Spoštovani kolegice poslanke, kolegi poslanci, spoštovani vabljeni gostje, lep dober dan!
Pričenjam 18. nujno sejo Komisije za nadzor javnih financ.
Obveščam vas, da imamo nekaj nadomestil, in sicer Andreja Živic nadomešča poslanko Moniko Pekošak, dr. Vida Čadonič Špelič nadomešča, nadomešča poslanca Janeza Ciglerja Kralja in mag. Janez Žakelj nadomešča poslanca Jožefa Horvata. Na seji seje ni nihče opravičen, vsi imate nadomestila.
S sklicem seje ste prejeli dnevni red seje. Ker v poslovniškem roku ni bilo podanih predlogov za samo spremembo dnevnega reda, ugotavljam, da je ta določen takšen kot ste ga prejeli s samim sklicem.
Torej prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - SPORNI STROŠKI NAJEMA ZASEBNIH LETAL KABINETA PREDSEDNIKA VLADE IN SLUŽBENEGA POTOVANJA DELEGACIJE MINISTRSTVA ZA JAVNO UPRAVO V NEW YORK.
Poslanska skupina NSi je 28. 9. 2023 na Komisijo za nadzor javnih financ naslovila to zahtevo za sklic nujne seje z navedeno točko dnevnega reda. Kot gradivo točki ste prejeli samo zahtevo Poslanske skupine NSi s predlogi sklepov, ki je objavljena na spletnih straneh Državnega zbora s samim sklicem seje.
K točki dnevnega reda so bili vabljeni: gospod Aleksander Reberšek kot predstavnik Poslanske skupine Nove Slovenije, ki je zahtevala sklic te nujne seje; dr. Robert Golob, ki pa se je opravičil; gospa Sanja Ajanović Hojnik, Hovnik, bivša že ministrica za javno upravo, torej Državni zbor se z njenim odstopom, odstopom danes seznanil; gospa Petra Škofic, državna sekretarka, vodja Kabineta predsednika Vlade, ki se je prav tako opravičila; gospa Barbara Kolenko Helbl, generalna sekretarka Vlade; gospa Bojana Bavec, vodja Kabineta ministrice za javno upravo; ter gospa Ksenija Vencelj, v. d. generalna…, generalnega sekretarja Ministrstva za javno upravo, ki sta pač tudi pisno odpovedali, napovedali svojo neudeležbo, ja. Danes nas torej je tudi Kabinet predsednika Vlade obvestil, da bo Kabinet predsednika Vlade na današnji seji predstavljal državni sekretar z Ministrstva za javno upravo gospod Jure Trbič in ga tudi lepo pozdravljam.
Torej, razpravo bomo opravili tako, da najprej dobi besedo predlagatelj Poslanske skupine NSi gospod Reberšek, v nadaljevanju boste dobili besedo vabljeni gostje, nato bo pa sledila sama razprava med članicami in člani. Imamo pa časa do 16. ure, ko se bo pričela naslednja nujna seja Komisije za nadzor javnih financ.
Gospod Reberšek, sedaj beseda pa je vaša.
Hvala lepa, predsednik.
Lepo pozdravljam tudi državnega sekretarja na Ministrstvu za javno upravo in pa seveda vse poslanke in poslance!
V Novi Sloveniji smo zahtevali sklic nujne seje Komisije za nadzor javnih financ, ker enostavno pričakujemo, da se pojasni sume o negospodarni rabi javnega denarja na Ministrstvu za javno upravo. Kot vemo, je bilo sporno potovanje ministrice in pa njenega kabineta v New York za 33 tisoč evrov, druga težava pa je netransparentnost razpisa za nevladne organizacije, kar bomo govorili malo kasneje na drugi seji Komisije za nadzor javnih financ.
