Spoštovani kolegice poslanke in kolegi poslanci, gospe in gospodje!
Začenjam 3. izredno sejo Državnega zbora, ki sem jo sklicala na podlagi drugega odstavka 58. člena in drugega odstavka 60. člena Poslovnika Državnega zbora.
Uvodoma, spoštovane kolegice in spoštovani kolegi, 30. maja nas je zapustil gospod Boris Pahor v častitljivi starosti. S svojim življenjskim delom je pripomogel k ohranitvi slovenskega jezika in kulture v zamejstvu ter neprecenljivo prispeval k utrjevanju in poglabljanju slovenske zavesti in identitete, tako med našimi rojaki v zamejstvu kot tudi med Slovenci v matični domovini.
Vljudno vas prosim, da spomin nanj počastimo z minuto molka.
/ minuta molka/
Najlepša hvala.
Naj počiva v miru.
Obveščena sem, da se današnje seje ne morejo udeležiti naslednji poslanke in poslanci: Jožef Horvat, Janez Cigler Kralj, Jernej Vrtovec, Felice Žiža od 16. ure dalje, Anja Bah Žibert in Jelka Godec od 15. do 17. ure.
Na sejo sem vabila predsednika Vlade dr. Roberta Goloba ter kandidatke in kandidate za ministrice in ministre Vlade Republike Slovenije k 1. točki dnevnega reda ter kandidata za poslanca Bojana Čebelo in predstavnika Državne volilne komisije k 2. točki dnevnega reda.
Vse prisotne lepo pozdravljam!
Prehajamo na določitev dnevnega reda 3. izredne seje Državnega zbora.
Predlog dnevnega reda ste prejeli v ponedeljek, 30. maja 2022, s sklicem seje. O predlogu dnevnega reda bomo odločali v skladu s prvim odstavkom 64. člena Poslovnika Državnega zbora. Predloga za umik točke dnevnega reda oziroma predlogov za širitev nisem prejela. Zboru predlagam, da za današnjo sejo določi dnevni red, kot ste ga prejeli s sklicem.
Prehajamo na odločanje.
Poslanke in poslance prosim, da preverijo delovanje svojih glasovalnih naprav.
Glasujemo. Navzočih je 80 poslank in poslancev, vsi so glasovali za.
(Za je glasovalo 80.) (Proti 0.)
Ugotavljam, da je dnevni red 3. izredne seje Državnega zbora določen.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – MANDATNO-VOLILNE ZADEVE.
Prehajamo na obravnavo Predloga sklepa o opravljanju funkcije poslanca namesto poslanca, ki opravlja funkcijo predsednika Vlade.
Ker poslanec dr. Robert Golob v času, ko opravlja funkcijo predsednika Vlade, ne more opravljati funkcije poslanca, je Državna volilna komisija Državnemu zboru posredovala sklep, s katerim je ugotovila, da pripada pravica opravljanja funkcije poslanca namesto poslanca, ki opravlja funkcijo predsednika Vlade, gospodu Bojanu Čebeli. Sklep Državne volilne komisije je obravnavala Mandatno-volilna komisija, ki je zboru tudi pisno poročala in predložila predlog sklepa.
Želi predsednica komisije gospa Janja Sluga predstaviti poročilo Komisije? (Ne.) Ne. Želite morda besedo predstavniki poslanskih skupin? (Ne.) Nihče, prav. Potem dajem besedo poslankam in poslancem. Želi kdo besedo? (Ne.) Nihče.
To se pravi, da je razprava zaključena in prehajamo na glasovanje.
Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: V času, dokler poslanec dr. Robert Golob opravlja funkcijo predsednika Vlade, opravlja funkcijo poslanca Državnega zbora od današnjega dne Bojan Čebela, rojen 28. 3. 1955, stanujoč Zabočevo 11, Borovnica.
Glasujemo. Navzočih je 79 poslank in poslancev, za je glasovalo 79, proti nihče.
(Za je glasovalo 79.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Poslanskega kolega gospoda Bojana Čebelo vabim, da se nam pridruži in zasede svoje poslansko mesto.
Pozdravljeni gospod Čebela, želim vam, da bi v poslanskih klopeh uspešno opravljali delo poslanca.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – LISTA KANDIDATK IN KANDIDATOV ZA MINISTRICE IN MINISTRE VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE.
Na podlagi prvega odstavka 112. člena Ustave Republike Slovenije in prvega odstavka 229. člena Poslovnika Državnega zbora je predsednik Vlade Republike Slovenije dr. Robert Golob predlagal Državnemu zboru imenovanje ministric in ministrov Vlade Republike Slovenije. Listo kandidatk in kandidatov za ministrice in ministre je predsednici Državnega zbora predložil 25. maja 2022.
Predsednik Vlade Državnemu zboru tako predlaga, da imenuje: gospo Sanjo Ajanović Hovnik za ministrico za javno upravo, gospoda Mateja Arčona za ministra brez resorja, pristojnega za področje odnosov med Republiko Slovenijo in avtohtono slovensko narodno skupnostjo v sosednjih državah ter med Republiko Slovenijo in Slovenci po svetu, gospoda Danijela Bešiča Loredana za ministra za zdravje, gospo mag. Tatjano Bobnar za ministrico za notranje zadeve, gospoda Klemna Boštjančiča za ministra za finance, gospoda Uroša Brežana za ministra za okolje in prostor, gospo Tanjo Fajon za ministrico za zunanje zadeve, gospoda Matjaža Hana za ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo, gospoda dr. Aleksandra Jevška za ministra brez resorja, pristojnega za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, gospoda mag. Bojana Kumra za ministra za infrastrukturo, gospoda Luko Mesca za ministra za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, gospoda dr. Igorja Papiča za ministra za izobraževanje, znanost in šport, gospo dr. Emilijo Stojmenovo Duh za ministrico brez resorja, pristojno za digitalno preobrazbo, gospoda Marjana Šarca za ministra za obrambo, gospo Ireno Šinko za ministrico za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, gospo dr. Dominiko Švarc Pipan za ministrico za pravosodje in gospo dr. Asto Vrečko za ministrico za kulturo.
Zdaj dajem besedo predsedniku Vlade dr. Robertu Golobu za dopolnilno obrazložitev predloga imenovanj.
Izvolite.
Robert GolobHvala lepa, gospa predsednica.
Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci! Žal vas ne morem več naslavljati s kolegicami in kolegi, ampak vseeno mi je bila ta izkušnja dragocena. V zadnjem tednu, odkar ste me potrdili za mandatarja, ste se imeli možnost sami s kandidatkami in kandidati za ministre temeljito spoznati, zato ne bom preveč dolg pri obrazložitvi, tudi se ne bom ponavljal na tisti točki, kaj vse je to, kar našo vlado čaka, katere so naše prioritete. Jaz mislim, da je to jasno, kateri so naši dolgoročni cilji in predvsem kaj je naša zaveza ljudem. Tistim, ki so nas volili, in tudi tistim, ki nas mogoče niso še, pa kljub temu bodo deležni rezultatov delovanja naše vlade. Rad bi naredil nekoliko drugače. Dovolil bi si pogledati na sestavo vlade, obrazložiti, zakaj smo sledili enemu konceptu, ki ga jaz imenujem koncept uravnoteženosti, lahko tudi raznolikosti, če hočete. Konceptu, za katerega verjamem, da je edini možen, če želimo dosegati res velike učinke, če želimo res realizirati velike cilje. Vlada, ki je danes pred vami, je vlada dveh svetov. Je vlada na eni strani izkušenih politikov, teh je recimo od 17 danes 8 ali pa 9, odvisno, kako jih gledate. Polovico vlade sestavljajo izkušeni politiki. Zakaj izkušeni politiki? Zato, ker ne želimo, da bo vlada novincev potrebovala 100 dni miru, ker vemo, da ga ne bomo dobili, niti ga nočemo. Niti nismo hoteli miru pred imenovanjem vlade niti ne bomo pričakovali miru po imenovanju vlade. Zakaj ne? Zaradi tega, ker so razmere v svetu zaostrene, in zaradi tega, ker tega miru si ne moremo vzeti – zaradi ljudi, ne zaradi opozicije ali kogarkoli drugega. Ta prva polovica izkušenih politikov so ministrice in ministri, ki so imeli izkušnje ne samo na evropski sceni, kot poslanci, ne samo kot ministri v prejšnjih vladah ali predsedniki vlad, ampak tudi – najbolj banalno – ministri, ki so bili župani. Hočemo imeti v izkušnjah, v politiki raznolikost. V vlado združujemo tudi z vidika izkušenih politikov vse segmente političnega življenja – od lokalne skupnosti pa do mednarodne skupnosti, katere del smo, od skupnosti, v kateri živimo, do skupnosti, v kateri delujemo in uresničujemo svoje strateške interese. To je prva polovica vlade.
Druga polovica vlade so strokovnjaki. Med strokovnjaki je kar nekaj takih, ki so realizirali akademsko kariero; je pa tudi nekaj takih, ki so realizirali področno, na svoji stroki, svoje izkušnje in svoje dosežke. Ravno ta uravnoteženost izkušnje iz politike na eni strani in strokovnost ter tudi zagon teh strokovnjakov na drugi strani so v resnici, če hočete, noviteta. Seveda bi se lahko odločili po zgledu kakšne večje države in bi imenovali izključno kabinet, ki bi bil političen. Lahko bi imeli 9 ministrstev in bi imeli samo politike, ampak jaz v tak koncept ne verjamem, zato ga kot mandatar ne bom predlagal in ga tudi ne predlagam. Verjamem, da moramo združevati oba svetova. Verjamemo, da samo politični svet za tako zahtevna obdobja, v katerih smo danes, ni dovolj. Verjamem, da moramo politični svet nadgraditi s strokovnjaki. In zaradi tega prihajamo z drugim, če hočete, desnim krilom, v katerem so strokovnjaki. Ljudje, ki mogoče nimajo političnih izkušenj, so pa se zato dokazali v svoji stroki. In med njimi so večinoma posamezniki, ki jih družba v stroki ali pa družba na širše tudi prepoznava kot take. Vlada bo uravnotežena tudi ne samo po teh dveh krilih, ampak bo uravnotežena tudi po spolnih kvotah, po razmerju med ženskami in moškimi. Več kot 40 % tudi danes predlaganih ministric je korak v to smer. Ne samo zato, ker je v parlamentu danes to že stanje, še manj zato, ker bi bilo to moderno, ampak zato, ker dejansko verjamemo, da samo z ravnovesjem in uravnoteženostjo lahko dosegamo najboljše rezultate, zaradi tega imamo največ ministric kadarkoli do sedaj. In jaz verjamem, da je tudi to eden ključnih razlogov, zakaj bo ta vlada tudi najbolj uspešna do zdaj. V to sploh ne dvomim.
In ta vlada, kljub vsemu temu, ima 5 doktorjev znanosti, da ne bi kdo začel niti sanjati o tem, da ne vemo, kdo prihaja in zakaj prihaja. In ima, razen dveh primerov, ki sta bila izpostavljena, zelo visoko usposobljene ljudi, tudi na političnem delu. Če kaj, sem zadovoljen, ker ne glede na take ali pa drugačne odzive, pa niti ne mislim na odborih, na odborih je šla stvar zelo lepo in gladko skozi, ampak predvsem pred tem, verjamem, da prihaja vlada, na katero bomo vsi, tudi sam, v kratkem ponosni. Tudi vi. Zato ker prihaja vlada, ki v resnici želi delati za korist vseh državljank in državljanov in za dobro države. Kot rečeno, vi ste se z vsemi kandidati zelo podrobno seznanili. Jaz si bom vseeno danes dovolil, da grem poimensko skozi. Začel bom z izkušenimi politiki.
Začel bom s kandidatko za ministrico za zunanje zadeve in evropske zadeve Tanjo Fajon. Ne zato, ker je vi ne bi poznali, ampak zaradi tega, ker je prav in si vsak bodoči minister in ministrica zasluži, da se ga oziroma jo predstavi tudi tukaj. Če je kaj pri gospe Fajon pomembno, ni to, da je pomembno, da je slučajno tudi predsednica koalicijske stranke. Pomembno je to, da ima zelo bogato kariero v Evropskem parlamentu in mednarodni politiki, ker je to tisto, kar jo v resnici tudi kvalificira, zato da bo lahko tako odgovorno funkcijo ustrezno opravljala. V preteklosti nismo imeli te sreče. In mogoče je to tudi eden od razlogov, zakaj smo bili manj uspešni ali pa zakaj se je moral predsednik Vlade več s tem ukvarjati, pa čeprav ni to njegova osnovna naloga. Jaz verjamem, da bo tokrat tudi na ta račun zunanjepolitična in mednarodna stroka v ustreznih rokah. Gospa Fajon je sicer bila zelo aktivna v Evropskem parlamentu, tudi na področju azilne in migrantske politike, in to je zagotovo eden od izzivov, s katerim se srečujemo tudi danes. Ne po lastni izbiri, ampak ukrajinska kriza se žal ne končuje in begunski val iz Ukrajine se je v resnici komaj začel. In ne, žal se z njim ne soočamo na ustrezen način. Tudi mi v Sloveniji.
