Spoštovane kolegice in kolegi, spoštovani vsi vabljeni gostje! Hvala za vašo široko udeležbo na današnji seji Komisije za nadzor javnih financ.
Pričenjamo s 43. nujno sejo Komisije za nadzor javnih financ.
Obveščam vas o enem obvestilu. In sicer danes se seje ne more udeležiti, je odsotna gospa poslanka Eva Irgl.
S sklicem seje ste prejeli tudi sam dnevni red seje.
V poslovniškem roku tudi ni bilo nobenih predlogov za spremembo dnevnega reda, zato ugotavljam, da je določen takšen dnevni red seje, kot ste ga prejeli s samim sklicem. Gre za zahtevo Poslanske skupine Nove Slovenije.
Torej prehajamo na 1. IN TUDI EDINO TOČKO DNEVNEGA REDA, Z NASLOVOM NARAŠČANJE STROŠKOV ZA REPREZENTANCO POSAMEZNIH MINISTRSTEV IN VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE.
Poslanska skupina NSi je 4. 6. 2025 na Komisijo za nadzor javnih financ naslovila zahtevo za sklic nujne seje z navedeno točko dnevnega reda. Kot gradivo k točki ste prejeli zahtevo Poslanske skupine NSi, s predlogi sklepov. Sama vsebina je tudi objavljena na spletnih straneh Državnega zbora Republike Slovenije. K točki dnevnega reda so bili vabljeni gospod poslanec Aleksander Reberšek kot predstavnik Poslanske skupine NSi, ki je zahtevala sklic te nujne seje, Kabinet predsednika Vlade - kabinet se je opravičil, svojo neudeležbo torej opravičil -, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti - Ministrstvo je napovedalo neudeležbo svojih predstavnikov na seji -, nato Ministrstvo za digitalno preobrazbo, Ministrstvo za finance, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport - minister, državna sekretarja so se opravičili, ali se motim, državni sekretar, mogoče prej so se opravičili - in zastopa generalni sekretar ministrstva, potem je Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za javno upravo, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Ministrstvo za kulturo, Ministrstvo za naravne vire in prostor, Ministrstvo za notranje zadeve, za obrambo, okolje, podnebje in energijo, Ministrstvo za pravosodje, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, vabljeno tudi Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Ministrstvo za zdravje in Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve. Torej še enkrat vsi lepo pozdravljeni, hvala za vašo udeležbo. Torej, razpravo bomo opravili tako, da bo najprej predstavnik Poslanske skupine NSi, gospod Reberšek. Predstavil zahtevo za sklic nujne seje komisije. V nadaljevanju boste besedo dobili predstavniki vabljenih ministrstev, nato bo pa sledila razprava med članicami in člani Komisije za nadzor javnih financ. Zdaj, glede na to, da so v gradivu za to sejo tudi nekateri osebni podatki prikriti v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov. Vse vljudno prosim, da to upoštevate pri svojih nastopih, sicer bomo pač sejo bili primorani zapreti za javnost. Tako da uvodoma dajem sedaj besedo gospodu Reberšku, izvolite.
Hvala lepa za besedo. Vse skupaj vas prav lepo pozdravljam. Želim lepo, dobro jutro. Sem kar presenečen, da vas je tako veliko prišlo in hkrati tudi hvaležen.