Najprej bi želel utemeljiti našo zahtevo glede službenega potovanja delegacije Ministrstva za javno upravo v Novi Sloveniji in tukaj bi rad bil zelo jasen, podpiramo našo, naše mednarodno sodelovanje naših vidnih političnih funkcionarjev, predstavnikov, je pa ključen rezultat teh srečanj, da država, gospodarstvo, nenazadnje tudi ljudje nekaj od teh srečanj seveda tudi imajo. Ministri morajo biti mednarodno aktivni, prav je, da se sliši naš glas v tujini, o tem sploh ni dvoma, je pa problem, nastane pa problem, ko se začne seveda ta zadeva tudi izkoriščati. In to, kar mi želimo, je, da se ne, da se to ne izkorišča, da ni v javnosti, bom rekel, nikakršnih dvomov, da se hodi na neke elitne lokacije dopustovati, država, ljudje pa recimo od tega nimajo enostavno nič. Kdo pa ne bi šel v tej dvorani v New York, če bi imel recimo priložnost na stroške države? Kakšna pa je dodana vrednost teh udeleženk, teh ljudi, ki so bili prisotni v New Yorku, pa je seveda drugo vprašanje. In sem vesel, da si je danes vzel čas državni sekretar. In ali lahko konkretno poveste, kaj imamo od tega obiska v New Yorku mi, kaj ima od tega, kaj imajo od tega naši državljani? Govorim konkretno od tega obiska iz New Yorka naše bivše ministrice.
Rad bi poudaril in zelo jasno povedal, da si v Novi Sloveniji seveda ne pripisujemo nikakršnih zaslug, da je ministrica odstopila, pa vendar je nastop v javnosti, pred mediji bistveno drugačen kot je recimo na seji Komisije za nadzor javnih financ. Recimo, če se ministrica lahko sama odloči, a ne, ali bo šla v nek medij, v neko oddajo, bo delala nek prispevek in tam govori praktično, kar želi, ni dolžna pokazati, ne vem, kakšnih dokumentov, pa je Komisija za nadzor javnih financ zelo resen odbor Državnega zbora in, bom rekel, da z nami pač ne gre češenj zobati in je potrebno predstaviti vse argumente in pa tudi dokumentacijo. In sicer še enkrat glede na vse to, kar sem zdaj povedal, ne pripisujemo si nobenih zaslug, pričakujemo pa z vaše strani, spoštovani državni sekretar, neke konkretne odgovore, ki jih bom tudi kasneje predstavil. Jaz sem zelo vesel, da so se raziskovalni novinarji strokovno in poglobljeno lotili vseh ministrov in pa njih…, njihovih letov, da pa se mogoče to v nadaljevanju ne bo več dogajalo oziroma se izkoriščalo na ta način kot se je recimo do zdaj. Pa da ne bom narobe razumljen, da ne bo dvoma, je treba z enakimi vatli obravnavati čisto vse bivše ministre, zdajšnje, naslednje in kakorkoli, da veljajo enaka pravila za vse. Tukaj imam zdaj v mislih recimo Luka Mesca, ki v medijih pravi, da denarja ni, da bo treba pas zategniti, sam pa je recimo zapravil že 66 tisoč evrov za potovanje v različne države, ali pa recimo Tanjo Fajon, ki je rekorderka na tem področju, septembra je s sedemčlansko delegacijo 8 dni preživela v Ne Yorku za dobrih 67 tisoč evrov in pri tem niso niti vključene dnevnice. Še enkrat poudarjam in tukaj želim biti jasno in glasno razumljen, da morajo biti naši predstavniki, naši ministri, visoki funkcionarji vidni, prisotni, mednarodno aktivni, o tem sploh ni dvoma, je pa, je pa dejstvo, da morajo biti s porabo davkoplačevalskega denarja, sploh v času krize, te popoplavne sanacije, ko se ljudem, dobesedno našim državljanom jemlje denar iz žepov, z vsakim evrom gospodarni. To pa je dejstvo. In ni potrebe, da hodi pol ministrstva na take delegacije, na neke forume, zasedanja, sploh če recimo take forume in zasedanja lahko se lahko spremlja tudi na daljavo. Naj gre minister ali pa ministrica v neki okrnjeni, racionalni obliki v tujino. In o tem govorim, upam, da sem bil prav razumljen. In čeprav je ministrica odstopila, sum negospodarne in pa netransparentne porabe javnega denarja seveda ostaja.