Drugi kandidat za ministra za delo, družino in socialne zadeve – gospod Luka Mesec. Tudi on je izkušen politik, pa ne samo zato, ker je še vedno koordinator Levice, ampak predvsem zaradi tega, ker je še preden je postal poslanec, in poslanec je že, v tem primeru dva mandata, tretji mandat; ampak že pred tem bil zelo aktiven tako na področju socialnih pravic, na področju borbe za socialno pravično državo in borbe proti prekarnosti. V zadnjem času se ga mogoče bolj vidi samo skozi stanovanjsko politiko, ker je na tem področju tudi osebno aktiven. Malo se moramo hecati, da ne bo preveč zares. Ampak ne, pomembno je, da sta prekarnost in socialno pravična država njegova agenda, odkar se ukvarja s politiko. In zaradi tega je za to funkcijo, za katero danes kandidira, nedvomno zelo poklican, ker je to njegovo poslanstvo.
Kandidat za ministra za obrambo gospod Marjan Šarec. Bil je predsednik Vlade. Res je bil predsednik Vlade za krajše obdobje, ampak kljub temu se je uspel zelo jasno profilirati, spoznal je sistem. Na nek način je poklican za to, da lahko soustvarja in soodloča o vprašanjih nacionalne varnosti, tudi zaradi funkcij, ki jih je opravljal v preteklosti. Še bolj pomembno, vsaj meni pomembno, je njegovo delovanje, preden je vstopil v politiko, to je županovanje v Kamniku in predvsem prostovoljsko delovanje v gasilski dejavnosti. Eden od kriterijev, za katere verjamem, da jih bo s pridom uporabil za to, ko bo moral iskati, moral iskati sobivanje med vojaško in civilno sfero znotraj varnostnega proračuna. Sam res verjamem, da sta reševanje in civilna zaščita lahko pomemben del varnostne politike in da sta danes premalo izpostavljena s tega vidika; in da je gospod Šarec ravno tukaj ustrezna oseba za ta sektor.
Dr. Dominika Švarc Pipan, kandidatka za ministrico za pravosodje. Mislim, da ne samo zato, ker ima zelo jasna in močna in odločna stališča o marsičem, kar zagotovo potrebujemo, da se bo tudi pravosodje nalezlo jasnih in močnih in odločnih stališč, ampak tudi zaradi tega, ker je zgradila zelo prepoznavno mednarodno kariero na tem področju. Uveljavila se ni samo v Sloveniji, uveljavila se je tudi v mednarodnih vodah. In lahko smo samo veseli, da se je odločila, da se pridruži vladi in nam pomaga, da pravni državi damo ponovno zalet in veljavo. In verjamem, da je kot oseba zelo ustrezna ravno za tako funkcijo, tudi zaradi karakterja.
Gospod Matjaž Han, kandidat za ministra za gospodarstvo in tehnologijo. Gospoda Matjaža Hana seveda v parlamentu vsi odlično poznate. Nenazadnje je bil izvoljen za poslanca že šestkrat. Tako da mu političnih izkušenj, ne vem, mogoče še kdo na desni, ampak jaz bom kar izbral njega, da mu jih nihče ne more oporekati. Še bolj pomembno, prihaja iz podjetniških vod. On je po naravi in po duši še vedno podjetnik. In imeti podjetnika, ki ima tako bogato politično kariero za sabo, na ministrstvu za gospodarstvo je zame v tem trenutku edina možna izbira. Pa še župan je bil. Tako da združuje v sebi marsikaj. In ljudje, ki so univerzalisti, so v tej vladi toliko bolj dobrodošli, ker vem, da bomo imeli izzive, ki bojo horizontalni, in se bomo morali o njih dosti pogovarjati, ne glede na ministrsko razdelitev.
Gospod Matej Arčon, kandidat za ministra za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu. Gospod Matej Arčon je tudi moj prijatelj, ne bom tega skrival prav kaj dosti, ampak to ni njegova glavna kvalifikacija. Gospod Matej Arčon je v svoji bogati politični karieri, dvakrat je bil župan Nove Gorice, bolj pomembno je, da je bil ves čas – tudi zaradi tega, ker živimo ob meji – izjemno aktiven v čezmejnem delovanju na relaciji Nova Gorica in Gorica. V tem času je bil eden od soakterjev in tvorcev tudi evropsko izjemno prepoznavnega projekta, pa ne mislim samo na Evropsko prestolnico kulture, ampak predvsem na EZTS GO. To je tudi v evropskem prostoru eden redkih projektov, kjer je dokazano, da lahko dva naroda čez mejo živita dejansko v sožitju kot eno. To je eden redkih projektov, kjer smo lahko izbrisali mejo iz svojih glav. In znotraj tega projekta ni meje med Italijo in Slovenijo, ampak smo vsi prebivalci tega območja eno, vsi pripadamo istemu teritoriju. In to zavedanje, če hočete simbolno, o Evropi brez meja je tista stvar, za katero verjamem, da jo bomo marsikdo od nas, predvsem pa tudi Matej Arčon, prinesli tudi v delovanje te vlade in jo tudi dvignili na evropski nivo. Ja, res je pa, da je bil tudi pobudnik Evropske prestolnice kulture, ki je spet ne projekt enega mesta ali ene države, ampak projekt dveh mest v dveh državah, ki sta se na ta projekt prijavili in tudi zmagali enovito, ne glede na razlike v jeziku, v kulturi ali pa predvsem administrativne, ker so vse ostale razlike bile vmes že izbrisane.
Dr. Aleksander Jevšek, kandidat za ministra za razvoj in evropsko kohezijsko politiko. Tudi gospod Jevšek je eden od ljudi, ki ima sicer doktorat znanosti, bil je zelo aktiven v policiji, se pravi v javnem sektorju, kasneje se je pa aktiviral v političnem prostoru in ima v političnem življenju zelo bogate izkušnje. Najbolj znan je po tem, da je dva mandata župan Murske Sobote, enak pomembno je, da je tudi hkrati vodja, da je predsedoval Skupnosti občin Slovenije, kar pomeni, da ima izjemen vpogled v regionalno politiko v Sloveniji. Predvsem pa ima izjemen vpogled v to, kaj vse še moramo narediti, česar nismo naredili v tridesetih letih, da bomo v Sloveniji končno vpeljali regionalizacijo; in to tako, ki ne bo izhajala iz iskanja lukenj v evropskih pravilih, ampak bo izhajala iz potreb ljudi, ki živijo v Sloveniji. Verjamem, da je s tega vidika regionalna politika in tudi kohezijska v njegovih dobrih rokah in da bo s tega naslova lahko dosti dal tej vladi.
