22. redna seja

Odbor za gospodarstvo

29. 5. 2025

Transkript seje

Vse članice in člane odbora, vabljene ter ostale prisotne prav lepo pozdravljam!

Pričenjam 22. sejo Odbora za gospodarstvo.

Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednja članica in naslednji člani odbora: gospa Suzana Lep Šimenko, gospod Rado Gladek, gospod Andrej Kosi in gospod Franc Rosec. Na seji kot nadomestne članice in člani s pooblastili pa sodelujejo: poslanec Gašper Ovnik nadomešča poslanca Jurija Lepa, poslanka Lucija Tacer nadomešča poslanca Aleksandra Prosena Kralja, poslanec Branko Zlobko nadomešča poslanko Katarino Štravs.

S sklicem seje ste prejeli predlagani dnevni red seje odbora, prejeli ste pa tudi dopis 27. 5. 2025, s katerim ste bili obveščeni o predlogu Poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica za umik 1. točke dnevnega reda, to je Predlog zakona o gostinstvu, druga obravnava EPA 2005-IX.

Preden preidemo na odločanje o predlogu za umik, sprašujem ali želi predstavnica oziroma predstavnik predlagatelja umika te točke obrazložiti razloge za svoj predlog za umik?

V imenu koalicijskih poslanskih skupin bi podala obrazložitev za umik točke jaz, kot predsednica odbora. Poslanske skupine koalicije smo se odločili, da predlagamo umik točke Zakona o gostinstvu iz dnevnega reda, predvsem z namenom, da si kot zakonodajna veja oblasti vzamemo potreben čas za dodatno usklajevanje z Zakonodajno-pravno službo in tudi deležniki. Ko smo prejeli res obsežno mnenje in vsebinsko mnenje Zakonodajno-pravne službe, ki izpostavlja številne pomisleke- smo jih seveda v koaliciji vzeli zelo resno. Naj v uvodu povem, da ne gre za zavračanje zakona kot takega, temveč za željo, da zakon uskladimo z mnenjem Zakonodajno-pravne službe, saj je v zakonu potrebno nekatere dele zakona spremeniti oziroma spremeniti predlagane rešitve, ki pa terjajo zahtevano pripravo amandmajev ter dodatno vsebinsko usklajevanje tudi z deležniki. Vsekakor se Poslanske skupine koalicije zavedamo, da je zakon, ki ga urejamo in to področje, izjemno pomembno in občutljivo. Se pravi, kratkotrajno oddajanje nepremičnin, tudi posameznega vpliva na lokalne skupnosti, dostopnosti do stanovanj in če seveda ta zakon bo imel nekatere dolgoročne posledice za to mora biti sprejet preudarno, premišljeno in ob čim širšem soglasju. Ker si pa vsi želimo, da bi bila vsa zakonodaja, ki jo sprejemamo v tem Državnem zboru tudi učinkovita in v praksi izvedljiva, res potrebujemo, bom rekla, čas in voljo za dialog in prepričani smo v koaliciji, da to zmoremo in znamo.

Zato vas v duhu nekega sodelovanja in skupnega iskanja kakovostnih rešitev prosim za podporo in mislim, in dajemo in začasno umaknemo to točko dnevnega reda in ta Zakon o gostinstvu.

Tako da sedaj pa predajam besedo predstavniku Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, če želi podati še dodatno obrazložitev za umik. Izvolite, Matevž Frangež, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport. Izvolite.

Matevž Frangež

Najlepša hvala, gospa predsednica. Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci.