Zdaj pa takole. Če bi ministrica, ki je ves čas govorila, da ni naredila nič narobe, se potemtakem sprašujem, zakaj je pol odstopila. Ves čas smo poslušali, da je z denarjem ravnala transparentno, gospodarno, zdaj pa je odstopila. Tega verjetno ne bi storila, če bi bilo vse tako kot mora biti. Če bi ministrica res tako, kakor je trdila, da je ravnala vse prav in transparentno, bi želela danes priti na sejo Komisije za nadzor javnih financ in vse skupaj prestaviti, argumentirati vse trditve in ovreči vse obtožbe, kar jo zdaj obtožujemo, vendar se je odločila za neko drugo potezo in je odstopila. Najbrž sama ve zakaj. Jaz se vam zahvaljujem, spoštovani državni sekretar, da ste si vzeli čas in ste danes prišli na to sejo Komisije za nadzor javnih financ, čeprav v petek smo dobili obvestilo in me je tudi mene osebno zelo negativno presenetilo, da se nihče izmed zaposlenih na Ministrstvu za javno upravo ne bo udeležil te seje Komisije za nadzor javnih financ. Po vašem kadrovskem načrtu je na vašem ministrstvu zaposlenih preko 300, mislim, da 325 zaposlenih in da nihče ne bi prišel, je pa res malo čudno. In zato res hvala, da ste prišli, zdaj ste morali priti silom prilike, ali ste, da je vsaj nekdo tukaj, ker ne vem, komu bi danes govorili, če ne bi bilo vas in se vam res zahvaljujem, da nam boste odgovorili na vprašanja. Jaz res želim, da bo, da boste pojasnili nejasnosti na vsa ta vprašanja, ki jih bom, ki jih bom zdaj tudi v nadaljevanju zastavil.
Nova Slovenija vodi Komisijo za nadzor javnih financ, zato smo dolžni preverjati zakonitost in gospodarnost našega, našega denarja, davkoplačevalskega denarja, javnih sredstev. In na poti ministrice za delegacijo v New York je po naši oceni nekaj spornih vidikov in zato želimo, da kot državni sekretar zdaj pojasnite to na naši seji komisije. Pri tem pa ključna stvar, ki nas bo zdaj tukaj zanimala, in zdaj me dobro poslušajte: zakaj se je foruma poleg ministrice, zakaj so se foruma udeležile še štiri, štiričlanska delegacija vodilnih javnih uslužbencev z ministrstva, če vemo, da je bilo možno spremljanje konference tudi na daljavo? Zakaj tako številna delegacija, če vemo, da je bilo to konferenco možno spremljati tudi na daljav? Kaj je delegacija počela v New Yorku 14 dni? Predvsem pa me zanima tiste dni, ko konference ni bilo, kaj so takrat počeli uslužbenci Ministrstva za javno upravo, tiste 4 dni, ko konference ni bilo? In tukaj bi res prosil za vaše odgovore. Zakaj se je konference iz Slovenije skupaj udeležilo, mislim, da 8 predstavnikov iz naše države?
Na današnji seji pa nas bodo zanimali tudi stroški, in sicer stroški najema zasebnih letal kabineta predsednika Vlade. Mene žalosti, da ni nikogar iz kabineta. Kdo nam bo lahko to povedal? V javnosti je kar nekaj različnih informacij, zato seveda pričakujemo pojasnilo, zakaj so se stroški za najem v preteklih mesecih skokovito povišali. V mesecu avgustu je bilo plačanih za 74 tisoč evrov računov, septembra že več kot 15 tisoč evrov, se pravi, radi bi odgovore na ta vprašanja. In tukaj bi rad spet jasno in glasno, zelo razločno povedal, da najemanje zasebnih letal predsednika Vlade načeloma ni sporno, če se verodostojno izkaže, da za službeno pot v tujino ni bilo na voljo letala, ki je v lasti Republike Slovenije in da je pot v tujino skladna z interesi naše države. Upam, da sem povedal dosti jasno.
Glejte, Nova Slovenija vodi Komisijo za nadzor javnih financ in naša naloga je, da se pojasni te stroške, ki so nastale. Kasneje bom prebral oziroma lahko tudi kar zdaj sklepe, ki smo jih, ki smo jih pripravili. Komisija za nadzor javnih financ predlagamo, da se po končani razpravi sprejme naslednje sklepe.
Komisija za nadzor javnih financ poziva Ministrstvo za javno upravo, naj v roku 3 delovnih dni predloži natančno poročilo o udeležbi delegacije Ministrstva za javno upravo na visokem političnem forumu o trajnostnem razvoju v New Yorku. Poročilo naj vsebuje podrobno poročilo dejavnosti posameznih članov delegacije po dnevih, navedbo razlogov za udeležbo in natančno specifikacijo stroškov.
Komisija za nadzor javnih financ poziva Vlado, naj v roku treh delovnih dni predloži poročilo o vseh udeležencih visokega političnega foruma o trajnostnem razvoju New Yorku s strani Republike Slovenije z natančno specifikacijo stroškov ter utemeljitvijo, zakaj se je foruma udeležilo 8 predstavnikov različnih ministrstev.
