107. izredna seja

Državni zbor

4. 7. 2025

Transkript seje

Spoštovani kolegice poslanke in kolegi poslanci, gospe in gospodje, začenjam 107. izredno sejo Državnega zbora, ki je bila sklicana na podlagi prvega in drugega odstavka 58. člena ter drugega odstavka 60. člena Poslovnika.

Obveščam vas, da je umrl Drago Šiftar, poslanec Državnega zbora v mandatnem obdobju 1992-1996 in vas prosim, da spomin nanj počastimo z minuto molka. / minuta molka/ Najlepša hvala.

Obvestili odsotnih poslankah in poslancih seje ter o vabljenih na sejo sta objavljeni na e-klopi.

Lep pozdrav vsem prisotnim!

Prehajamo na določitev dnevnega reda 107. izredne seje, predlog katerega ste prejeli v ponedeljek, 30. junija, s sklicem seje. O predlogu bomo odločali v skladu s prvim odstavkom 64. člena Poslovnika. Predlogov za širitev dnevnega reda nisem prejela, zato vam predlagam, da za današnjo sejo določimo dnevni red kot ste ga prejeli s sklicem.

Ker prehajamo na odločanje, vas prosim, da preverite delovanje svojih glasovalnih naprav. In glasujemo o dnevnem redu.

Glasujemo. 72 poslank in poslancev je prisotnih, 53 jih je glasovalo za, proti pa 19.

(Za je glasovalo 53.)(Proti 19.)

Ugotavljam, da je dnevni red 107. izredne seje Državnega zbora določen.

Prehajamo na 4. TOČKO DNEVNEGA REDA - na obravnavo vmesnega poročila o ugotavljanju politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi domnevnega nezakonitega financiranja političnih strank in strankarske politične propagande v medijih Pred in med volitvami poslancev v državni zbor leta 2022 … / nemir v dvorani/ Bom počakala, da boste odšli. Dobro. Torej še enkrat: NA OBRAVNAVO VMESNEGA POROČILA O UGOTAVLJANJU POLITIČNE ODGOVORNOSTI NOSILCEV JAVNIH FUNKCIJ ZARADI DOMNEVNEGA NEZAKONITEGA FINANCIRANJA POLITIČNIH STRANK IN STRANKARSKE POLITIČNE PROPAGANDE V MEDIJIH PRED IN PRED VOLITVAMI POSLANCEV V DRŽAVNI ZBOR LETA 2022 S FINANČNIMI SREDSTVI PODJETIJ V DRŽAVNI LASTI, DRŽAVNIH INSTITUCIJ TER SUBJEKTOV IZ TUJINE.

Vmesno poročilo je v obravnavo Državnemu zboru predložila Preiskovalna komisija o ugotavljanju politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi domnevnega nezakonitega financiranja političnih strank in strankarske politične propagande v medijih pred in pred volitvami poslancev v Državni zbor leta 2022 s finančnimi sredstvi podjetij v državni lasti, državnih institucij ter subjektov iz tujine.

Vmesno poročilo z bistvenimi ugotovitvami je javno, zato ga bo Državni zbor obravnaval na seji odprti za javnost. Sestavni del vmesnega poročila je tudi dodatno vmesno poročilo z nadaljevanjem bistvenih ugotovitev, ki vsebujejo varovane podatke, ki so kot taki opredeljeni po področnih predpisih in niso dostopni javnosti. Glede na navedeno bo Državni zbor na podlagi drugega odstavka 101. člena Poslovnika navedeno dodatno vmesno poročilo z nadaljevanjem bistvenih ugotovitev obravnaval na seji zaprti za javnost, in sicer danes 15 minut po prekinjeni razpravi na seji odprti za javnost. Vse razpravljavce tako prosim, da v razpravi na seji odprti za javnost ne navajate podatkov iz dodatnega vmesnega poročila, ki je javnosti nedostopno. Dodatno vas obveščam, da bo tudi glasovanje o bistvenih ugotovitvah potekalo na seji odprti za javnost, zato vas prosim, da v okviru glasovanja v morebitnih obrazložitvah glasu k bistvenim ugotovitvam ne navajate podatkov iz dodatnega vmesnega poročila in iz nadaljevanja bistvenih ugotovitev, ki je za javnost nedostopno, temveč to obrazložitev vključite v razpravo na predhodnem zaprtem delu seje. Prehajamo na razpravo o vmesnem poročilu in o bistvenih ugotovitvah, ki jo bomo opravili na javnem delu seje.