Kandidat za ministra za okolje in prostor, še en župan, v tem primeru župan Občine Tolmin s, moram prav izračunati, 16-letnimi izkušnjami, gospod Uroš Brežan. Tudi to, da se župani končno spet odločajo, da se vračajo v zakonodajno in v izvršno oblast, se mi zdi zelo pomemben korak naprej, nenazadnje so župani tisti, ki čutijo posledice dejanj iz parlamenta in Vlade v svojem vsakodnevnem življenju, ker morajo te posledice obrazlagati ljudem. In ravno s tega vidika sem zelo zadovoljen, da se je gospod Brežan odločil, da sprejeme ta v resnici nehvaležen izziv – biti minister za okolje in prostor – in na ta način naslovi vse te dileme, s katerimi se je soočal v dolgi županski karieri.
Kandidat za ministra za infrastrukturo mag. Bojan Kumer. Mag. Kumer je pa že, lahko ga damo med bogate izkušnje, ampak je že napol dvoživka. Zakaj? Pa v pozitivnem smislu. Mag. Kumer ves čas niha med gospodarstvom na eni strani, začel je svojo kariero v gospodarstvu, in izvršno oblastjo na drugi strani. Ima zelo prefinjen občutek za zakonodajo in dejansko ima področno zakonodajo v malem prstu in tudi zelo lepo obvladuje usklajevanje katerihkoli zakonov, ne glede na to, koliko so težki, med vsemi vejami oblasti. Po drugi strani je pa s svojim delovanjem v gospodarstvu razvil tudi občutek, ker je delal v prodaji, za stranke in razume, da so stranke kralji. In enako razume, da v politiki so kralji v resnici ljudje in ne politiki. In ravno ta dvojnost je tista, zaradi katere vem, da bo znal nasloviti enega najhujših izzivov, ki ga imamo pred seboj, in to je zeleni preboj. Zeleni preboj bo potreboval vse znanje in predvsem vse sposobnosti, ki jih bomo v celi vladi imeli, če bomo hoteli s tem iti naprej zares učinkovito. To so bili politiki, izkušeni politiki, ljudje, ki so že imeli tako ali drugačno delovanje v vseh vejah oblasti, od lokalne do parlamentarne oziroma izvršne oblasti.
Če smem preiti na strokovnjake, bom namenoma začel pri mag. Tatjani Bobnar, to je kandidatka za ministrico za notranje zadeve. Gospa Bobnar je zagotovo ena od najboljših poznavalk, če ne najboljša poznavalka policijskega ustroja, ustroja policije in predvsem tega, česa policija ne bi smela početi. Verjamem, da bo v vlogi ministrice znala vse, tako pretekle kot tudi bodoče izzive, kateregakoli, pretekle izzive, mogoče tudi kakšnega lastnega, ustrezno nasloviti skozi spremembo in pripravo zakonodaje, regulative in tudi operativnih navodil ter tudi organizacijskega ustroja. Jaz verjamem, da je ravno ta podsistem ključen z vidika depolitizacije, in njena osnovna naloga je depolitizacija policije. Tega sploh ne skrivamo. Tako kot bo naloga Državnega zbora – naloga, pričakovanje – depolitizacija medijev, bo naloga Ministrstva za notranje zadeve depolitizacija policije. In to taka depolitizacija, da tudi ko bo tukaj stal nekdo drug, poti nazaj ne bo več, da se sedanja politizacija nikoli več ne ponovi. To je njena naloga. In to je tudi moja zveza, da bo imela mojo popolno podporo, da se bo to zgodilo.
Dr. Asta Vrečko, kandidatka za ministrico za kulturo. Docentka na Filozofski fakulteti. Izjemna poznavalka kulture v njeni najširši obliki. Zelo aktivna tako kot predavateljica kot tudi raziskovalka, hkrati pa aktivna tudi pri sodelovanju z nevladnimi organizacijami, s civilno družbo. In ravno na tem področju, verjamem, da bo njen doprinos izjemno pomemben, ker bo znala prisluhniti tistemu delu civilne družbe, ki si želi v resnici samo ustvarjalne svobode. Ne anarhije, ampak ustvarjalne svobode. In ravno zato mi je tako všeč, da imamo končno na položaju ministrice za kulturo nekoga, ki razume tudi ta del kulture, ne samo inštitucionalno kulturo, ampak oba dela, oba pola – in inštitucionalni in civilni.
Gospa Sanja Ajanović Hovnik, kandidatka za ministrico za javno upravo. Gospa Ajanović je v resnici večino svojega življenja preživela znotraj javne uprave, vendar se je ves čas profilirala kot strokovnjakinja. Delovala je na strokovnih funkcijah, na različnih vladnih službah, od kohezijske politike do pogajanj z Evropsko komisijo pri porabi evropskih sredstev. Predvsem pa, in tukaj je njen največji doprinos, poleg poznavanja javne uprave kot take od znotraj, je delovala pri pripravi Strategije razvoja Slovenije. In kot taka je bila tudi vodja našega programskega sveta. Celoten program Gibanja Svoboda – in tudi v koalicijskih pogajanjih – je šel skozi njene roke. Ona je naš, če hočete, programski motor, kar se tega tiče. Ker ima izjemno poznavanje javne uprave, verjamem, da bo tudi zelo dober sogovornik za socialni dialog znotraj javne uprave.