Tretji sklep: Komisija za nadzor javnih financ poziva Vlado, da v roku 3 delovnih dni predloži natančno poročilo o realizaciji javnega naročila male vrednosti najem poslovnega letala s posadko za potrebe letalskih prevozov št. 003073074/2023 z dne 23. 5. 2023. Poročilo naj vsebuje točno opis vsakega posameznega leta lokacija, namen, seznam potnikov in specifikacijo stroškov s predložitvijo sprejetih izhodišč ter poročil skladno z Zakonom o Vladi Republike Slovenije ter utemeljitvijo, zakaj se za pot ni uporabilo letala v lasti Republike Slovenije.
Komisija za nadzor javnih financ poziva Vlado, da v roku 3 delovnih dni predloži natančno poročilo o najemu zasebnih letal za poti predsednika Vlade v tujino za obdobje junij 2022 - september 2023. Poročilo naj vsebuje točno opis vsakega posameznega leta lokacija, namen, seznam potnikov in specifikacijo stroškov s predložitvijo sprejetih izhodišč ter poročil skladno z Zakonom o Vladi Republike Slovenije ter utemeljitvijo zakaj se za pot ni uporabilo letal v lasti Republike Slovenije.
In peti sklep: Komisija za nadzor javnih financ priporoča Vladi, da v 30 dneh pripravi smernice oziroma priporočila glede številčnosti uradnih delegacij, ki se udeležujejo uradnih obiskov ali različnih dogodkov v tujini.
Mislim, da so sklepi pripravljeni strokovno in mislim, da je prav, da na te sklepe dobimo tudi odgovore ne samo mi kot poslanci ampak seveda tudi naši državljani.
Dovolite pa mi še čisto na koncu moje uvodne razprave dva komentarja. Eden je glede izjave, ki jo je izjavil predsednik Vlade, in sicer, če je edini problem pot ministrice za 6 tisoč evrov, živimo v srečni državi, to je rekel naš predsednik Vlade. Meni se zdi ta izjava popolnoma neprimerna. Bodimo konkretni, 6 tisoč evrov na leto pomeni 500 evrov na mesec. To je znesek, ki ga v naši državi ne dosegajo upokojenci, invalidi in še kdo in morajo s tem tudi preživeti. In se mi ta izjava resnično zdi neprimerna. In pa drugi komentar, na današnji seji Državnega zbora ministrico Sanjo Ajanović Hovnik nadomešča Klemen Boštjančič, sicer naš finančni minister. In ko sem to slišal, sem pa rekel, ja vsaka čast, da ima minister, ki ima praktično najbolj pomemben resor v državi, da bo imel zdaj čas voditi še Ministrstvo za javno upravo.
Spoštovani državni sekretar, jaz se vam zahvaljujem za vašo prisotnost zdajle in vas res prosim ne neke posplošene odgovore, konkretne odgovore, ki sem vas jih v svoji obrazložitvi tudi vprašal oziroma razložil.
Hvala.
Spoštovani predsedujoči, poslanke in poslanci.
Hvala za besedo.
Zdaj mogoče za začetek hvala tudi vam, gospod Reberšek, za ta iskreno čustven zaključek. Kakšen teden nazaj je bila tu tudi ena druga Komisija za človekove pravice, peticije in tako naprej, kjer je gospod Peter Svetina, Varuh človekovih pravic, med drugim naštel marsikaj, kar je na tistem področju problem. Ena izmed teh stvari je bila tudi politični umori oziroma politične gonje in tako naprej. Naj na tem mestu povem, kar se tiče prvega dela, da pač politični del, verjamem, se je zaključil.
In če skočim na koncu, ko izražate dvom ali je nek minister sposoben to držati, kot dobro veste, ima vsak minister državne sekretarje, ki operativno vodimo stvari.
Kar se tiče službenih poti, ste omenil izraz "dodana vrednost". In verjamem, da morda v vaši stranki malce drugače percepirate državo, ampak veste, da država ni podjetje. Drži pa tudi to, da vsako podjetje, pa seveda tudi druge tipi organizacij kot je nenazadnje tudi država, razume, kaj je ugled. To je en vidik, ki morda povezuje nenazadnje tudi obe točki. Drug pa se strinjam tudi sam, vsekakor za neko upravičeno in gospodarno investiranje - ker niso stroški, so investicije, to pa verjamem, da tudi v vašem krogu zelo dobro razumete. Tako da, kar se tiče samih podatkov, verjamem, da naše službe so korektno in dobro naredile svoje zadeve in tudi že skomunicirale zadeve.