Za dopolnilno obrazložitev dajem besedo predstavnici predlagatelja, predsednici preiskovalne komisije Tamari Vonta.

Izvolite.

Hvala lepa, spoštovana predsednica.

Spoštovani poslanke in poslanci, spoštovani predstavniki javnosti, vsi, ki nas gledate.

Pred nami je vmesno poročilo Preiskovalne komisije o ugotavljanju politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi domnevnega nezakonitega financiranja političnih strank in strankarske politične propagande v medijih pred in med volitvami poslancev v Državni zbor leta 2022 s finančnimi sredstvi podjetij v državni lasti, državnih institucij ter subjektov iz tujine, ki obravnava sum zlorabe javnih sredstev za financiranje politične propagande prek izbranih medijev, povezanih s stranko SDS. Naj že uvodoma poudarim, da poročilo temelji na dejstvih, dokumentih, zaslišanjih odgovornih oseb in analizah poslovanja. Ugotovitve, ki jih podaja komisija, so skrb vzbujajoče ne samo zaradi političnih posledic, ampak predvsem zaradi sistemske grožnje temeljem demokracije.

Poročilo v prvem sklopu povzema ugotovitve o medijski mreži, povezani z SDS. Komisija je zbrala obsežen nabor dokazov, da politična stranka SDS neposredno ali posredno obvladuje medije Nova 24 TV in Demokracija tako preko lastništva kot kadrovanja in uredniškega nadzora. Ti mediji so v obdobju 2020 do 2022 delovali izključno v korist SDS, brez kritične distance do takratne vlade in s sistematičnim napadanjem opozicije. Povedano je, da preiskovalna komisija ni mogla najti niti enega kritičnega članka o stranki SDS. Analize medijskih vsebin in javno dostopne raziskave kažejo, da ti mediji niso spoštovali osnovnih novinarskih standardov; širili so dezinformacije, manipulirali z dejstvi, pogosto z zlonamernimi cilji politične diskreditacije. Preiskovalna komisija si je pri tem postavila vprašanje, od kje sploh denar za to propagando, kdo bi to financiral in ugotovili smo, da je večina sredstev prihajala iz dveh virov: javna sredstva državnih podjetij, usmerjena preko oglaševanja v politično lojalne medije, in sredstva z Madžarske, povezana s političnim krogom premierja Viktorja Orbana. Posebno pozornost si zasluži vloga Telekoma Slovenije, ki je po prevzemu oblasti s strani SDS sklenil večmilijonsko pogodbo z Novo24TV - pogodbo, ki jo je pred tem zavračal kot poslovno nesmiselno, nato pa se je pod vlado Janeza Janše vse spremenilo. Enako velja za druga državna podjetja kot so DARS, Pošta Slovenije, Slovenske železnice in številna ministrstva. V času volitev leta 2022 so omenjeni mediji izvajali intenzivno politično propagando, pri čemer so številni prispevki predstavljali prikrito oglaševanje za kandidate SDS. V reviji Demokracija so bili na primer objavljeni intervjuji z župani, ki so bili hkrati kandidati SDS, brez označbe, da gre za plačane vsebine. Fotografije iz teh prispevkov so se kasneje znašle na volilnih plakatih. Vse omenjeno je preiskovalna komisija temeljito dokumentirala. Tovrstno delovanje je nezakonito, krši Zakon o medijih, Zakon o volilni in referendumski kampanji. Tudi sicer je Računsko sodišče v reviziji kampanje SDS izdalo mnenje s pridržkom, saj so bile uporabljene fiktivne listine, neupravičena plačila in nedovoljeni prispevki. V obdobju 2020 do 2022 je prišlo do intenzivnega političnega kadrovanja v državna podjetja, s čimer so bila prisiljena sklepati oglaševalske pogodbe z izbranimi mediji. Šlo je za načrten sistem, v katerem je politična stranka prevzela nadzor nad oglaševalskimi sredstvi in jih usmerjala tja, kjer je bil politični donos največji. Po zamenjavi oblasti leta 2022 so se plače v teh medijih znižale, poslovanje pa je strmoglavilo, kar dokazuje njihovo odvisnost od politične oblasti in dejstvo, da ne gre za neodvisne medije, temveč za orodje politične propagande.

