Spoštovane kolegice in kolegi! Pričenjam s to 14. sejo kolegija in vse prisotne lepo pozdravljam.
Za začetek pa predlagam minuto zbranosti za žrtve rudarske nesreče. /Minuta molka./ Hvala.
Obveščam vas, da ste bili v sredo ter včeraj z dopisom obveščeni o širitvi dnevnega reda seje z novima točkama, in sicer točko 1a Dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora in točko 2a Soglasje Kolegija predsednice Državnega zbora k dopolnitvi pravil o notranjem redu v Državnem zboru Republike Slovenije. Gradivo je bilo včeraj posredovano tudi k 1. točki dnevnega reda.
Imamo tudi pooblastilo, gospod Jonas Žnidaršič nadomešča gospoda Jana Janija Prednika.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DOLOČITEV ČASA ZA OBRAVNAVO TOČK DNEVNEGA REDA 27. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, ki se bo začela v ponedeljek, 27. januarja 2025.
Gradivo k tej točki ste prejeli včeraj.
Odpiram razpravo. Kolega Kralj, izvolite.
Hvala lepa. Dobro jutro vsem! Zdaj ne bom, kako bi temu rekel, ne bom nasprotoval tej časovnici. Vseeno se pa sprašujem in dajem v eter ali pa v razmislek, če bi lahko vseeno ta zaprti del vmesnega poročila, ki je zdaj na programu, zjutraj v četrtek, obdelali že v sredo, ker drugače, mislim, se mi zdi glede na napovedane časovnice, napovedan čas, da bi bilo to veliko bolj praktično in bi v četrtek začeli z izredno sejo, lahko že to naše delo. Tako pa ne vem, bomo imeli najprej zaprti del, potem 30 minut prekinitve in potem šele začeli z izredno sejo. Dajem v razmislek in razpravo predlog, zakaj ne bi mi tega vsega vmesnega poročila obdelali že v sredo, pa bi v četrtek začeli na sveže, z izredno sejo.
Hvala. Zdaj jaz moram obrazložiti, zakaj je tak predlog, glede na to, da je potrebno dvorano pripraviti za zaprto sejo, kar traja približno 2 do 3 ure, je to ta protiprislušni pregled in vse ostale zadeve, je to, bi rekel, čisto praktično nemogoče izvesti tisti dan, ko traja seja. To pripravijo preden se seja prične in iz tega razloga je to v četrtek zjutraj, tako da predlagam, da o tem ne glasujemo. Hvala.
Kolega Cigler Kralj, izvoli.
Hvala lepa. Nisem se zavedal, da 2 do 3 ure traja priprava. Jaz sem mislil, da je to reda pol ure, tako da hvala za obrazložitev in ne zahtevam, da o tem glasujemo.
Hvala. Želi še kdo razpravljati o časovnici? Če ni, zaključujem razpravo in prehajamo na glasovanje.
Na glasovanje dajem naslednji sklep: Sprejme se čas za obravnavo posameznih točk dnevnega reda 27. seje Državnega zbora, ki se bo začela v ponedeljek, 27. januarja 2025.
Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
In s tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 1A. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.
Včeraj ste z dopisom o širitvi kolegija kot gradivo k tej točki prejeli dve zahtevi skupine poslank in poslancev s prvopodpisano magistro Natašo Avšič Bogovič za sklic izredne seje Državnega zbora. Predlagam, da na podlagi obeh zahtev skličemo eno izredno sejo Državnega zbora, pri čemer v zvezi s sklicem 93. izredne seje Državnega zbora predlagam sledeče. Pod a predlog dnevnega reda: kot 1. točka Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti, prva obravnava, pod točko 2 Predlog zakona o nujnih ukrepih za omilitev posledic obračuna visoke omrežnine za gospodinjske odjemalce tudi prva obravnava. Pod b datum seje: v četrtek, 30. 1. 2025, 15 minut po prekinjeni 27. seji do zaključka seje. In pod c najava časa za razpravo: za poslanske skupine ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora in do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagateljev predlogov zakonov in do 5 minut za predstavitev mnenja Vlade k 2. točki ter do 30 minut za razpravo predlagateljev in do 30 minut za razpravo Vlade k 2. točki.
Odpiram razpravo, želi kdo besedo? Gospod Kralj, izvoli.
Ja, hvala lepa, podpredsednik.
