Lep pozdrav, začenjam 124. sejo Kolegija in dobro jutro vsem skupaj!
Obveščam vas, da ste bili v sredo z dopisom obveščeni o širitvi dnevnega reda seje z novo točko, in sicer gre za dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora. In tudi, da vam je bilo včeraj posredovano novo gradivo k 1., 3. in 4. točki dnevnega reda.
Poleg tega vas obveščam, da poslanec Jožef Horvat nadomešča poslanca Janeza Ciglerja Kralja in pa poslanec Jonas Žnidaršič poslanca Janija Prednika.
Prehajamo na A1. TOČKO DNEVNEGA REDA - DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.
Z dopisom o širitvi seje kolegija ste k tej točki kot gradivo prejeli dve zahtevi skupine poslank in poslancev; in sicer zahtevo s prvo podpisano Jelko Godec z dne 1. 4. 2025 in zahtevo s prvopodpisano magistrico Natašo Avšič Bogovič z dne 8. 4. 2025. Predlagam, da na podlagi obeh zahtev skličemo eno izredno sejo Državnega zbora, pri čemer v zvezi s sklicem 101. izredne seje Državnega zbora predlagam sledeče; in sicer, najprej glede predloga dnevnega reda, ki je določen z zahtevama in se glasi: Prvič, Predlog za začetek postopka za spremembe 160., 161. in 162. člena Ustave Republike Slovenije z osnutkom ustavnega zakona o spremembah 160., 161. in 162. člena Ustave Republike Slovenije. In drugič, Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o divjadi in lovstvu, in sicer v okviru druge obravnave.
Za datum seje predlagamo torek, 15. 4. 2025 ob 14. uri, in sicer seja bo trajala pač do zaključka seje. Glede najave časa za razpravo za poslanske skupine ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja, to je Vlada in do 30 minut za razpravo predlagatelja. In sedaj odpiram razpravo in sprašujem ali želi kdo besedo? (Ne.)
Torej razpravo zaključujem in kar prehajamo na glasovanje.
Na glasovanje dajem sledeče predloge sklepov, in sicer, najprej: Poslanske skupine k 1. točki dnevnega reda 101. izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika Državnega zbora.
Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno vsi.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet soglasno.
Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa, in sicer: Predlagatelj, to je Vlada ima za dopolnilno obrazložitev predlogov na voljo do 5 minut, za razpravo pa do 30 minut.
Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno vsi.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Predlagam, da odločamo še o sklepu, s katerim bi matičnemu delovnemu telesu, se pravi Odboru za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano izjemoma omogočili delo po 22. uri, če bi bilo to seveda potrebno in tukaj odpiram razpravo. Želi morda kdo ob tem kaj povedati? (Ne.) Ne želi.
Prehajamo torej na odločanje, na glasovanje tako dajem naslednji predlog sklepa: Odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano lahko za obravnavo zadeve z dnevnega reda prve izredne seje Državnega zbora po potrebi zaseda tudi po 22. uri.
Glasujemo. Kdo je za? (predstavnica Levice, predstavnik Gibanja svobode, predstavnik manjšin, predstavnik SDS.) Kdo je proti? (Nihče.) Vzdržani? (NSi in pa Nepovezani.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DOGOVOR O PRIPRAVI SKLICA 30. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, KI SE BO ZAČELA V TOREK, 22. APRILA 2025.
Novo gradivo k tej točki ste prejeli včeraj, in sicer odpiram razpravo. Sprašujem... Ja, tukaj pa je interes. Najprej mislim, da poslanec Jožef Horvat, izvolite, beseda je vaša.
Hvala lepa, spoštovana gospa podpredsednica Državnega zbora, kolegice in kolegi. Če pogledamo seznam, torej gradivo za pripravo sklica 30. seje Državnega zbora, ki se bo začela 22. aprila, na seznamu zadev je kar šest predlogov Nove Slovenije in zato prosim oziroma predlagam Kolegiju, da iz tega seznama črta oziroma prestavi na majsko sejo tri zakone, kjer smo predlagatelji Poslanska skupina Nove Slovenije in sicer prvič, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o voznikih EPA 1959, potem Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli, prva obravnava EPA 1964 in tretji Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava EPA 1997. To je naš predlog.
Hvala lepa.
Hvala lepa. Glede na to, da je aprilska seja zaradi velikonočnega ponedeljka malo pokrajšana in da vidimo, da je ogromna količina prvih obravnav na tej seji, mi predlagamo, da bi zakon o KGZS prva obravnava EPA 2007-IX, prestavili na maj. To je prvi del. Drugi del pa vezano na razpravo, prejšnjo, se lahko strinjam z Zakonom o voznikih, pa z Zakonom o osnovni šoli, ni problem, medtem ko mi je pa nesprejemljivo, da bi Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, EPA 1997-IX obravnavali po aprilski seji, torej mi naše stališče, da ga obravnavamo na aprilski seji, iz zelo preprostega razloga. Celotna slovenska javnost je obveščena o pogajanjih in usklajevanjih pokojninske reforme in tako predlagatelji kot celotna slovenska javnost ve, da je to Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, to pomeni, da zavoljo tega, da bo pokojninska reforma promptno sprejeta tudi v skladu z obljubami Evropski komisiji, mi ne bomo podprli predloga Nove Slovenije, da gre ZPIZ na majsko sejo. Hvala lepa.