Gospod Klemen Boštjančič, kandidat za ministra za finance. Gospod Boštjančič je celo svoje življenje deloval v podjetniških vodah. Bil je in podjetnik in menedžer, se pravi upravljavec, bil je krizni menedžer in bil je konzultant. V tem času je spoznal vse plati gospodarstva, spoznal je, kako je, ko prideš v podjetje in gre podjetju dobro, in kako enostavna je takrat naloga direktorja. In spoznal je podjetja, ki jim ni šlo tako dobro in kjer se je moral soočiti z ne tako prijetnimi situacijami. Tisto, kar od njega pričakujemo in česar se najbolj nadejamo, je to, da ker pozna realni svet in pozna realno gospodarstvo, bomo lahko naredili pomembne korake naprej pri združevanju javnih sredstev z zasebnimi investitorji. Pa ne bom govoril o nobenih floskulah, govoril bom o tem, da lahko potegnemo skupaj poslovne modele uspešnega sobivanja javnih financ z zasebnimi financami. Je sicer tudi dober poznavalec davčnega področja in bančnega področja. In sestavil si je ekipo, ki bo v teh časih na nekoliko drugačen način, tudi skozi optimizem, skušala dodatno obogatiti javne finance. Ne skozi nove davke, kar se mu pripisuje, ampak kako najti način, da se davčni prilivi povečajo brez uvajanja novih obremenitev.
Gospa Irena Šinko, kandidatka za ministrico za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Gospa Šinko je začela kot kmetijska inšpektorica. Mogoče je bila bolj znana v nekem trenutku, ker je bila dva mandata direktorica Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije, kar pomeni, da celoten ustroj kmetijstva zelo dobro pozna. Hkrati je predavateljica in v tem trenutku vodja oddelka na Upravni enoti v Murski Soboti, kar je zelo pomembno, ker imamo s tem dva ministra iz Pomurja, dva ministra iz naše žitnice, ker je ravno prehransko področje tisto, ki ga bomo morali posebej nasloviti. In zato so predstavniki Pomurja v tem trenutku toliko bolj dragoceni znotraj vlade.
Dr. Igor Papič, kandidat za ministra za izobraževanje, znanost in šport. Dr. Papič je moj dolgoletni kolega s fakultete. Skupaj sva bila asistenta, potem se nisva videla 30 let in zdaj se najine poti spet sekajo. Vmes je naredil izjemno kariero, bil je tako dekan Fakultete za elektrotehniko kot tudi rektor Univerze v Ljubljani. Bil je tudi izjemno mednarodno priznan in če kje, se to vidi po tem, da je bil že pred devetimi leti pobudnik tako imenovanih pametnih omrežij. To je pa tisto, o čemer zdaj vsi govorimo, cel svet, da bomo potrebovali, če bomo želeli obnovljive vire vključiti v preobrazbo energetskega sistema. Ampak on je bil pobudnik teh iniciativ v Sloveniji desetletje nazaj. Kar pomeni, da ni samo klasičen strokovnjak, univerzitetni učitelj, ampak je tudi vizionar. Vizionar na področju tehnologij in inovacij, kar pomeni, da resno računam, da bo dal pomemben zagon pri prenosu znanj iz znanosti in univerzitetnega sveta v realno življenje, ker mu je to pisano na kožo.
Dr. Emilija Stojmenova Duh, kandidatka za ministrico za digitalno preobrazbo. Slučajno prihaja tudi ona s Fakultete za elektrotehniko, ampak nič se bati, doba, ki je pred nami, je doba elektrifikacije. In digitalizacija je zagotovo danes nekaj, pred čemer ne smemo zbežati, ampak se moramo kvečjemu popolnoma vanjo potopiti. Dr. Stojmenova, bom izpostavil še eno zadevo pri njej. Dr. Stojmenova ni bila rojena v Sloveniji in to, da lahko nekdo, ki se priseli v Slovenijo, tukaj pri nas študira, potem postane minister, je zame zelo pomembno sporočilo vsem tistim možganom, kot jih naslavljamo, ne osebam, ne vem, zakaj jim pravimo možgani, jaz bom pa rekel vsem mladim osebam, ki jim pravimo – pridite in najdite si, ustvarite si dom v Sloveniji in boste pri nas dobrodošli. Nobena vrata vam niso zaprta. In ona pooseblja točno to. Ne samo da je naredila uspešno kariero na univerzi, v mednarodnem okolju, v gospodarstvu, naredila je celo preskok v politično življenje. In jaz verjamem, da bo ena tudi bolj prepoznavnih članic Vlade ravno zaradi tega, ker naslavlja vprašanja prihodnosti, ki se nas tičejo vseh.
In čisto za konec, zadnji strokovnjak, mogoče kandidat, o katerem se je največ pisalo v preteklosti, pa zdaj nekako skorajda ne več toliko, to je pa kandidat za ministra za zdravje gospod Danijel Bešič Loredan. Izvrsten kirurg, še danes, pa neizmerno malo spi, ne vem, kako zdrži, ampak pravi, da ima interni motor. Še danes operira, ampak ne samo da je izvrstni kirurg, je tudi izjemen človek in je eden redkih v zdravstvu, ki so si upali že pred leti povedati bobu bob. Povedati, da sistem ne deluje, da imamo sicer bogat sistem, z dolgo tradicijo, ampak ne deluje. In to, da se je odločil, da bo ta sistem skupaj s svojimi somišljeniki, za katere zdaj že veste, da jih ni malo, da bo ta sistem začel spreminjati od znotraj, če bo imel podporo, in podporo ima, se mi zdi neizmerno pomembno. Mi lahko sistem zdravstva spremenimo izključno, če bodo ljudje, ki so tam zaposleni, na to pristali in pri tem sodelovali. Nihče zunanji tega ne more narediti. In gospodu Danijelu Bešiču je uspelo ravno to. V zadnjem mesecu, odkar je znano, da bo zagrabil to področje, je uspel znotraj sistema najti ekipo somišljenikov, ki mu bo pomagala pri tem, da se te najbolj zahtevne naloge lotimo. Za to sem mu tudi hvaležen.
In s tem sem prišel do konca. Mogoče sem bil malo daljši na točki osebnih vpogledov v kandidate, zdelo se mi je pa pomembno, da podam tudi svojo osebno noto in, še enkrat, da se zahvalim na eni strani vsem vam, ker ste bili plodni, delovni, učinkoviti v zadnjem tednu, tudi v dialogu s kandidati, tudi za podporo, ki ste jo kandidatom izrekali, tudi če ni bila glasovalna, je bila pa samo ustna, ampak nič zato. Jaz sem zadovoljen, da imamo tako dobro ekipo, in se res veselim bodočih tednov, mesecev, let in mandatov, za katere vem, da bo ta ekipa tudi dosegla rezultate.
Hvala.
Hvala lepa, predsednik Vlade dr. Robert Golob.
V skladu s 230. členom Poslovnika Državnega zbora so se kandidatke in kandidati predstavili pristojnim delovnim telesom ter odgovarjali na vprašanja članic in članov odborov ter komisije. Poročila pristojnih delovnih teles oziroma mnenja o predstavitvah predlaganih kandidatk in kandidatov ste prejeli.
