12. redna seja

Odbor za finance

28. 6. 2019

Transkript seje

Robert Polnar

Spoštovani gospe in gospodje! Začenjam 12. sejo Odbora za finance.

Obveščam vas, da so zadržani in da se seje ne morejo udeležiti naslednji članice in člani odbora, in sicer poslanki Karmen Furman in Suzana Lep Šimenko ter poslanci Anže Logar, Andrej Šircelj in Franc Rosec. Na seji kot nadomestni člani odbora s pooblastili sodelujejo poslanec Predrag Baković namesto poslanca Matjaža Hana iz Poslanske skupine Socialnih demokratov, poslanka Maša Kociper namesto poslanca Franca Kramarja iz Poslanske skupine Stranke Alene Bratušek, poslanka Nina Maurovič namesto poslanke Andreje Zabret iz Poslanske skupine Lista Marjana Šarca, poslanec Jože Tanko namesto poslanca Franca Rosca iz Poslanske skupine Slovenske demokratske stranke in poslanec Jernej Vrtovec namesto poslanca Jožefa Horvata iz Poslanske skupine Nove Slovenije.

Prehajam na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli dnevni red. Dne 21. junija 2019 sete prejeli obvestilo o širitvi dnevnega reda na podlagi 154.d člena Poslovnika Državnega zbora. Dne 27. 6. pa ste prejeli obvestilo o umiku A1 točke dnevnega reda. V poslovniškem roku nisem prejel drugih predlogov v zvezi z dnevnim redom, zato ugotavljam, da je določen takšen dnevni red kot ste ga prejeli s sklicem seje odbora.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O OPRAVLJANJU PLAČILNIH STORITEV ZA PRORAČUNSKE UPORABNIKE, PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.

Predlagatelj zakona je Vlada. Kolegij predsednika Državnega zbora je potrdil skrajšani postopek na 35. redni seji, dne 17. maja 2019. K obravnavi te točke so vabljeni predstavnice in predstavniki Ministrstva za finance Državnega sveta in Zakonodajno-pravne službe. Prejeli smo dodatno gradivo k predlogu zakona, in sicer mnenje Komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance in mnenje Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora. Amandmaje so vložile poslanske skupine koalicije, in sicer k vsem petim členom predloga zakona.

Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona in dajem besedo predstavnici Ministrstva za finance, državni sekretarki gospe Saši Jazbec.

Izvolite.

Saša Jazbec

Lepo pozdravljeni! Hvala za besedo.

Spoštovani!