Posebej opozarjam še na eno dimenzijo zlorabe javnega denarja, ki jo je preiskovala komisija, to je namensko financiranje podjetij za vzdrževanje vodotokov, razkrila in kjer so sredstva namesto v zaščito ljudi in okolja končala v medijskih podjetjih, povezanih z SDS. Komisija je ugotovila, da je skupina podjetij Nivo, ki je v času Janševe vlade prejela občutno višja sredstva države za vzdrževanje vodotokov, istočasno nakazovala denar medijem, povezanim z SDS, zlasti družbi Nova obzorja, izdajateljici revije Demokracija. Ugotovili smo, da so bila ta nakazila izvedena brez jasnega poslovnega interesa, pogosto brez realne oglaševalske protiusluge. In da so se sredstva, namenjena za javno varnost in preprečevanje poplav, v praksi uporabila za financiranje politične propagande. Še več, v istem obdobju so ti mediji povečali objave vsebin, ki so promovirale SDS, kar potrjuje vzročno posledično povezavo med javnim denarjem in političnim oglaševanjem. Gre za zelo resen sum zlorabe integralnega proračuna za okolje, ki ima lahko neposredne posledice za varnost ljudi. Če se javni denar, ki je namenjen za zaščito pred naravnimi nesrečami, preusmeri v politične cilje, je to ne samo nemoralno, ampak zelo nevarno za vse nas. Če povzamem, komisija ugotavlja, da je šlo za organiziran, sistematičen in zavesten poskus medijskega vplivanja na volilno voljo ljudi s pomočjo zlorabe javnih sredstev, omejevanja medijskega pluralizma in prikritih oglaševalskih taktik. Komisija ugotavlja, da gre za resno grožnjo temeljnim postulatom parlamentarne demokracije.

Hvala lepa.

Hvala lepa.

Sledi predstavitev stališč poslanskih skupin.

Prva ima besedo Poslanska skupina Levica, v njenem imenu kolega Milan Jakopovič.

Izvolite.

Hvala lepa za besedo.

Pred nami ni le vmesno poročilo, ki govori o financiranju SDS in njihove propagande z javnim denarjem, temveč ogledalo, v katerem vidimo, kako krhka je lahko demokracija, če jo nadomesti oblastna lakota ene stranke.