Hvala lepa, gospa podpredsednica. Zdaj, to, kar je povedal predstavnik Gibanja Svoboda, bo najbrž enako, Najbrž je to dogovor tudi v koaliciji, kar pomeni, da naš predlog o umiku z aprilske seje Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ne bo sprejet in ga želi torej koalicija odpraviti na aprilski seji, kot razumem. Ali smem potem predlagati glede na to, da je šest naših zakonov, bi vseeno vztrajal pri tem, da se trije umaknejo, pa da se umakne potem tudi Zakon o urejanju trga dela. Ali je to sprejemljivo?
Želi še kdo kaj povedati? Videti je, da je sprejemljivo. Potem bomo pač na ta način tudi postopali, kot rečeno, hvala lepa za vaše prispevke.
Se pravi, na sklic 30. seje zbora se ne uvrstijo naslednji predlogi zakonov: Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o voznikih, prva obravnava EPA 1959-IX, Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli, prva obravnava, EPA 1964/IX, in Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o urejanju trga dela, prva obravnava, EPA 1961/IX, in pa Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije, prva obravnava, EPA 2007/IX.
Torej, ti navedeni predlogi zakonov se, kot rečeno, ne uvrstijo na terminski, se uvrstijo na terminski program za maj, kajne, tako da, / medsebojni pogovor/ tako, kot pa rečeno, Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava, EPA 1997/IX, pa ostane na tej aprilski seji, tako da vidim, da verjetno ne želi več nihče razpravljati. S tem razpravo zaključujem. V skladu z dogovorom bom pripravila sklic 30. seje Državnega zbora in s tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGOV ZAKONOV PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.
Predlog ste prejeli s sklicem seje kolegija. Razpravljali in odločali bomo o dveh predlogih za obravnavo predloga zakona po skrajšanem postopku, in sicer, prvič, najprej o tem, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravljenju neplodnosti in postopkih oploditve z biomedicinsko pomočjo.
Pa sprašujem, ali tukaj želi kdo besedo? (Da.)
Izvolite, poslanka Greif, beseda je vaša.
Hvala za besedo.
Ustavno sodišče je 20. novembra lani ugotovilo, da je več členov Zakona o zdravljenju neplodnosti in postopkih oploditve z biomedicinsko pomočjo v neskladju z Ustavo. Onemogočajo namreč uporabo postopkov oploditve z biomedicinsko pomočjo za ženske v istospolnih partnerskih razmerjih in za samske ženske. In Ustavno sodišče je zakonodajalcu naložilo, da neustavnost odpravi v roku enega leta. S tem namenom smo v Poslanskih skupinah Levica, Gibanje Svoboda in Socialni demokrati pripravili predlog zakona, za katerega predlagamo obravnavo po skrajšanem postopku. Zato so izpolnjeni vsi poslovniški pogoji, saj gre za zakon, ki odpravlja neustavnost, prav tako pa gre za manj zahtevne spremembe tega zakona, ki v ničemer ne spreminjajo že ustaljenih postopkov medicinske oploditve z biomedicinsko pomočjo, temveč le širijo nabor upravičenk, torej na dodatne kategorije. In ne glede na to, kako hitro bomo odpravili neustavnost, s tem ne bomo popravili krivic, ki so bile v zadnjih 25 letih na podlagi hujskanja nasprotnikov narejena stotini žensk, ki so si želele zanositi, pa jim to zakonodaja ni dovolila.
Referendum, ki je bil izveden leta 2001 in v katerem je večina odločala o pravici deprivilegiranih manjšin, se v bistvu sploh ne bi smel nikdar zgoditi. Vseeno pa lahko s sprejemom zakona po skrajšanem postopku ne le izpolnimo rok Ustavnega sodišča, ampak tudi zagotovimo, da bodo vse ženske čim prej v enakopravnem položaju, kar zadeva njihove pravice v svobodnem odločanju otrok.
Hvala lepa.
Slišali ste besedo predstavnice predlagateljev, sedaj odpiram razpravo, želi kdo…
Izvolite, poslanec Horvat, beseda je vaša.
Hvala lepa še enkrat.
Jaz bom nasprotoval skrajšanemu postopku, v imenu Poslanske skupine Nove Slovenije bom glasoval proti. Skrajšani postopek predlagatelj utemeljuje s tem, da gre za uskladitev z odločbo Ustavnega sodišča, vendar - vendar -, predlagatelj sam navede, da poleg tega predlaga tudi druge spremembe, druge. Pri teh spremembah ne gre zgolj za manj zahtevne spremembe na primer odpiranje možnosti, da sta obe spolni celici darovani, ki bi utemeljevale skrajšani postopek.
To je čisto na kratko, seveda je razlogov zakaj tukaj ne bi smel Državni zbor procesirati tega zakona po skrajšanem postopku? Veliko, jaz sem samo kakšnega naštel. Glasoval bom proti. Hvala lepa.