Pred vami je Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o opravljanju plačilnih storitev za proračunskega uporabnike, ki ga je Vlada predložila Državnemu zboru v sprejem. Z njim se v pravni red Republike Slovenije prenaša direktiva 2014/55 Evropskega parlamenta in sveta z dne 16. aprila 2014 o izdajanju elektronskih računov pri javnem naročanju. V skladu z direktivo morajo naročniki prejemati in obdelovati e-račune gospodarskih subjektov, če so e-računi skladni z evropskim standardom za izdajanje e-računov in katerokoli od sintaks seznama, ki sta določena vsakokratnem izvedbenem sklepu Evropske komisije objavljenem v Uradnem listu Evropske unije. Parcialen prenos direktive po posameznih področnih zakonih, ki urejajo javno naročanje, koncesije in javno-zasebno partnerstvo bi povzročil več ločenih zakonodajnih postopkov in posledično dodatne parlamentarne procedure. Med tovrstne področne zakone sodijo Zakon o javnem naročanju, Zakon o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti, Zakon o nekaterih koncesijskih pogodbah, Zakon o javno-zasebnem partnerstvu ter Zakon o gospodarskih javnih službah. Z vidika ekonomičnosti in zaradi normativne preglednosti je smotrno, da se obveznosti zavezancev v zvezi z izvajanjem direktive urejene na enem mestu oziroma z enim zakonom, in sicer pač z zakonom, ki je pred vami. Pri tem smo upoštevali dejstvo, da večji delež vseh naročnikov približno 95 % predstavljajo proračunski uporabniki, ki jih obstoječi zakon že zavezuje, ki jih že zavezuje obstoječi zakon po katerem moramo prejemati račune izključno v elektronski obliki. Manjši delež naročnikov, na primer javni gospodarski zavodi, javna podjetja, subjekti s pridobljenimi posebnimi ali izključnimi pravicami na področju koncesij in javno zasebnih partnerstev nimajo statusa proračunskega uporabnika, se s predlagano dopolnitvijo zakona veljavnost sedanjega zakona širi tudi na to kategorijo uporabnikov oziroma naročnikov in sicer o delu, ki se nanaša na obvezno sprejemanje in obdelave e-računov, če so skladni z evropskim standardom za izdajo e-računov. Direktiva omogoča državam članicam, da določijo izjeme za elektronske račune izdane na podlagi izvajanja pogodb, ki spadajo na področje obrambe in varnosti. Zato je s predlagano dopolnitvijo predvideno, da obveznost prejemanja e-računov če so skladni z evropskim standardom, ne velja za e-račune izdane na podlagi pogodb sklenjenih na podlagi zakona, ki ureja javno naročanje na področju obrambe in varnosti, če gre za naročila za katere bi izvedba postopkov naročanja povzročila posredovanje informacij katerih razkritje bi bilo v nasprotju z bistvenimi varnostnimi interesi Republike Slovenije vključno z naročili vojaške opreme pri kateri je treba sprejeti ukrepe za zaščito teh interesov in za naročila namenjena izvajanju obveščevalne in protiobveščevalne dejavnosti, če ta naročila vsebujejo tajne podatke v skladu z zakonom ali jih morajo spremljati posebni varnostni ukrepi. Skladno z mnenjem Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora smo pripravili amandmaje, ki pa posegajo predvsem v tehnično obliko predlaganih sprememb in dopolnitev zakona o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike. Gre za bolj podrobno členitev proračunskih uporabnikov od ostalih naročnikov, ki so zavezani k obveznemu prejemanju e-računov. Toliko za uvod.

Hvala lepa.

Robert Polnar

Hvala gospa državna sekretarka.

Prejel sem še eno pooblastilo in sicer, poslanec Marko Koprivc nadomešča poslanca Janija Prednika iz Poslanske skupine SD.

Zdaj dajem besedo predstavnici Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora, gospe Sonji Bien Karlovšek. Izvolite.

Sonja Bien Kralovšek

Hvala za besedo.

Kot je bilo že rečeno, je Zakonodajno-pravna služba v svojem pisnem mnenju opozorila na širitev osebne veljavnosti naročnika, ki nimajo statusa proračunskega uporabnika in s tem v zvezi na pravno varnost, ki je sporna z vidika naslova zakona, ki je omejen zgolj na proračunske uporabnike. Dala je tudi pripombe k posameznim členom. Predvsem je pomembna pripomba k 3. členu, ki se nanaša na ključno materialno določbo novega 28.a člena in na končno določbo v zvezi s čemer je predlagala daljši rok seznanitve vacatio legis prav zaradi širitve osebne veljavnosti na subjekte, ki niso proračunski uporabniki. Po pregledu amandmajev koalicijskih poslanskih skupin ugotavljamo, da so naše pripombe odpravljene.

Hvala.

Robert Polnar

Hvala lepa.

Naslednjemu dajem besedo predstavniku Državnega sveta, če besedo želi. Očitno da. To je gospod državni svetnik Oskar Komac, predstavnik Komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance.

Izvolite.

Oskar Komac

Hvala gospod predsednik. Bom zelo kratek. Pristojna komisija predlog zakona podpira brez dodatnih pripomb. Hvala.

Robert Polnar

Hvala lepa.

Odboru predlagam, da po končani razpravi o členih v skladu s tretjo alinejo 128. člena Poslovnika glasuje skupaj o vseh členih. Ali kdo od poslank in poslancev temu nasprotuje? (Ne.)