Danes gotovo ne bi sedeli tukaj, če bi bila poraba teh stroškov reprezentance v nekih mejah normale. Ker pa temu ni tako in ker je samo v letu 2024 to naraslo za več kot desetkrat, na 1,84 milijona evrov, kar je zapravilo Kabinet predsednika Vlade in pa 19 ministrstev. Pa danes tukaj sedimo, zaradi tega, ker je treba z davkoplačevalskim denarjem transparentno ravnati in ker to zahteva tudi določena vprašanja in pa seveda odgovore z vaše strani. V Novi Sloveniji smo sklicali današnjo sejo Komisije za nadzor javnih financ in dovolite, da preberem obrazložitev. "Uredbo o stroških reprezentance določa stroške reprezentance in njihove omejitve ter notranje akte in evidenco stroškov reprezentance v organih državne uprave. Prvi odstavek 3. člena Uredbe o stroških reprezentance določa, da so stroški reprezentance tisti stroški, ki nastanejo v organu, zaradi sodelovanja s fizičnimi osebami in predstavniki pravnih oseb, zaradi naslednjih dogodkov: pogostitev na uradnih in delovnih sestankih, uradni in delovni zajtrk, kosila, večerje s sprejemi, obedi in sprejemi, ki so del priprave in izvedbe protokolarnih dogodkov, opredeljenih z aktom o določitvi protokolarnih pravil, ki so vezana na delo predsednika vlade in ministra, pristojnega za zunanje zadeve, pogostitev na strokovnih seminarjih, konferencah, ki jih organizira organ, nakup priložnostnih daril in drugi stroški reprezentance pa pisno obrazloženi vnaprejšnji določitvi predstojnika organa. Stroški reprezentance po tej uredbi niso stroški protokolarnih daril, ki so opredeljena s protokolarnimi pravili. Stroški organizacije promocijskih dogodkov in promocijskih daril za namen predstavitve Republike Slovenije doma in v tujini, stroški za reprezentanco predstavništev in predstavnikov pri mednarodnih institucijah v tujini, stroški drobnega inventarja v zvezi z reprezentanco in stroški zagotavljanja vode iz avtomatov ter ustekleničene vode in vode iz plastenk v vozilih varovanih oseb in vozilih, ki jih zagotavlja generalni sekretariat vlade pri izvajanju prevozov, stroški hrane in brezalkoholnih pijač za zaposlene v organu v zvezi z upravljanjem dežurstva v organu, ki ni organ iz 1. člena te uredbe, stroški hrane in brezalkoholnih pijač v primeru usposabljanj organiziran na lokacijah, kjer si udeleženci ne morejo zagotoviti prehrane in celotni stroški iz naslova povračil stroškov uslužbencev na primer obroki, ki nadomeščajo plačilo dnevnic." Zdaj, poslanec Anton Šturbej je v tem mandatu zastavil že tri poslanska vprašanja v zvezi s stroški z reprezentanco posameznih ministrstev in pa Vlade Republike Slovenije. In v odgovoru na poslansko vprašanje 15. decembra 2023 je razvidno, da so stroški Kabineta predsednika Vlade v samo devetih mesecih leta 2023 znašali 67642 evrov. Gre za enormno povečanje, če so stroški kabineta za reprezentanco v celotnem letu 2022 znašali 36319 evrov. Tukaj naj poudarim, stroški reprezentance v času mandata predsednika vlade Janeza Janše so v letu 2022 znašali 18 tisoč 305 evrov. Stroški reprezentance aktualnega predsednika vlade doktorja Roberta Goloba so v letu 2022 znašali 18 tisoč evrov, v prvih devetih mesecih leta 2023 pa 67642 evrov. Podatki za leto 2024 torej kažejo, da so izdatki močno presegli dolgoletne okvire. Devetnajst ministrstev in pa Kabinet predsednika Vlade so v enem letu za reprezentanco namenili 1,84 milijona evrov. To je kar desetkrat več kot v letu 2022. Iz odgovora Vlade Republike Slovenije na poslansko vprašanje poslanca Antona Šturbeja. 1. 4. 