Vmesno poročilo preiskovalne komisije razkriva delovanje politično propagandnega stroja, ki ga je med letoma 2020 in 2022 vzpostavila stranka SDS. Gre za skrbno zgrajen sistem, preusmerjanje javnega denarja v medije, ki niso informirali, temveč manipulirali, vse v službi ene politične sile. V središču tega aparata je bila Nova24TV. Po prevzemu oblasti je začela prejemati visoke zneske Od državnega Telekoma. Sočasno so se zmanjšala madžarska nakazila, kar jasno kaže, da je bil državni denar preusmerjen tja, kjer je prej pomagal tuj kapital. Ti mediji niso delovali na trgu. Brez javnega denarja bi propadli. Njihovo preživetje je bilo neposredno odvisno od politične oblasti. In ko se SDS na zadnjih volitvah ni prebila na oblast, so se prihodki teh medijev občutno znižali. To ne more biti opis svobodnega novinarstva, to je propaganda, ki potrebuje oblast, da preživi. Pomembno vlogo pri prenosu sredstev so igrale medijske agencije. Preko njih so državna podjetja financirala politično lokalne medije mimo vsake ekonomske logike. Agencije so denar usmerjale tja, kamor so jim naročniki, torej politika, ukazali. S tem so brisali sledove in odgovornost. Znotraj tega sistema izstopa tudi Demokracija, tednik stranke SDS. Občinski in državni denar je tja tekel skozi oglase, intervjuje in prikrito kampanjo. V času volitev so objavljali vsebine, ki so jasno promovirale stranke SDS, brez kakršnega koli označevanja ali distinkcije. Vse je bilo za javni denar podrejeno cilju ohranjanja oblasti in diskrecije, diskreditacije političnih nasprotnikov. Ob tem poročilo izpostavlja tudi finančne tokove iz državnih pogodb na bančne račune v tujino, zlasti v povezavi s podjetji, povezanimi z nekdanjo skupino Nivo, nekoč enim večjih gradbenih podjetij za komunalne in vodo gospodarske projekte. Nato pa so na njegovem pogorišču nastale nove, formalno nepovezane družbe. V letih 2021 in 2022 so ta podjetja prejela več milijonov evrov iz državnega proračuna, predvsem za urejanje vodotokov, denar pa se je nato stekal v politično propagando. Med primeri izstopa tudi ravnanje znotraj Holdinga Slovenske elektrarne. Ugotovljeni so bili nenavadni pravni posli, svetovanja in odvetniške pogodbe, povezani, povezane z osebami iz najožjega kroga takratnega predsednika vlade. Gre za vzorec delovanja: oblast omogoča dostop do denarja, zvestoba pa dostop do medijev. Poročilo razkriva, da je SDS vzpostavila sistem, v katerem politična oblast ni več sredstvo za upravljanje države, ampak orodje za ohranjanje same sebe. Stranka, ki ima v lasti medije v nadzoru podjetja in vpliv nad agencijami, lahko preoblikuje javni prostor v propagandni megafon in točno to se je zgodilo.

V Poslanski skupini Levica taka ravnanja odločno zavračamo. Mediji niso in ne smejo biti orodje ene stranke, državna podjetja niso zasebna blagajna. Če se takšno početje ne obsodi in sankcionira, potem se bo zgodilo znova, naslednjič še bolj prefinjeno, še bolj prikrito in še bolj nevarno. Zato vmesno poročilo preiskovalne komisije v Levici podpiramo v celoti. Vztrajamo, da se odgovorni soočijo s politično, upravno in kazensko odgovornostjo. Zahtevamo ureditev zakonodaje, ki bo onemogočila prikrito strankarsko propagando na račun davkoplačevalcev in nenazadnje pozivamo tudi vse druge parlamentarne stranke, da jasno pokažejo, kje stojijo, na strani pravne države ali na strani razgradnje demokracije. To ni več vprašanje političnih okusov, to je vprašanje poštenosti volitev in integritete države. Ko oblast začne kupovati lojalnost javnim denarjem, moramo kot družba znati reči "ne" včeraj, danes in jutri.

Najlepša hvala.

Kolega Lenart Žavbi bo predstavil stališče Poslanske skupine Svoboda.

Izvolite.

Spoštovani kolegice poslanke, kolegi poslanci, spoštovana javnost!