Prehajamo na predstavitve poročil.
Poročilo Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo o predstavitvi kandidatke za ministrico za javno upravo bo predstavil podpredsednik gospod Teodor Uranič.
Prosim.
Hvala za besedo, spoštovana predsednica. Spoštovani vsi prisotni!
Kandidatka za ministrico za javno upravo Sanja Ajanović Hovnik se je v skladu s 112. členom Ustave Republike Slovenije ter prvim in drugim odstavkom 230. člena Poslovnika Državnega zbora 30. 5. 2022 predstavila Odboru za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo kot pristojnemu delovnemu telesu na področju javne uprave ter odgovarjala na vprašanja članic in članov odbora.
Kandidatka za ministrico je uvodoma predstavila svojo dosedanjo karierno pot, pri čemer je izpostavila delo v Državnem zboru, pri Zagovorniku načela enakosti, Službi Vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko ter Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja. Opredelila je svoj pogled na javni sektor, ki po njenem mnenju predstavlja sektor, ki ustvarja vrednost za vse, ter sektor, s katerim so zadovoljni tako uporabniki kot zaposleni. Naslovila in ovrgla je nekatere teze, ki se pogosto pojavljajo v povezavi z javnim sektorjem, predvsem glede nepotrebnosti, trošenja in velikosti javnega sektorja. Pri tem je poudarila, da ima javni sektor svoje poslanstvo predvsem pri zaščiti javnega interesa in javnega dobrega ter da je velikost javnega sektorja sorazmerna razvitosti posamezne države. V nadaljevanju je predstavila ključne točke in zamisli glede posameznih pristojnosti Ministrstva za javno upravo. Izpostavila je problem zmanjšanega zaupanja slovenskih državljank in državljanov v javne institucije ter umestila Slovenijo v evropski okvir v luči nekaterih po njenem mnenju ključnih kazalcev.
Kandidatka za ministrico je v svoji predstavitvi pojasnila, da namerava vzpostaviti sistem, ki bo omogočal sprejetje kakovostne zakonodaje oziroma predpisov. Pri tem bi Ministrstvo za javno upravo igralo ključno vlogo glede optimizacije in posodobitve strateškega in razvojnega načrtovanja ter oblikovanja usklajenega sistema načrtovanja politik. Izpostavila je, da je ob izboljšanju kvalitete predpisov treba nameniti posebno pozornost tudi kontroli kakovosti implementacije predpisov ter opraviti predhodno oceno učinkov posameznega predpisa. Poudarila je, da bo pristopila k redefiniciji nalog upravnih enot, ki bodo sledile splošnim prioritetam, torej digitalizaciji, zelenemu prehodu in družbeni odgovornosti, hkrati pa bo potrebna tudi reorganizacija upravnih enot ter ustrezno usposabljanje zaposlenih na upravnih enotah. Ta usposabljanja bi sledila načrtu sistemskih usposabljanj. Odločno bi pristopila tudi k digitalizaciji upravnih storitev občin ter prenovi obrazcev, pri čemer bo ključ usmeritve predvsem vidik uporabnikov. Navedla je prenovo oziroma modernizacijo Zakona o splošnem upravnem postopku ter spremembe Zakona o inšpekcijskem nadzoru, pripravo nove strategije ravnanja s stvarnim premoženjem države ter prevzemanje dobrih evropskih praks in sistemskih rešitev na področju javnega naročanja.
Navedla je, da bo pri reševanju izzivov glede nevladnega sektorja in področja prostovoljstva treba dosledno zagotavljati svobodo združevanja in delovanja nevladnih organizacij ter glede na sovpadajoče cilje države krepiti sodelovanje z nevladnimi organizacijami. Predstavila je tudi pretekli razvoj enotnega plačnega sistema ter napovedala njegovo prenovo ob upoštevanju specifik vseh skupin zaposlenih. Reforma bo odpravila anomalije trenutnega sistema ter spodbujala motivirano in odgovorno delo ter omogočala karierni razvoj uslužbencev.
Kandidatka za ministrico je odgovorila na izražena mnenja in zastavljena vprašanja z delovnega področja ministrstva ter dodatno obrazložila nekatere predvidene ukrepe za dosego v predstavitvi zastavljenih ciljev.
Po končani predstavitvi je odbor z 9 glasovi za in 5 glasovi proti sprejel naslednje mnenje, da je bila predstavitev Sanje Ajanović Hovnik kot kandidatke za ministrico za javno upravo ustrezna.
Hvala.
Hvala lepa, gospod Teodor Uranič.
Poročili Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo o predstavitvah kandidatke za ministrico za notranje zadeve in kandidatke za ministrico brez resorja, pristojno za digitalno preobrazbo, bo predstavila predsednica gospa Tereza Novak.
Izvolite.
Hvala lepa.
Spoštovani kolegice in kolegi, najprej bom predstavila poročilo o predstavitvi dr. Emilije Stojmenove Duh kot kandidatke za ministrico brez resorja, pristojno za digitalno preobrazbo.
Kandidatka za ministrico je v uvodni predstavitvi najprej podrobno predstavila svojo zanimivo življenjsko, izobraževalno, poklicno in akademsko pot – od otroških let, ki jih je preživela v Severni Makedoniji, do izvolitve v naziv izredna profesorica na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani v letošnjem letu. V nadaljevanju je poudarila, da mora biti digitalna preobrazba usmerjena k človeku, digitalne tehnologije in digitalizacija pa samo sredstvo. Končni cilj mora biti dvig učinkovitosti, odločanje na podlagi podatkov, bolj kakovostno življenje in delo ter trajnostni razvoj naše družbe. Čeprav še ni bila nosilka političnih funkcij, izkušnje s kreiranjem politik, in sicer predvsem pri sodelovanju z Evropsko komisijo, v različnih delovnih skupinah že ima.