2025 je razvidno, da so poleg uradnih pogostitev, kosil, sprejemov med stroške reprezentance, ne boste verjeli, vključili tudi vaje Ministrstva za obrambo in team building Ministrstva za solidarno prihodnost. Zato ne preseneča, da je najvišjo porabo izkazalo Ministrstvo za obrambo v obdobju, ko ga je vodil Marjan Šarec iz Gibanja Svobode. In sicer v višini 442000 evrov v enem letu in ta znesek presega skupno porabo celotne vlade v preteklih letih za dva do trikrat. Na drugem mestu po višini izdatkov je Ministrstvo za zunanje zadeve pod vodstvom Tanje Fajon, Socialni demokrati s približno 203000 evri, tretji po zapravljivosti pa so na Ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj, ki ga vodi Aleksander Jevšek, prav tako Socialni demokrati s porabo v višini 123000 evrov. Premier doktor Robert Golob je na 31. seji Državnega zbora v ponedeljek, 19. maja, pojasnjevanje ekscesnih stroškov začel z besedami: "To se sliši strašno tudi meni, ko jaz slišim, koliko naj bi šlo za reprezentanco, tudi mene strese, je dejal." Na to pa je zameglil dejstva, češ da ne bo govoril o ministrstvih, pač pa o stroških svojega kabineta, čeprav so ravno ministrstva porabila več kot 98 odstotkov vseh sredstev za reprezentanco v letu 2024. Visoka poraba ministrstev je lahko sporna predvsem zato, ker gre za ravnanje z javnim denarjem, torej z denarjem, ki ga v obliki davkov prispevamo državljani. Ljudje pričakujejo, da bo država z njihovimi prispevki ravnala odgovorno, pregledno in pa tudi učinkovito. To je med drugim obljubil tudi predsednik vlade doktor Robert Golob ob začetku svojega mandata. Ko pa ministrstva porabijo veliko denarja, brez da bi bilo jasno, zakaj in kako so ta sredstva uporabili, se pogosto pojavi dvom: je bila ta poraba res potrebna? Če ministrstva ne objavljajo natančnih podatkov o porabi ali pa se denar porablja za nejasne namene, denimo za vaje, za team buildinge kot sem prej povedal, se lahko začnejo porajati sumi o netransparentnem delovanju, morda celo o korupciji ali nepotizmu. Če ministrstva trošijo veliko denarja, hkrati pa se državljani še vedno srečujemo z neučinkovitimi storitvami, na primer dolgimi čakalnimi vrstami v zdravstvu ali počasnimi upravnimi postopki se pojavi vprašanje za katere storitve je ta denar dejansko porabljen. Povečanje porabe stroškov za reprezentanco lahko med ljudmi poveča občutek nepravičnosti in odtujenosti od politike. Sami ste verjetno spremljali oddajo Tarča, kjer so 15. maja poročali, da se je junija lansko leto Boštjan Poklukar, minister za notranje zadeve, v Gorici srečal z italijanskim kolegom, notranjim ministrom. Ob njem sta bila tudi takratni generalni direktor policije na Dušič in vodja kabineta ministra Nataša Hvala Ivančič. Popoldne so se vsi skupaj odpravili v Kobarid, kjer so obiskali kostnico italijanskih vojakov iz I. svetovne vojne in pa muzej Soške fronte. Nato so odšli na večerjo v znano restavracijo Hvala, Topli val. Račun za večerjo je znašal 2700 evrov. Lastnika restavracije sta brat in sestra Aleša Hvala in Vesna Marksl, njuna sestra pa je prav Nataša Hvala Ivančič, vodja kabineta ministra Poklukarja. Aleš Hvala, je ob teh povezavah za oddajo Tarča povedal: minister Boštjan Poklukar je bil paralelka, mislim, da je bil dve leti prej v šoli, na gostinski šoli na Bledu, poznam ga od tam, se pravi, da smo gostinci, Senada Jušića brata dvojčka, poznam družinsko od leta, takoj po vojni smo se spoznali, to je čisto družinska naveza. Na vprašanje, ali so omenjeni pogosto njegovi gostje, odgovarja: Pridejo v zasebno, a to ni neka stalnica. V zapisniku sestanka Ministrstva za notranje zadeve iz 24. 4. 2024, na katerem so govorili o Alešu Hvali in ki so ga v Tarči tudi pridobili neuradno je navedeno sestanek je bil namenjen izmenjavi informacij, ki se navezujejo na kaznivo dejanje trgovine z ljudmi. Osumljeni v zadevi Aleš Hvala in ima hotel Hvala. Oseba naj bi bila pod pretvezo gospodarskega interesa po delovni sili novačila filipinske delavce kot ceneno silo proti plačilu okoli 3 do 5000 evrov. Prepoznani so bili vsi elementi trgovine z ljudmi: novačenje, transport, pretirano delo, prisila odvzeti potni list, izolacija, grožnje, nadzor in kontrola, nič prostih dni, nemogoče koristit bolniškega staleža, delati tudi v tem primeru, čezmerno delo, nizko plačilo, goljufija. Glede dejanskih ur, zavajanje, prenos delavcev na drugo podjetje, manipulacija glede denarja, suženjski odnos in seveda izkoriščanje. Delovne sile. Minister Boštjan Poklukar je dva meseca za tem organiziral večerjo na stroške reprezentance.