Najprej dve uvodni dejstvi. Povedno je, kdo v tem trenutku sedi v klopeh v Državnem zboru in kdo je iz hale Državnega zbora odšel pri obravnavi te točke - dejstvo ena. Dejstvo dva: gre velika zahvala predsednici preiskovalne komisije, strokovnim sodelavkam, sodelavcem, članom in članicam za to poročilo, ki je nedvomno izčrpno, za to vmesno poročilo, ki je nedvomno izčrpno povedno in daje vsem, ki ga preberejo, možnost in zahtevo po temeljitem razmisleku o tem, kam gre naša družba. Ni pa to vmesno poročilo smeti brati kot nekontekstualiziran tekst. Obdobje 2020-2022 in odnos tiste vlade do medijev in do instrumentaliziranja medijev ni reduciran na to obdobje, gre v resnici samo za eno etapo v 35-letni politični agendi predrugačenja slovenskega medijskega prostora. Zdaj, slovenska medijska krajina je že sama po sebi mimo politične agende ene stranke podvržena mnogokaterim izzivom. Na eni strani je pa, to si upam trditi, so se slovenski mediji slabo soočali z, dajmo temu reči, zobom časa, predvsem tiskani mediji. Pojav družbenih omrežij, pojav fake newsa so močno načeli legitimnost slovenskih medijev. Drug del, ki je v 35 letih tako isto načel legitimnost slovenske medijske krajine, je pa ta že pregovorna izrazita koncentracija lastništva na par posameznikov, ki potem terjajo od medijev izrazito komercializacijo, senzacionalizacijo zato, da se čim bolj senzacionalno bere določene novice. Ampak tisti, to dvoje sta oboje objektivni okoliščini, na katere bi težko politika bolj resno vplivala, kar ne pomeni, da ne bi. Kar je pa tisti tretji del, ki je pa v Sloveniji unikaten, pa relativno unikaten, je pa, da obstaja politična agenda ene stranke, ene osebe pravzaprav že 35 let kontinuirano napada medije, ustanavlja svoje zato, da dekonstruira slovensko realnost. V 90. se je začelo z legitimacijo tiskanih medijev, v 2000 se je nadaljevalo z brezplačniki, se je nadaljevalo s sovražnimi prevzemi medijev. Spomnimo, v tej državi smo zašuštrali Mercator samo zato, ker je nekdo hotel imeti kontrolo nad Delom, nad častnikom Delo, najboljše slovensko podjetje Takrat smo uspeli zašuštrati zato, ker je nekdo hotel imeti vpliv na takrat največji časopis. Potem je v prejšnjem desetletju instrumentalizacija medijskega prostora prešla v naslednjo fazo, ki se ji je reklo ustanavljanje svojega medijskega konglomerata. To je začelo relativno skromno, se spomnimo let 2015, 2016, ampak ključna faza in tu pride na vrsto to poročilo se je zgodilo v letih 2020, 2022, ko se je celoten ali pa večinski del državnega aparata, državnih podjetij, državnih institucij, pa tudi določenih lokalno samoupravnih skupnosti ali občin instrumentaliziral na način, da se je v te medije, ki so v posredni ali neposredni lasti ene politične stranke, da se je tja stekal denar, davkoplačevalski denar, denar nas vseh.

Vmesno poročilo med drugim ugotavlja, da so bila državna podjetja, kot je na primer Telekom Slovenije, pod neposrednim vplivom politike usmerjala oglaševalska sredstva v te izbrane medije, s tem so omogočili njihovo kratkoročno in srednjeročno preživetje. Poročilo ugotavlja, da so številni oglasni prispevki v enem od častnikov imeli znake prikritega volilnega oglaševanja in niso bili ustrezno označeni, kar pomeni kršitev Zakona o medijih in Zakona o volilni kampanji. Oglaševanje državnih podjetij je bilo najvišje prav v obdobju 2020, 2022, torej v času tretje vlade Janeza Janše. Komisija je ugotovila neposreden politični vpliv na tokove javnega denarja preko državnih podjetij in medijskih agencij. Celotno poročilo podrobno razkriva sume sistematičnih zlorab, ki kažejo na organiziran politični mehanizem, katerega namen je bil zloraba javnih sredstev, instrumentalizacija medijskega prostora ter manipulacija tudi volilnega procesa, vse z namenom okrepitve političnega vpliva ene stranke, ene osebe, ene opcije. Take prakse bi lahko celo resno ogrozile demokratično legitimnost volitev leta 2022, pa jih na srečo niso. Zato, ker kljub finančnim vložkom, kadrovskim pritiskom in zlorabam, s katerimi je bil ta politično propagandni aparat vzpostavljen in financiran, tudi s pomočjo takrat vladajoče politike, jim ni uspelo uresničiti načrtovanega cilja. Na koncu je zmagala volja ljudstva, ki je odločno zavrnila izkrivljanje demokracije. Volivke in volivci so jasno sporočili, da si take politike ne želijo.

