130. redna seja

Kolegij predsednice Državnega zbora

6. 6. 2025

Transkript seje

Dobro jutro. Dobro jutro, Jonas. / oglašanje iz dvorane/ Začenjam 130. sejo kolegija. Vse prisotne lepo pozdravljam in vas obveščam, da ste bili včeraj z dopisom obveščeni o širitvi dnevnega reda seje z novima točkama, in sicer točka A1 - Dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora ter 4.a točka - Predlog sprememb finančnega načrta Državnega zbora za leto 2026 in Predlog finančnega načrta Državnega zbora za leto 2027.

Glede nadomeščanja vas obveščam, da vodjo Poslanske skupine SD Janija Prednika nadomešča poslanec Jonas Žnidaršič.

1. TOČKA DNEVNEGA REDA JE DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.

Včeraj ste z obvestilom o širitvi današnje seje kolegija kot gradivo k tej točki prejeli dve zahtevi, in sicer skupine poslank in poslancev s prvopodpisano Jelko Godec z dne 14. 5. 2025 in skupine poslank in poslancev s prvopodpisano magistrico Natašo Avšič Bogovič z dne 5. 6. 2025.

Obveščam vas, da so z uveljavitvijo Zakona o individualnih naložbenih računih z dne 5. 6. izpolnjeni poslovniški pogoji za sklic izredne seje Državnega zbora z obravnavo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in predlagam, da na podlagi obeh zahtev skličemo eno izredno sejo Državnega zbora, pri čemer v zvezi s sklicem 105. izredne seje predlagam sledeče.

Predlog dnevnega reda je določen z zahtevama in se glasi: 1. točka - Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi (po nujnem postopku), 2. točka - Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, prva obravnava in 3. točka - Predlog resolucije o splošnem dolgoročnem programu razvoja in opremljanja Slovenske vojske do leta 2040. Datum seje bi bil v četrtek, 12. 6., ob 11. uri do zaključka seje. Najava časa za razpravo za poslanske skupine: ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja predlogov zakonov in predloga akta, to je Vlada, ter do 30 minut za razpravo predlagatelja.

Želi kdo besedo? Izvolite, kolega Cigler Kralj.

Hvala lepa, predsednica. Dober dan vsem.

Jaz bom ponovil to, kar pravzaprav redno ponavljam. Take pomembne zakone, ki urejajo ključna področja kot je pokojninski sistem, pokojninsko in invalidsko zavarovanje, dolgotrajno oskrbo in tako naprej, se mi ne zdi primerno, da se postopke, bomo rekli, prehiteva in posiljuje na način, da se potem to sklicuje nujne seje. To povzroča velike težave ob tem, da seveda gre, zaobide redne postopke in skrajša javno razpravo, možnost, da so se vsi zainteresirani, stroka in tako naprej lahko v kvalitetni razpravi opredelijo in tudi dajo svoje predloge, pripombe na to zakonodajo. Povzroča velike probleme našim službam, gotovo, si mislim, ker vem, kako to povzroča probleme nam poslankam in poslancem in našim strokovnim sodelavkam in sodelavcem. In gotovo tudi službam Državnega zbora; sem prepričan, da vsaj Zakonodajno-pravna služba in tako naprej zelo težko, bi rekel, normalno deluje. Nismo v nobenih izrednih razmerah, ni potrebe po tem. Mislim, da smo v obdobju, ko bi lahko mirno se posvetili tako pomembnim zakonom. Zato še enkrat protestiram proti temu, da se tako pomembne zakone, bi rekel, na nek način sili na izredne seje, ker je to, ker je to neprimerno in ni potrebe po tem.

Hvala lepa.

Želi še kdo besedo? Ne.

Jaz edino lahko povem, da so pač pogoji za sklic izredne seje tukaj izpolnjeni poslovniški in zato je tudi moja dolžnost, da izredno sejo skličem.

Če ne želi nihče več razpravljati, prehajamo na glasovanje. Na glasovanje dajem sklep: Poslanske skupine k eni točki dnevnega reda 105. izredne seje najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika.

Kdo je za? Poslanske skupine Svoboda, Levica in SD. je kdo proti? Nihče.

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

Naslednji sklep, ki ga dajem na glasovanje, je: Predlagatelj predloga zakona in predloga resolucije ima do 5 minut za dopolnilno obrazložitev ter do 30 minut za razpravo.

Kdo je za? Poslanske skupine Svoboda, SD in Levica. Je kdo proti? Nihče. Hvala.

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

In predlagam, da odločamo še o sklepu, s katerim bi matičnemu delovnemu telesu, to je Odboru za obrambo, izjemoma omogočili delo po 22. uri, če bi bilo to seveda potrebno.