Jaz ne bom podprl samo zato, ker pač ni potrebe po takem hitenju s tem Zakonom o zdravstveni dejavnosti. Ta zakon bo grobo posegel in ohromil naš zdravstveni sistem, ki ima že itak velike težave in s tem, kako bi temu rekel, diskrecijskim odločanjem, kdo lahko dela še zunaj svojega zdravstvenega ali pa javnega zdravstvenega zavoda, kdo ne sme in tako naprej, to bo, to boste videli, to bodo hude posledice. Seveda se je pa koalicija oziroma Vlada tu zaščitila, začelo bo to veljati šele po koncu mandata, tako da se bo naslednji minister, ministrica oziroma naslednja vlada potem s hudimi posledicami te grobe, grobe ločitve in posega v zdravstveni sistem ukvarjala. Tako da samo toliko, da obrazložim, da ne bom podprl, bom vzdržan, ker škoda, da se tako hiti s tem.
Hvala.
Želi še kdo razpravljati? Če ne želi, prehajamo na glasovanje.
Na glasovanje dajem naslednji sklep: poslanske skupine k 1. točki dnevnega reda 93. izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika Državnega zbora.
Glasujemo. Kdo je za? (SD, Levica, Svoboda in pa manjšina.) Kdo proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
In drugi sklep: Predlagatelja predlogov zakonov imata do 5 minut za dopolnilno obrazložitev ter do 30 minut za razpravo, Vlada ima pri 2. točki za predstavitev mnenja na voljo do 5 minut in za razpravo do 30 minut.
Glasujemo. Kdo je za? (SD, Levica, svoboda, manjšinci.) Kdo proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA PREDLOG OBRAVNAVE PREDLOGA ZAKONA PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.
Predlog ste prejeli s sklicem seje kolegija.
Prehajamo na obravnavo, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o dopolnitvi Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih od 2021 do 2031.
Želi besedo predstavnica predlagatelja zakona? Gospa Iva Dimic, imate besedo. Izvoli.
Hvala lepa za besedo. Lepo pozdravljeni.
V Novi Sloveniji predlagamo, da se Zakon o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo za obdobje 2021 do 2031 sprejme po skrajšanem postopku, saj gre za manjšo spremembo, in sicer spremembo dveh členov. S to spremembo želimo doseči to, da bi se vloge, o katerih Ministrstvo za zdravje še ni odločalo, za sofinanciranje investicij na primarni ravni zdravstvene dejavnosti in so bile vložene pred uveljavitvijo tega zakona, obravnavajo po tem zakonu. Samo še krajša obrazložitev. V manjših občinah se namreč dogaja, da v okviru zdravstvenega zavoda nimajo zaposlenih zdravnikov niti jih ne morejo pridobiti. Zato zdravstveno varstvo na primarni ravni izvajajo koncesionarji, vendar v prostorih, ki so last občine. V nekaterih občinah pa trenutno zdravstveno varstvo na primarni ravni še izvajajo zdravniki v okviru zdravstvenih domov, vendar se bo morda situacija zaradi upokojevanja zdravnikov v naslednjih letih spremenila. V takem primeru bi po sedanjem tolmačenju določb veljavnega zakona morale občine v prihodnosti vračati sredstva, ki so jih pridobila za investicije v zdravstvene domove, če bi bile primorane zdravstveno varstvo zagotavljati s pomočjo koncesionarjev, čeprav bi ti delovali v enakih prostorih kot prej zdravniki, zaposleni v zdravstvenem domu, torej v prostorih, ki so v lasti občine. S tem močno se posega v manjše občine, na podeželje, kjer enostavno ni dovolj zdravnikov, ki bi bili zaposleni v javnem zdravstvenem zavodu in so občine primorane zagotavljati primarno zdravstvo občanov tudi preko koncesionarjev. In tukaj nastaja potem neenakost. In z našim predlogom, seveda prosim za podporo skrajšanemu postopku, bi se te zadeve uredile. Hvala lepa.
PODPREDSEDNIK DANIJEL KRIVEC: Hvala za dodatna pojasnila.
Odpiram razpravo. Želi kdo razpravljati? Ugotavljam, da ne. Ker ne želi nihče razpravljati, prehajamo na glasovanje.Na glasovanje dajem naslednji sklep: Predlog zakona o dopolnitvi Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih 2021 do 2031 se obravnava po skrajšanem postopku. Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno.) Kdo je proti? (Nihče.) Ugotavljam, da je sklep sprejet. S tem zaključujem to točko dnevnega reda. Prehajamo na 2.A TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA SOGLASJE KOLEGIJA PREDSEDNICE DRŽAVNEGA ZBORA K DOPOLNITVI PRAVIL O NOTRANJEM REDU V DRŽAVNEM ZBORU REPUBLIKE SLOVENIJE.