Preiskovalna komisija je v svojem poročilu to podkrepila z dokumenti, pričanji, neposrednimi dokumenti s katerimi so se dokazale transakcije. Mene bi bilo kot državljana in pozivam vse državljane, da javno dostopni del poročila preberejo, si ustvarijo svojo sliko, me kot državljana in poslanca skrbijo.

V Poslanski skupini Svoboda bomo seveda to vmesno poročilo o soglasju podprli, se pa že veselimo in pričakujemo tudi končno poročilo in morebitne dodatne zakonodajne ukrepe.

Najlepša hvala.

Najlepša hvala.

In še kolega Soniboj Knežak bo predstavil stališče Poslanske skupine Socialnih demokratov.

Izvolite.

Hvala predsedujoča in lep pozdrav spoštovani kolegice in kolegi!

Že v prvem vmesnem poročilu te preiskovalne komisije smo lahko nedvoumno potrdili sume, ki so privedli do njene ustanovitve. Politična stranka SDS je vzpostavila sebi podrejen sistem medijev za izvaja svoje strankarske propagande. Ki je finančno odvisen od nakazil iz tujine ter preusmerjanja javnih sredstev ter sredstev državnih in zasebnih podjetij. Omogočajo ga zlorabe oblasti in trgovanje z vplivom. Komisija namreč ne more najti drugih razumnih ekonomskih razlogov za dejanja, ki so jih izvajali nekateri akterji tega sistema. Pojasniti jih je mogoče s pričakovanji, ki presegajo meje zakona. Dejanja in vračila, vračanje političnih uslug, obvodno financiranje ter preusmerjanje javnih in tujih sredstev v zasebne projekte, povezane z isto politično stranko. Obseg vodnega omrežja, ki ga je vzpostavila SDS, je komisija predstavila že v svojem prvem vmesnem poročilu. Danes lahko po izvedenih številnih preiskovalnih dejanjih to shemo potrdimo. Dodatno je mogoče razkriti tudi konkretna dejanja, kot so se, ko so se na primer povečala javna sredstva, uradno plačila za opravljeno delo preko koncesijskih pogodb za urejanje voda, takoj prelivala do subjektov iz propagandne mreže SD ali pa se stekala na sumljive račune v tujini, konkretneje v Veliko Britanijo in na Slovaško.

Spoštovani! Preiskovalna dejanja in dokazi, ki jih je izvedla komisija, so dobro dokumentirani in predani organom, pristojnim za odkrivanje pregona kaznivih dejanj. Kot vsi v javni službi smo tudi mi dolžni ustrezno naznaniti sume kaznivih dejanj in drugih protipravnih dejanj, ki jih opazimo pri svojem delu. Ni pritisk, temveč upravičeno pričakovanje državljanov pravne države, da bodo postopki zaključeni hitro in korektno. Preiskovalna komisija namreč ni ne policija ne sodišče. Njena naloga je predvsem razjasniti dejstva, ugotoviti politično odgovornost in predlagati morebitne spremembe predpisov. Preiskovalna komisija tudi ni in ne sme postati obveščevalni servis, katere ugotovitve bi se občasno prelivale v izbranih medijskih objavah. Naša dolžnost je, da zavarujemo dokaze, varovane podatke in nenazadnje predvsem integriteto postopka parlamentarne preiskave, ki ne sme postati vir novih zlorab. Bistveno je, da naše preiskovanje dobi epilog. Kazensko odgovornost bodo preiskali za to pristojni, naša naloga je ugotavljati dejstva in politično odgovornost. Enako pomembno je ugotoviti, kako je mogoče, da so se prepovedana dejanja zgodila sploh v tolikšnem obsegu. In prav zato bo v sklepnem delu komisija morala posvetiti potrebno pozornost tudi predlogom ukrepov in zakonskih sprememb, s katerimi bi v prihodnje preprečili tovrstne anomalije. Veljavna ureditev jih namreč očitno omogoča. Zaradi tega niso le oškodovana javna sredstva, temveč se krni že sicer krhko in pičlo zaupanje ljudi v politiko in z njo povezane procese. Zato bomo v Poslanski skupini Socialnih demokratov danes podprli predlog drugega vmesnega poročila, s pričakovanjem, da bo komisija zboru kmalu predložila tudi zaključno poročilo s predlogi svojih zaključkov in priporočil.

Hvala.

Hvala lepa.

Končali smo s predstavitvijo stališč poslanskih skupin.

Sledi razprava poslank in poslancev o vmesnem poročilu in o bistvenih ugotovitvah.

Prvi ima besedo kolega Aleš Rezar, izvolite.

Najlepša hvala za besedo, spoštovana predsednica.

Če še kdo vedno dvomi, da SDS vodi svojo stranko kot deoo za politično propagando, predlagam, da si prebere vmesno poročilo preiskovalne komisije. Imamo politično stranko, ki si je ustvarila lastne medije in nalepila etiketo Neodvisni, potem pa jih financirala z madžarskimi milijoni in slovenskim državnim denarjem z enim samim ciljem, da lahko vsak dan objavijo članek kakšen svetnik je Janez Janša, opozicija pa satanska zalega. Vas to spominja na kakšno državo, ki je že tretje leto v vojni? To ni medij v službi resnice, kot se sami oglašujejo. To je medij v službi desnice. Pa da ne bo pomote, ni problema, če so mediji ideološko usmerjeni, ampak to ni več konservativni medij, to je politična pralnica. Perejo ugled SDS, parazitsko kradejo javni denar in sistematično napadejo vse, ki jim predstavljajo politično grožnjo. Pač tipično strankarsko glasilo. In ko začno madžarski milijoni pojenjati sapo, na oblasti pa je stranka SDS, pridejo na vrsto državni viri, kot so Telekom, Pošta, Dars in celo denar za urejanje vodotokov. Tukaj me od vsega najbolj zbode in upam, da se vsi poplavljenci zavedamo, da morda do tako obsežne katastrofe zagotovo ne bi prišlo, če sredstva ne bi bila porabljena na tako brutalen, tako mafijski način. Povečevanje sredstev za poplavno varnost politično prijateljskim podjetjem. Ta podjetja sredstva nakazujejo medijem, ki so ideološko ali oziroma lastniško v lasti stranke SDS. Za ceno pohlepa je moralo trpeti 7700 poplavljencev in nimajo niti slabe vesti. Ta primer je res najbolj nazoren kakšno svinjarijo so sposobni v stranki SDS, ko so v opoziciji, imajo skrajne socialistične predloge v vsej zgodovini pa niso uspeli urediti pokojnin, zdravstva, plač v javnem sektorju, dolgotrajno oskrbo, stanovanja in še mnogo, mnogo več, ki jih je ta Vlada v obsežni meri rešila oziroma naslovila. Poročilo je jasno: imamo sistemsko shemo, ki v vsaki pravni državi že sproža kazenske ovadbe. Pri nas pa še vedno poslušamo floskule o medijskem pluralizmu. Pluralizem, to ni pluralizem, to je propagandna hobotnica, ki je klop, prisesana na javni denar. In kako to prepoznaš, da ne gre za neodvisen medij. Tako da v trenutku, ko SDS izgubi oblast, začnejo padati prihodki, znižujejo se plače, ugašajo se programi. To ni neodvisen medij, to je političen bankomat. Bankomat, ki zakupi oglasni prostor, da napada opozicijo. In kdo to plača? Najprej madžarski milijoni, ko jim tega zmanjka, pridejo na vrsto pa še naši evri, Telekom, Dars, državna podjetja in kot sem že omenil, celo Okoljski sklad za preprečevanje poplav. Zato sem vesel, da je vmesno poročilo to jasno razkrilo. Zdaj lahko tudi uradno rečemo: ne, hvala, takšnega medijskega parazitiranja Slovenija ne potrebuje.

Hvala lepa.