Ravno v restavraciji pod lastnikom, za katerega so na ministrstvu, ki ga vodi Boštjan Poklukar, ugotovili, da gre za trgovino z ljudmi. Še več, marca letos so se kljub očitkom Aleš Hvala udeležili odprtja slovenskega veleposlaništva omenili kot član gospodarske delegacije. Podjetje Hvala Topli val je prejelo 1598 evrov za sofinanciranje za udeležbo v vladno gospodarski delegaciji na Filipine. Prejeta sredstva so bila namenjena kritju stroška prevoza, nočitev in kotizacije. Od leta 2019 je podjetje prejelo več kot 800000 evrov javnega denarja v obliki plačil subvencij in posojil. Tale pa je itak zmagovalna pogostitev ob otvoritvi stanovanj v Novem mestu. V novomeški soseski Pod Breznik so se 25. marca letos so odprli 186 novih javnih stanovanj, ki sta jih zgradila Stanovanjski sklad Republike Slovenije in Mestna občina Novo mesto. Gre za enega največjih javnih stanovanjskih projektov na Dolenjskem, ki je bil začet v času prejšnje vlade. Se ne bomo tukaj prerekali. Ob odprtju je minister za solidarno prihodnost Simon Maljevac na pogostitev porabil dobrih 9000 evrov davkoplačevalskega denarja. Na naročilnico, ki jo je, kot kaže Erar dostavil stanovanjski sklad, ki ga vodi Črtomir Remec, plačili Stanovanjskega sklada Republike Slovenije na račun hiše Fink v skupnem znesku 9068,17 evra sta bili dve izvedeni 28. aprila 2025. Pogostitev je bila po dostopnih podatkih 25. marca 2025. Račun za pogostitev sta bila izdana 27. marca 2025, kar je razvidno iz baze Erar. Poleg samega zneska in pa dejstva, da ne vemo, koliko ljudem je bila pogostitev sploh namenjena v oči bode predvsem izbira restavracije, ki velja za prestižno, seveda pa so takšne tudi cene. Sama pogostitev ob odprtju novih najemnih stanovanj ni sporna. Bi pa od ministra, ki prihaja iz vrst stranke Levica, pričakoval večjo zavezanost skromnosti in pa tudi transparentnosti. In Nova Slovenija je zahtevala današnjo sejo Komisije za nadzor javnih financ, da se o problematiki porabe sredstev za reprezentanco opravi javna razprava o naslednjih ključnih vprašanjih. Zdaj pa prosim za vašo pozornost. Zakaj so se leta 2024 tako močno povišala porabljena proračunska sredstva za reprezentanco? Predložitev poročila o namenski porabi sredstev za reprezentanco z natančno utemeljitvijo stroška in višino porabljenih sredstev. Ali obstajajo računi, zapisniki ali drugi dokazi, ki potrjujejo smiselnost in pa namen porabe? Predstavitev in pregled postopkov in planiranja sredstev za reprezentanco in naročanje posameznih storitev s poudarkom na odgovornosti, ekonomski smotrnosti porabe sredstev. So bili postopki pregledni in odgovorni? Kdo je podpisal? Kdo naročil, kdo je vse to skupaj preveril, kako bi lahko izboljšali nadzor nad porabo sredstev za reprezentanco? Komisiji za nadzor javnih financ tudi predlagamo, da po končani razpravi sprejme naslednje sklepe. Prvi sklep: Komisija za nadzor javnih financ poziva Vlado, da ji v roku 30 dni predloži zbirno poročilo o višini in namenu porabe sredstev za reprezentanco po posameznih ministrstvih ter seveda tudi za Kabinet predsednika vlade z vključenim pojasnilom o sistemu notranjih kontrol, ki zagotavlja, da se mejnih vrednosti iz Uredbe o stroških reprezentance ne preseže. Komisija, drugi sklep: Komisija za nadzor javnih financ poziva Vlado, da ji v roku 30 dni posreduje Načrt za zmanjšanje stroškov reprezentance. Tretji sklep: Komisija za nadzor javnih financ predlaga Komisiji za preprečevanje korupcije, da zaradi suma kršitve integritete in korupcijskih tveganj pri porabi javnih sredstev s strani Ministrstva za notranje zadeve Boštjana Poklukarja v restavraciji Hvala, Topli val z dne 18. junij 2024. v skladu s 13. členom Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije uvede postopek, zaradi suma korupcije in suma kršitve integritete uradne osebe. In četrti sklep: Komisija za nadzor javnih financ priporoča Uradu Republike Slovenije za nadzor proračuna, da opravi nadzor nad porabo sredstev iz državnega proračuna pri stroških reprezentance Ministrstva za notranje zadeve v letu 2024." Toliko za enkrat z moje strani, pa se bom kasneje še javil k razpravi. Hvala.
Najlepša hvala. Sedaj pa dajem besedo naprej vabljenim gostom. Kdo želi? Jaz bi rad izrazil zadovoljstvo, da ste s strani nekaterih ministrstev prisotni državni sekretarji. Se pravi, kar je resno, tako da gospod, izvolite.
Spoštovani predsedujoči, spoštovani! Najlepša hvala za besedo, hvala tudi za vabilo.
Verjamem, da na vsej vladni strani, če smem tako reči, pa tudi seveda vaši delimo veselje, da seveda se skrbi za odgovorno in gospodarno porabo javnih sredstev. Gotovo me veseli to, tako kot državljana, kot nenazadnje tudi kot državnega funkcionarja, namreč odgovorna poraba javnih sredstev je imperativ, ki ga seveda tudi ta Vlada sledi. Med drugim na nek način potrjuje to tudi udeležba na današnjem zasedanju Komisije za nadzor javnih financ. Lahko še rečem, da me tudi veseli, da smo na nek način teden, pa tudi dan odprli s tako pomembno temo, ki je na nek način skupna tako opoziciji kot seveda tudi koaliciji. Da ne bom preveč časa z uvodnim besedam izgubljal. Zdaj na nek način tu jaz govorim v vladnem imenu, v zaključku bom še par besed sicer o Ministrstvu za javno upravo od koder prihajam, povedal, kot pa rečeno, široka zasedba je pa tu tukaj tudi, da smo vam na voljo za morebitna dodatna vprašanja.
Zdaj, zahteva za sklic te seje komisije se naslanja na analizo dveh odgovorov na poslanski vprašanji poslanca gospoda Andreja Antona Šturbeja iz Slovenske demokratske stranke. Eno vprašanje je bilo postavljeno leta 2023, ena pa leta 2025. Vendar, ko smo seveda pozorno proučili sklic in vsebine, smo pri tej analizi našli en problem. Namreč vprašanji ste spraševali po različnih stvareh, zato smo seveda iz vladne strani dali tudi različne odgovore, vi pa ste potem te različne odgovore med seboj primerjali, čeprav sploh ne gre za primerljive podatke, razen v tem, da so izražene v evrskih zneskih. Tako z naše strani lahko zatrdim, da je vaša analiza netočna. Pa dovolite, naj na kratko razložim. Namreč, primerjava podatkov iz odgovorov na omenjeni pisni poslanski vprašanji iz leta 2023 in leta 2025 ni mogoča, kajti nanašajo se na vsebinsko različne kategorije stroškov. Poslansko vprašanje, prvo iz leta 2023 je namreč zajemalo stroške reprezentance predsednika Vlade in ministrov ali ministric kot fizičnih oseb, medtem ko drugo vprašanje, postavljeno na začetku leta 2025 pa vključuje stroške ministrstev kot seveda državnih organov. Tako v resnici podatki, ki se primerjajo, ne kažejo, da gre za nek resen porast stroškov reprezentance, ampak gre za napačno tolmačenje podatkov, ki merijo na različne stvari oziroma tudi različen obseg teh stroškov.
