33. nujna seja

Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor

4. 7. 2023

Transkript seje

Spoštovani kolegice in kolegi, pričenjam 33. nujno sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor ter vse prisotne lepo pozdravljam!

Obveščam vas, da so se opravičili naslednji člani odbora: mag. Janez Žakelj in Zvonko Černač, na seji pa kot nadomestna članica odbora s pooblastilom sodeluje dr. Tatjana Greif, ki nadomešča Natašo Sukič.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli dnevni red z 1 točko, v zvezi s katerim v poslovniškem roku nisem prejela nobenega predloga za spremembo, zato je ta določen, kot ste ga prejeli s sklicem.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - OBRAVNAVA PREDLOGA STALIŠČA REPUBLIKE SLOVENIJE DO PREDLOGA DIREKTIVE EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA O SPREMEMBI DIREKTIVE 1999/62/ES, DIREKTIVE SVETA 1999/37/ES IN DIREKTIVE (EU) 2019/520 GLEDE EMISIJSKEGA RAZREDA CO2 ZA TEŽKA VOZILA S PRIKLOPNIKI.

Gradivo k tej točki je poslala Vlada 22. 6. 2023 na podlagi prvega odstavka 4. člena Zakona o sodelovanju med Državnim zborom in Vlado v zadevah Evropske unije.

Odbor navedeno gradivo obravnava v skladu s prvim in drugim odstavkom 154.h člena Poslovnika Državnega zbora in Odboru za zadeve Evropske unije posreduje svoje mnenje.

Na sejo so bili za obravnavo te točke kot predstavniki Vlade povabljeni predstavniki Ministrstva za infrastrukturo.

Besedo dajem predstavniku Vlade oziroma Ministrstva za infrastrukturo, državnemu sekretarju mag. Andreju Rajhu, da nam predstavi predlog stališča.

Izvolite.

mag. Andrej Rajh

Spoštovani poslanke in poslanci!

Pred nami je stališče glede Predloga direktive o spremembi Direktive Sveta in Direktive EU glede emisijskega razreda CO2 za težka vozila s priklopniki.

Z to direktivo se želi zagotoviti razlikovanje cestnih pristopnin na podlagi emisij CO2, pri tem pa se upošteva socio ekonomske in okoljske vplive, med drugimi tudi vplive podnebnih sprememb. Avtoprevoznike se tako želi spodbuditi k uporabi čistejših vozil, komisija pa vidi možnost velikih prihrankov, da se ta direktiva razširi tudi na področje priklopnih vozil.

Republika Slovenija je zavzela stališče, da to direktivo oziroma uredbo, direktivo podpiramo, vendar pa je v direktivi veliko izzivov za uporabnike in upravljavce cestninskih cest. Težave, zavedati se moramo, da težave obstajajo že z uveljavitvijo obstoječe direktive in da dodatno vpeljevanje novih zahtev glede priklopnik…, torej priklopnikov, priklopnih vozil, torej prikolic, glede emisij CO2, odpira nova vprašanja.

EU komisija se seveda posvetuje z deležniki, premalo pa so vključeni upravljavci cestninskega omrežja. Zavedati se moramo, da prikolice namreč zahtevajo določene prilagoditve, predvsem v smislu cestninskega nadzora, da manjkajo ustrezni standardi, tehnični ukrepi, da je neustrezno določeno prehodno obdobje. Zato v bistvu je Republika Slovenija zavzela eno tako stališče, da predlogu ne nasprotuje, se bo pa do njega dokončno opredelila, ko bo na nivoju Evropske unije več znano, tako stališče pa omogoča v fazi pogajanj nekoliko širšo fleksibilnost.

Hvala.

Sedaj odpiram razpravo članic in članov odbora. Želi kdo razpravljati? (Ne.) Ne. Potem zaključujem razpravo…

Kolega Gregorič, izvolite.

Ja, hvala lepa.

Ja, mislim, da ta pobuda Evropske komisije, da bi se diferenciralo, ne vem, obračun ali pa takso na CO2, glede na to, kakšen priklopnik vozi tovornjak, koliko je priklopnik aerodinamičen, koliko ima kotalni upor, od ležajev, pa od pnevmatik in pa, kakšna je teža samega priklopnika, to je smiselno. Jaz pa tudi razumem vaše pomisleke in kako bi se to v praksi cestninilo, kajti zdaj recimo večina sistemov na avtocesti, ne vem, ali prebere tablico vlečnega vozila, ne vem, če gleda tudi od zadaj tablico prikolice ali pa preko, elektronske, ne vem, povezave, ampak potem bi bilo treba, da bi ta elektronska povezava nosila na sebi in oddajala podatke o vlečnem vozilu in podatke o prikolici. Ali je tu problem za cestninjenje, ker drugače to je smiselno, se mi zdi, direktiva je smiselna, zato, da se stimulira prevoznike, da uporabljajo bolj učinkovite prikolice, ki bodo porabile manj dizla na prevozen kilometer.

Hvala lepa.

Hvala.

Mogoče odgovor? (Da.)

mag. Andrej Rajh

Tako, ja.

Spoštovani poslanec, jaz bom poskušal odgovoriti, če ne bo, pa je tu zraven moj sodelavec.

To je seveda, tudi jaz se strinjam z vašim pogledom, dodatno je pa problem tudi določitev števila osi, teže na osi, kajne, vse te zadeve se lahko vse spreminjajo, koliko je, koliko je os obremenjena, na kaj se bo šlo, kako se bodo izmenjevali podatki. To so vse, to so vse stvari, ki jih je treba doreči v tem predlogu direktive, še v tej fazi postopka niso znani, ker gre za komaj osnovni predlog, ki bo dodelan v nadaljevanju, zato je tudi naše stališče, da z našim stališčem omogočamo eno fleksibilno prilagoditev, v kolikor bo na nivoju Evropske unije najden en konsenz.

Hvala.

Zaključujem razpravo in predlagam, da preidemo na glasovanje.

Ker k predlogu stališča ni bil sprejet noben amandma, dajem na glasovanje naslednji predlog mnenja odbora: Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor podpira Predlog stališča Republike Slovenije do Predloga direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 1999/62/ES, Direktive Sveta 1999/37/ES in Direktive (EU) 2019/520 glede emisijskega razreda CO2 za težka vozila s priklopniki, ki ga je predložila Vlada in predlaga Odboru za zadeve Evropske unije, da predlog stališča sprejme.

Želi kdo obrazložiti glas? (Ne.) Torej glasujemo o predlaganem mnenju.

Glasujemo. Za je glasovalo 11, proti nihče.

(Za je glasovalo 11.) (Proti nihče.)

Ugotavljam, da je mnenje sprejeto.

S tem zaključujem 1. točko dnevnega reda in 33. nujno sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor.