Ja, dobro jutro!
Začenjam 142. sejo Kolegija.
Vse prisotne lepo pozdravljam in vas obveščam, da ste bili včeraj z dopisom obveščeni, da bo Kolegij najprej obravnaval 3. točko dnevnega reda, sledile bodo ostale točke, in sicer od 1. do 8. Da vam je bilo včeraj posredovano dodatno gradivo k 1. točki in 3. točki ter novo gradivo k 2., 5. in 6. točki dnevnega reda in da vam je bilo danes posredovano drugo novo gradivo k 2. točki dnevnega reda. Obveščam vas še, da vodjo Poslanske skupine SD Janija Prednika, nadomešča poslanec Damijan Bezjak Zrim.
In prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGOV ZAKONOV PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.
Predlog ste prejeli s sklicem seje kolegija in razpravljali in odločali bomo o dveh predlogih za obravnavo predloga zakona po skrajšanem postopku. Najprej o tem, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah Zakona o dohodnini. Zdaj, predstavnice predlagatelja tukaj ni. Morda želi kdo besedo? (Ne.)
Nihče, potem ne bo razprave in na glasovanje dajem sklep: Predlog zakona o spremembah Zakona o dohodnini se obravnava po skrajšanem postopku.
Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno vsi.) (Proti nihče.)
Hvala lepa. Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Prehajamo na obravnavo, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o službi v Slovenski vojski in dajem besedo predstavnici Vlade, generalni sekretarki Barbari Kolenko Helbl, izvolite.
Hvala.
Vlada predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku, ker gre za manj zahtevne spremembe in dopolnitve, nanaša pa se na urejanje delovnega časa in nekaterih drugih pravic iz delovnega razmerja, pri tem se uveljavlja možnost, ki jo daje evropska zakonodaja in upošteva stališča Sodišča Evropske unije. Hvala.
Hvala lepa.
Odpiram razpravo, če kdo želi? (Ne.)
Potem ne bo razprave in na glasovanje dajem sklep: Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o službi v Slovenski vojski se obravnava po skrajšanem postopku.
Glasujemo. Kdo je za? (Poslanske skupine Svoboda, SD in Levica.) Je kdo proti? (Poslanska skupina Nove Slovenije.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
In ta točka dnevnega reda zaključena.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.
Gradivo k tej točki ste prejeli s sklicem seje Kolegija in sicer zahtevo skupine poslank in poslancev s prvopodpisano magistrico Natašo Ašič Bogovič in včeraj z dopisom, zahtevo skupine poslank in poslancev s prvopodpisano Jelko Godec.
Ugotavljam, da se lahko na dnevni red 117. izredne seje uvrsti tudi točka dnevnega reda, in sicer Predlog zakona o spremembah Zakona o dohodnini, ker je kolegij odločil, da se predlog zakona obravnava po skrajšanem postopku. Predlagam, da na podlagi obeh zahtev skličemo eno izredno sejo zbora, pri čemer v zvezi s sklicem 117. izredne seje. Državnega zbora predlagam sledeče: Predlog dnevnega reda je določen z zahtevama in se glasi: 1. točka: Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč, po skrajšanem postopku, 2. točka: Predlog zakona o dopolnitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o urejanju trga dela, po skrajšanem postopku, 3. točka: Predlog zakona o spremembah Zakona o dohodnini, po skrajšanem postopku in pa 4. točka: Predlog zakona o objavljanju v Uradnem listu Republike Slovenije, druga obravnava. Seja bi potekala v petek, 17. oktobra, ob 10. uri do zaključka seje.
Glede najave časa za razpravo predlagam za poslanske skupine ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagateljev predlogov zakonov in do 5 minut za uvodno predstavitev mnenja Vlade ter do 30 minut za razpravo predlagateljev predlogov zakonov in do 30 minut za razpravo Vlade. Želi kdo besedo? (Ne.)
Potem ne bo razprave in prehajamo na glasovanje. Na glasovanje dajem sklep: Poslanske skupine k 1. točki dnevnega reda 117. izredne seje Državnega zbora, najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika.
Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno vsi.) (Proti nihče.)
Hvala lepa. Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Na glasovanje dajem sklep: Predlagatelji predlogov zakonov imajo do 5 minut za dopolnilno obrazložitev ter do 30 minut za razpravo, Vlada ima do 5 minut za uvodno predstavitev mnenja in do 30 minut za razpravo.
Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno vsi.) (Proti nihče.)
Hvala lepa. Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Predlagam, da odločamo še o sklepu, s katerim bi matičnemu delovnemu telesu, to je Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor izjemoma omogočili delo po 22. uri, če bi bilo to potrebno. Želi morda kdo razpravljati? (Ne.) Potem prehajamo na odločanje.
Na glasovanje dajem sklep: Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor lahko za obravnavo zadeve z dnevnega reda 17. izredne seje Državnega zbora po potrebi zaseda tudi po 22. uri.
Glasujemo. Kdo je za? (Poslanske skupine Svoboda, SD in Levica.) Je kdo proti? (Poslanska skupina Nova Slovenija.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
In s tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - DOGOVOR O PRIPRAVI SKLICA 35. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, KI SE BO ZAČELA V PONEDELJEK, 20. OKTOBRA.
Novo gradivo ste prejeli včeraj, drugo pa danes.
Odpiram razpravo, če kdo želi? (Da.)
Kolega Cigler Kralj, izvolite.
Ja, hvala lepa predsednica.
Dober dan vsem!
Zdaj, v Poslanski skupini Nove Slovenije menimo, da bi morali v sklic 35. seje vključiti interpelacijo, obravnavo interpelacije ministra Maljevca, in sicer po 251. členu Poslovnika, drugi odstavek: Državni zbor razpravlja in odloča o interpelaciji najkasneje na prvi naslednji seji po prejemu odgovora vlade oziroma ministra, če so poslanci dobili odgovor na interpelacijo najmanj 15 dni pred sejo oziroma na prvi naslednji seji po preteku roka za odgovor na interpelacijo, če odgovor na interpelacijo v tem roku ni bil dan. Prvi odstavek tega člena istega pa govori, da odgovor Vlade oziroma ministra na interpelacijo, predsednik Državnega zbora, predsednica Državnega zbora v našem primeru takoj pošlje vsem poslancem. In iz dokumentacije oziroma iz sistema Udis je razvidno, da je bila je, da je bil odgovor ministra Maljevca na vloženo interpelacijo v Udis dodan 3. oktobra 2025 in glede na to, da prvi odstavek 251. člena določa, da se ta odgovor takoj pošlje poslancem, torej dobili smo ga 3. oktobra, objavljen je bil in prvi odstavek 251. člena pravi, da je ta odgovor potrebno takoj poslati poslancem se šteje, da smo bili poslanci, da smo dobili poslanci ta odgovor na interpelacijo 3. oktobra. Zdaj verjetno boste osporavali, da je datum, ko je bil, bi rekel mail poslan poslancem, 6. oktober na to sem se pripravil, ampak poglejte, ni to realno. Prvi odstavek 251. člena pravi, da se takoj pošlje odgovor poslancem in če je bil odgovor 3. oktobra v Udisu, smo bili 3. oktobra poslanci seznanjeni s tem, ali pa morda predsednica potem ni izpolnila svoje dolžnosti. Gre tudi za to, da zdaj, ker smo pač malo prej se ukvarjali s sklicem izredne seje, da bo vmes že ena izredna seja, v petek, 17., potem bo redna in se nam zdi v Poslanski skupini Nove Slovenije res čudno, da bi čakali na novembrsko redno sejo, vmes bo sigurno še kakšna izredna, smo imeli že tukaj, bomo rekli kar žolčne debate o teh izrednih sejah in menimo, da ni nobenega razloga, da interpelacija ministra Maljevca oziroma njena obravnava ni uvrščena na 35. sejo.
Ja, najlepša hvala.
Ja, pravilno ste povedali datume, namreč odgovor je bil dan v Udis, so mi tudi strokovne službe zdaj potrdile, to se pravi odgovor ministra Malica na interpelacijo 3. oktobra zvečer, to je bil petek, to se pravi pozno zvečer in poslan je bil poslancem 6. oktobra, torej v ponedeljek zjutraj, ko smo prišli v službo. Tako da, jaz mislim, da tudi vi verjetno veste, da obstaja tudi pravica vseh, tudi funkcionarjev do tega, da ne vem, kaj naj rečem, se odklopijo oziroma da pač niso vseskozi prisotni na Udisu, pa ne gre, saj tukaj samo zame, tudi za strokovne službe, ki pravzaprav resnično potem pregledujejo naš sistem, torej, odgovor je prišel. V večernih urah v petek, 3. oktobra, in v ponedeljek, 6. oktobra, je bil poslan poslancem.
Izvolite, kolega Cigler Kralj.
Ja, hvala lepa.
Oba imava družini, pa veliko nas ima družine in vsi spoštujemo in želimo spoštovati pravico do odklopa, ampak nekdo od strokovnih služb je očitno 3. oktobra popoldan zvečer bil prisoten na delovnem mestu, da je to objavil v Udis. In ta isti človek bi verjetno lahko, ker je pač v Poslovniku tako določeno, prvi odstavek 251. člena, da se odgovor takoj pošlje poslancem. Zdaj, lahko se gremo zdaj tu pogovarjati, ne vem, kdo bi lahko dal dokončno definicijo, kaj pomeni takoj, ne, takoj je zelo relativen. Nekdo te pokliče in reče, pridi takoj sem in zdaj, odvisno, eden bo rekel, takoj, pustiš vse in greš. Jaz si tako predstavljam. Nekdo bo pa rekel, ja, počakajmo še tri dni, pa bomo potem... / oglašanje iz dvorane/ Ja, tako, tako. Samo, ali sem jaz pri besedi generalna? / oglašanje iz dvorane/ Saj, da ne bomo zdaj problematizirali, ker vidim, da ste vsi že vznemirjeni, jaz morda že s prisotnostjo tule kalim, bomo rekli, mir in edinost, pa ni to moj namen. Moj namen je pač spoštovanje Poslovnika in sledenje temu.
Imam tudi jaz en predlog rešitve, ne? Poslovnik nam omogoča, da opozicija po 59. členu v tretjem odstavku predlaga eno točko dnevnega reda za redno sejo in jaz v imenu Poslanske skupine Nove Slovenije v skladu s tretjim odstavkom 59. člena predlagam, da se obravnava interpelacije ministra Maljevca uvrsti na 35. redno sejo. Mislim, da to pa, s tem pa razrešimo, bi rekel, vse zaplete in pogovarjanje, kaj je takoj poslati poslancem, kaj je ne takoj in tako naprej. Bom vesel za vaš odziv, predsednica.
Ja, hvala lepa.
Zdaj, jaz bom tudi takoj vam dala še besedo, potem pa strokovnim službam, ki bodo pojasnile tudi, kako je bilo točno s sprejemom, to se pravi v Državnem zboru, glede odgovora ministra Maljevca na interpelacijo. Vaš, sicer ste pravilno povedal, da tretji odstavek 59. člena res omogoča poslanskim skupinam opozicije, da predlagajo, da predsednik Državnega zbora na dnevni red uvrsti zadevo, pač, ki jo oni predlagajo po eno zadevo, ampak mora ta izpolnjevati pogoje za obravnavo, to se pravi, mora biti tudi ta časovni vidik upoštevan.
Zdaj pa dajem besedo kolegici Avšič Bogovič, izvolite.
Ja, predsednica, najlepša hvala za besedo.
Saj smo navajeni na take vložke kolege Cigler Kralja, tako da bi me presenetilo, če bi danes pač se odločil in ne bi politiziral na tej točki, saj v bistvu niti ne vem, ali je politiziral, moraliziral ali pa je preprosto želel nabijati slabo vest javnim uslužbencem, v tem primeru zaposlenih, zaposlenim v službah Državnega zbora, ker tole kar zdajle poslušam, o čem mi razpravljamo. Seveda v sistem je lahko nek dokument prišel v poznih urah, pred dvema dela prostima dnevoma in zakonska določba ali pa poslovniška določba 15 dni bi rekla, da ima nek svoj namen. Torej, čas, v katerem se naj z gradivom, ki ga je minister oziroma ministrstvo pripravilo in to je 15 dni. In zagotovo je ta rok, tudi če tako ni zapisano ekstra, začel teči v ponedeljek, ko smo nekje začeli z delom.
Tako da kolega Cigler Kralj, saj vidim, da ste v bistvu sami neko pragmatično rešitev potem predlagali oziroma sploh ni pragmatična, je rešitev, o kateri bo pač potrebno glasovati, če bodo službe sploh določile oziroma odločile, da se o tem da glasovati. Sicer pa glede na to, da si tudi mi poslanci jemljemo neko pravico, da smo seznanjeni v roku 15 dni, da imamo ta rok na voljo, bom tudi, če bo dano to na glasovanje, glasovala proti takšnemu sklepu. Hvala.
Hvala lepa.
Samo povem, da v kolikor bi seveda pogoji bili izpolnjeni za obravnavo, bi jaz bila dolžna potem to dati brez glasovanja na dnevni red. Zdaj pa dajem besedo generalni sekretarki, ki se je zdaj zelo dobro informirala o prejemu tega odgovora.
Izvolite.
Uršula Zore TavčarZdaj, če lahko, to je bil v petek, 3. 10. je bil petek, vemo, da je tudi glavna pisarna oziroma službe v petek delajo do 4. ure, dežurstva so, če je potrebno, ampak pod dokument, o katerem govorimo, je bil na Vladi podpisan ob 17.56, v Državni zbor je prispel ob 19.35. Do zdaj vedno je bila praksa, to se pravi, posredovan poslancem je bil v 6. zjutraj, pri teh dokumentih je potrebno preveriti tudi status gradiva, morebitno varstvo osebnih podatkov in podobne zadeve, tako da mislim, da je tukaj zadeva jasna, da ni bilo nobenih načrtnih zamud, je šlo pa za dejansko večerne ure izven delovnega časa Državnega zbora.