Prehajamo na razpravo in odločanje o členih ter vloženih amandmajih na podlagi vložitvenega dokumenta.

V razpravo dajem 1. člen in amandma k 1. členu poslanskih skupin koalicije. Ali želi kdo razpravljati? (Ne želi.)

Glasujemo o amandmaju k 1. členu poslanskih skupin koalicije. Glasujemo.

Kdo je za? (8 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma k 1. členu sprejet.

Odpiram razpravo o amandmaju k 2. členu poslanskih skupin koalicije. Ali želi kdo razpravljati? (Ne.) Glasujemo. Začenjam glasovanje o amandmaju k 2. členu. Glasujemo.

Kdo je za? (7 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

Odpiram razpravo o amandmaju k 3. členu… Ja, prosim?

mag. Marko Koprivc

Ja, hvala lepa. Očitno ne deluje aparatura.

Robert Polnar

Pa ste pritisnil, gospod poslanec? Ste? Dobro, v redu. Ali lahko tehnična služba preveri tole, glasovalno napravo? Prosim? Bomo zamenjali glasovalno napravo, samo trenutek.

Okej, se pravi, razpravljamo o amandmaju k 3. členu in o 3. členu. Amandma so vložile poslanske skupine koalicije. Vidim, da ni zanimanja za razpravo, začenjam glasovanje o amandmaju k 3. členu. Glasujemo.

Kdo je za? (9 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

Poslanec Koprivc, očitno zdaj deluje. / oglašanje iz dvorane/ Okej, hvala lepa.

Odpiram razpravo o amandmaju k 4. členu in o 4. členu. Amandma so vložile poslanske skupine koalicije. Vidim, da ni interesa za razpravo. Glasujemo.

Kdo je za? (9 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

In odpiram razpravo o amandmaju k 5. členu in o 5. členu. Ni interesa za razpravo. Glasujemo.

Kdo je za? (9 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

Na ta način zaključujem razpravo o členih in vloženih amandmajih. V skladu s prej sprejeto odločitvijo odbora, prehajamo na glasovanje o vseh členih skupaj. Glasujemo.

Kdo je za? (9 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da so členi sprejeti.

S tem zaključujem obravnavo predloga zakona na Odboru za finance. Vsi sprejeti amandmaji bodo vključeni v dopolnjen predlog zakona, ki bo sestavni del poročila odbora. Določiti moramo še poročevalca za sejo Državnega zbora. Predlagam, da to poročilo podam sam. Ali kdo temu nasprotuje? (Ne.) V redu, hvala lepa.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O POSTOPKU SODNEGA VARSTVA NEKDANJIH IMETNIKOV KVALIFICIRANIH OBVEZNOSTI BANK, DRUGA OBRAVNAVA.