Kar se tiče predlaganih sklepov, sam menim, da ne Vlada niti Ministrstvo za javno upravo s tem vsebinsko nima nikakršnih zadržkov, seveda, saj poslujemo transparentno. Morda naj tu dodam, ampak to izključno iz skrbi za naše zaposlene, da bi predlagal razmislek mogoče malce daljši rok.
Pravzaprav ne bi predolgo izgubljal besed na tej točki, ker nenazadnje dobro sami tudi veste številke. In vse to, kar ste pravzaprav v vprašanjih navedli, je smiselno dobiti pisno, nenazadnje imamo za to tudi določene pristojne organe, ki naj svojo strokovno utemeljitev dajo, najsibo
na tej seji ali pa v vsebini naslednje.
Kar pa se tiče, ker danes pravzaprav, no, sem tu kot predstavnik Vlade, ker ne morem biti predstavnik ministrice v, ki je sedaj že bivša, ker ni bil, bilo vabljeno pravzaprav ministrstvo, ampak ste povabili osebno ministrico in še dve drugi, kar se pa tiče drugega dela / nerazumljivo/ teh poti v zvezi z najemi letal za poti predsednika Vlade pa lahko poudarim pravzaprav v imenu Vlade in kabineta, da vsekakor pri načrtovanju vseh stroškov oziroma tako zvanih tudi investicij v doprinos, ki ga seveda državi damo, se ravna vedno skrbno in gospodarno. Pa ne le zaradi pač zahtev in kavtel pa tudi nadzora Računskega sodišča ali nenazadnje konkretne te komisije, ki je, se strinjam, zelo resen organ, ampak sami tudi veste, da mednarodne obveznosti predsednika Vlade, nenazadnje kogarkoli so in tudi zdaj so osredotočene na različne obiske, formalne in neformalne, pretežno zasedanja Evropskega sveta, drugih mednarodnih organizacij, denimo Nata in podobno, različnih delovnih in uradnih obiskov pri drugih predstavnikih visokih, torej predsednikov vlad tujih držav. Zdaj, na velik del teh poti je predsednik Vlade dr. Robert Golob potoval s samim vladnim letalom, po znanim Falconom, ki, kot vemo, na žalost je veliko časa tudi na servisu in je žal nujno včasih potrebno iskati alternative. Včasih se seveda, ker imamo le enega, je tudi zasedeno, denimo leti predsednica republike ali kdo drug, tudi pripadniki in pripadnice Slovenske vojske sem in tja in še kdo. Veste, v takih primerih, kot vemo in je znano, se seveda najame letala pri zunanjih ponudnikih. Kabinet predsednika Vlade je v luči tega seveda izvedel javno naročilo in izbral dva izvajalca. Mimogrede, oba prijavljena, ker nenazadnje konkurence tu pravzaprav ni veliko, to sta bile podjetji Janez let in podjetje Flyco, pri katerih vedno, vsakič in za vsako potovanje sproti se preveri razpoložljivost in ceno, ker pač ne gre ravno za, če smem, iti kupit žvečilni v trgovino. Zdaj, podatki iz portala Erar, ki je eno zelo lepo orodje, ampak najsibo na tem področju ali na vsebini pravzaprav naslednje seje, so relevantni podatki, ki pa zahtevajo kontekst, zahtevajo razlago. Konkretno pri temi pač cen potovanj lahko povem konkretno, da dva leta na letošnjem seznamu sta bila leta celo ministrov, stroški pa so bili kasneje iz onega ministrstva povrnjeni seveda Kabinetu predsednika Vlade kot organizacij. Konkretno šlo je za dogodek vrh Nata v Vilni in eno za srečanje voditeljev Evropske unije in Skupnosti latinskoameriških in karibskih držav v Bruslju. Druga pomembna informacija na te priložnosti, s katero, verjamem, ste že kot izkušeni že seznanjeni, je, da stroške letov in potovanj na redna zasedanja Evropskega sveta praviloma refundira sama Evropska unija - v Erarju tega ni. Od tod tudi razlika med tisto visoko oceno in pravzaprav realnostjo. Zdaj, kot je znano in na nek način v duhu časa, ne, je tudi naš predsednik Vlade dvakrat že, bi rekel, delil prevoz, dvakrat je tako letel že s hrvaškim kolegom in letalom hrvaške vlade, enkrat pa je bilo recipročno obratno. Pravzaprav pričakujemo, da bo to tako tudi v naslednjih mesecih, kar je pravzaprav dogovor, ki prinaša na nek način, če smem, dodano vrednost tako in drugačno, tudi nematerialno. In kot že veste, za vse službene poti predsednika Vlade Vlada Republike Slovenije vedno na svojih sejah obravnava izhodišča, prav tako je vedno tudi pripravljeno poročilo. S predsednikom praviloma potujejo, ne pa vedno seveda, lahko mednarodni svetovalci, svetovalci s samega vsebinskega področja, predstavniki za stike z javnostjo, fotografi, snemalci, vsekakor tudi varnostno osebje, pogosto tudi protokol in občasno celo vodja kabineta. Za vsakega od naštetih je vedno povsem jasno, kaj je njegova naloga na poti.
