Lep pozdrav vsem skupaj! Začenjam 62. sejo kolegija. Vse prisotne, kot rečeno, lepo pozdravljam. Obveščam, torej nadomeščanja ni. Danes vidim, da ste vsi tukaj.
Prehajamo kar na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.
Kot gradivo k tej točki ste prejeli zahtevo skupine poslank in poslancev s prvopodpisanim mag. Borutom Sajovicem za sklic izredne seje Državnega zbora. Skupina poslank in poslancev v zahtevi predlaga, da se ta izredna seja opravi še pred 54. izredno sejo, ki je sklicana za četrtek 16. 11. 2023 ob 14. uri. V zvezi s sklicem 55. izredne seje zbora predlagam sledeče. In sicer, najprej predlog dnevnega reda: Predlog priporočila Vladi Republike Slovenije v zvezi z bojem proti korupciji v Republiki Sloveniji, potem pod točko b. Datum seje v četrtek, 16. 11. 2023, ob 12. uri do zaključka seje. Ob tem vas obveščam, da bo že sklicana 54. izredna seja preložena. In sicer, se bo začela, 16. 11. 2023, 15 minut po končani 55. izredni seji. Pod točko c., je tukaj še najava časa za razpravo za poslanske skupine 1. točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora do 15 minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja predloga priporočila in do 60 minut za razpravo predlagatelja ter do 15 minut za predstavitev mnenja Vlade in do 60 minut za razpravo Vlade. Sedaj odpiram razpravo in sprašujem, ali želi kdo besedo? Izvolite, kolegica Jelka Godec.
Bi sicer pričakovala, da predlagatelj najprej govori, pa verjetno čaka na mojo zadevo, pa bo potem repliciral, kot po navadi.
V Slovenski demokratski stranki nasprotujemo temu sklicu. Ne kot vsebinsko, da ne bo pomote, ampak glede na termin sklica seje Državnega zbora, kot vidimo, ja, je, so predlagatelji predlagali, da se to obravnava še pred 54. izredno sejo. Zdaj, jaz bi rada opozorila na nekaj. 54. izredna seja, to so priporočila glede nezakonitih migracij, ki jih je vložila Slovenska demokratska stranka. Ta seja, zahteva za sklic, je bila vložena 3. novembra. Na kolegiju se je obravnavalo, 7. novembra, in potem je bilo določeno, da bo ta seja torej, 15. novembra. Torej že v začetku novembra smo mi dali ta sklic, seja je že sklicana, določen termin, potekajo torej vse proceduralne zadeve tako kot je potrebno za sklic izredne seje. Na kar pride zahteva za sklic izredne seje s strani koalicije, priporočila v zvezi z bojem proti korupciji v Republiki Sloveniji. Zahteva za sklic je bila vložena 10. novembra. Obvestilo glavne pisarne, torej obvestilo smo prejeli 13. 11. ob 11. 57. uri. Kolegij je bil sklican takoj, 13. 11., danes obravnavamo torej na en dan razlike in seja naj bi bila torej že čez dva dni, hkrati seja celo pred našo 54. izredno sejo. Glede na to, da ima koalicija 53 glasov zagotovljenih, brez problema, da izkorišča moč, ki jo ima tudi za to, da prestavlja seje, ki so že sklicane na določen termin, zato ker želijo imeti sklic svoje seje, seveda mi nasprotujemo zaenkrat, še iz tega pravim, iz tega stališča, da je seja, 54. izredna seja na zahtevo Slovenske demokratske stranke bila sklicana toliko prej, vložena toliko prej in menimo, da bi morala biti torej 54. izredna seja tako kot je bila načrtovana, torej ob drugi uri v četrtek, ob drugi uri, 55. izredna seja pa takoj za to sejo, če pač želite, na isti dan, je pa 15 dni po poslovniku, da se skliče izredna seja. Zato ne vem kam se tako mudi? Če se vam mudi s preprečevanjem korupcije v Republiki Sloveniji bi to lahko naredili že takoj, ko ste bili imenovani s 53 glasovi in že vse sistemske zakone sprejeli. Zdaj pa na vrat na nos sklicujete sejo in jo pomaknete celo pred našo oziroma pred našo zahtevo pred že sklicano sejo. Torej vzrok je seveda drugje tudi, med drugim tudi, ne zato, ker se toliko mudi s tem, ampak je jasno, priporočila, ki so jih predlagali v koaliciji, bodo na odboru sprejeta, o njem bo glasovanje na seji Državnega zbora v četrtek, potem pa bo sledila seja, kjer bodo vsa priporočila zavrnjena na odboru in ne bo glasovanja in se lahko gre domov po sedmih urah, v koaliciji recimo in ni problema. Tako pa bomo ob 12-ih + 7 h, če ne vemo vsi polni čas, torej 12 + 7 je 19 do 7. ure sedeli in potem glasovali o teh priporočilih, od 7. ure naprej pa si naj opozicija dela svojo sejo, če si jo želi. To je glavni vzrok, nič drugega. Zakaj ne naredimo normalno; 54. izredna seja ob 14. uri, 55. izredna seja po tej seji, če želite, ponoči nam ni to sploh noben problem ali pa potem naslednji dan ali pa, če so še termini, verjetno tudi prosti. 15 dni je časa za to. Na vrat na nos delate zadeve in jaz bom kot vodja poslanske skupine glasovala proti temu sklicu tako hitro in na takšen način. Hvala.