Četrti člen uredbe o stroških reprezentance ureja, kdo vse je upravičen do te pravice. Na primer, funkcionarji, direktorji vladnih služb, generalni sekretar, generalni direktor in predstojnik organa v sestavi. Kot rečeno, pisno poslansko vprašanje gospoda Šturbeja iz leta 2025 in seveda posledično odgovor nanj, ki je bil prejšnji teden poslan, sta bila za to zastavljeno bistveno širše, saj nista zajemala zgolj reprezentance ministra ali ministrice, temveč tudi reprezentančne stroške generalnih sekretarjev, generalnih direktorjev ter predstojnika organa v sestavi. Posledično so bili v drugem odgovoru, torej odgovoru iz letošnjega leta, gotovo zajeti višji stroški reprezentance v primerjavi z odgovorom iz leta 2023. A z namenom zasledovanja točnosti in transparentnosti informacij, ki jih Vlada podaja v svojih odgovorih na poslanska vprašanja in ti niso namenjeni zgolj poslancem, temveč tudi splošni javnosti, se odgovore na pisna poslanska vprašanja podaja strogo v mejah samega vprašanja. Posledično je seveda odgovor na pisno poslansko vprašanje iz leta 2023 vseboval podatke o reprezentanci ministrov kot fizičnih oseb, ki so bili tudi poimensko navedeni. Odgovor na pisno poslansko vprašanje iz leta 2025 pa je vseboval podatke o reprezentanci celotnega organa ministrstva. Kot rečeno, funkcionarji, generalni sekretarji, direktorji, predstavniki, pardon, predstojniki organov v sestavi. Torej, sklepno še enkrat, ker sta bili poslanski vprašanji. Različno zastavljeni, je bil tudi način priprave odgovorov, temu ustrezno prilagojen. Kot rečeno, še enkrat, podatkov tu ni moč primerjati, kajti gre za vsebinsko različne kategorije. Preprosteje povedano: stroški reprezentance niso porasli. Imamo tudi pripravljene analize in tabele.
A kdo je zares potrošil več za reprezentanco? Iz prakse vam lahko kot državni sekretar na Ministrstvu za javno upravo povem, da je večina teh stroškov, torej večina stroškov reprezentance nastane za neke vrste osnovne vljudnosti na sestankih. Podobno kot ste nam tudi v Državnem zboru danes prijazno ponudili zjutraj kavo. Hvala. Torej kava, sok, takšne stvari na sestankih. Poleg tega stroški reprezentance lahko seveda nastanejo še za kakšno delovno kosilo, za obisk tujih ministrov, delovne večerje in, pozor, tudi za organizacijo kakšne konference. Za namen kakovostne razprave na današnji seji so moji cenjeni sodelavci, sodelavke na MJU opravili temeljito analizo stroškov reprezentance. Tako predsednika vlade kot ministrov. In ugotovili so, smo, da so ministri v času tretje Janševe vlade, torej prejšnje vlade, potrošili več na reprezentanci kot trošijo aktualni predstavniki Vlade, kar je jasno razvidno tudi iz tabele, ki jo moja cenjena sodelavka pokaže. Naj navedem nekaj primerov, pa začenši s kabinetom predsednika Vlade.
Ali ste vi prebrali sklice, na kaj se nanaša, na primerjave? Tako da izvolite in govorite koliko ste potrošili v tem mandatu.
Hvala. Torej, če smem na kratko povzeti, skupaj, torej kabinet predsednika vlade v letu še 2022, samo v leto 2022 smo gledali, je povprečna poraba ministra ali v tem primeru predsednika vlade na mesec znašala dobrih 3600 evrov, 3661 pa govorimo samo za leto 2022. V istem letu, ko je prišla že vlada Roberta Goloba, je bila pri tem istem organu, torej v kabinetu predsednika vlade povprečno na mesec poraba 2573 evrov, v lanskem letu, v letu 2024 pa 2812. Tako jim lahko mirno po podatkih zatrdimo, da je doktor Robert Golob kot predsednik vlade v letu 2024 za strošek reprezentance na mesec namenil za dobro četrtino manj kot Janez Janša leta 2022. Minister Hojs je leta 2022 kot minister za notranje zadeve na mesec porabil štirikrat več kot minister Boštjan Poklukar v letu 2024. Minister Poklukar, Janez Poklukar je leta 2022 kot minister za zdravje za reprezentanco na mesec porabil kar 23-krat več kot ministrica Valentina Prevolnik Rupel v letu 2024. Minister Mark Boris Andrijanič je leta 2022 kot minister za digitalno preobrazbo za reprezentanco na mesec porabil devetkrat več kot ministrici Emilija Stojmenova Duh in ministrica Ksenija Klampfer skupaj v letu 2024. Ob tem naj spomnim, da v času ministrovanja ministra Andrijaniča ta resor niti še ni bil ministrstvo, zgolj vladna služba. Vi, gospod Jernej Vrtovec, ste leta 2022 kot minister za infrastrukturo za reprezentanco na mesec porabil, glede na podatke, desetkrat več kot aktualna ministrica Alenka Bratušek. Fascinira me, da ste v prejšnji vladi za reprezentanco porabili v letu 2022 več kot potroši aktualna vlada, kar je gotovo še bolj zanimivo, glede na to, da je bila takrat še covid situacija in nenazadnje na razmeroma visoko inflacijo v zadnjih treh letih, ki je seveda potegnila za sabo poleg še določenih covidnih ukrepov, kot so bili denimo turistični boni, tudi dvig cen tovrstnih storitev. Kot rečeno, prva polovica leta 2022 je bila še zaznamovana tako s covidnimi ukrepi. In takrat je gotovo bistveno manj zadev in sestankov potekalo v živo. Sam sem bil že na več, tudi online sestankih, ampak tam se kave ne streže. Podatki o letni inflaciji pa so bili tudi javni in so javni. Leto 2022 je bilo čez 8 odstotkov skoraj devet, leta 2023 slabih, pardon, dobrih 7 odstotkov.