Najprej bi spomnil, da smo že na aprilski seji Državnega zbora, ko je Državni zbor opravil splošno razpravo o Predlogu zakona o gostinstvu, napovedali nadaljnje usklajevanje in iskanje rešitev za to, da v Sloveniji dosežemo primerno regulacijo kratkotrajnega najema, fenomena, ki je močno posegel tudi na dostopnost stanovanjskih površin. Jaz sem hvaležen res izdatnemu in poglobljenemu mnenju Zakonodajno-pravne službe, izjemnemu delu doktorja Dušana Štrusa in Luke Remsa, ki pa je seveda zakonu postavilo ogledalo v tem pogledu opozorilo na morebitna neskladja tudi z Ustavo. Predvsem pa izhajajoč iz izvirne pristojnosti lokalnih skupnosti, da urejajo področje gostinstva in turizma z neposrednim vplivom tudi na njihove izvirne prihodke, opozorilo na to, da je potrebno nekatere rešitve v zakonu premisliti ponovno. Naj povem, da smo v preteklih dveh tednih po tem, ko je bilo mnenje Zakonodajno-pravne službe znano, k temu že pristopili in se v tem pogledu zahvaljujem Zakonodajno-pravni službi za res intenziven proces usklajevanja dodatnih rešitev oziroma utemeljitev na tistih mestih, kjer so te potrebne. Mnenje jasno izkazuje to, da moramo premisliti predlagan način, in sicer na način, da bomo ukrepe bolje ciljali na tiste lokalne skupnosti, kjer zaradi hitre rasti ponudbe kratkotrajnega najema prihaja do nedostopnosti stanovanjskih površin. V teh primerih uveljavimo rešitve, če se za svoj režim upravljanja v skladu z izvirno pristojnostjo za to ne bodo odločile lokalne skupnosti, kjer bi bilo urejanje in zamejevanje te dejavnosti potrebno. V tem pogledu bodo vse ostale lokalne skupnosti razbremenjene ukrepanja. Seveda pa naj takoj povem, da je ob upoštevanju vrste specifik, ki smo jih v fazi priprave, usklajevanja in pestre javne komunikacije v tem zakonu identificirali, da bo to ob predvidenih rešitvah predvsem odgovornost lokalnih skupnosti. Mi moramo verjeti v lokalno demokracijo, torej v demokracijo na različnih ravneh in prav je, da tista vprašanja, ki jih je najbolj smiselno urejati na lokalni ravni, urejamo tam v sredini, med ljudmi; nenazadnje je bila to intenca tudi izvorno predstavljenih rešitev. Mi pa načrtujemo, da bomo v naslednjih tednih v rokih, ki smo jih dogovorili z vodstvom odbora, pripravili usklajene amandmaje in da lahko zakon nadaljuje svojo zakonodajno pot.

Hvala lepa.

Hvala lepa za dodatno obrazložitev.

Želijo predstaviti stališča o umiku, o predlogu za umik tudi ostali predstavniki poslanskih skupin? Nova Slovenija, gospod Franc Medic. Izvolite.

Hvala lepa za besedo, lepo vsi pozdravljeni. Jaz bom podprl predlog umika, bi pa tudi predlagal Vladi oziroma predlagatelju, da zakon umakne iz postopka in ga nadomesti z novim, ki bo upošteval vse te pomisleke, ki je imela Zakonodajno-pravna služba. Hvala lepa.

Hvala lepa.

Besedo ima Poslanska skupina Svoboda. Gospa Lucija Tacer, izvolite.

Hvala za besedo. Jaz bi samo poudarila, da ne bi bilo narobe razumljeno, da se v bistvu zakon samo umika iz točke dnevnega reda danes, ne pa iz postopka v Državnem zboru. Tako da jaz verjamem glede na obrazložitve, da bo v nekaj tednih, da bodo ti amandmaji pripravljeni in bomo lahko pač šli naprej po tej poti in izpolnili naše obljube.

Hvala.

Hvala lepa.

In sedaj prehajamo na glasovanje o umiku 1. točke dnevnega reda današnje seje Odbora za gospodarstvo in začenjam z glasovanjem.

Glasujemo. Navzočih je 11 poslank in poslancev, 11 jih je glasovalo za, nič proti.

(Za je glasovalo 11.) (Proti nihče.)

Ugotavljam, da je sklep o umiku te točke soglasno sprejet.

In predlagam, da se o Predlogu zakona o gostinstvu EPA 2005-IX uvrsti v terminski program seje Državnega zbora za mesec julij. Seja Odbora za gospodarstvo s to točko dnevnega reda bo predvidoma konec meseca junija in vsi vabljeni bodo o tem ponovno obveščeni. Ker je bila točka umaknjena z dnevnega reda, ugotavljam, da na dnevnem redu ni več točk.

S tem zaključujem sejo, današnjo sejo Odbora za gospodarstvo in želim vsem, lep preostanek dne!

Hvala lepa.