Kandidatka je tudi ocenila, kaj je bilo narejeno do sedaj in kakšni so po njenem mnenju ključni izzivi. Poudarila je, da s svojo ekipo ne želi rušiti tistega, kar je bilo do sedaj narejeno dobro, bodo pa skrbno pregledali vse ukrepe Strateškega sveta za digitalizacijo in sprejete strategije, kot so na primer Nacionalni program spodbujanja razvoja in uporabe umetne inteligence v Republiki Sloveniji do leta 2025, Strategija digitalne transformacije gospodarstva in tako naprej. Poudarila je tudi, da bodo izhajali iz vizije Evropske unije, katere vodilo predstavlja digitalni kompas do leta 2030, s katerim se bodo digitalne ambicije Evropske unije do leta 2030 prelile v konkretne ukrepe. Velik poudarek v času njenega ministrovanja bo na zdravstvenem sistemu, kjer je cilj elektronska debirokratizacija in digitalizacija zdravstvenih storitev. Z uvedbo digitalnih orodij bodo posodobili obstoječe sisteme, jih naredili bolj uporabne ter jih integrirali v nov enovit sistem na vseh ravneh zdravstvenega sistema. Kot ministrica bo delovala tako, po njenih besedah, kot mora delovati digitalizacija – bo dostopna, odprta, zanesljiva, učinkovita in do sočloveka prijazna.
Kandidatka za ministrico je odgovorila tudi na vsa zastavljena vprašanja in Odbor za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo je sprejel mnenje, da je bila njena predstavitev ustrezna.
Nadaljujem še s kratkim poročilom o predstavitvi mag. Tatjane Bobnar kot kandidatke za ministrico za notranje zadeve. Kandidatka je v uvodni predstavitvi obsežno predstavila svoj program dela, vizijo in dosedanjo bogato poklicno pot v policiji. Med drugimi je izpostavila rezultate dela v času njenega delovanja na policiji ter povedla, da je vidno zavzeto delovala na odprtosti in učinkovitosti dela ter na krepitvi zaupanja v strokovnost in neodvisnost policije. Kot razloge za odločitev za kandidaturo je navedla tudi dogodke iz zadnjih dveh let, ki so negativno vplivali na ugled in zaupanje javnosti v policijo, ter neupoštevanje stroke na Ministrstvu za notranje zadeve. Ministrsko funkcijo bo opravljala kot strokovnjakinja in bo pozivala k aktivnemu spoštovanju človekovega dostojanstva in človekovih pravic. Dotaknila se je še neupoštevanja načela sorazmernosti, nepravilnega delovanja policije, nezakonitih odlokov ter omenila, da mora biti cilj v zagotavljanju varnosti ob sorazmernem izvajanju ukrepov. Izrazila je pohvalo policistom na terenu za pogumno in dobro delo ter poudarila, da je namen policije, da pomaga ljudem v težavah; kot bistveno je opredelila naložbo v ljudi in prisotnost strokovnjakov na ministrstvu.
Poudarila je, da je treba služiti ljudem in vladavini prava, da nobena oblast ni nad pravom, da trdno zaupanje ljudi daje državi legitimnost ter da je prava moč v razumevanju ljudi. Za povrnitev ugleda ministrstvu je po njenem mnenju treba opraviti samorefleksijo. Oceniti je treba pretekla dejanja, zagotoviti depolitizacijo ter zagotoviti večjo samostojnost in neodvisnost policije kot organa v sestavi ministrstva. Izpostavila je, da politika ne sme voditi policije, zato je poudarila pomembnost osebe, ki vodi policijo, in dejala, da je treba področje imenovanja in razrešitve generalnega direktorja policije ustrezno zakonsko urediti, da bi zagotovili večjo neodvisnost in strokovnost položaja. Naslovila je tudi področje gospodarskega kriminala in menila, da mora glavno vlogo imeti finančna preiskava, ter dejala, da se kriminal ne sme splačati. Posebno pozornost je namenila področju kaznivih dejanj v družini. Med drugim se je dotaknila tudi femicidov, izpostavila pomen preventive in prijav ter multidisciplinarnega pristopa, pomena prepovedi približevanja ter sistemskega dela od same prijave dalje.
Prizadevala si bo za izboljšanje položaja policistov in za gradnjo zaupanja do policistov. Podprla je delovanje sindikatov v policiji ter dejala, da je dialog nujen za razvoj organizacije. Glede področja migracij se je med drugim opredelila do postavitve ograj, zavezanosti države do različnih podpisanih in sprejetih konvencij. Predstavila je ugotovitve Varuha človekovih pravic in sodbo Vrhovnega sodišča Republike Slovenije na tem področju. Pozornost je po njenem mnenju treba nameniti tudi lokalnemu prebivalstvu na območju migracijskih poti. Dotaknila se je vloge policije pri nadzoru državne meje, načela nevračanja, potrebe po več prevajalcih, zagotavljanja človekovih pravic, sodelovanja z drugimi organi. Predvsem pa se je zavezala k upoštevanju zaveze iz koalicijske pogodbe in striktnemu spoštovanju človekovih pravic. V nadaljevanju je odgovarjala na vprašanja glede ukrepov za zaščito človekovih pravic, nedavnih sprememb višine kazni za prekrške v prometu, predvidene kadrovske politike v policiji in na ministrstvu.
Ob koncu razprave je odbor sprejel mnenje, da je bila predstavitev mag. Tatjane Bobnar kot kandidatke za ministrico za notranje zadeve ustrezna.
Hvala lepa, gospa Tereza Novak.
Poročilo Komisije za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu o predstavitvi kandidata za ministra brez resorja, pristojnega za področje odnosov med Republiko Slovenijo in avtohtono slovensko narodno skupnostjo v sosednjih državah ter med Republiko Slovenijo in Slovenci po svetu, bo predstavila podpredsednica gospa Katarina Štravs.
Izvolite.
Spoštovani! Hvala lepa za besedo.
Matej Arčon se je v skladu s 112. členom Ustave Republike Slovenije ter prvim in drugim odstavkom 230. člena Poslovnika Državnega zbora na 1. nujni seji 28. 5. 2022 predstavil Komisiji za odnose s Slovenci v zamejstvu in po svetu ter odgovarjal na vprašanja članic in članov.
V uvodni predstavitvi je kandidat za ministra izpostavil, da prihaja iz Nove Gorice, iz obmejnega območja z Italijo, zato je pomen tega področja globoko ukoreninjen v njegovo razumevanje sveta. Tudi kot podžupan ter župan Nove Gorice se je skozi različne projekte vseskozi povezoval s Slovenci v zamejstvu. Ob tem je omenil uspešno delovanje Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje, v okviru katerega so se – z željo po poenotenju obmejnega območja – povezale tri občine: Gorica, Nova Gorica in Šempeter - Vrtojba. Prepričan je, da je tovrstno čezmejno sodelovanje mogoče realizirati tudi na drugih obmejnih področjih.