Predlagatelj zakona je Vlada. O predlogu zakona je bila dne 21. maja 2019 opravljena splošna razprava na 8. redni seji Državnega zbora in sprejet sklep, da je zakon primeren za nadaljnjo obravnavo. K obravnavi te točke so vabljeni predstavnice in predstavniki Ministrstva za finance, Ministrstva za pravosodje, Državnega sveta, Zakonodajno-pravne službe, Agencije za trg vrednostnih papirjev, Banke Slovenije in predstavniki Adriatic Slovenice, KBM Infond, družbe za upravljanje, Hranilnice LON - ki so se opravičili, Pozavarovalnice Sava - ki so se opravičili, Save pokojninske družbe, KD Skladov, družbe za upravljanje, Zavarovalnice Save, Skupine Prva, zavarovalniški holding, Prve osebne zavarovalnice, ki so se opravičili in Odvetniška zbornice Slovenije. Dodatno so bili k obravnavi te točke vabljeni tudi predstavnice in predstavniki Vrhovnega sodišča Republike Slovenije, ki so se upravičili ter Vseslovenskega združenja malih delničarjev in Društva mali delničarji Slovenije. Prejeli smo dodatno gradivo k predlogu zakona, in sicer mnenje Zakonodajno-pravne službe, mnenje Državnega sveta, mnenje Sodnega sveta, pripombe in predloge Adriatic Slovenice, mnenje Agencije za trg vrednostnih papirjev in pripombe in predloge naslednjih gospodarskih družb: Sava pokojninske družbe, KD skladov družbe za upravljanje, Pozavarovalnice Sava in Save RE, Hranilnice Lon, KBM infond družbe za upravljanje, Prve osebne zavarovalnice, Prve Group in Zavarovalnice Sava. Prejeli smo tudi pripombe Odvetniške zbornice Slovenije, predloge za amandmaje Društva mali delničarji Slovenije, pripombe Vseslovenskega združenja malih delničarjev Slovenije, stališče Banke Slovenije z dne 27. 6., se pravi od včeraj in pa pregled amandmajev z današnjim dnem, 28. junijem 2019. Prejeli boste tudi novega, ki bo dopolnjen še z dodatnimi amandmaji poslanca Luke Mesca in Poslanske skupine Stranke Alenke Bratušek. Rok za vlaganje amandmajev je k predlogu zakona potekel 24. 6. 2019. Amandmaje so vložile Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke k 12. členu predloga zakona, poslanske skupine koalicije k 28. členom predloga zakona, pri čemer je k 12. členu bila izvršena sprememba amandmaja z dne 27. junijem 2019. Amandmaje je vložil tudi poslanec Jože Tanko k prvem do vključno 33-im členu predloga zakona. Amandma je vložila tudi Poslanska skupina Nove Slovenije k 12. členu predloga zakona. Prejeli ste tudi predlog za amandmaje odbora, in sicer poslanskih skupin koalicije za novi 16.a člen predloga zakona. In danes smo prejeli tudi predloge za amandmaje odbora poslanca Luke Mesca, in sicer k 3., 21. in 25. členu predloga zakona. Prejeli pa smo tudi predloge za amandmaje odbora Poslanske skupine Stranke Alenke Bratušek, in sicer k naslovu predloga zakona in 1. in 3. členu ter za nove 3.a do vključno 3.d člen in k novemu 26. členu predloga zakona. To je sedaj vse, kar se tiče amandmajev.

Začenjam drugo obravnavo predloga zakona. Prvi je na vrsti za besedo predstavnik Ministrstva za finance, to je državni sekretar gospod Metod Dragonja.

Izvolite.

Metod Dragonja

Hvala za besedo, gospod predsednik. Spoštovani poslanke, poslanci! Spoštovani ostali prisotni!

Prvo, kar bi želel povedati v uvodni besedi v imenu Vlade je sporočilo, da so kvalificirane obveznosti bank po svoji naravi tvegane naložbe. To velja za kvalificirane obveznosti prvega reda, to je kapital banke, kot za obveznosti drugega in tretjega reda, kot jih je definiral 261.a člen Zakona o bančništvu 1. Kapital, hibridni finančni inštrumenti in podrejene obveznosti so po takratni ureditvi prispevale k pokrivanju izgub in kapitalskega primanjkljaja bank. Njihovi vlagatelji so lahko računali na višje donose. Zavedati pa so se morali tudi tveganj, povezanih z njihovo pravno naravo in vsebino. Bistvo izrednih ukrepov, ki jih je izvedla banka Slovenije v skladu s takrat veljavno ureditvijo je bilo zagotoviti stabilnost finančnega sistema. Po določbah 254. člena ZBan-1 se je štelo, da je stabilnost finančnega sistema ogrožena, če lahko povečano tveganje v banki povzroči pomembnejše negativne učinke na poslovanje drugih finančnih družb, na delovanje finančnih trgov ali na splošno zaupanje vlagateljev stabilno delovanje finančnega sistema. O tem, da je ogrožena stabilnost finančnega sistema je neodvisno sprejela oceno Banka Slovenije izhajajoč iz… /oglašanje iz klopi/