Gradivo ste prejeli v sredo z obvestilom o širitvi današnje seje Kolegija. Odpiram razpravo na ta predlog. Kolega Cigler Kralj, izvoli.
Hvala lepa podpredsednik! Zdaj, moram reči, da sem kar dvignil obrvi, ko so me službe seznanile s tem gradivom, ker gre za en, spet, en precedens tega mandata. Kolikor imam jaz političnega ali pa parlamentarnega spomina. Pa sem nekje v hiši od leta 2006, z vmesnimi, seveda morda prekinitvami, se še nikoli v zgodovini našega parlamenta ni zgodilo, da bi se pravila, torej notranji red spreminjal tako ad hoc sredi mandata in primeroma samo za en primer. To je prvo. To je 1. točka moje pritožbe, ki jo izpostavljam kot nesprejemljivo in smo zelo začudeni nad tem, da sploh pride do takega predloga.
2. točka, ki jo pa želimo še bolj izpostaviti, je pa vsebinske narave in je zelo problematična. Kolegice in kolegi in spoštovana javnost, in sicer, koalicija oziroma predsednik Preiskovalne komisije o ugotavljanju morebitne politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi suma nedopustnega političnega vmešavanja v delo policije in tako naprej prosi, predlaga predsednici Državnega zbora in generalni sekretarki, da se ta notranji red spremeni tako in zato, da se pri obravnavi vmesnega poročila, ki bo zdaj na redni seji drug teden, omogoči strokovno pomoč doktor Rada Pezdirja, ki je strokovni sodelavec te komisije, sicer zunanji strokovnjak, zunanji strokovni svetovalec te komisije in da se omogoči njegovo fizično prisotnost na sami seji. To je še vedno proceduralni del problema, ker strokovni sodelavci teh komisij pač na seji niso, niso. So v dvorani strokovni sodelavci poslanskih skupin, ki imajo tudi določen po notranjem redu sedežni red in tako naprej. Tako, da to je že prvo vprašanje, kje bo ta strokovni sodelavec, če boste šli čez vse normalne postopke in dosedanji red, kje bo on sedel. In naprej, pazite, zdaj pa utemeljitev predsednika te komisije, Rezarja, ki je pa res problematična. On v utemeljitvi tega zaprosila oziroma predloga utemeljuje, citiram: "da je del predmetnega poročila, ki se nanaša na vsebinske bistvene ugotovitve predmetne parlamentarne preiskave, točka tri predmetnega poročila in vse naslednje, delo, pristojnost in odgovornost zunanjega strokovnega svetovalca preiskovalne komisije doktorja Rada Pezdirja, ki je ta del vsebine poročila pripravil pod mojimi neposrednimi usmeritvami."
Gospe in gospodje, to ni res, to ne drži. Poslušajte, delo, pristojnost in odgovornost zunanjega strokovnega svetovalca preiskovalne komisije naj bi bilo, naj bi bil del predmetnega poročila. To ni res. To je delo, pristojnost in odgovornost predsednika te komisije in si ne moremo kaj, v NSi, v poslanski skupini, ko smo to pogledali, da bi si mislili zdaj, kaj bi lahko bil razlog za to, kajne? Ali je predsednik komisije Rezar tako nesposoben, da ni sposoben svojega poročila predstaviti sam, kar je bilo do zdaj vedno praksa in je ustaljena praksa, ali pa drugo, da morda tega poročila on sploh ni pisal in je to res delal zunanji strokovni sodelavec, kar je spet lahko pokazatelj neke nesposobnosti, neresnosti, ne vem, ne obvladanja situacije, neoperativnosti. Najverjetneje pa oboje res. In poslušajte, to je nedopustno. To je nedopustno. To prosim, da se sploh, da se predlagatelj, ne vem, Rezar, odpove tej prošnji, da se to zavrne tukaj kot nedopustno in nesprejemljivo in da gremo naprej po dosedanjem redu.
Hvala.
Odpiram razpravo. Ja, besedo dobi kolegica, / medsebojni pogovor/ ja, Bogovič, izvolite.
Prosim, če se priklopite.