V nadaljevanju je izpostavil izzive, s katerimi se sooča slovenska skupnost zunaj meja Republike Slovenije. Omenil je ohranitev in krepitev uporabe slovenskega jezika, politično zastopanost avtohtone slovenske narodne skupnosti v Italijanski republiki ter izseljevanje mladine z zamejskega prostora. Izrazil je potrebo po spremembi Zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja ter opozoril na pomen digitalizacije povezovanja matične domovine s Slovenci po svetu. Izrazil je zadovoljstvo nad znatnim povečanjem proračunskih sredstev, namenjenih Uradu kot tudi nad delom odhajajoče ministrice. Prepričan je, da je rezultate mogoče dosegati le skozi sodelovanje in dialog ter da sta percepcija in perspektiva za vodenje resorja ključni. Čeprav gre morda za manjši resor, kot je dejal kandidat za ministra, pa je ta resor nedvomno središče državnosti. Slovenci zunaj meja Republike Slovenije so namreč pomemben in neločljiv del narodnega telesa.
Članice in člani komisije so v razpravi kandidatu za ministra postavili vprašanja, ki so se nanašala predvsem na: konkretne projekte, tudi v okviru evropskega čezmejnega povezovanja, ki bi prispevali k zajezitvi odseljevanja mladih iz slovenskega zamejstva ter spodbujali njihovo vračanje v matično domovino; ukrepe za ohranitev slovenskega jezika med Slovenci po svetu; sodelovanje s slovenskimi znanstveniki in raziskovalci, živečimi v tujini; neposredno zastopanost Slovencev zunaj meja Republike Slovenije v Državnem zboru; poenostavitev postopka pridobivanja državljanstva za potomce Slovencev zunaj meja Republike Slovenije; na spremembe Zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja; na zastopanost mladih v vladnih svetih za Slovence zunaj meja Republike Slovenije; pomen vloge Katoliške cerkve pri povezovanju Slovencev po svetu kot tudi na repatriacijo Slovencev v domovini.
Kandidat za ministra je odgovoril na izražena mnenja in zastavljena vprašanja članic in članov komisije ter poudaril zlasti sledeče. Konkretni projekti čezmejnega sodelovanja bodo zasnovani na osnovi danih možnosti in izraženih interesov ter ciljno usmerjeni k naslavljanju omenjenih izzivov, s katerimi se srečujejo Slovenci zunaj meja Republike Slovenije. Na podlagi izkušenj iz prakse ter s povezovanjem različnih udeležencev bodo pripravljene tudi spremembe Zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja, po zaznani potrebi tudi na področju repatriacije. Dejal je še, da se mora Republika Slovenija na vseh ravneh zavzemati za zagotovitev politične zastopanosti v italijanskem parlamentu. Ob koncu je ponovno poudaril pomen sodelovanja in vključevanja različnih deležnikov, ki ju bo spodbujal pri svojem delovanju.
Po končani predstavitvi predlaganega kandidata je Komisija sprejela naslednje mnenje: Predstavitev Mateja Arčona kot kandidata za ministra brez resorja, pristojnega za področje odnosov med Republiko Slovenijo in avtohtono slovensko narodno skupnostjo v sosednjih državah ter med Republiko Slovenijo in Slovenci po svetu, je bila ustrezna.
Hvala lepa.
Hvala, gospa Katarina Štravs.
Poročilo Odbora za zdravstvo o predstavitvi kandidata za ministra za zdravje bo predstavila predsednica gospa mag. Tamara Kozlovič.
Izvolite.
Spoštovana predsednica, poslanke in poslanci.
Danijel Bešič Loredan, kandidat za ministra za zdravje, se je predstavil Odboru za zdravstvo 31. maja 2022 in odgovarjal na vprašanja njegovih članic in članov.
V uvodni predstavitvi je predlagani kandidat predstavil svojo izobraževalno in poklicno pot, ki ga je vodila po številnih zdravstvenih ustanovah doma in v tujini, predstavil je tudi svojo ožjo ekipo, s katero želi v prihodnje reševati številne izzive, ki smo jim danes priča v zdravstvu. Med prioritetami, ki se mu bodo posvetili na Ministrstvu za zdravje, je kandidat za ministra izpostavil pripravo tako imenovane covid strategije, ki bo pripravljena do sredine septembra. Meni namreč, da je treba sprejeti ukrepe, ki bodo tudi ob potencialnem novem valu okužb zagotavljali nemoteno delovanje zdravstva in javnega življenja. Med prioritetno področje nove ministrske ekipe sodi tudi področje primarnega zdravstva. Kot je kandidat dejal, je treba na podlagi različnih analiz nasloviti predvsem problematiko pomanjkanja družinskih zdravnikov, zaradi katere so številni državljani ostali brez osebnega zdravnika.
V svoji predstavitvi se je kandidat za ministra dotaknil tudi izzivov na področju skrajševanja čakalnih vrst, na področju dolgotrajne oskrbe, zdravstvene nege, kakovosti v zdravstvu, profesionalizacije svetov javnih zavodov, digitalizacije, informatizacije in še bi lahko naštevala. Kandidat za ministra je poudaril, da bo v prvih dvanajstih do največ osemnajstih mesecih ministrska ekipa svoje delovanje usmerila na umiritev razmer v zdravstvu s tako imenovanim interventnim zakonom, nato pa bo na podlagi rezultatov in analize stanja začela s pripravo nujno potrebnega novega sistemskega zakona na področju zdravstva, kasnejšo reformo zdravstvenega sistema.
V razpravi so članice in člani odbora ministru postavili vrsto konkretnih in vsebinskih vprašanj, ki so se nanašala na vsa aktualna področja, ki pestijo zdravstveni sistem. Predlagani kandidat je na vsa postavljena vprašanja podal vsebinsko zelo izčrpne in konkretne odgovore ter pri tem članice in člane odbora seznanil s svojimi stališči, pogledi, mnenji ter tudi s predlogi za ukrepanje na posameznih področjih delovanja v okviru ministrstva in tudi širše. Kandidat za ministra je poudaril, in tukaj citiram: »V zdravstvu ni črnih, ni rdečih, ni političnih rešitev, so samo dobre ali slabe rešitve. In te rešitve neposredno vplivajo na zdravje pacientov, ljudi in nas vseh. To je naše vodilo, ki se ga bomo držali, zdravstvo bomo vrnili stroki in stroko bomo implementirali v menedžment zdravstvenega sistema.«
Po končani predstavitvi predlaganega kandidata je odbor z 10 glasovi za in 4 glasovi proti sprejel mnenje, da je bila predstavitev Danijela Bešiča Loredana kot kandidata za ministra za zdravje ustrezna.