Želi tu kdo besedo? Ne. Potem pa dajem na glasovanje sklep: Odbor za obrambo lahko za obravnavo zadeve z dnevnega reda 105. izredne seje Državnega zbora po potrebi zaseda tudi po 22. uri.

Kdo je za? Poslanske skupine Svoboda, SD in Levica. Je kdo proti? Poslanska skupina Nova Slovenija.

Ugotavljam, da je sklep sprejet in s tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Naslednja točka dnevnega reda je DOGOVOR O PRIPRAVI SKLICA 32. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, ki se bo začela v ponedeljek, 16. junija.

Novo gradivo ste prejeli včeraj.

Želi kdo besedo? Ne. Aha, izvolite. Kolega Cigler Kralj, izvolite.

Ja, hvala lepa.

Saj gradivo v zvezi s tem je tudi ta Predlog za umik Zakona o medijih pa predlog za obravnavo o debirokratizaciji obdavčitve unovčenja kriptosredstev na julijski, a ne? A je, imam prav, je to v okviru te točke? Da ne bom, da ne bom zgrešil. (Da.) Ja, jaz bi imel vprašanje koalicijskim poslanskim skupinam, kaj je razlog, da se naš predlog o kriptosredstvih, če rečem skrajšano, želi zamikati. Mi smo trenutno, bomo rekli, bombardirani z informacijami o tem, kako davčni in prispevčni primež vseh vrst prihodkov naših državljank in državljanov, poslovnih subjektov, gospodarstva, obrtnikov, podjetnikov hromi in ustavlja našo gospodarsko rast, rast BDP in tako naprej. Praktično vsak teden dobimo neko korekcijo navzdol, seveda na slabše, naših gospodarskih in ostalih kazalcev, kazalcev svobode poslovnega okolja in tako naprej. Gospodarstvo se ohlaja in ustavlja zaradi velikih visokih davkov. In ta zakon je bil direktni odgovor na to, ko je pač koalicija skušala s svojim zakonom enormno obdavčiti unovčenje kripto sredstev. In smo se mi odzvali z zakonom, ki bi prinesel razumni davek, hkrati omogočil, da država pobere od tega. In mislim, da vsi, ki bi unovčevali kripto sredstva, nekje se ocenjuje, med 10 in 20 odstotkov je takih ljudi v Sloveniji imetnikov kripto sredstev. Kje je zdaj razlog, da vi predlagate tudi, da se to zamika? To bi pa res želel vedeti. Hvala.

Hvala. Želi kdo? Izvolite, kolegica Avšič Bogovič.

Lep pozdrav v mojem imenu. Sem dolžna odgovoriti, podati pojasnilo. Razumem na nek način vašo skrb in navajanje nekih razlogov, je pa dejstvo in predvidevam, da ste to vedeli, ker te stvari se ne delajo v tajnosti, da tudi Vlada predlaga Zakon o obdavčitvi kripto sredstev. Slovenija je pač ena redkih držav, ki tega področja še nima urejenega, res redkih držav. In glede na to, da pripravlja zakon z rešitvami, ki bodo dejansko pile vodo oziroma temeljile na podatkih, so potrebne številne analize, ki bodo te odločitve potem podprle. V tem primeru, kolikor vem, sem seznanjena, potekajo tudi številni sestanki razlagalnih okoliščin za takšen ali drugačen scenarij. Tako da je to zgolj ena od pač idej, da gremo po tej poti. Dobro veste, da ta vlada, če kaj res, res natančno dela, je pa to, da se odločitve sprejemajo na podatkih, ki so točni, ki so transparentno predstavljeni in se ne poslužuje nikakršnih manipulacij in biti všečen, všečen pri tem. Tako da evo, to je ta razlog. Pripravlja se zakon.

Izvolite, kolega Cigler Kralj.

Hvala predsednica. Kolegica Avšič Bogovič, prvič v svoji, v svojem uvodnem vprašanju sem navedel, da vem, da tudi Vlada prihaja s predlogom, ki prinaša enormno visoko predlog obdavčitve na unovčenje kripto sredstev. In sem tudi povedal, da je ta naš zakon, bi rekel, bil odziv na to in na razmere, ki smo jim priča glede višanja davčnega pa prispevčnega primeža. Ampak jaz vseeno v vašem odzivu nisem čisto razumel. Vi seveda rabite javno razpravo, podatke, raziskave in tako naprej za svoj zakon. Zakaj zdaj naš zakon zamikamo na julijsko sejo? Hvala.

Zdaj, jaz vas moram vprašati, če boste podali kakšen predlog?

Ja, hvala za vprašanje. Jaz predlagam, da se ne zamika naš zakon.