Toliko iz moje strani v tem trenutku. Morda za zaključek še to dejstvo, ki je vam že seveda znano, na zadnji seji Vlade, je tudi Vlada v luči nenazadnje medijskega pompa in na nek način, drži, upravičenih zahtev po časih, ki so hudi, hkrati pa se dela vtis, da se neko nepotrebno razkošje dela, je Vlada tudi sklenila, da pristojna ministrstva, konkretno MJU kot horizontalno in Ministrstvo za finance pripravita načrt za zmanjšanje materialnih stroškov službenih potovanj vseh, vse državne uprave.
Hvala.
Najlepša hvala.
Zdaj odpiram, če nima še, če nima več nihče? Imate besedo. Ne. Potem odpiram razpravo.
Sam bi se samo prijavil k razpravi z enim vprašanjem. Na koncu ste me, državni sekretar, malce izzvali. Vtis o nepot…, da se dela vtis o nepotrebnem razkošju. Zdaj, jaz sem bil sam minister, vem, to urejajo službe in gre svojo pot naprej, absolutno pa sam minister reče, koliko časa bo šel v nekam, ne. Vtis o nepotrebnem razkošju je razkril Instagram, ki so ga dotični ljudje pač uporabljali, iz tega potovanja. Mene samo ena stvar zanima. Koliko, koliko časa je trajalo potovanje, se ve iz sredstev javnega obveščanja. Koliko časa pa je trajal program v New Yorku te konference, je pa moje vprašanje, ne. Potovanje je trajalo 15 dni - koliko časa je bil sam program? In če imate tule dokument, vabilo na ta program z dnevnim redom, z vsebino pa z našo vključenost…, vključenostjo naših delegatov ali ne vem kaj, predstavnikov, potem tudi to, ne, potem bom pač razumel. Sicer nastaja nasprotni vtis, da nekdo ima preveč časa pa hodi za 15 dni v New York.
Gospod Reberšek, še vi imate. Prosim.
Jaz se zahvaljujem za to, kar ste povedali, ampak jaz nisem zadovoljen z vašimi odgovori. Nisem dobil nekih konkretnih vprašanj, to, kar je zdaj izpostavil tudi Jernej Vrtovec. Ključno vprašanje je, kaj je osemčlanska delegacija delala v New Yorku takrat, ko ni bilo konference. To je ključno vprašanje, kaj so tisti ljudje takrat delali tam na naše stroške, ne? In zakaj je mogla iti tako številčna delegacija v New York, če vemo, da bi lahko to konferenco recimo spremljali tudi na daljavo? Povem zelo iskreno in to ljudje tudi vedo, ministri naše vlade so hodili v tujino in ministri te vlade hodijo v tujino in ministri naslednje vlade bodo hodili v tujino in s tem ni nič narobe in to je prav, naš glas, glas Slovenije se mora v tujini slišati. Dejstvo pa je, da ne rabimo v tujino peljati pol ministrstva, in to v New York, v neko tako elitno destinacijo. Kdo izmed vas, ki ste zdajle tule, ne bi šel v New York? Vsak bi šel, če bi imel priložnost, na državne stroške. Se pravi, če bi se lahko vrnil nazaj oziroma bi bilo edino pravilno, da če je že mogel kdo iti, naj gre ministrica recimo z eno sodelavko. Zakaj vas je moglo biti osem tam, tega ne razumemo. Ljudem nabijate nove davke, po drugi strani pa gledamo neko drugo sliko v medijih, kako, ne vem, Luka Mesec za 66 tisoč evrov potuje po svetu, Tanja Fajon 67 tisoč evrov za 8 dni brez dnevnic in tako naprej, veste, in to to enostavno ni prav. In nihče ne očita, da ni smela iti ministrica v tujino v ne York, ampak ne v tako številčni zasedbi in ne še 4 dni ali pa 5 dni več, kakor je ta konferenca trajala. To vam očitamo. Rekli ste, da ste imeli na Vladi, da boste v prihodnje spremenili pravila glede potovanj v tujino, zmanjšanje teh stroškov in tako naprej. Glede na vaše časovnice, ki smo jih že slišali ni da ni, sprašujem, koliko časa boste rabili, da boste pripravili te smernice, koliko časa si bo vzela zdaj Vlada, da bo pripravila te smernice glede potovanj. In še enkrat ponovim glede najemanja zasebnih letal predsednika Vlade, načeloma sploh ni sporno, če