Hvala lepa. Take politične debate so vedno zanimive, jaz mislim, da je treba biti pa zmeren in realen. Imamo dve pomembni vsebinski točki, ki sta za naše državljanke in državljane še kako pomembni in je prav, da jih zaradi racionalnosti, na to smo bili s strani Poslanske skupine SDS že večkrat opozorjeni, da je treba biti racionalen, da poslanci niso na pocuk, da ne morejo kar tako letati v Ljubljano, morebiti lahko dam, da bomo tudi trajnostno mobilni, če bomo z enim dnevom opravili dve seji. Lahko bi se vrnil tudi nazaj, malo za šalo malo zares pa kolegici vrnil: saj bi tudi vi vse kar je bilo z migranti lahko poštimali v prejšnjem mandatu pa niste. Tako, da je nov sklic, je nov mandat. Naš sklic temelji na določilih Poslovnika, ima pravno podlago in jaz sem prepričan, da znamo in zmoremo vsi skupaj ti dve pomembni, resno vsebinski točki obdelati ta četrtek in v skladu s tem bomo danes na Kolegiju v Poslanski skupini Svoboda tudi glasovali.
Hvala lepa, podpredsednica, Lep pozdrav vsem! Naj povem, da je tu potrebno podpreti stališče kolegice Jelke Godec. Kot je razložila, je vsaj čudno, če ne že zelo vprašljivo, kako je potekala umestitev te druge koalicijske seje. Večkrat smo že na Kolegiju ali pa tudi na posvetih, zaprtih delovnih posvetih razpravljali o tem in logično je, da prej sklicana, daleč naprej načrtovana in s strani opozicije predlagana seja mislim, da po neki nepisani pravični razporeditvi bi morala biti tista, okoli katere se potem razporedi druga koalicijska seja. Zdaj za Poslansko skupino NSi je mislim sicer v redu, da razpravljamo, da bomo na seji razpravljali o obeh zadevah, o migrantski problematiki in pa o korupciji in to je prav, da se o tem razpravlja v Državnem zboru. Smo pa skeptični do tega, da je to predlagano s strani koalicije. Ko preletiš vsebino, če izpustiš vse pravopisne tipkarske napake, recimo, ne vem, Družba Republike Slovenije za avtoceste ne obstaja. Smo skeptični do tega, zato ker na nek način si je po našem mnenju ta velika koalicijska stranka, že to smo videli in slišali, prisvojila policijo, zdaj bi radi bili pa še sodniki. Tu noter je izjemno problematična vsebina in mi s to vsebino imamo problem, ker je obtožujoča in Državni zbor pa ni sodišče. Nekje so bili že sprejeti sklepi, da se pristojne inštitucije pozove, da čim hitreje raziščejo te zadeve, zdaj se bo pa tule nekaj ur o tem razpravljalo in seveda potem poskušalo še določene ljudi oblatiti, kakorkoli, neke konsekvence so bile že potegnjene, neke stvari, neke škode so bile nepovratno storjene, dokaze lahko pa izvede in potem zaključi samo pristojna inštitucija, ki je pa verjetno sodišče, KPK, itn. Tako da, vsekakor ne podpiramo ne procedure ne, bi rekel, načina na katerega je vsebina potem obrazložena in predstavljena. Seveda smo pa za razpravo o tem, kako okrepiti slovenske inštitucije, pristojne inštitucije, da se preventivno in potem tudi, lahko rečem, kurativno zmanjša in odpravi korupcija v Sloveniji.
Najlepša hvala, podpredsednica. Lep pozdrav vsem!
Samo dve stvari na hitro. Gospod Cigler Kralj je bil v prejšnjem mandatu eden od tistih, ki je za izredno sejo Državnega zbora predlagal, da se pogovarjamo o tem ali bi prepovedali eno od političnih strank, ki je bila takrat, in je še vedno zastopana v Državnem zboru, tako da o tem kdo je sodišče in kako ali ne, bi jaz raje pustil ob strani, takrat tudi kot vladajoča koalicija.