Naj strnem zdaj še za ministrstvo od koder prihajam. Torej večino reprezentance Ministrstva za javno upravo, kot sem že povedal, sestavljajo stroški kave na sestankih, kakšna delovna kosila s tujimi ministri ter občasne strokovne konference. Ker če primerjam po ministrih, ko je bil minister Boštjan Koritnik v prejšnji vladi, so znašali stroški reprezentance ministra na mesec 1317 evrov. Ko je bila ministrica Sanja Ajanović Hovnik, so bili stroški reprezentance 295 evrov na mesec in ob aktualnem ministru Francu Propsu so ti stroški, drži, malce poskočili. Na mesec kažejo 1767 evrov. A pozor, minister Boštjan Koritnik je leta 2022 porabil na mesec štirikrat več kot ministrica Sanja Ajanović Hovnik, v tem istem letu pa je bilo pet proti sedem mesecev. In ja, kot rečeno, pri aktualnem ministru Francu Propsu so stroški na mesec seveda tudi poskočili. A, za to obstaja dober razlog. Namreč stroški reprezentance Ministrstva za javno upravo kot celotnega organa v letu 2024 znašajo skupaj 57444 evrov. Stroški reprezentance ministra v letu 2024 od tega znašajo 21204 evre, a pozor, od teh 21000, kar je na koncu stroška ministra je dve tretjini stroška dobrih 14000, konkretno 14387 evrov šlo za gostinske storitve za izvedbo konference jutri javna uprava, trendi, priložnosti in razvojni izzivi. Ta velika dvodnevna konferenca je potekala lani septembra, 25. in 26. septembra. Udeležilo se pa jo je v živo, skupaj več kot 280 udeležencev iz 139 institucij. Namen te konference pa je bil seznanitev različnih javnih uslužbencev in organov z vseh nivojev javne uprave, z novostmi na področju uslužbenskega in plačnega sistema, sistema javnega naročanja in nenazadnje tudi drugih aktualnih novosti s področja delovanja Ministrstva za javno upravo, ki bodo imele seveda vpliv na celotno javno upravo. Mogoče zelo na kratko, da boste lažje začutili, kaj vse smo predstavili na tej konferenci. Če smem, lahko naštejem nekaj malega dosežkov Ministrstva za javno upravo v mandatu te Vlade? Kot že omenjeno, plačni...
Tukaj nismo zaradi tega, da bi imeli zagovor za dosežke, ampak zaradi tega, da se pač predstavi poraba stroškov reprezentance. Tako da, to ni sklic te seje. Še enkrat vas opozarjam, da govorite to kar je sklic. Lahko pa enkrat naredite nujno sejo Komisije za nadzor javnih financ, z veseljem, skličem pa boste predstavili dosežke.
Bom preskočil teh 16 alinej, kaj vse je MJU naredila in stopil k zaključku. Mislim, da glede na predstavljeno, glede na analize in podatke, tudi primerjave, lahko zaključimo, da Vlada dela gospodarno, odgovorno in dobro. In lahko še naprej povem, da bo Vlada še naprej seveda upoštevala omejitve iz omenjene Uredbe o stroških reprezentance, in sicer tako omejitve glede komu pripada reprezentanca kot ne nazadnje kakšni smejo biti izdatki tega stroška. Hvala.