvsem zainteresirane javnosti, ki dnevno naslavlja na nas, na vse poslance, svoje pripombe, komentarje. In tudi v javnem interesu je, da preden sploh obravnavamo vse amandmaje in to tematiko na odboru, da opravimo široko razpravo, kjer bo vsak, ki bo želel, prišel na to sejo, ki jo boste potem sklicali vi in predstavil ali s pisnim ali z ustnim delom svoj pogled na nov zakon o medijih. Nenazadnje, kot zatrjuje nosilka tega zakona, torej ministrica za kulturo doktorica Asta Vrečko, je to sistemski zakon, ki se ureja po 20 letih in je prav, da tukaj vsi, ki se jih ta materija dotika, spregovorijo.
Tako da jaz predlagam, postopkovno, da preden glasujemo o umiku točke, glasujemo o sklicu torej seje oziroma javne predstavitve mnenj o predlogu zakona o medijih. Hvala.
Hvala za vaš predlog. Glede na to, da najprej odločamo o dnevnem redu, bom najprej dala na glasovanje predlog za umik točke, potem pa pod točko razno še vaš predlog za predstavitev javnih mnenj, če se strinjate? V redu? Želi še predstavnik predlagatelja mogoče spet obrazložiti svoj predlog? Vidim, da ni interesa. Tako da prehajamo na odločanje o koalicijskem predlogu za umik točke dnevnega reda.
Glasujemo. Navzočih je 14 poslancev, za je glasovalo 14 poslancev, nič proti.
(Za je glasovalo 14.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet in da je točka torej umaknjena.
Bi pa povedala, da bo Predlog Zakona o medijih uvrščen na terminski plan v mesecu aprilu.
Torej, ugotavljam, da smo sedaj pri 2. točki, točki razno in v okviru te točke bomo odločali o predlogu Poslanske skupine SDS za sklic javne predstavitve mnenj o Predlogu Zakona o medijih, ki ste ga prejeli dne 27. februarja 2025. Predvidevam, da želi besedo predlagatelj, izvolite, imate 5 minut.
Najlepša hvala predsednica. Torej, v naši poslanski skupini pozdravljamo to odločitev vladne koalicije, da se umakne ta točka, ki smo jo pravkar umaknili. Zdaj bi pa malo bolj še vsebinsko obrazložil naše stališče oziroma našo zahtevo za predlog za javno predstavitev mnenj. Torej, ta zakon je sistemski zakon, ki je po dolgih letih pred nami in predstavlja pravzaprav čisto novitete tudi, vsaj tako vlada zatrjuje, v skladu z novimi evropskimi uredbami. Zdaj, naše stališče, seveda, Poslanske skupine SDS je bil že od samega začetka, da bomo podprli in tudi zahtevali javno predstavitev mnenj. In zdaj bi samo navedel par vsebinskih točk. To pomeni, zahtevamo oziroma predlagamo javno predstavitev mnenj, ki bo podala odgovore na naslednja vprašanja:
Prvič, ali zakon na neustaven in avtoritaren način posega v svobodo izražanja, ko predvideva, da bodo neprimerne vsebine in sovražni govor, v narekovajih seveda, kaznovani z denarnimi kaznimi ali odstranjenimi vsebinami? Kdo naj določa kaj je sovražni govor in neprimerna vsebina? In, ali je takšen zakon skladen z evropskimi standardi glede zaščite svobode izražanja?
Potem drugič, ali je zakon pripravljen na razumevanju medijskega delovanja 21. stoletja?
Tretjič, kdo vse je po predlogu zakona medij in kdo vplivnež?
Četrtič, zakaj in kako se regulira medije, na kakšen način naj bi se omejilo koncentracije lastništva?
Petič, kako se določa programski delež v medijih lastna produkcija, kvote slovenske glasbe in slovenskih avdiovizualnih del in podobno in njihovo izvajanje?
Šestič, ali ne gre za podelitev pretirane moči Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve, ki naj bi bila po novem pristojna tudi za presojo medijske koncentracije?
Sedmič, kako naj bi delovala državna pomoč medijem? Je sploh potrebna in v kakšni meri? Ali predlagana rešitev omogoča samovoljo vsakokratne politične oblasti in arbitrarno prilagajanje pogojev za dodeljevanje državnih sredstev medijem?
In še osmič, ali zakon naslavlja razvoj novih medijskih vsebin in startup-pov na področju medijske krajine?
Seveda predlagamo, da se opravi širša razprava, torej še pred odločanjem na matičnem delovnem telesu. Zdaj, vi ste dejali, da bo potem ta zakon obravnavan na plenarni seji, če sem prav razumel, meseca aprila oziroma tudi prej na odboru. Jaz menim, da so tudi tisti deležniki, ki so sooblikovali zakon, do njega kritični, nenazadnje tudi tisti, ki so bili s strani vlade, govorimo o Fakulteti za družbene vede, plačani, da pomagajo pri obravnavi zakona, so kritični do tega zakona. In je absolutno pomembno, da to javno predstavitev opravimo, da soočimo tudi mednarodno javnost s tem nacionalnim zakonom. Kajti, tega ne reguliramo samo na podlagi naše Ustave, ampak tudi na podlagi zakona in tudi konvencij o človekovih pravicah, ki jih določa Evropsko sodišče za človekove pravice. Torej, tema je zelo pomembna, ne samo na nacionalnem nivoju, ampak tudi na mednarodnem nivoju. Tako da jaz pozivam oziroma predlagam, da glasujemo soglasno za sklic javne predstavitve mnenj. Hvala.
Hvala. Želi besedo še predstavnik Vlade? Ne. Želi besedo kdo od članic in članov odbora? Vidim, da ni interesa, tako da na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: Odbor za kulturo bo na podlagi 46. člena Poslovnika Državnega zbora opravil javno predstavitev mnenj o predlogu zakona o medijih pred njegovo obravnavo na matičnem delovnem telesu. Gre torej za predlog Poslanske skupine SDS.
Glasujemo. Navzočih je 14 poslancev, za je glasovalo 5, proti 9 poslancev.
(Za je glasovalo 5.) (Proti 9.)
S tem ugotavljam, da sklep ni bil sprejet.
S tem tudi zaključujem to točko in 17. redno sejo odbora in vsem želim lep dan.