Jaz bi poudaril, da gre za sklop treh priporočil, ki imajo zelo jasen namen predlagati in seveda tudi potisniti Vlado k temu, da naredi več. Kar se tiče področja korupcije vemo, da je to tudi na mednarodnih lestvicah v Sloveniji precej obsežen problem, ki ne preči samo prejšnjih nekaj let, ampak verjetno bistveno daljše obdobje, tako da jih jemljem kot dobronamerne. Seveda so v zadnjih dneh oziroma v zadnjih tednih prišlo na plan število nekih novih zadev, ki so tudi povzete v tem predlogu priporočil oziroma v njegovi obrazložitvi, ampak mislim, da je seveda Državni zbor tisti, ki se mora o tem pogovarjati, tisti ki mora nekako pokazati, kaj bi naj bile usmeritve oziroma, da se to stanje preseka. Jaz mislim, da se lahko vsi strinjamo, da je verjetno vprašanje korupcije ne samo v gospodarstvu ali pa kje drugje, ampak predvsem takrat, ko je prepleteno s političnimi dejavniki verjetno ena od stvari, ki najbolj boli ljudi v tej državi, ne glede na to kdo je na oblasti. Tako da mislim, da je ta razprava popolnoma pomembna in seveda tudi s tega vidika nimam nobene težave, da se tako kot je s strani predlagateljev bilo navedeno, da se tudi izvede prej. Mislim, da smo v tem trenutku tudi nekako dolžni državljankam in državljanom nek jasen signal, da bomo glede vprašanja korupcije tudi nekaj naredili, ne pa samo govorili.
Hvala lepa.
Želi morda še kdo razpravljati?
Kolega Cigler Kralj. / oglašanje iz dvorane/ Kolegica Jelka. / oglašanje iz dvorane/ No.
Hvala lepa, podpredsednica. Najprej ena zadeva. Jaz nisem bil v prejšnjem sklicu poslanec, tako da nisem mogel biti med predlagatelji, vsekakor pa mislim, da je bilo, da je bila razprava vmesna in potrebna.
Druga stvar je da, seveda se lahko jaz s kolegom Tašner Vatovcem strinjam in to sem sam tudi v svojem izvajanju prej rekel, da je potrebno o tem spregovoriti, da je korupcija v povezavi s političnimi strukturami, itn., velik problem, in da verjetno vsi želimo, da se zmanjša oziroma odpravi in čim bolj razkrije. Povedal sem že v osnovi kaj je problem. Zdaj, to kar je pa Tašner Vatovec, kolega Tašner Vatovec izpostavil, da bo ta seja prinesla pa rešitev in pot do odprave te korupcije, vam bom pa povedal, da ta argument ne zdrži, ker smo vsi verjetno prebrali tri točke priporočila Vladi Republike Slovenije v zvezi z bojem proti korupciji.
1. točka je, da se opravi temeljita analiza brez časovne komponente, torej temeljita analiza zakonodaje, podzakonskih predpisov, itn., itn.
2. točka je, da se po potrebi na podlagi te analize, ki ni časovno opredeljena, po potrebi pripravi zakonske spremembe. Spet ni časovno opredeljeno. In tretje, da potem Vlada Republike Slovenije Državnemu zboru v najkrajšem možnem času predloži predlog prenovljene Resolucije o preprečevanju korupcije v Republiki Sloveniji, katero pripravo v skladu z Zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije koordinira Komisija za preprečevanje korupcije. Kolegice in kolegi, vsi skupaj vemo, da če želiš, da se nekaj ne reši, ustanavljaš komisije, delaš analize in časovno tega ne opredeliš. Tako da se ne moremo znebiti v NSi občutka, da je ta seja samo lahko rečemo proceduralna in vsebinska dimna zavesa, da se ne bi dalo fokusa tisti dan na zadevo, ki je pa resnično pereča. Če jaz prav berem novice, je predsednik Vlade ravno danes v Rimu na zelo pomembno temo, pogovore ima na temo migracij. Verjetno je fokus na preprečevanju, zmanjševanju nezakonitih migracij. NSi je tu tudi striktna. Deli stališče s tistimi, ki so striktno za preprečitev ilegalnih migracij in ker bi to verjetno preveč zadelo ljudi, ki so pa vedno bolj se sprašujejo glede tega, kaj Vlada dela, kaj policija dela, kolikšna je še varnost, itn. se je dalo noter to, bi rekel, vsebinsko prazno priporočilo, kot sem prej, malo prej mislim, da z argumenti pokazal in onemogočilo fokus na resnično pomembno stvar kako zmanjšati, preprečiti nelegalne migracije in kako zagotoviti varnost ljudem v Sloveniji. Hvala.