ni na voljo letala, ki je v lasti Republike Slovenije in če je interes naše države, da je predsednik Vlade tam. Super, mora biti odzunaj, on je prvi, ki mora iti ven, nimam s tem nobenih težav, ampak želimo vse, vsa dokazila in temu sledijo tudi naši sklepi.
Zdaj, kolikor sem razumel, smo lahko tukaj še do 10. zvečer, vi verjetno ne boste podali odgovore na ta vprašanja, ki sem jih zdaj zastavil. Čakate, da bodo sprejeti sklepi. Jaz upam, da bodo sprejeti in da bomo te odgovore v tem, v tem roku tudi prejeli.
Hvala.
Ja, hvala lepa.
Jaz bi mogoče samo za začetek komentirala, ko je bil prej vprašanje, da zakaj sama ve, da je odstopila. Jaz pravim to, da je ravnala odgovorno. Se strinjam z gospodom Reberškom, da je potrebno imeti nadzor nad porabo javnega denarja. Mogoče pa samo v razmislek, ne samo na ministrstvih, tudi v Državnem zboru stroški potovanj oziroma stroški najema letalskih kart in tako naprej. Sama sem bila tudi enkrat na spisku za službeno pot, mislim da v Oslo, s strani pravosodja, ampak sem zaradi zdravstvenega stanja zadevo odpovedala. In ko sem prejela rezervacijo, ki jo je opravila služba za Državni zbor, prvič, me je zmotilo to, da je bilo to 2 dni preveč, kar se mi je zdelo, kar sem tudi sama opozorila. In, drugič, sem rekla, glejte, jaz za ta, za ta let sem dobila 40 % cenejšo karto. Mogoče ta rigidni sistem 30 let in znotraj Državnega zbora in znotraj ministrstev moramo vsi skupaj spremeniti. In se strinjam z gospodom Reberškom, da zadeve postavimo na mizo, da se zadeve transparentno pokažejo in se reče, zakaj je bilo toliko, zakaj ne.
Kar se tiče samega potovanja v New York in celotne delegacije. Sama sem ekonomistka in prihajam tudi iz financ in računovodstva in, bom rekla, tudi več, več let sem urejala take zadeve, tudi z Ministrstvi za finance sodelovala prav z vidika te transparentnosti in pravilnega obračuna. In menim, da je skrajni čas, da bilo kdo od družine, od prijateljev lahko gre, tudi sodelavcev, vendar če ni namenjen točno njemu dotično in za dobro, bom rekla, dobrobit države, se enostavno te stroške, ki jih lahko sicer zmanjšamo, da letimo skupaj, da si skupaj rezerviramo karte, da je to bolj poceni. Ampak za to obstaja prefaktura. In zato bi lahko te zadeve uredili ne samo na nivoju ministrstev, ne samo v tem primeru, pravilniki znotraj, znotraj služb, znotraj ministrstev, ki bi lahko marsikaj uredili.
Zdaj, kar se tiče sklepov, jaz bi samo prosila, da ste človeški in da bi sprejeli, da se rok 3 dni da na rok 14 dni. Ne zato, jaz verjamem, da so zadeve transparentne, verjamem, da podatki bodo prišli, do poročila bodo prišla, ampak 3 dni se mi zdi malo, tak nečloveški rok, no, samo malo človeškosti, da bi sklepe dali na 14 dni.
Hvala lepa.
Hvala za besedo.
Lepo pozdravljeni!
Ja, jaz moram reči, da me je osebno kar prizadelo, ko je prišla ta zgodba v javnost, ker sem od ministrice veliko pričakovala, veliko smo sodelovali in jaz mislim, da je to ministrstvo eno temeljnih ministrstev, okrog katerega se potem kot grozdi naberejo druga ministrstva, ker nekako usmerja delo javne uprave in vsi si želimo, da je javna uprava učinkovita in če bi šli delat zdajle na ulico anketo, bi verjetno ljudje rekli, ne glede zdaj na to, kar se je zgodilo z ministrico, da javna uprava ni dovolj učinkovita, da premalo dela, da si želijo boljše javne uprave in tako naprej in jaz mislim, da bi to ministri, to ministrstvo in ministrica, morali biti za vzgled.
Žal je iz tega potovanja, ki ne bi več ponavljala vsega, kar so moji kolegi povedali, razvidno, da se jim je zgodil en zdrs, ampak okej, zgodil se je, posledice so tukaj in resnično upam, da boste kot ministrstvo in prepričana sem, da boste ostali tudi vi tam, državni sekretar, vzeli ta nauk res zelo resno. Namreč, včasih, ko smo iz državne uprave morali malo več potovati zaradi dveh predsedovanj, se jih boste spomnili, predlani in leta 2008, takrat smo morda imeli malo večje delegacije, ampak smo morali za na Vlado, za vsako ime in priimek posebej obrazložiti, zakaj je tam, predvsem smo pa morali res pisati poročila in jaz mislim, da se lahko vsi skupaj in vi, ponovno, boste zgled, dobili boste nekoga od ministrov, vsekakor, da res vsemu javnemu sektorju daste to jasno sporočilo; naredili smo napako, iz te napake se bomo naučili dvoje, da je treba biti pri porabi javnega denarja varčen in transparenten. Varčen, torej, da se res omeji število članov delegacije in vsako večje število mora priti na Vlado z obrazložitvijo, ker mi ne smemo biti zdaj tako togi, da bi rekli, zdaj je dovolj 2 ali 3 ali 1 ali tako naprej.
Mi moramo ministrom zaupati, da si delegacijo oblikujejo glede na vsebine, ki jih tam pokrivajo, ker samo tako opravičujemo tudi proračunski denar, da grejo pač v tujino tisti javni uslužbenci, ki ali bodo tam aktivno sodelovali ali se bodo tam nečesa naučili in tega ne moremo omejevati, ampak da je dejansko se določi tudi kakšna naj bo praviloma delegacija in če je večja, morajo biti jasne obrazložitve zakaj in po drugi strani, kar je zelo, zelo koristno, da ti javni uslužbenci potem naredijo kratko in učinkovito poročilo, kjer se vidijo vsebine in kjer se vidijo cilji, ki so si zadani in da je potem to poročilo poslano vsem tistim, ki bi lahko jih to poročilo na nek način nagovorilo ali jim pomagalo k novim informacijam.
To smo včasih delali ali na svojem matičnem ministrstvu, včasih smo pošiljali poročila tudi s sosednjim ministrstvom in tako naprej.
Se pravi, za zaključek, jaz si res želim, da smo se vsi skupaj iz tega nekaj naučili in da ves javni sektor, tako kot je rekla kolegica Živčeva, tudi mi v Državnem zboru, v Državnem svetu, v vseh javnih zavodih jemljemo javni denar skrajno resno in se do njega tudi skrajno resno in odgovorno obnašamo.
To je tudi moj poziv, zato bom podprla vse sklepe, ki k temu težijo in seveda tudi poročilo zame je, ne vem kaj bo rekel predsednik, zame je tudi podaljšanje roka, da dobimo tako poročilo, iz katerega bomo dejansko videli kaj se je dogajalo tudi z vladnimi letali oziroma z najemi in z vsebinami predsednika Vlade, ki je letel, kam je letel, se jaz sama strinjam, pomembno pa je, da dobimo ta poročila, glejte, tudi v pouk tem ostalim, ki bodo v bodoče potovali. Torej, moramo se držati res nekega reda in k temu je pravzaprav namenjena tudi današnja seja komisije, ki jo je seveda podpiram.
Hvala lepa.